124:n ajettavuus
124:n ajettavuus
Tulin tässä just Turkkuseen,matkalla vähän ihmettelin mersun suuntavakavuutta.Tuntui kuin pitäis kokoajan ajaa eli ohjailla.Aivan uudet renkaat on alla,mutta joskus vanhoillakin tuntu samanlaiselta.Nyt vaan vähän korostuneesti.Ei ihmeemmin ollut edes tuulta.Tämä kun on aina mennyt kuin juna,ei pahemmin ole suoralla tarvinnut ohjailla.Mikähän olis todennäköisin syy.Autolla on ajettu vähän yli kolmesataa tuhatta.
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
Pallot on ok,jouset myös.Mutta se takapää...Mitkäs nivelet siellä ensimmäisenä holkkaa?JarkkoN kirjoitti:Takapään nivelissä on luultavasti väljää.
Toisaalta nyt takaisin tullessa ei tarvinnutkaan ajaa ihan niinpaljon.Olisko se tuuli sittenkin... Mutta on tää vakaampi kyllä ollut.
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
Siis sehän on varma, että väljää on, jos tuuli heiluttelee. Satalankku ei souda minnekään, jos alakerta kunnossa.
Jos alapallot OK, entäs kumit, iskarit, iskarien yläpään kiinnitys tai raidetangon päät?
Alapallojen kuntoa on aika vaikea todeta, ei selviä ainakaan silmämääräisesti.
Jos alapallot OK, entäs kumit, iskarit, iskarien yläpään kiinnitys tai raidetangon päät?
Alapallojen kuntoa on aika vaikea todeta, ei selviä ainakaan silmämääräisesti.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
Takana vika voisi olla ns. narinaheloissa tai aurauksen säätötangoissa, oliko ne nyt ne etummaiset. Maticissa oli molemmita puolilta sekä narinat että aurauksen tangot väljät, jämäköityi mukavasti kun ne vaihdettiin. Mutta kun vaihtoehtoja on takana yhteensä noin 10 kpl x 2 niveltä, kannattaa lonkotella jokainen huolellisesti läpi tai viedä asiantuntevalle pajalle ennen kuin käy vaihtamaan turhaan osia.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Timo L.:än sanoihin lisäten vielä, että takakelkan kumit tekee kanssa jonkin sortin soutamista. ja koiranluutkin tekee soutamista.
pistäppä satanen vauhtia ja pienin mahdollinen vaihde silmään, paina kaasua voimakkaasti ja sitten päästät sen jaasun, jos auto kiihdytyksessä, taikka moottorijarrutuksessa kampee jompaan kumpaan sivuun, niin jotkut koiranluut ainakin on sökönä.
mersusta hankala välillä paikantaa noita nivelvikoja, kun on miljoona niveltä. eikä ne konttorillakaan aina kaikkee huomaa.
pistäppä satanen vauhtia ja pienin mahdollinen vaihde silmään, paina kaasua voimakkaasti ja sitten päästät sen jaasun, jos auto kiihdytyksessä, taikka moottorijarrutuksessa kampee jompaan kumpaan sivuun, niin jotkut koiranluut ainakin on sökönä.
mersusta hankala välillä paikantaa noita nivelvikoja, kun on miljoona niveltä. eikä ne konttorillakaan aina kaikkee huomaa.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
- Messerschmitt
- Mersumies
- Viestit: 1370
- Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
- Paikkakunta: Utajärvi / Oulu
itse en lähtis tällä tyylillä etsimään vikaa alustasta, voi pian olla vikaa myös vaihteistossa ja moottorissakinpera8x kirjoitti:
pistäppä satanen vauhtia ja pienin mahdollinen vaihde silmään, paina kaasua voimakkaasti ja sitten päästät sen jaasun, jos auto kiihdytyksessä, taikka moottorijarrutuksessa kampee jompaan kumpaan sivuun, niin jotkut koiranluut ainakin on sökönä.


