Mitkä ihmeen putket?
Mitkä ihmeen putket?
Olen viettänyt pari iltaa satalankun alla jarruputkia vaihtamassa. Huomasin siinä ropatessani, että samassa linjassa takajarruputken kanssa menee edestä kaksi putkea noin banjon kohdalta takapaksiin tai suurinpiirtein sille kohdalle. Mitä ihmeen putkia? Jonkin verran jarruputkea paksumpia.
Toinen kyssäri: vas. etulokasuojan sisällä on aktiivihiilisuodatin bensatankin huohotinputken päässä. Suodattimen vieressä on ikään kuin kaksi muovipalloa liitetty yhteen, halkaisija n. 100 mm. Ylimmästä pallukasta lähtee ohut muoviputki. Mikä vekotin?
Auto siis W124.
Toinen kyssäri: vas. etulokasuojan sisällä on aktiivihiilisuodatin bensatankin huohotinputken päässä. Suodattimen vieressä on ikään kuin kaksi muovipalloa liitetty yhteen, halkaisija n. 100 mm. Ylimmästä pallukasta lähtee ohut muoviputki. Mikä vekotin?
Auto siis W124.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
eiköhän ne polttoaineen paluuputkia ole, ainakin ne tankkiin menee, pitäis itsekkin ne vaihtaa, kun aivan haperoa ovat...
tämä kohta meni jotenkin ohi "vas. etulokasuojan sisällä on aktiivihiilisuodatin bensatankin huohotinputken päässä."
siis ei kai tankin huohotinta nyt mihinkään etulokasuojan sisään ole vedetty
vaikka ei näistä saksalaisten tekeleistä kyllä ikinä tiedä...
tämä kohta meni jotenkin ohi "vas. etulokasuojan sisällä on aktiivihiilisuodatin bensatankin huohotinputken päässä."
siis ei kai tankin huohotinta nyt mihinkään etulokasuojan sisään ole vedetty

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Kyllä, bensatankin huohotinputki tulee vas. puolen etulokasuojan sisään jossa se hiilipötikkä sijaitsee.vas. etulokasuojan sisällä on aktiivihiilisuodatin bensatankin huohotinputken päässä."
Tasonsäätöä ei sedanissa ole. Ilmeisesti sitten bensan paluuputket.
Mutta se kaksoismuovipallohärpäke siinä hiilipötikän vieressä?
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
no niin, alkoi mulle kans selviämään, mitä ne putket siellä oikein on, kun ne tänään uusin, eli yksi niistä 3 paksummasta on se polttoaineen paluu putki ja toinen tosiaan on se huohotinputki (mikä omassa ainakin oli aivan seulana, 4 kohtaa käytännössä poikki), kolmas niistä 8 mm paksuista putkista on sitten se varsinainen polttoaine putki ja neljäs on tietysti takajarru putki, mutta sehän onkin selvästi ohuempi, kuin ne 3 muuta...spede10 kirjoitti:Kyllä, bensatankin huohotinputki tulee vas. puolen etulokasuojan sisään jossa se hiilipötikkä sijaitsee.vas. etulokasuojan sisällä on aktiivihiilisuodatin bensatankin huohotinputken päässä."
Tasonsäätöä ei sedanissa ole. Ilmeisesti sitten bensan paluuputket.
Mutta se kaksoismuovipallohärpäke siinä hiilipötikän vieressä?
ASD perän öljyputket ainakin omassa 300E:ssä menee aivan eri kautta, kuin nuo polttoaine putket ja jarru putki...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Jossain vaiheessa tällä forumilla oli juttua siitä että siellä lokarin sisällä olisi ns. lauhdesäiliö. Paisarin korkista letku menee sinne lokarin sisällä olevan säiliön päältä sisään ja lähes pohjalle asti. Kuuma kone työntää paisarista ylimääräiset paineet (vesihöyryt) tuonne säiliöön, jossain kohtaa säiliön yläosassa pitäisi olla aukko/letku/painekorkki josta lauhtumattomat höyryt pääsee ulos. lauhtuneet höyryt jää säiliöön. Moottorin jäähtyessä, eli paisarin paineen laskiessa, paisarin matala paine imaisee letkua pitkin takaisin paisariin ne lauhtuneet vedet sieltä kaksoismuovipallohärpäkkeestä.spede10 kirjoitti:Mutta se kaksoismuovipallohärpäke siinä hiilipötikän vieressä?
Eli ei tarvitse olla jatkuvasti lisäämässä jäähdytysnestettä.
Tälläisen jutun olen siis aikoinani lukenut, mutta mitään varmuutta minulla ei asiasta ole, en ole koskaan tunkenut päätäni 124 koppasen lokarin sisään.
Raskaasta kalustosta olen vastaavia pönttöjä löytänyt mutta hekilöautoissa en ole nähnyt (en ole kyllä etsinytkään)
Jos seurailet sitä letkua ja katsot mihin se menee...
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...