hihnapyörä vaihettu ...nykäys
hihnapyörä vaihettu ...nykäys
eli laitoin tohon clk 200k(141kw)tuon isomman alahihnapyörän ja ilmeni seuraavanlainen ongelma:kun vetää ns.rivakasti nykäsee voimakkaasti n3500rpm kohdalla ja vetää taas siitä eteen päin ihan normaalisti,jos kaasuttaa huomattavasti maltillisemmin niin nykäystä ei ilmene,eli onko jollakulla ollut vastaavaa vaivaa ja jos,niin mikä korjasi tilanteen?
Mulla on samaa ongelmaa tosin korimalli ja koneen koko on eri, mutta kompressori kumminkin löytyy eli W202 230K.
Nykäsee juurikin siinä 3500-4000rpm kohdalla ku kiihdyttää ripeesti,
on aika kettumainen kun lähdet ohittamaan ja siinä alkaa sitten nykiä. Ja hiljakseen kiihdyttäessä ei nyi.
Syytä en oo kekisinyt, mutta ensimmäiseksi tuli mieleen se ilmanputsarikotelossa (en tiedä miten clk:ssa on) oleva läppä, jonka pitäisi olla kiinni ku kompura ahtaa.
Niin ajattelin, että jos se jostain syystä päästää paineet harakoille aukeamalla kompuran ahtaessa.
Laitoin juuri ahtopainemittarin kiinni, niin täytyy mennä koittamaan mitä mittari kertoo nykäsy vaiheessa.
Mutta jos joku muu tietää asiasta jotain niin kertokaa ihmeessä. Tuo minun teoria on aivan mutua
Nykäsee juurikin siinä 3500-4000rpm kohdalla ku kiihdyttää ripeesti,
on aika kettumainen kun lähdet ohittamaan ja siinä alkaa sitten nykiä. Ja hiljakseen kiihdyttäessä ei nyi.
Syytä en oo kekisinyt, mutta ensimmäiseksi tuli mieleen se ilmanputsarikotelossa (en tiedä miten clk:ssa on) oleva läppä, jonka pitäisi olla kiinni ku kompura ahtaa.
Niin ajattelin, että jos se jostain syystä päästää paineet harakoille aukeamalla kompuran ahtaessa.
Laitoin juuri ahtopainemittarin kiinni, niin täytyy mennä koittamaan mitä mittari kertoo nykäsy vaiheessa.
Mutta jos joku muu tietää asiasta jotain niin kertokaa ihmeessä. Tuo minun teoria on aivan mutua
Liikaa ahtoja tietyllä kierrosluvulla, eli tässä se 3500-4000 ja huonohkot tulpat, ei anna kunnon kipinää detonoi nakutuksen esto toimii. Kierroksilla se tasoittuu, joten uutta tulppaa kehiin.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Tulee nyt kyllä vähän myöhässä, mutta onko ohjelmalle tehty mitään tuon hihnapyörän uusimisen jälkeen?
Tuolla tulppa ongelmalla tarkoitin juurikin vanhaa tulppaa, joka ei enään kestä puristuksia, toisaalta en tiedä minkä mallinen tulppa tuossa on, voisi ajatella pikkuisen kylmempääkin ja eri mallista, lähinnä tulisi mieleen jokin kisatulppa.
Tuolla tulppa ongelmalla tarkoitin juurikin vanhaa tulppaa, joka ei enään kestä puristuksia, toisaalta en tiedä minkä mallinen tulppa tuossa on, voisi ajatella pikkuisen kylmempääkin ja eri mallista, lähinnä tulisi mieleen jokin kisatulppa.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Mulla on kanssa kompukassa sama homma eli nykäsee kovassa vedossa, mutta nykäyksen jälkeen lähtee vetään ihan hyvin, hihnapyörä vaihdettu suurempaan, ja ohjelma päivitys tehty motorbit:ssä, ja tulpan on n.10tkm ajetut Brisk iridium. Mulla on kanssa käyny mielessä et vaikuttaako se ilmanputsari kotelossa oleva ahtopaineen säätöläppä tähän nykäykseen?