vähän nyt ajatusta peliin, mitä tarkoitetaan, kun näitä viestejä kirjoitellaan

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
nyt kyllä tuli joku ymmärrys/asia virhe. en tarkottanu pienin vaihde, vaan pienin mahdollinen vaihde tossa nopeudessa, eli normi mersussa 2, vai 3 vaihde. elikkäs siis pointtina niin paljon vauhtia, että pienikin renkaan liikahtelu tuntuu auton suunnassa, mutta kuitenkin niin pieni vaihde, että saadaan vielä kiihtyvyysmomenttia renkaaseen..napa kirjoitti:itse en lähtis tällä tyylillä etsimään vikaa alustasta, voi pian olla vikaa myös vaihteistossa ja moottorissakinpera8x kirjoitti:
pistäppä satanen vauhtia ja pienin mahdollinen vaihde silmään, paina kaasua voimakkaasti ja sitten päästät sen jaasun, jos auto kiihdytyksessä, taikka moottorijarrutuksessa kampee jompaan kumpaan sivuun, niin jotkut koiranluut ainakin on sökönä.
mahtaako joku dieseli mersu edes kiertää tuota yli 10 000 rpm mitä vaaditaan, että päästään pienimmällä vaihteella (eli ykkösellä...) 100 km/h
vähän nyt ajatusta peliin, mitä tarkoitetaan, kun näitä viestejä kirjoitellaan
ei kait millään mersulla pääse ykkösella sataa..

W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
juu, kyllä mä ymmärsin mitä sä oikeasti tarkoitit
ei vain voinu vastustaa kiusausta hieman piikitellä, kun tuosta tekstistä kyllä saa sen käsityksen mitä kirjoitin...
ja kyllä kai mersukin on sellaisia autoja tehnyt millä pääsee ykkösellä sataa
on niitä moni muukin tehny... 124 koppaiset ei kyllä kuulu niihin autoihin... mutta joku urheilullisempi vaihtoehto ehkä...

ja kyllä kai mersukin on sellaisia autoja tehnyt millä pääsee ykkösellä sataa

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
noo... niin no. joku mäk klaareni ehkä vois kulkee sen sata sykkösellä. ja sitten tietenkin formula. mutta muita ei nyt heti tuu mieleen. ei noi 500 taikka 600 sarjalaisetkaan oikein kulje ykkösellä hirveen kovaa.napa kirjoitti:juu, kyllä mä ymmärsin mitä sä oikeasti tarkoititei vain voinu vastustaa kiusausta hieman piikitellä, kun tuosta tekstistä kyllä saa sen käsityksen mitä kirjoitin...
ja kyllä kai mersukin on sellaisia autoja tehnyt millä pääsee ykkösellä sataaon niitä moni muukin tehny... 124 koppaiset ei kyllä kuulu niihin autoihin... mutta joku urheilullisempi vaihtoehto ehkä...
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Käyhän se tietysti noinkin,silloin vaan ei selviä tarkkaan missä vika oli.Ja se kun kiinnostaa...jarskak kirjoitti:vaihdatin omaani eteen raidetangon, raidetangon päät, apusimpukkaan laitettiin korjaussarja, ohjausiskunvaimennin, sekä alapallonivelet. Samalla tehtiin 4 pyöräsuuntaus
Ei hae eikä puolla enää, eli ei menny 500 euroa hukkaan.
Toisaalat en nyt satasessa pineintä vaidetta löis päälle...

