Ikkunat huurtuu...

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
M.K.Virtanen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Su 20.04.2008 16:53
Paikkakunta: Kouvola

Ikkunat huurtuu...

Viesti Kirjoittaja M.K.Virtanen »

Morjens...
Sellanen probleema on et ikkunat huurtuu ajon aikana, täytyy pitää puhallin täysillä koko ajan et saa pidettyä ikkunat puhtaana. Ilmastointi on huollettu ja kaikki mahdolliset suodattimet vaihdettu, mut silti huurtuu... Ideoita mistä moinen johtuu??? Kiitosh... Kyseessä on c250 -98...
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

eihän ole sisäilman kierto jäänyt/jumittunut päälle, se ainakin tekee tuollaista kiusaa...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
M.K.Virtanen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Su 20.04.2008 16:53
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja M.K.Virtanen »

Saanko mistä tarkistettua asian?
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Tuota noin.... :roll:
100,01 % varmuudella raitisilmasuodattimet ovat tukossa.... :wink:
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
M.K.Virtanen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Su 20.04.2008 16:53
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja M.K.Virtanen »

Olen kyllä vaihtanut noi raitisilmasuodattimet :wink:
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Sisäkierron yleensä saa selvitettyä kun puhallin on vaikka täysillä ja painat sitä sisäkierron nappia niin jos ääni ei muutu miksikään niin tod.näk. se on juntturissa.(näin se toimii näissä vanhemmissa laitteissa)

Eikös sulla ole huurteenpoistokin kerta ilmastointikin löytyy.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
M.K.Virtanen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Su 20.04.2008 16:53
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja M.K.Virtanen »

huurteenpoisto?????
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

M.K.Virtanen kirjoitti:huurteenpoisto?????
tarkoittaa suomeksi sitä, että pidetään ilmastointia päällä myös talvella :wink:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

M.K.Virtanen kirjoitti:huurteenpoisto?????
Kyllä. Huurteenpoisto.

Mulla on omassa pirssissä napit siinä rivissä päällekkäin. Lämmönsäätöpaneelissa. (manuaali-ilmastointi).
Ylin missä on sellanen neliskanttinen loota ja sen lootan sisällä/yhteydessä on muutama nuoli mitkä mutkittelee = huurteenpoisto nappi.
(eli vaikka sulla on lämmöt päällä niin se sotkee kylmää ja kuumaa ilmaa sekasin ja poistaa kosteutta).

Keskellä on EC nappi = ilmastointi

Alin nappi on kolme ympyrääkiertävää nuolta = sisäkierto.

Kuvaa en osaa laittaa niistä.
Onkos sulla automaatti-ilmastointi vai manuaali?
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Ei toimi uudemmissa "huurteenpoistot" alle +4 ºC lämpötiloissa.
Eli ei saa ilmastointia päälle.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Ari66 kirjoitti:Ei toimi uudemmissa "huurteenpoistot" alle +4 ºC lämpötiloissa.
Eli ei saa ilmastointia päälle.
Sitten ei jää muuta vaihtoehtoo kun raitisilmasuodattimet tukossa tai sisäkierto päällä kokoajan. Muuta neuvoo mulla ei ole.

Tai sit on kuski niin lämminverinen että lämppärissä ei riitä resurssit. :)
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
nh1131
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Ti 29.04.2008 15:24
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja nh1131 »

Mulla yhdessä autossa vuosi kenno latialle nestettä ja se höyrysty kylmään lasiin. Oli muuten BMW :P
Avatar
Division
Mersumies
Mersumies
Viestit: 775
Liittynyt: Ti 29.01.2008 21:58

Viesti Kirjoittaja Division »

Jos suodattimet kunnossa niin saattaa olla paljon kosteutta lattialla tai sitten sulla istuu kyydissä tosi isoja hikoilevia kavereita, märissä toppatakeissa :P
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14211
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Eihän autossa ole tupakoitu sisällä tai onhan ikkunat pesty esim. astianpesuaineella ja kuivattu lastall tai vastaavalla? Eli ne ovat varmasti puhtaat? Tsekkaa päällismattojen alle, onko varsinainen lattiamatto märkä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
M.K.Virtanen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Su 20.04.2008 16:53
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja M.K.Virtanen »

