No tämän lausuman perusteella toi nykynen orkkis sähköpumppu 6mm sisuksilla riittää vallan mainiosti. Ja luulempa, että alkuperin hakemiini teholukemiin pääsis ihan vaan ahtimen ja softan päivityksillä. Eli pakoputki ja pakosarjakin menis alkuperäisinä pikku muokkauksilla. No jatketaan ihmettelyä.xr5 kirjoitti:olen penkittänyt 301,8hv/5050rpm 425nm/4850rpm 6mm tapeilla ahtopaineen ollessa 1,15bar kyseisestä koneesta turpona kkk27 pumppu mekaaninen itse tehty
sähkö pumpusta saa jopa paremmin ruokaa ulos kun ollaan lähellä maksimi kierroksia
vaihtoon
turpo
pakoputki
välijäähdytin
ohjelma
w210 300tdt pykälää isompi
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 28
- Liittynyt: Su 20.09.2009 16:54
- Paikkakunta: Pälkäne
kkk27 siipikoot?xr5 kirjoitti:olen penkittänyt 301,8hv/5050rpm 425nm/4850rpm 6mm tapeilla ahtopaineen ollessa 1,15bar kyseisestä koneesta turpona kkk27 pumppu mekaaninen itse tehty
sähkö pumpusta saa jopa paremmin ruokaa ulos kun ollaan lähellä maksimi kierroksia
vaihtoon
turpo
pakoputki
välijäähdytin
ohjelma
Ei oppinut olutta ojaan kaada
kkk27 siipikoot ja pesä?xr5 kirjoitti:olen penkittänyt 301,8hv/5050rpm 425nm/4850rpm 6mm tapeilla ahtopaineen ollessa 1,15bar kyseisestä koneesta turpona kkk27 pumppu mekaaninen itse tehty
sähkö pumpusta saa jopa paremmin ruokaa ulos kun ollaan lähellä maksimi kierroksia
vaihtoon
turpo
pakoputki
välijäähdytin
ohjelma
Ei oppinut olutta ojaan kaada
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 28
- Liittynyt: Su 20.09.2009 16:54
- Paikkakunta: Pälkäne
Toistan vähän itteeni, mutta olisko kellään tietämystä, että sopiiko tohon alkuperäseen pakosarjaan suoraan mikään (esim nyt toi GT sarjan) ahdin? Välilaippa nyt jokatapauksessa lienee joka taurbolle pakollinen ton pakosarja kolmion ja turbon pakopuolen välille..?
Meneekö leiman saanti jokatapauksessa epävarmaksi jos pumppuun vaihtaa noi seiska milliset? Eli onko arvot jokatapauksessa yli heti ton päivityksen myötä?
Meneekö leiman saanti jokatapauksessa epävarmaksi jos pumppuun vaihtaa noi seiska milliset? Eli onko arvot jokatapauksessa yli heti ton päivityksen myötä?
Viimeksi muokannut LeMansBlau, Ti 06.10.2009 21:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
en kyllä jaksa muistaa mutta liian iso se oli 6mm tapeille maks. ahto tuli vasta 4500rpm penkissä tiellä hiukan aijemmin tämähän oli laitettu 7mm tappia vartenpyhimys kirjoitti:kkk27 siipikoot ja pesä?xr5 kirjoitti:olen penkittänyt 301,8hv/5050rpm 425nm/4850rpm 6mm tapeilla ahtopaineen ollessa 1,15bar kyseisestä koneesta turpona kkk27 pumppu mekaaninen itse tehty
sähkö pumpusta saa jopa paremmin ruokaa ulos kun ollaan lähellä maksimi kierroksia
vaihtoon
turpo
pakoputki
välijäähdytin
ohjelma
joku 50-52 pako ja 45-48 kompura olis varmaan sopivempi jos tuommonen kkk27 on väyrysessä niin kiertäisin kats. paikan kilometrin päästä
Vakio sarja on kolmepulttinen ja siihen ei montaa ahdinta löydy, ei ainakaan isompaa. gt32 on joko t3 tai t4 liitännällä, riippuu millä pakopesällä.LeMansBlau kirjoitti:Toistan vähän itteeni, mutta olisko kellään tietämystä, että sopiiko tohon alkuperäseen pakosarjaan suoraan mikään (esim nyt toi GT sarjan) ahdin? Välilaippa nyt jokatapauksessa lienee joka taurbolle pakollinen ton pakosarja kolmion ja turbon pakopuolen välille..?