Mutta ajattelin kyllä kytkeä vaunun perään,siitä jarrut kiinni ja edestakaisin nytkyttämällä katsoa kumpi takapyörä liikkuu enempi.
Eikös se sillä selviä toi takapää?Videokamerankin voin suunnata noihin heloihin/niveliin,kun vaikea sinne on muuten tasamaalta kattoo.
Kunhan nyt tästä nyt viitsii ryhtyä.Voi olla että katsastusammattilainen ryhtyy ensin,kun toi aika alkaa olla tossa talvella/alkukeväällä.
Mutta etupää... Ainoa mikä siellä epäilyttää on apusimpukka.Nivelet oon jo tarkistanut.Pitänee repiä pahvi pois ja kattoo kun tulee öljynvaihdon aika.
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
Yli 300 tkm ja pitkä aika tekee takapäästä jo väljän ja korjattavaa alkaa olla
kohta lähes joka nivelessä ja kumissa. Kumi hapertuvat ja kovettuvat ja
vaimentavat huonommin tärinöitä ja jyrinöitä.
Jos haluaa hyvän tuloksen, niin irrottaa taka-akseliston ja uusii kerralla
kaikki kumit ja nivelet, niin ei tarvitse sitten vähän väliä olla laittamassa.
Jonkin verran rahaa siihen menee, mutta homman voi yrittää tehdä
itsekin. Pyörät tarvitsee suunnata vain kerran, kun vaihtaa kaikki kerralla.
Toinen vaihtoehto on uusia taakse vain tod. näk. kuluneet osat, joita
edellä jo lueteltiin. Ainakin narinanivelet (poikittaisen alatukivarren
ulompi nivelholkki), apurungon etupään kumit ja ne aurauksen
säätötangot kannattaisi vaihtaa.
Kolmas vaihtoehto on tutkia kangen kanssa, missä oikeasti on väljää
ja vaihtaa vain ne osat.
Eikä sitten kannata laittaa mitään halpisosia, ne voivat kulua turhan
nopeasti.
kohta lähes joka nivelessä ja kumissa. Kumi hapertuvat ja kovettuvat ja
vaimentavat huonommin tärinöitä ja jyrinöitä.
Jos haluaa hyvän tuloksen, niin irrottaa taka-akseliston ja uusii kerralla
kaikki kumit ja nivelet, niin ei tarvitse sitten vähän väliä olla laittamassa.
Jonkin verran rahaa siihen menee, mutta homman voi yrittää tehdä
itsekin. Pyörät tarvitsee suunnata vain kerran, kun vaihtaa kaikki kerralla.
Toinen vaihtoehto on uusia taakse vain tod. näk. kuluneet osat, joita
edellä jo lueteltiin. Ainakin narinanivelet (poikittaisen alatukivarren
ulompi nivelholkki), apurungon etupään kumit ja ne aurauksen
säätötangot kannattaisi vaihtaa.
Kolmas vaihtoehto on tutkia kangen kanssa, missä oikeasti on väljää
ja vaihtaa vain ne osat.
Eikä sitten kannata laittaa mitään halpisosia, ne voivat kulua turhan
nopeasti.
Mitähän kaikkien takapään tankojen vaihto mahtaisi suunnilleen maksaa korjaamolla?
Auto ei ole tuntunut yhtä tukevalta kuin ennen,yli vuoteen.Pari Mersupajaa tutkinut mutta apua ei ole tullut,ja nyt katsastuksessakin todettiin hyväksi.
Renkaista ei johdu,ja alapallot,ohjausiskari ja yksi niveltanko taakse uusittu.Pyörät myös suunnattu.
En oikein keksi muutakuin takapään kumit;narinanivelet ja takakelkan kumityynyt.Nekin siis ilmeisesti korjaamoilla todettu viattomiksi,mutta muistelen kuulleeni ettei niitä pysty aina satavarmasti toteamaan.
Alkaa ideat ja usko loppumaan ja tympii kun joutuu puolikuntoisella ajamaan.
Auto ei ole tuntunut yhtä tukevalta kuin ennen,yli vuoteen.Pari Mersupajaa tutkinut mutta apua ei ole tullut,ja nyt katsastuksessakin todettiin hyväksi.
Renkaista ei johdu,ja alapallot,ohjausiskari ja yksi niveltanko taakse uusittu.Pyörät myös suunnattu.
En oikein keksi muutakuin takapään kumit;narinanivelet ja takakelkan kumityynyt.Nekin siis ilmeisesti korjaamoilla todettu viattomiksi,mutta muistelen kuulleeni ettei niitä pysty aina satavarmasti toteamaan.
Alkaa ideat ja usko loppumaan ja tympii kun joutuu puolikuntoisella ajamaan.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
- Messerschmitt
- Mersumies
- Viestit: 1370
- Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
- Paikkakunta: Utajärvi / Oulu
eBaysta saa tukitangot tarvikkeena halvalla 117 euroa/sarja:Ari kirjoitti:Mitähän kaikkien takapään tankojen vaihto mahtaisi suunnilleen maksaa korjaamolla?
