Vitoxmän II

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Vitoxmän II

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Nii tämä vitohörhö osti sitten uuden viton.
Ehjiä kun on kaupat pullollaan niin kävin avk:lta valmiiksi rikkinäisen.
Liian helppoa ostaa ehjä auto jolla vois vaan ajella :roll:
2005 mallin bussivito. Sopivasti sisäänajettu =510tkm 8)

Kuva

Kuva

Kuva


Tarkoituksena nyt ensin oikoa keula suoraksi ja laittaa muutenkin kori kuntoon (ruosteet).
Sen jäkeen jotain pientä piristystä :twisted:
No, ei nyt mitään ihmeelisiä juttuja. Softalla lähdetään aluksi.
Rajummat viritykset saa odottaa. Täytyy ensin hieman tutustua autoon :lol:
Viimeksi muokannut vito500tkm, Ma 24.08.2009 09:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jartuo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1955
Liittynyt: Su 01.08.2004 17:12
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartuo »

Hyvä siitä tulee, mutta miksi ei airbagit olleet lauenneet? Eikö noin uudessa autossa niitä kuitenkin ole muuallakin kuin ratissa?
W204 -11
W124 250 Man.
W309 om603.
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Näyttäis tulevan kolmen viikon paussi rakentelemiseen.
Nyt olis hyvää aikaa konetta ja laatikkoa hiplata.
Käyttelin tuossa egr:n irti. Ei ollut kökköä yhtään :shock:
Suuttimet ei näyttäis vuotavan kun kaikki suuttimen juuret on aivan puhtaat.
Koneen apulaitteiden pultteja tuli myös availtua ja voideltua. Lähtevät sitten mukavammin auki jos joskus tarvii availla.
Laatikon töpselin tiiviste vissiin tuppaa näissä vuotamaan?
Että jos sen uusi jo nyt. Vielä ei vuoda. Kuvista katsottuna kuitenkin hikoilee.
Katin haluisin pois. Niin että alkuperäinen katti ja putki menee varstoon huilimaa ja sen voi tarvittaessa laittaa takasin paikalleen.
Mistä löytäis putkenlaipan turboon?
Ahdinkin tekis mieli vaihtaa isompaan. Nykyinen vakioahdin on ~150tkm ajettu. Pitäis vielä toimia pitkään, että sen puolesta ei ole hätää.
Yritän viritellä tätä vitoa hieman maltillisemmin kuin edellistä vitoa.
Olis turbotonneille muutakin käyttöä :D
No, aika näyttää miten käy.

Lähes kaikki keulaosat on hommattu. Lokkopelti, a-palkinpätkä ja muutama muu nippeli puuttuu.
Auto on nyt purettu koripenkkiä varten. Sitä tässä nyt joutuu vähän odottelemaan...
Avatar
nortti85
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Ma 01.08.2005 22:02
Paikkakunta: Alahärmä

Re: Vitoxmän II

Viesti Kirjoittaja nortti85 »

vito500tkm kirjoitti:
2005 mallin bussivito.


Tarkoituksena nyt ensin oikoa keula suoraksi ja laittaa muutenkin kori kuntoon (ruosteet).
:lol:

Onko 2005 vuoden mersut jo ruosteessa?
Mb w123 230 -76
Mb vito -06
Toyota corolla -07
Toyota Timangi -77
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Re: Vitoxmän II

Viesti Kirjoittaja Petehri »

nortti85 kirjoitti:Onko 2005 vuoden mersut jo ruosteessa?
No jos se on ollut ammattiajossa 4 vuoden ajan ja yli 500tkm niin eiköhän siitä löydy jo monen näköistä muutakin laitettavaa kuin noi ruosteet.

Komiasti näyttää pakukin kulkevan ton avk:n pyöräkuormaajan piikeissä. Oliko alustassa paljon vaurioita siirroista?? Joskus kun on hiukan kovakouraisia noi kuskit tuolla. :roll:
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Helmojen alla ruostetta (kivet hakannu) ja takaluukku mätä 8)
Muuten ei ruostetta löytynyt. Kyljet ja ovet on ainakin kerran maalattu uusiksi.
Eli ei mitään muutosta, ruostuu.