Meneekö leiman saanti jokatapauksessa epävarmaksi jos pumppuun vaihtaa noi seiska milliset? Eli onko arvot jokatapauksessa yli heti ton päivityksen myötä?
Pumpun päivitystä ei katsastuksessa huomaa kun osat vaihtuu vain siellä sisällä. Mutta se turbo näkyy heti kun pellin avaa.LeMansBlau kirjoitti: Meneekö leiman saanti jokatapauksessa epävarmaksi jos pumppuun vaihtaa noi seiska milliset? Eli onko arvot jokatapauksessa yli heti ton päivityksen myötä?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 28
- Liittynyt: Su 20.09.2009 16:54
- Paikkakunta: Pälkäne
No kyllä sen tiedän, ettei pumpun sisuskalujen vaihto näy ulkoisesti muuta kuin savuarvoisso, joten sillä kyselinkin, että pysyykö päästöt enää millään rajoissa?Mika.T kirjoitti:Pumpun päivitystä ei katsastuksessa huomaa kun osat vaihtuu vain siellä sisällä. Mutta se turbo näkyy heti kun pellin avaa.LeMansBlau kirjoitti: Meneekö leiman saanti jokatapauksessa epävarmaksi jos pumppuun vaihtaa noi seiska milliset? Eli onko arvot jokatapauksessa yli heti ton päivityksen myötä?
Ahtimen ulkomitat pysyis vielä suht hyvin aisoissa esim tolla gt32:lla. Mutta kuinka tarkkanäköisiä konttorin sedät on sitä en käytännössä tiedä. Luulisin kylläkin ettei ne moista huomaa jos muutenkin pitää konehuoneen orkkis kuosissaan. Ja turbon toimittajalta vois tietty turbosta hommata "todistuksen", eli "vastaa rikkoutunutta alkuperäistä"..?
Kyllähän ne kurissa pysyy. Ohjelman voi tehdä niin ettei kone savuttele normaali ajossa. Eli siis ohjelma ei anna "liikaa" soppaa ennenkuin ahtopaine nousee. Silloin ei ole huolta pakokaasutestissä.LeMansBlau kirjoitti:
No kyllä sen tiedän, ettei pumpun sisuskalujen vaihto näy ulkoisesti muuta kuin savuarvoisso, joten sillä kyselinkin, että pysyykö päästöt enää .?
Jos met oomma niin kovin lainkuuliaisiaytte kirjoitti:En tiedä miksi juuri väyrysen om606:n kohdalla kaikki takertuu aina siihen etetä ahdinta ei saa vaihtaa kun on vähäpäästöinen.
Uudempia VAG konsernin vehkeitä viritellään täytä häkää ja näyttää noissa mersun cdi koineissakin olevan joillakin korvausahtimia
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
W126 300SD -84 talviunilla.
Lavetti (S124-OM603-ST) Yhteishuoltajuudessa.
“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?”
MB 313 CDI Kasten -00.
W126 300SD -84 talviunilla.
Lavetti (S124-OM603-ST) Yhteishuoltajuudessa.
“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?”
No omassa tuollainen systeemi on, vaikkei mersu olekkaan. Oma on vielä 90-luvun puolivälistä, joten eiköhän mekkeristä löydy vähintäänkin samat ominaisuudet tuolta EGR-kartasta.pyhimys kirjoitti:Ideana hieno, onko joku toteuttanut?xr5 kirjoitti:kyllä se karala hakkaa pakokaasun kierrätys kartan ohjaamaan niitä vnt siipiä
ja sehän riittää <350 hv eikä ole päällepäin suuri
Ahdin on gt2260v ja se riittää pitkälle yli 350hv. Rajoitettunakin antaa 900Nm pariin tonniin kolmilitraisessa monivenassa, tosin suoraruikkarissa (kytkin ei pidä enempää) ja herää 1.9TDI:n kyljessäkin 1500rpm.
-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 28
- Liittynyt: Su 20.09.2009 16:54
- Paikkakunta: Pälkäne
Tän aiheen alussa ensimmäisenä suunnitelmana olikin vaihtaa ahdin 320cdi koneen vnt malliin, mutta joku meinas, että ohjaus tolle muuttavageometriselle olis karalan pajassa noin 2000 eetun homma.xr5 kirjoitti:jos itsellä olisi sellainen tilanne että väykyn turpo pitäis vaihtaa niin käyttäisin e60 530d pemarin vnt ahdinta olikohan se joku 2560 kyllä se karala hakkaa pakokaasun kierrätys kartan ohjaamaan niitä vnt siipiä
ja sehän riittää <350 hv eikä ole päällepäin suuri
Eli ohjaako systeemi suoraa sähköohjattua ahdinta vai jotain säätömokkulaa jolla säädetään ali-tai ahtopainetta jolla taas säädetään ahdinta?norsu kirjoitti:
No omassa tuollainen systeemi on, vaikkei mersu olekkaan. Oma on vielä 90-luvun puolivälistä, joten eiköhän mekkeristä löydy vähintäänkin samat ominaisuudet tuolta EGR-kartasta.