Auto ei ole tuntunut yhtä tukevalta kuin ennen,yli vuoteen.Pari Mersupajaa tutkinut mutta apua ei ole tullut,ja nyt katsastuksessakin todettiin hyväksi.
Renkaista ei johdu,ja alapallot,ohjausiskari ja yksi niveltanko taakse uusittu.Pyörät myös suunnattu.
En oikein keksi muutakuin takapään kumit;narinanivelet ja takakelkan kumityynyt.Nekin siis ilmeisesti korjaamoilla todettu viattomiksi,mutta muistelen kuulleeni ettei niitä pysty aina satavarmasti toteamaan.
Alkaa ideat ja usko loppumaan ja tympii kun joutuu puolikuntoisella ajamaan.
http://cgi.ebay.de/QUERLENKER-REP-SATZ- ... 335bec521a
Itse laittaisin mieluummin alkuperäisiä, mutta jos pitää tinkiä, niin
noita voisi kokeilla.
Korjaamo kyllä antaa työstä hinta-arvion etukäteen ja siitä ei saa poiketa
kovin paljon (muistaakseni 20%). Noilla osilla on taipumusta ruostua
kiinni ja ne pitää irrottaa rälläkällä, mikä hidastaa hommaa.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Kaverin kanssa testailtiin etupään renkaita perus rautakankimeiningillä, kun ei ihan suoraa viivaa mee toi 124. Siellä ei tuntunu oikeestaan mitään väljää, uudet (mb-original) alapallot löytyy kyllä takakontista vaihtoa vailla..
Talvirenkaat on 10 isommat ku kesärenkaat ja soutelu on näillä kesämalleilla huomattavasti miedompaa. Toisaalta ovat myös leveämmät verrattuna talvikumeihin. Voisko se olla sitten väljää takapäässä?
Oliko se niin ettei noi takapään väljyydet välttämättä löydy, jos nostaa autoa vaan renkaan kohdalta, vaan pitäis tunkata koko takapään sieltä keskeltä ylös?
Talvirenkaat on 10 isommat ku kesärenkaat ja soutelu on näillä kesämalleilla huomattavasti miedompaa. Toisaalta ovat myös leveämmät verrattuna talvikumeihin. Voisko se olla sitten väljää takapäässä?
Oliko se niin ettei noi takapään väljyydet välttämättä löydy, jos nostaa autoa vaan renkaan kohdalta, vaan pitäis tunkata koko takapään sieltä keskeltä ylös?
Ensipeli 124 -89 230E
Ässä W140 -93 S320
Ässä W140 -93 S320
- Messerschmitt
- Mersumies
- Viestit: 1370
- Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
- Paikkakunta: Utajärvi / Oulu
vääntelitkö takarengasta sivuttaisuuntaisesti?ismoq kirjoitti:Voisko se olla sitten väljää takapäässä?
Oliko se niin ettei noi takapään väljyydet välttämättä löydy, jos nostaa autoa vaan renkaan kohdalta, vaan pitäis tunkata koko takapään sieltä keskeltä ylös?
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Taidanpa asennuttaa kaikki tangot takapäähän.Varmaan joku on sen teettänyt korjaamolla,ja osaisi varoitella kustannuksista?Tee-se-itse miesten hommaan käyttämä aika voisi myös antaa hieman suuntaa.
Ja erityisesti kiinnostaa,että kuinka huomattava vaikutus vaihdoilla on ollut ajoon?
Ja erityisesti kiinnostaa,että kuinka huomattava vaikutus vaihdoilla on ollut ajoon?
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Omaan lankkuun vaihdoin vaihdoin narinat tuossa helatorstaina,kun tahto tuota vaeltelua esiintyä.
Tuota "häiriökäyttäytymistä" esiintyi varsinkin,kun oli enemmän kuormaa kyydissä.
Kyllähän se nyt taas menee paljon pienemmällä sompaamisella.
Taitaa noitten narinoitten vaihto olla kyllä aika kannattava toimenpide.
Tuota "häiriökäyttäytymistä" esiintyi varsinkin,kun oli enemmän kuormaa kyydissä.
Kyllähän se nyt taas menee paljon pienemmällä sompaamisella.
Taitaa noitten narinoitten vaihto olla kyllä aika kannattava toimenpide.
Viimeksi muokannut Henkka, Su 16.05.2010 23:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB 250d autom.-93
MB 200d autom.-89,ei liikenteessä.
MB E200cdi autom. -01 kesäauto
MB 240d -81 kesäauto
MB 200d autom.-89,ei liikenteessä.
MB E200cdi autom. -01 kesäauto
MB 240d -81 kesäauto
Mun täytyy tyytyä ainaskin vaihtamaan vaan väljät nivelet,kun on 8 autoa joista täytyy pitää huoltaAapo.T kirjoitti:Kaikki osat uutta jousitukseen ja säädöt niin alkaa kulku paranemaan.
Noissa malleissa jos joka osaa vaihtaa sen mukaan mitä ne kuluu loppuun niin saa olla kokoajan auton alla.

