Ikkunat huurtuu...
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 51
- Liittynyt: Su 20.04.2008 16:53
- Paikkakunta: Kouvola
Ikkunat huurtuu...
Morjens...
Sellanen probleema on et ikkunat huurtuu ajon aikana, täytyy pitää puhallin täysillä koko ajan et saa pidettyä ikkunat puhtaana. Ilmastointi on huollettu ja kaikki mahdolliset suodattimet vaihdettu, mut silti huurtuu... Ideoita mistä moinen johtuu??? Kiitosh... Kyseessä on c250 -98...
Sellanen probleema on et ikkunat huurtuu ajon aikana, täytyy pitää puhallin täysillä koko ajan et saa pidettyä ikkunat puhtaana. Ilmastointi on huollettu ja kaikki mahdolliset suodattimet vaihdettu, mut silti huurtuu... Ideoita mistä moinen johtuu??? Kiitosh... Kyseessä on c250 -98...
eihän ole sisäilman kierto jäänyt/jumittunut päälle, se ainakin tekee tuollaista kiusaa...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 51
- Liittynyt: Su 20.04.2008 16:53
- Paikkakunta: Kouvola
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Tuota noin....
100,01 % varmuudella raitisilmasuodattimet ovat tukossa....

100,01 % varmuudella raitisilmasuodattimet ovat tukossa....

* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 51
- Liittynyt: Su 20.04.2008 16:53
- Paikkakunta: Kouvola
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Sisäkierron yleensä saa selvitettyä kun puhallin on vaikka täysillä ja painat sitä sisäkierron nappia niin jos ääni ei muutu miksikään niin tod.näk. se on juntturissa.(näin se toimii näissä vanhemmissa laitteissa)
Eikös sulla ole huurteenpoistokin kerta ilmastointikin löytyy.
Eikös sulla ole huurteenpoistokin kerta ilmastointikin löytyy.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 51
- Liittynyt: Su 20.04.2008 16:53
- Paikkakunta: Kouvola
tarkoittaa suomeksi sitä, että pidetään ilmastointia päällä myös talvellaM.K.Virtanen kirjoitti:huurteenpoisto?????

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Kyllä. Huurteenpoisto.M.K.Virtanen kirjoitti:huurteenpoisto?????
Mulla on omassa pirssissä napit siinä rivissä päällekkäin. Lämmönsäätöpaneelissa. (manuaali-ilmastointi).
Ylin missä on sellanen neliskanttinen loota ja sen lootan sisällä/yhteydessä on muutama nuoli mitkä mutkittelee = huurteenpoisto nappi.
(eli vaikka sulla on lämmöt päällä niin se sotkee kylmää ja kuumaa ilmaa sekasin ja poistaa kosteutta).
Keskellä on EC nappi = ilmastointi
Alin nappi on kolme ympyrääkiertävää nuolta = sisäkierto.
Kuvaa en osaa laittaa niistä.
Onkos sulla automaatti-ilmastointi vai manuaali?
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Ei toimi uudemmissa "huurteenpoistot" alle +4 ºC lämpötiloissa.
Eli ei saa ilmastointia päälle.
Eli ei saa ilmastointia päälle.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Sitten ei jää muuta vaihtoehtoo kun raitisilmasuodattimet tukossa tai sisäkierto päällä kokoajan. Muuta neuvoo mulla ei ole.Ari66 kirjoitti:Ei toimi uudemmissa "huurteenpoistot" alle +4 ºC lämpötiloissa.
Eli ei saa ilmastointia päälle.
Tai sit on kuski niin lämminverinen että lämppärissä ei riitä resurssit.

C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Jos suodattimet kunnossa niin saattaa olla paljon kosteutta lattialla tai sitten sulla istuu kyydissä tosi isoja hikoilevia kavereita, märissä toppatakeissa 

X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Eihän autossa ole tupakoitu sisällä tai onhan ikkunat pesty esim. astianpesuaineella ja kuivattu lastall tai vastaavalla? Eli ne ovat varmasti puhtaat? Tsekkaa päällismattojen alle, onko varsinainen lattiamatto märkä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 51
- Liittynyt: Su 20.04.2008 16:53
- Paikkakunta: Kouvola
Mulla on ylin nappi takalasin/peilien lämmitin, keskellä EC ja alin on se sisäilmankierto ja sit siinä on joku REST kohta... Kokeilin sitä sisäilmankiertoa niin valo kyllä syttyy mutta äänessä en huomaa eroa, joten lähdetään kokeilemaan sitä sisäilmankierron jumittumista... lattialla ei ole kosteutta.
ite en oo havainnu siitä ylimmästä napista tapahtuvan muuta kun takalasinlämmittin menee päälle.
asian vierestä. tuhkakupissa kun on se lämmitysvastuksen käyttönappi, niin se on kai (loogisesti) pois päältä kun siinä palaa valo?
Mutta siis pitäiskö sen vastuksen oikeasti vaikuttaa jotenki siihen ilman lämpötilaan kun se on päällä. Tunteeko kädessä eron jos se toimii?
asian vierestä. tuhkakupissa kun on se lämmitysvastuksen käyttönappi, niin se on kai (loogisesti) pois päältä kun siinä palaa valo?
Mutta siis pitäiskö sen vastuksen oikeasti vaikuttaa jotenki siihen ilman lämpötilaan kun se on päällä. Tunteeko kädessä eron jos se toimii?
Kannattaa tarkastaa onko se potikka, josta valitaa et mihin suuntaa sitä ilmaa puhalletaan, paikallaan. Säätimen kun vetäsee ulos niin sen takana on muistaakseni kolme tankoa joiden pitäis osua siihen säätimeen. Joku on joskus saattanu vaihtaa säätimen taakse polttimon ja painanut säätimen takas väärässä asennossa. Omassa autossani oli säädin väärin painettu paikoilleen ja tuulilasille puhallus oli olematonta.
joo tossa kotia ajellessa koitin tuote sisäilman kierrätystä, nii eron äänessä kyllä huomas ihan selvästi, vaikka puhallin oli kakkosella.M.K.Virtanen kirjoitti:Mulla on ylin nappi takalasin/peilien lämmitin, keskellä EC ja alin on se sisäilmankierto ja sit siinä on joku REST kohta... Kokeilin sitä sisäilmankiertoa niin valo kyllä syttyy mutta äänessä en huomaa eroa, joten lähdetään kokeilemaan sitä sisäilmankierron jumittumista... lattialla ei ole kosteutta.
REST hän tarkoittaa sitä että kun ajat kaupan parkkipaikalle ja sammutat auton, nii painat sen rest päälle nii se lämmityslaite puhaltelee ykkösteholla ½ tuntia että ikkunat pysyy auki. Ihan kätevä ainaki lapsiperheessä kun on aina lattiat märkänä. Kestää meinaan kauppareissun päälle hyvän 5 min käyttää autoo ennenku näkee ulos jos ei muista pistää restiä päälle.
Re: Ikkunat huurtuu...
Kato mattojen alle..siis kynnyslistatkin irti ja irroita sitä auton lattia mattoa ,jotta näet pohjapeltiin asti..huurtuminen usein johtuu ..nesteen vuodosta auton sisätilaan ..joka huurteena ilmenee...M.K.Virtanen kirjoitti:Morjens...
Sellanen probleema on et ikkunat huurtuu ajon aikana, täytyy pitää puhallin täysillä koko ajan et saa pidettyä ikkunat puhtaana. Ilmastointi on huollettu ja kaikki mahdolliset suodattimet vaihdettu, mut silti huurtuu... Ideoita mistä moinen johtuu??? Kiitosh... Kyseessä on c250 -98...
kiinnostaa propleemat ja niitten ratkominen..asiat eivät välttämättä ole niin kiemuraisia,kuin ensin olettaa :)
napa kirjoitti:eihän ole sisäilman kierto jäänyt/jumittunut päälle, se ainakin tekee tuollaista kiusaa...

http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 045&SGN=01
osa numero 352 +muita osia siitä ympäriltä...
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...