Ahdin on gt2260v ja se riittää pitkälle yli 350hv. Rajoitettunakin antaa 900Nm pariin tonniin kolmilitraisessa monivenassa, tosin suoraruikkarissa (kytkin ei pidä enempää) ja herää 1.9TDI:n kyljessäkin 1500rpm.
Ei oppinut olutta ojaan kaada
Sähkömokkula otettu pois ja ohjaa normi alipainekelloa, joka modattu tuon tilalle. Mikäli onnistuu EGR-karttaan, niin hinta ei todellakaan ole kahta tonttua.pyhimys kirjoitti: Eli ohjaako systeemi suoraa sähköohjattua ahdinta vai jotain säätömokkulaa jolla säädetään ali-tai ahtopainetta jolla taas säädetään ahdinta?
Siellä Jyskälässä pistetään juuri tuollaista kahden tontun tsydeemiä bensa-vnt:n kylkeen...
-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.
Eikö se ole sitten sama muokata hukkaportin alipaineohjaus ohjaamaan siipiä? Vai onko tuo egr jotenkin helpompi toteuttaa vai mikä?norsu kirjoitti:
Sähkömokkula otettu pois ja ohjaa normi alipainekelloa, joka modattu tuon tilalle. Mikäli onnistuu EGR-karttaan, niin hinta ei todellakaan ole kahta tonttua.
Siellä Jyskälässä pistetään juuri tuollaista kahden tontun tsydeemiä bensa-vnt:n kylkeen...
Mulla on jäänyt käsitys, että tuo alipaineohjaus on niin hidas ettei se pysyisi mukana ahtimen ohjauksessa.
Ei oppinut olutta ojaan kaada
joo kyllähän se varmaan onnistuu ihan silläpyhimys kirjoitti:Eikö se ole sitten sama muokata hukkaportin alipaineohjaus ohjaamaan siipiä? Vai onko tuo egr jotenkin helpompi toteuttaa vai mikä?norsu kirjoitti:
Sähkömokkula otettu pois ja ohjaa normi alipainekelloa, joka modattu tuon tilalle. Mikäli onnistuu EGR-karttaan, niin hinta ei todellakaan ole kahta tonttua.
Siellä Jyskälässä pistetään juuri tuollaista kahden tontun tsydeemiä bensa-vnt:n kylkeen...
Mulla on jäänyt käsitys, että tuo alipaineohjaus on niin hidas ettei se pysyisi mukana ahtimen ohjauksessa.
vanhemmissa käytetään egr karttaa kun hukkaportti on paine ohjattu ilman ecun säätöä
Ainakin yksi tuommoinen ahdin näytti olevan pantakiinnitteinen (muhvi).norsu kirjoitti: Ahdin on gt2260v ja se riittää pitkälle yli 350hv. Rajoitettunakin antaa 900Nm pariin tonniin kolmilitraisessa monivenassa, tosin suoraruikkarissa (kytkin ei pidä enempää) ja herää 1.9TDI:n kyljessäkin 1500rpm.
Ahdin oli 525, 330, 530 bemareista.
Onko noita muilla kiinnityksillä?
Ei oppinut olutta ojaan kaada
Vaikka autossani on tuo ECUn ohjaama hukkaportti alunperinkin, niin vnt:tä se ei pysty ohjaamaan. EGR:n kartasto on sen verran monipuolisempi, että sillä homma saadaan onnistumaan. Lastunikkarit tietää asiasta enemmän.xr5 kirjoitti: joo kyllähän se varmaan onnistuu ihan sillä
vanhemmissa käytetään egr karttaa kun hukkaportti on paine ohjattu ilman ecun säätöä
Alipaineohjauksella nuo ensimmäiset vnt:t toimivat. Vasta uusimmat ovat sähköservoilla. Sähköservoista olen kuullut muutaman vihjeen, että pystyisi jollakin tapaa ohjaamaan suoraankin, mutta toistaiseksi omat projektit muutettu ali- tai ylipaineohjatuiksi (ylipaineelle vaaditaan kompressori, mikäli haluaa sähköohjatun paineensäädön).