MB 250d autom.-93
MB 200d autom.-89,ei liikenteessä.
MB E200cdi autom. -01 kesäauto
MB 240d -81 kesäauto
MB 200d autom.-89,ei liikenteessä.
MB E200cdi autom. -01 kesäauto
MB 240d -81 kesäauto
itse vaihdoin talvella kaikki tangot uusiksi takapäähän, aikaa meni vissiin 2 viikkoaAri kirjoitti:Taidanpa asennuttaa kaikki tangot takapäähän.Varmaan joku on sen teettänyt korjaamolla,ja osaisi varoitella kustannuksista?Tee-se-itse miesten hommaan käyttämä aika voisi myös antaa hieman suuntaa.
Ja erityisesti kiinnostaa,että kuinka huomattava vaikutus vaihdoilla on ollut ajoon?



jos kaikki menis niin kuin elokuvissa, niin nuo nivelet vaihtaa ehkä 5 tunnissa ja tekee alustavan 4 pyörä suuntauksen siina samassa, lopullisen 4 pyöräsuuntauksen aika on vasta muutaman tuhannen kilometrin ajon jälkeen, kun osat on hakenut lopullisen paikkansa, siis jos vaihtaa ihan kaiken...
itse neuvoisin kylmästi pudottamaan takakelkan heti suosista pois, koska jonkun jumissa olevan tukivarren pultin takia sen kuitenkin joutuu lopulta tekemään ja tulee samalla sekin sitten huollettua ja pääsee korjailemaan ne puhkiruostuneet jarru ja polttoaineputketkin sitten samalla

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Noinhan se järkevää olisi,vaan kun ei ole taitoa/tiloja/välineitä tehdä itse.
Jotain on pielessä,ja alkaa ideat loppua.Kelkan etukumit ja narinat vaihdettu,sekä vuosi sitten takaiskarit,(etu)alapallot ja toinen säätötanko taakse.Ohjausiskarikin vaihdettu,sekä etuiskareiden yläpäät.
Raidetangon päätä voisi epäillä,mutta katsastuksessa oli sekin ok.
Pyöränlaakerit eivät äännä eikä klappiakaan ole kuin hivenen(edessä).
Ongelma ei niinkään se,että vetelisi puolelta toiselle,vaan sellainen yleinen epämääräisyys,ihan kuin väljää olisi jossain.Myös tuntuu kiikkerämmältä kuin pitäisi.
Koiranluut ja nuo tangot voisi vaihdattaa varmuuden vuoksi,ei kai muutakaan tehtävissä.
Nyt kun taas lueskelin ties monennenko kerran muiden vanhoja,vastaavia murheita,niin vasta huomasin kuinka moni ollut samassa tilanteessa:osia on vaihdettu.mutta kulku ei vaan parane.
Harmi vaan,että useimmat jättää kertomatta ratkesiko ongelma viimein.
Jotain on pielessä,ja alkaa ideat loppua.Kelkan etukumit ja narinat vaihdettu,sekä vuosi sitten takaiskarit,(etu)alapallot ja toinen säätötanko taakse.Ohjausiskarikin vaihdettu,sekä etuiskareiden yläpäät.
Raidetangon päätä voisi epäillä,mutta katsastuksessa oli sekin ok.
Pyöränlaakerit eivät äännä eikä klappiakaan ole kuin hivenen(edessä).
Ongelma ei niinkään se,että vetelisi puolelta toiselle,vaan sellainen yleinen epämääräisyys,ihan kuin väljää olisi jossain.Myös tuntuu kiikkerämmältä kuin pitäisi.
Koiranluut ja nuo tangot voisi vaihdattaa varmuuden vuoksi,ei kai muutakaan tehtävissä.
Nyt kun taas lueskelin ties monennenko kerran muiden vanhoja,vastaavia murheita,niin vasta huomasin kuinka moni ollut samassa tilanteessa:osia on vaihdettu.mutta kulku ei vaan parane.
Harmi vaan,että useimmat jättää kertomatta ratkesiko ongelma viimein.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)