(EX) MB C200 Kompressor Elegance vm:00 w203
(Ex) MB C230T Kompressor sport vm:98
(Ex) MB C230T Kompressor sport vm:98
ohjelmaan ei ole tehty mitään koska juurikin yritän selvittää syyn tohon nykäykseen,jos jollakin tuo olisi ollut tiedossa,softan umpimähkäinen päivitys ja mulkaus ei nyt tässä auta,eli mennään pitkän kaavan kautta penkkiin vikaa etsimään,ratkaistaan onkelma,kun kukan ei täällä näytä löytäneen mitään korjausta tohon hommaanAntti V kirjoitti:Tulee nyt kyllä vähän myöhässä, mutta onko ohjelmalle tehty mitään tuon hihnapyörän uusimisen jälkeen?
Tuolla tulppa ongelmalla tarkoitin juurikin vanhaa tulppaa, joka ei enään kestä puristuksia, toisaalta en tiedä minkä mallinen tulppa tuossa on, voisi ajatella pikkuisen kylmempääkin ja eri mallista, lähinnä tulisi mieleen jokin kisatulppa.
Joskus aikanaan, kun omaani kyselin hihnapyörä settejä niin mukana olisi tullut putki jolla olis muistaakseni mapin taikka maffin paikka siirtynyt lähemmäksi imusarjaa.
Täähän olisi ollut syynä juuri se, että tietyllä kierrosluvulla auto olisi nykinyt..
Voi olla et muistan väärinkin..
edit tuolta löytyy juttua:
http://www.mbworld.org/forums/ ja hakusanaksi MAF relocation
Täähän olisi ollut syynä juuri se, että tietyllä kierrosluvulla auto olisi nykinyt..
Voi olla et muistan väärinkin..
edit tuolta löytyy juttua:
http://www.mbworld.org/forums/ ja hakusanaksi MAF relocation
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
No ei tää mikään merkittävä vika ole, ei se ainakan haitannu tos kun mun auto säädettin penkissä, tehot käyrä oli ihan hyvä , mutta kannataa varautua MAF anturi vaihtoon kun viä softapäivitykseen, oireilee tehon puutteena jos maffi on korkannu
(EX) MB C200 Kompressor Elegance vm:00 w203
(Ex) MB C230T Kompressor sport vm:98
(Ex) MB C230T Kompressor sport vm:98
kyllähän vika on merkittävä,jos pelit ei soi joka tilanteessa ja vedossa puhtaasti,tehon puuttesta ei ole kysymys,vaan siitä nykäsystä joka on tosi ärsyttävä ja v...umainen.menee viritys hommat hukkaan jos ei pelitä ainakin yhtä hyvin kun mitä insinööri on suunnitellut, MAF uusi bosch,koiteltu myös käytetyllä vastaavalla ,sekä nimettömällä halpis mallilla...tulos sama joten luulisin että MAF on ok.
onkosjr85 mielestäsi tuo sinun säätö homma niin kun kunnossa,jos se nykäsy jäi vielä olemaan
onkosjr85 mielestäsi tuo sinun säätö homma niin kun kunnossa,jos se nykäsy jäi vielä olemaan
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
(ilman määrän mittailian)Maf:in PAIKAN (mistä joskami jo tuolla edellä kirjoitti)
vaihtoa kannataa kokeila tohon vaivaan(ilman virtailu muutuu)
onkos jällen ero toiminnasa todelisuudessa ja penkissä
jos penkissä tulee ok käppyrät mutta tositilanteesa auto ei toimi
kompuran idea on antaa voimaa ulos tasaisesti(ei mitään turbo viivetä/potkua)
vaihtoa kannataa kokeila tohon vaivaan(ilman virtailu muutuu)
onkos jällen ero toiminnasa todelisuudessa ja penkissä
jos penkissä tulee ok käppyrät mutta tositilanteesa auto ei toimi
kompuran idea on antaa voimaa ulos tasaisesti(ei mitään turbo viivetä/potkua)
veekoo en usko että nykäys on softasta kiinni, kun näyttää olevan myös vakio ohjelman kanssa nykäys ongelmia.
