mikä namiska/nappula

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

mikä namiska/nappula

Viesti Kirjoittaja napa »

eli mikä namiska/nappula tämä punaisella ympyröity on :oops: siis tuo rulla missä on 3 asentoa

löytyy 300 E mallista, kaveri veikkas että on joku kajarien etu/taka säätö, mutta se selitys kuulosti jotenkin omituiselta omaan korvaan :roll: vaikka voihan se niinkin olla, kun mersuissa on tullut vastaan muitakin omituisuuksia :D

Kuva
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Marko M
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1695
Liittynyt: Ti 18.03.2003 17:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Marko M »

Kaveri oli oikeessa ;)
230 C 1978
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Taitaa olla ohitettu käytöstä lähes kaikista tuo, kun ei kestä mankkaa vaihdettaessa enään virtoja, menee ilmeisesti suoraan tuon lävitse.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14253
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Aivan, kaiuttimien etu/takatasapainon säädin, potentiometri, nyk. "fader" se on. Juontaa juurensa aikoihin, jolloin Beckereissä oli vain kaksi kaiutinlähtöä. Tuossa myös jaettiin kaksi kanavaa neljäksi.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

ok. hupaisa ominaisuus silti :D harvoin on tullut autoissa vastaan tälläistä "fader" systeemiä
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

Timo L. kirjoitti:Juontaa juurensa aikoihin, jolloin Beckereissä oli vain kaksi kaiutinlähtöä. Tuossa myös jaettiin kaksi kanavaa neljäksi.
napa kirjoitti:ok. hupaisa ominaisuus silti :D harvoin on tullut autoissa vastaan tälläistä "fader" systeemiä
Saksalaisissa näitä on ollut 70-80-luvuilla. Kuten tuossa allekirjoituksen porssessa
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
P.Pietarinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: Su 29.03.2009 11:08
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja P.Pietarinen »

opel rekordeissa oli moisia hienouksia kanssa.
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1648
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

lisää

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

Tosiaan yleinen varuste esim. w123 autoissa. Ja totta, että tehokkaammat, ja uudemmat laitteet (joissa oma fader)jättävät sen tarpeettomaksi. Rullassa menee miinukset yhteen, ja se ei tehopäätteille käy.

Mutta erittäin näppärä käytössä ! Nykyisissä laitteissa faderit on usein muutaman nappulan painalluksen takana - ei ainakaan minulla tule niitä näpräiltyä. :roll:

.... ja Blaupunktit oli silloin näissä varmaan yleisimpiä, eikä niissäkään ollut silloin kun kaksi kaiutinlähtöä. Eli 4-säätörullia myytiin kohtalaisesti.
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Avatar
EeKi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1806
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:02

Viesti Kirjoittaja EeKi »

Itellä on tuo, itse käytän sitä lähinna silloin kun halutaan huudattaa musaa ja vetäsee tuosta hivenen etenpäin, ei rätise kun takaata poistuu hivenen basso. Kätevämpi kikka, kuin vaihtaa soittimiesta faderia/bass. :D
Vastaa Viestiin