laikka-avon jos tekis....

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
swoore
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ti 27.10.2009 17:37

laikka-avon jos tekis....

Viesti Kirjoittaja swoore »

heips.
eli mieltä askarruttannu jo pitkän aikaa toi laikka avon tekemine.
kun on tommone jo parhaat päivät nähny w124 200d ni siitä himottas ottaa katto pois...
että miteköhän on kelpaako ton mallisarjan avo vertailuajoneuvoks siihe ku se on käsiittääkseni mitoiltaa pienempi ku tää taksimalli?

onko sillä merkitystä et toi mun ajokki on vm-87 ja avoohan alettii leipoo vast-91(?) et pitäsko sitä avoo olla tehty jo 87 et sais muuttaa?

entä onko kellää tietoo et mite ne muute pohjaltaa eroo toisistaa?
jarrut,runkoaisat jne.

tiedän et on järetön projekti mut on toi talvi vähä turha pitkä ja tysä jos ei mitään tee......
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

tee laikka lava :wink: näitä W124 koppaisia ei varmaan ole lava-autoina liikaa markkinoilla :P

omaa projektia
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
swoore
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ti 27.10.2009 17:37

Viesti Kirjoittaja swoore »

ketä viskoo mistäkiii... :D

pysyttelen toistaseks avo suunnitelmas. toki ei pikuppikaa mikää huono olis mut ei palvele käyttötarkotusta.

juu ja jos jollai o tietoo onks suomes joku tehny laikka-avo 124 ni ois kiva vaihtaa muutama sananen.
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5743
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

napa kirjoitti:tee laikka lava :wink: näitä W124 koppaisia ei varmaan ole lava-autoina liikaa markkinoilla :P

omaa projektia
mites ton pikapin teko, tartteeko siihen olla jotakin lupia vai miten se sitten onnistuu leimaamaan, jos heleppo homma niin voisin ostaa yhen ässän ja tehä siitä lava kärryn :D
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

touhottaja kirjoitti:
napa kirjoitti:tee laikka lava :wink: näitä W124 koppaisia ei varmaan ole lava-autoina liikaa markkinoilla :P

omaa projektia
mites ton pikapin teko, tartteeko siihen olla jotakin lupia vai miten se sitten onnistuu leimaamaan, jos heleppo homma niin voisin ostaa yhen ässän ja tehä siitä lava kärryn :D
en mä oikeasti tuosta pikappia ole tekemässä, kunhan vain leikkasin katon irti, että on helpompi asennella keskimoottoria...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5743
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

jaha :cry: aattelin jo että pääsis vähän kapottelemaan talliin, mutta ei :lol: kun ei oikein tiijä miten sellasen homman kanssa pitäs toimia tarkotan lupa ja paperi hommia :roll:
edellisestä ässästä meinasin tehä perä kärryn mutten sitten viittinykkään vaan laitoin sen osiksi ja kopan kuusankoskelle :shock:
mullon pelkkiä romuja vaan
swoore
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ti 27.10.2009 17:37

Viesti Kirjoittaja swoore »

muutoslupia ei tarvii hakee jos mallisarjas on ko, malli esim pikuppi avo jne jne.
tietyst enneku rupee veistelee ni kantsii käyä jututtaa katastusmiehii et mitä mieltä ne on... käytännöt on vähä asemakohtasii.. vaik laki on kaikille sama !?!?!?

se tossa mullakii o onkelma et ku ei tiiä et onks avo kuitekaa rinnastettavis toho normi w124 ku se onpi lyhyvempi. ja avoo ei oo tehty mun auton kans saman vuonna.

vaik mallimerkintä on molemmis w124...

konttyyril ne itte sanoo et ota selvää et onko ko, mallit rinnastettavis keskenää. mut kukaha se heppu ois kuka sen osais kertoo???

se sit mite se todennetaa on toine juttu. joskus o riittäny kyseisen automerkin huoltomekaanikon lausunto et ajokki on muutettu vastaamaa pikuppii tai avoo tms.

eli jos ois tuttui merkkiliikkees..... :twisted:
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

voipi olla, että sedan 124 ei saa avoa tehdä, mutta coupe 124 taas sais tehdä...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Jos yhtään mahdollista niin älä raiskaa mersua , please.
En tietenkään epäile yhtään kykyjäsi tehdä hienoa autoa,mutta osta mieluummin avo mieluummin valmiina . Alla kaksi linkkiä t
ehjä ?

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1

tai sitten korjaa tästä:

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1
Viimeksi muokannut sportsman, Su 06.12.2009 15:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
jumetsap
Mersumies
Mersumies
Viestit: 988
Liittynyt: Pe 18.03.2005 13:29
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja jumetsap »

Jos edes on mahdollista, niin varmaan ainoastaan siten että korin rakenne vastaa täysin tehtaan tekemää avomallia. Ja siitä selvitykset paperilla että näin on, saattavat jotain lujuuslaskelmiakin vaatia.
Avatar
huihai321
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: Ma 30.11.2009 03:24
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja huihai321 »

Et saa menee laikka-avoa leimasta läpi.
Avon ja coupen korit on täysin eri asia ja sama koskee myös sedania.

Leikkaa se katto pois avaa ovi ja hyppää kynnykselle ja laita ovi kii, sen jälkee kokeile kuinka montaka kertaa voit tämän tehdä ennen kuin ovi ei enää mee kii.
Taivas kattona
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1784
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja joop79 »

Kattokaapa tuolta

http://s117.photobucket.com/albums/o53/ ... ?start=140

Tämä ainakin onnistui kilvittää suomessa....
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Vastaa Viestiin