Vinkkejä Mersun hankintaan!
Vinkkejä Mersun hankintaan!
Ajatuksena hankkia manuaali Väyrynen -96 tai uudempi ja max 300 000 mittarissa. Vinkit vakaaseen menoon ilman suurempia tekniikkamurheita.
Mitähän näistä kannattaa alkaa metsästämään?
* 220D
* 200CDI
* 290TD
* 300D
Kiitokset jo etukäteen asiantuntevista kommenteista.
Mitähän näistä kannattaa alkaa metsästämään?
* 220D
* 200CDI
* 290TD
* 300D
Kiitokset jo etukäteen asiantuntevista kommenteista.
Niin ja hinta pompsahti hieman eri tasolle kuin nuo ensimmäisessä viestissä mainitut.jupehalm kirjoitti:eiku siis 320 CDI. ei ole E 300CDItä

oman lyhyen kokemukseni perusteella sanoisin: 300TD tai 290TD
ja kyllähän nuo pienemmätkin koneet kestää jos niitä ei rääkkää, on vaan aika etsiminen että löytää rääkkäämättömän (Vähän tehoa -> koneesta otetaan usein/aina kaikki tehot irti)
Jos sinulle riittää vähempi teho kuin minulle, niin papparaisia haastattelemaan että mitäs sille mersulle tehdään kun lääkäri vie kortin

Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Mulla alkaa automaatti-väyrynen lähennellä puolta miljoonaa, no problems.anthal kirjoitti:Vielä mielipiteitä automaatin kestävyydestä!
Lueppa muuten tuo "dealer"in tekemä ostajan opas:
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=2623
Tuolta löytyy teknisiä tietoja w210-sarjasta:
http://www.mercefreaken.com/modellene/210/210.htm
Viimeksi muokannut Esa H., To 01.10.2009 08:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Turbotonta en ostaisi. Vapareissa alavääntö on aika onneton, varsinkin noin painavassa kopassa se tuntuu.
290 jos haluaa mahdollisimman varman ja taloudellisenkin. 300 turbo jos haluaa enemmän voimaa eikä taloudellisuudella ole niin suurta merkitystä, luotettava vaihtoehto tämäkin. CDI jos haluaa vielä taloudellisemman kuin 290 mutta luotettavuudessa sitten jo menettääkin jonkun verran. Tai ainakin riski kaikenlaiseen pikkuvikaan suurempi.
290 jos haluaa mahdollisimman varman ja taloudellisenkin. 300 turbo jos haluaa enemmän voimaa eikä taloudellisuudella ole niin suurta merkitystä, luotettava vaihtoehto tämäkin. CDI jos haluaa vielä taloudellisemman kuin 290 mutta luotettavuudessa sitten jo menettääkin jonkun verran. Tai ainakin riski kaikenlaiseen pikkuvikaan suurempi.
Alkaa jo tuo 300TD kiinnostaa vaan eipä kauheasti tarjolla, ainakaan budjettiin sopivaa. Ehkä voisi myös luopua automaattikammosta:)
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/2880201
Onkohan hinta vähän yläkanttiin?
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/2880201
Onkohan hinta vähän yläkanttiin?