Polttoainetankki oli vähän läjässä. Tankkivaruste kuitenkin ehjä.
Avatar
norsu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 450
Liittynyt: To 05.10.2006 01:18

Re: Vitoxmän II

Viesti Kirjoittaja norsu »

nortti85 kirjoitti: Onko 2005 vuoden mersut jo ruosteessa?
On. Eikä tarvi olla metrejä paljoa viidesosaa tämän autoa lukemia enempää...

Paskoja vihanneksia...

No löytyy niitä ongelmia muiltakin merkeiltä.
-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Joko norsun paska vihannes on liikunta kunnossa?


Viton kanssa on nyt vähän hankala vaihe.
Jokojoko asentajalla alkaa odotteleminen käydä hermon päälle :evil:
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Vitoxmän II

Viesti Kirjoittaja vk00 »

Petehri kirjoitti:
nortti85 kirjoitti:Onko 2005 vuoden mersut jo ruosteessa?
No jos se on ollut ammattiajossa 4 vuoden ajan ja yli 500tkm niin eiköhän siitä löydy jo monen näköistä muutakin laitettavaa kuin noi ruosteet.
:roll:
No eiköhän noissa vitoissa varsinki oo ilman ihan ammattiajoakin jo kukkaa pitkin poikin,varmaan tiesitkin?
Merseedespents
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Ruostuu ja ruostuu, mitä sitten?
Minua se ei haittaa jos +500tkm ajetusta bussimersunromusta ruostepilkkua löytyy :lol:
Menee vielä varmaan jokunen vuosi ennen kuin tämä katki ruostuu?
Mielellään tässä jo puhuis jostain muusta
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

No niistä ruosteista vielä...heh heh

No mikäs se on suunnitelma tämän kanssa. Meneekö kasaan aluksi vakioahtimella ja pakoputkella ja lastua peliin, tai mistäs sen tietää vaikka olisi jo lastutettukin niin pirusti ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Vakiosta lähdetään.
Jos laatiko ja kone pelaa niin pientä softa muutosta.

Keväälllä (ehkä) jotain isompaa viritystä.
GT3571 vnt meinasin kokeilla.
Siihen mennessä tarvii tietenkin pikkasen muitakin paikkoja muutella.
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Ruostepommia venytelty viikonloppuna suoraksi.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4769
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Jees
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Kyllä se on heleppoa kun saa kuvista katella miten oikiaa 8) :lol:
Joku mersupurkaamo??
juuso he
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 423
Liittynyt: Ti 07.02.2006 19:50
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja juuso he »

ilmeisesti kuitenkin sen verran aikaa mennyt oikomisessa että on pitänyt ottaa parit *energia* juomat että on homma onnistunut ku joku tölkki jostain melkeen kaikissa kuvissa pilkistää, on kyllä oikeesti varmaan jokunen tunti vierähtäny oikoessa, erittäin hyvälle alkaa vito näyttämään
hilux rn 30 1978
suzuki gsxr 1200 turbo
lexus ls400
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Vito tuntuis nyt muuten toimivan mutta moottorin vikavalo syyttyy täyskaasulla kiihdyttäessä.
Kts antaa koodin P02047 jakoputken painevahti.
Taitaa säätöventtiili kusta läpi tai rampinpaineanturi on rikki.
Tai tai tai... tutkimukset jatkuu...
cdix
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ti 22.09.2009 23:48
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja cdix »

Tai sitten siellä on joku etelänpellen virilastu sisässä, jossa on sorkittu railpainepyynnin lisäksi kaikkea muutakin mahdollista, mitä viinihöyryissä on mieleen tullut. Tulipa vaan mieleen vaihtoehtona tuo ohjelmapuolikin...
--c220cdi -05 --
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Se selviää aikanaan.

H&r jouset tuli. Keulaosat maalaamossa.
Ehkä ensiviikolla pääsee ajamaan.
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Pikkuhiljaa...
Kaikki ruostekohdat pellille, maalit ja massat x3 päälle.


Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Helmojen maalausta.
Kuva



Eilen illalla osat maalaamosta ja tietenkin tahmasina paikalleen (jokojoko).
Aamukuva:

Kuva



Bonuksena ovivideo.
Sain sähköisen liukuoven ja kaukosäätimen toimimaan.
kliks

Kaikennäköistä hieromista ja säätöä vielä riittää.
Ensi viikolla leimalle. Sitten pääsee tuota kummitusta ihmettelemään.
Pitkä startti ja täyskaasulla nakkaa tuon koodin + vikatilan.
jartuo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1955
Liittynyt: Su 01.08.2004 17:12
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartuo »

Tosi nätti väri
W204 -11
W124 250 Man.
W309 om603.
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Nojaa.
Metallihohtokuusi ei oikeen iske minuun.
6816 päivällä yök, illemalla ok.
Musta sen pitäis olla :idea:
Ei vaan jaksa alkaa hieromaan koko autoa.
Koitetaan nyt kestää :roll:
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Nyt on osat hierottu lopullisesti kohdalleen ja ulkokuori alkaa olla myllytystä vaille valmis.

Kuva

Kuva
keijo17
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 196
Liittynyt: Su 15.02.2009 21:40

Viesti Kirjoittaja keijo17 »

asiallisen näköinen peli.
Simp
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: To 19.08.2004 21:03
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja Simp »

Kateuden kihinää... Upea auto!
Mersu kuin mersu
Avatar
BTriker
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1252
Liittynyt: Ti 03.02.2009 15:43
Paikkakunta: Näläkämaa

Viesti Kirjoittaja BTriker »

No niin, siinä on taas hyvä koppi auto pitkäksi aikaa.
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Oiskohan tuolla suutin vaivaa kun tommonen vikakoodi ja pitkä vieteri :? Runko halki ja/tai ohivuotoa liikaa :idea:

Siistin näkönen joulukuusi 8) , eikä vissiin tullu tehdessä mitään isompia ylläreitä vastaan?
Joku mersupurkaamo??
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Eipä tuossa oikomisessa ja kasaamisessa ollut mitään yllätyksiä.
Kolme katkennutta jousta ja rikkinäiset etuiskari vähän pompsautti kustannuksia, mutta ei muuta.

Vikavaihtoehdokkaita on tuolla koodilla useita.
Ensin vaihdan suodattimen ja toivon että vika on siinä.
Jos vika ei poistu niin sitten kirkasta letkua suodattimen ja pumpun väliin.
Näkee tuleeko ilmaa. Tankkihan oli avk:n jäljiltä läjässä.
Siirtopumppu tuskin siitä tykännyt.
Jos tulopuolella ei ole häikkää niin sitten suutinvuototesti.
Jos suuttimetkin ok niin sitten joutuu heittämään arvalla.
Jakoputken venttiili, anturi tai korkeapainepumppu tai sen paineensäätöventtiili.
Siinä kohtaa varmaan joutuu kts:n kanssa kattelemaan missä tilanteessa paine heittää liikaa.
Sen tuloksen perusteella sitten arvotaan että mitä uusitaan.
Mutta tätä tutkitaan vasta sitten kun auto on kilvissä.
Vonikka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Ti 11.11.2008 19:13

Viesti Kirjoittaja Vonikka »

Ei voi kun hattua nostaa kun toiset ne vain osaa nämä hommat.

hieno peli siitä tuli vaikka lähtökohta ei mitenkään kauniilta näyttänytkään :D
"Screw you guys, I'm going home!" - Eric Cartman

Ex - W639 Vito 120 cdi '09 Fast Orange
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Vikatilat ja sammuilut näyttäis johtuvan tankkivarusteesta (oli polttoaine loppu).
Tankki oli läjässä avk reissun jäljiltä, pyöräkoneen piikit painaneet.
Siirtopumppu pelaa, mutta kuppi taitaa olla palasina tai jotain.
Tasoanturikin näyttää omiaan.
Pitäis ottaa tankki alas ja tutkia.

Vielä tästä pitäis kötöstää karvanaamarimalli ennen kuin leimalle.
Saa sitten konttorilla kaikki muutokset hoidettua samalla kertaa.
Vastaa Viestiin