-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.
[quote="norsu]
Ahdin on gt2260v ja se riittää pitkälle yli 350hv. Rajoitettunakin antaa 900Nm pariin tonniin kolmilitraisessa monivenassa, tosin suoraruikkarissa (kytkin ei pidä enempää) ja herää 1.9TDI:n kyljessäkin 1500rpm.[/quote]
Onhan se hyvä ahdin, mutta ehkä hiukan vähempikin hehkutus riittää.
"Pitkälle yli 350"?
Kompura on 44,5 millisellä otolla...
Bemarissakin josta on otettu 350 tai vähän yli niin max teho tulee reilusti ennen 4000 rpm. Mitä se kertoo ahtimen riittävyydestä? Olikos niitä pakopaineita uskallettu mitata?
Ahdin on gt2260v ja se riittää pitkälle yli 350hv. Rajoitettunakin antaa 900Nm pariin tonniin kolmilitraisessa monivenassa, tosin suoraruikkarissa (kytkin ei pidä enempää) ja herää 1.9TDI:n kyljessäkin 1500rpm.[/quote]
Onhan se hyvä ahdin, mutta ehkä hiukan vähempikin hehkutus riittää.
"Pitkälle yli 350"?
Kompura on 44,5 millisellä otolla...
Bemarissakin josta on otettu 350 tai vähän yli niin max teho tulee reilusti ennen 4000 rpm. Mitä se kertoo ahtimen riittävyydestä? Olikos niitä pakopaineita uskallettu mitata?
norsu kirjoitti:Vaikka autossani on tuo ECUn ohjaama hukkaportti alunperinkin, niin vnt:tä se ei pysty ohjaamaan. EGR:n kartasto on sen verran monipuolisempi, että sillä homma saadaan onnistumaan. Lastunikkarit tietää asiasta enemmän.xr5 kirjoitti: joo kyllähän se varmaan onnistuu ihan sillä
vanhemmissa käytetään egr karttaa kun hukkaportti on paine ohjattu ilman ecun säätöä
Alipaineohjauksella nuo ensimmäiset vnt:t toimivat. Vasta uusimmat ovat sähköservoilla. Sähköservoista olen kuullut muutaman vihjeen, että pystyisi jollakin tapaa ohjaamaan suoraankin, mutta toistaiseksi omat projektit muutettu ali- tai ylipaineohjatuiksi (ylipaineelle vaaditaan kompressori, mikäli haluaa sähköohjatun paineensäädön).
toimiko alkuperäinen hukkaportti paineella vai alipaineella
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 28
- Liittynyt: Su 20.09.2009 16:54
- Paikkakunta: Pälkäne
390 on pitkälle yli 350... Tai no ainakin minun mielestä se lähentelee jo neljää sataa. Toisaalta ei tuo ole kuin reilu 11% lisäys.TDIfreak kirjoitti: "Pitkälle yli 350"?
Viimeksi muokannut norsu, To 08.10.2009 19:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.
Noilla nyt tuskin menet kummallakaan metsään. Ehkä 320cdi:stä kannattaa valita se V6 mallin ahdin (viimeisin) aivan kuten noista 330D/530D bemarin ahtimista tuo gt2260v, sillä ne edustavat viimeisintä tietotaitoa. Pienistä lävistä ja keveistä siivistä saadaan uskomattoman paljon ilmaa läpi ja kylkiäisenä jopa liikaa alarekisteriä. Maailma menee alati etiäpäin...LeMansBlau kirjoitti:Olisko toi 530d bimmerin VNT simpukka paras vaihtoehdoista, vai esim toi 320cdi koneisen?
Kammio vs. suoranaku ahdinriittävyydestä olisi kyllä hieno saada faktaa. Joitakin tollasia kammiokoneita on noilla yleisillä vnt-ahtimilla maailmalla tehtykkin, mutta eipä ole sellaista totista rakennelmaa vielä tullut itselle vastaan.
Onkos friikillä tietoa esim. 1.9TD vs. 1.9TDI mitään vastaavia rakennelmia?
-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.
Mitähän tuommonen tuumais 200d:ssä paineohjattuna 7-millisillä? Kai siihen saa kellon väsättyä?
http://cgi.ebay.de/Turbolader-Mercedes- ... 286.c0.m14
http://cgi.ebay.de/Turbolader-Mercedes- ... 286.c0.m14
S210 220 CDI A -02
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 378
- Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti: