300td madallus

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
jjk270cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1697
Liittynyt: Pe 10.03.2006 18:50

300td madallus

Viesti Kirjoittaja jjk270cdi »

Kun tuossa 124 farkussa on tuo tasonsäätö perässä niin kuinka on sen madalluksen kanssa?
Eteen saa varmaan jouset ja iskarit ostettua jostain? Mutta kuinka tuo takapää, olikos se niin että tuota saa tiputettua jotenkin tuota perää niin että tyhjänä lepäis matalemmalla perä?

Eli pitääkö vain eteen ostaa madallusosat+iskarit vai pitääkö/kannattaako/saako ne ympäri auton?

Ja mistäs sais kohtuuhinnalla näitä palikoita?
M-B V 250 cdi 2014
M-B S213 E220d 4matic 2017
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: 300td madallus

Viesti Kirjoittaja veskola »

Mä hommasin sportlinen tasonsäätöiskarit taakse, käytetyt. Ne tunnistaa siitä numerosta kyljessä eli kuutonen seiskan sijaan. Ne on hitusen matalammat kun sportline on ymmärtääkseni 30 mm matalampi jo tehtaalta tullessa.

Tosin kyllä se perä madaltuu vakioiskarillakin ainakin jonkin verran. Se on vain säätötoimenpide.
Lisää tietoa: www.skg.fi
jjk270cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1697
Liittynyt: Pe 10.03.2006 18:50

Viesti Kirjoittaja jjk270cdi »

Mistäs eteen sais madallusjouset+iskarit edullisesti? mistä ootte hommanneet?
M-B V 250 cdi 2014
M-B S213 E220d 4matic 2017
jjk270cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1697
Liittynyt: Pe 10.03.2006 18:50

Viesti Kirjoittaja jjk270cdi »

Ja entäs tuo takapään madallus? Paljonko saa alas pelkällä säädöllä? Ja jos ostaa madallusjouset ympäri auton niin kuinka matalalle piisaa nuo vakio iskarit edessä ja takana? Kun on sitte hiukan tyyriitä nuo tasonsäätö iskarit :oops:
M-B V 250 cdi 2014
M-B S213 E220d 4matic 2017
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Tuolta:

http://www.drwheelgoods.fi/

Koko kierros punaisia jousia ja siten jos alkaa tympimään takaiskarit niin teet niille jotakin. Ei sitä oikein kukaan osaa sanoa kuinka alas ne vakiot riittää kun alarajaa lähestyttäessä ominaisuudet kärsivät. Auton saa kyllä riittävän tonttiin, sitten on eri asia ajaako sillä pomputeillä sata lasissa vai kruisaileeko vain jossain kaupungissa. Sekin vaikuttaa millainen iskunvaimennus tarvitaan.

Ei se sprotlinen ja vakion ero mitenkään ihmeellinen ole, joten vakiolla varmasti pärjää.

Mä laitoin eteen lopulta kolmosen kumin kun oli liian matala muuten.
Lisää tietoa: www.skg.fi
teras
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 437
Liittynyt: La 12.09.2009 21:48
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja teras »

Moi mersumiehet,papalla tuli ostettua tuommoinen te 24v,joka minun ikäiselle kulkee liian matalalla,ne joutas minulta kun sais joistain normaali jouset tilalle.
jjk270cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1697
Liittynyt: Pe 10.03.2006 18:50

Viesti Kirjoittaja jjk270cdi »

Mikäs näistä mahtais olla paras vaihtoehto?

-H&R madallusjouset -30mm 280,- euroa sarja
-G&M Madallusjouset -40mm 160,- euroa sarja
-Weitec madallusjoust -40mm 164,- euroa sarja

Kokemuksia ja kuvia jos jotain noista sarjoista alla?
M-B V 250 cdi 2014
M-B S213 E220d 4matic 2017
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

H&R :roll:
Lisää tietoa: www.skg.fi
jjk270cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1697
Liittynyt: Pe 10.03.2006 18:50

Viesti Kirjoittaja jjk270cdi »

Juu tuota H&R meinasin itekki mutta mietin vain että ei tuo 30mm paljon madalla vai madaltaako? Ja tietysti halpa hinta noissa kahdessa muussa laittaa miettimään, mutta onko noilla mitään virkaa? :roll:
M-B V 250 cdi 2014
M-B S213 E220d 4matic 2017
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

No mulla madaltu ihan liikaa H&R + ykkösen kumit.
Lisää tietoa: www.skg.fi
henkkah
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: La 29.03.2008 18:28
Paikkakunta: Kauhajoki

Viesti Kirjoittaja henkkah »

Laita H&R.
Ittellä 40 madalluksen kans ykkösen kumelit ja on aivan liian matala.Tarttis kumit vaihtaa kun viittis. :roll:
jjk270cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1697
Liittynyt: Pe 10.03.2006 18:50

Viesti Kirjoittaja jjk270cdi »

-G&M Madallusjouset -40mm 160,- euroa sarja
-Weitec madallusjoust -40mm 164,- euroa sarja


Niin onkos kellään kokemusta näistä kummastakaan?
M-B V 250 cdi 2014
M-B S213 E220d 4matic 2017
jjk270cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1697
Liittynyt: Pe 10.03.2006 18:50

Viesti Kirjoittaja jjk270cdi »

Tietääkö kukaan mitkä jouset on: väri keltainen,numero sarja vasemmalla puolella124 106 124 va?
M-B V 250 cdi 2014
M-B S213 E220d 4matic 2017
jjk270cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1697
Liittynyt: Pe 10.03.2006 18:50

Viesti Kirjoittaja jjk270cdi »

Kävin kysymäs tuosta kl-varaosista jousia tuohon niin H&R jouset 300-350e sarja, johan hinta pompsahti :shock:
M-B V 250 cdi 2014
M-B S213 E220d 4matic 2017
Jani R-K
Mersumies
Mersumies
Viestit: 503
Liittynyt: Pe 21.12.2007 17:36
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Jani R-K »

Jere Koivunen kirjoitti:-G&M Madallusjouset -40mm 160,- euroa sarja
-Weitec madallusjoust -40mm 164,- euroa sarja


Niin onkos kellään kokemusta näistä kummastakaan?
Mulla on omassa kyttöfarkussa weitec -40 sarja, kohtuu tyytyvinen olen. Vakio josen kumeilla ei kyll mielestäni madaltunu tarpeeksi joten vaihdoin 1 kumit joka nurkkaan ja nyt on sen osalta sopiva. Edessä konin säädettävät iskarit ja takan alkuperäiset. Hieman liian pehmet nuo jouset on omaan makuun etenekin edessä, mutta tukevoitui ajo kuitenkin vakioon verrattuna.
Muualla nimimerkillä Turbiini

87 s124 300td ja Toyota
Avatar
miksalo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 716
Liittynyt: Ti 15.09.2009 23:03
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja miksalo »

Jere Koivunen kirjoitti:Kävin kysymäs tuosta kl-varaosista jousia tuohon niin H&R jouset 300-350e sarja, johan hinta pompsahti :shock:
Siis pelkät jouset maksaa vai noi paljon?
Koko alustasarja paketteja saa 500€ eli sekä iskarit että jouset.
Itse juuri laitoin H&R alustasarjan ja ei voi kun kehua.
Ei ole yhtään liian kova verrattuna alkuperäseen.
MB S211
Kawasaki Z1000
Vastaa Viestiin