Mulla on ylin nappi takalasin/peilien lämmitin, keskellä EC ja alin on se sisäilmankierto ja sit siinä on joku REST kohta... Kokeilin sitä sisäilmankiertoa niin valo kyllä syttyy mutta äänessä en huomaa eroa, joten lähdetään kokeilemaan sitä sisäilmankierron jumittumista... lattialla ei ole kosteutta.
jarskak
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 485
Liittynyt: Ti 02.10.2007 10:43

Viesti Kirjoittaja jarskak »

ite en oo havainnu siitä ylimmästä napista tapahtuvan muuta kun takalasinlämmittin menee päälle.

asian vierestä. tuhkakupissa kun on se lämmitysvastuksen käyttönappi, niin se on kai (loogisesti) pois päältä kun siinä palaa valo?
Mutta siis pitäiskö sen vastuksen oikeasti vaikuttaa jotenki siihen ilman lämpötilaan kun se on päällä. Tunteeko kädessä eron jos se toimii?
Avatar
Marko M
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1693
Liittynyt: Ti 18.03.2003 17:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Marko M »

Katso myös että vedenpoistoreiät tuulilasin alanurkissa ovat roskista vapaat. Omassa s202 oli varmaan 12 vuoden paskat niissä reissä :)

Peilien lämppärit ovat automaattiset, ei tarvitse painella nappuloita ;)
230 C 1978
mika40
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Pe 14.11.2008 10:27

Viesti Kirjoittaja mika40 »

Kannattaa tarkastaa onko se potikka, josta valitaa et mihin suuntaa sitä ilmaa puhalletaan, paikallaan. Säätimen kun vetäsee ulos niin sen takana on muistaakseni kolme tankoa joiden pitäis osua siihen säätimeen. Joku on joskus saattanu vaihtaa säätimen taakse polttimon ja painanut säätimen takas väärässä asennossa. Omassa autossani oli säädin väärin painettu paikoilleen ja tuulilasille puhallus oli olematonta.
jarskak
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 485
Liittynyt: Ti 02.10.2007 10:43

Viesti Kirjoittaja jarskak »

M.K.Virtanen kirjoitti:Mulla on ylin nappi takalasin/peilien lämmitin, keskellä EC ja alin on se sisäilmankierto ja sit siinä on joku REST kohta... Kokeilin sitä sisäilmankiertoa niin valo kyllä syttyy mutta äänessä en huomaa eroa, joten lähdetään kokeilemaan sitä sisäilmankierron jumittumista... lattialla ei ole kosteutta.
joo tossa kotia ajellessa koitin tuote sisäilman kierrätystä, nii eron äänessä kyllä huomas ihan selvästi, vaikka puhallin oli kakkosella.
REST hän tarkoittaa sitä että kun ajat kaupan parkkipaikalle ja sammutat auton, nii painat sen rest päälle nii se lämmityslaite puhaltelee ykkösteholla ½ tuntia että ikkunat pysyy auki. Ihan kätevä ainaki lapsiperheessä kun on aina lattiat märkänä. Kestää meinaan kauppareissun päälle hyvän 5 min käyttää autoo ennenku näkee ulos jos ei muista pistää restiä päälle.
airbus
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Pe 15.06.2007 20:16
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Ikkunat huurtuu...

Viesti Kirjoittaja airbus »

M.K.Virtanen kirjoitti:Morjens...
Sellanen probleema on et ikkunat huurtuu ajon aikana, täytyy pitää puhallin täysillä koko ajan et saa pidettyä ikkunat puhtaana. Ilmastointi on huollettu ja kaikki mahdolliset suodattimet vaihdettu, mut silti huurtuu... Ideoita mistä moinen johtuu??? Kiitosh... Kyseessä on c250 -98...
Kato mattojen alle..siis kynnyslistatkin irti ja irroita sitä auton lattia mattoa ,jotta näet pohjapeltiin asti..huurtuminen usein johtuu ..nesteen vuodosta auton sisätilaan ..joka huurteena ilmenee...
kiinnostaa propleemat ja niitten ratkominen..asiat eivät välttämättä ole niin kiemuraisia,kuin ensin olettaa :)
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

napa kirjoitti:eihän ole sisäilman kierto jäänyt/jumittunut päälle, se ainakin tekee tuollaista kiusaa...
:roll:
http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 045&SGN=01
osa numero 352 +muita osia siitä ympäriltä...
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Vastaa Viestiin