CDI203 Auto toimii hyvin todellisuudessa, ja ihan käytännössä. Ja voimaa tulee ulos ihan tasaisesti, lukuun ottamatta nykäystä
Mutta alan uskoa että vika on tuo Maffin paikan vaihto, selailin nettiä ja löysin kuvia miten se on toteutettu. Ajattelin tos viikon loppuna kokeilla onko paikan vaihdolla merkitystä.
CDI203 Auto toimii hyvin todellisuudessa, ja ihan käytännössä. Ja voimaa tulee ulos ihan tasaisesti, lukuun ottamatta nykäystä
Mutta alan uskoa että vika on tuo Maffin paikan vaihto, selailin nettiä ja löysin kuvia miten se on toteutettu. Ajattelin tos viikon loppuna kokeilla onko paikan vaihdolla merkitystä.
(EX) MB C200 Kompressor Elegance vm:00 w203
(Ex) MB C230T Kompressor sport vm:98
(Ex) MB C230T Kompressor sport vm:98
ei sillä ole väliä onko softa vakio vai duunattu,pointihan on ,että täytyy sen auton toimia nykimättä kaikilla sofitilla ja kalikoilla ja tehoilla,mielestäni homma on päin persettä jos auto nykäsee tai nykii,eli vaikka kulkis 300,mutta nykäsee jossain välissä... ei hyvä,saan tuon nykäyksen pois sata varmasti,mutta yritin helpottaa vähän työtäni ja kysyä täältä jos vaikka jollakin ois ollut fakta tieto syystä
No hyvä kun tunnut noin "sata varmalta" kerrot sit kun oot löytäny vian tähän mystiseen nykimiseenei sillä ole väliä onko softa vakio vai duunattu,pointihan on ,että täytyy sen auton toimia nykimättä kaikilla sofitilla ja kalikoilla ja tehoilla,mielestäni homma on päin persettä jos auto nykäsee tai nykii,eli vaikka kulkis 300,mutta nykäsee jossain välissä... ei hyvä,saan tuon nykäyksen pois sata varmasti,mutta yritin helpottaa vähän työtäni ja kysyä täältä jos vaikka jollakin ois ollut fakta tieto syystä
(EX) MB C200 Kompressor Elegance vm:00 w203
(Ex) MB C230T Kompressor sport vm:98
(Ex) MB C230T Kompressor sport vm:98
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
yli 90% autanut edellä mainittu jos siis auto muuten kunnossaCDI203 kirjoitti:(ilman määrän mittailian)Maf:in PAIKAN (mistä joskami jo tuolla edellä kirjoitti)
vaihtoa kannataa kokeila tohon vaivaan(ilman virtailu muutuu)
vinkejä kannata kysellä"pyörää on turha keksiä aina uudestaan"veekoo kirjoitti:ei sillä ole väliä onko softa vakio vai duunattu,pointihan on ,että täytyy sen auton toimia nykimättä kaikilla sofitilla ja kalikoilla ja tehoilla,mielestäni homma on päin persettä jos auto nykäsee tai nykii,eli vaikka kulkis 300,mutta nykäsee jossain välissä... ei hyvä,saan tuon nykäyksen pois sata varmasti,mutta yritin helpottaa vähän työtäni ja kysyä täältä jos vaikka jollakin ois ollut fakta tieto syystä
ja jos vaiva oli joku muu niin muiten työtä helpotaaksesi...veekoo kirjoitti:paha juttu vika löyty,eli eipä nyvi eikä nykässe,vetää koko alueen puhtaasti,huomenissa sit rullille kattoo mitä se antaa ulos
Joko on seokset korjattu kohdilleen?veekoo kirjoitti:penkissä käyty 228hv ja 338nm,nykäys oire on piostettu,mutta menee silti laihalle n.3500 kieroksen kohdalla ja vaatiin tuon ohjelman korjauksen,ohjelmointi valmis varmaan alku viikosta,siten tulee ISO tietopaketti kaikille uteliaille koko onkelmasta,ja se on sitten faktaa ei arvailua
Millä nykiminen häipy sun autosta?
Faktat kehiin