Vinkkejä Mersun hankintaan!

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
anthal
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Ti 29.09.2009 08:37
Paikkakunta: Hollola

Vinkkejä Mersun hankintaan!

Viesti Kirjoittaja anthal »

Ajatuksena hankkia manuaali Väyrynen -96 tai uudempi ja max 300 000 mittarissa. Vinkit vakaaseen menoon ilman suurempia tekniikkamurheita.
Mitähän näistä kannattaa alkaa metsästämään?

* 220D
* 200CDI
* 290TD
* 300D

Kiitokset jo etukäteen asiantuntevista kommenteista.
jarskak
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 485
Liittynyt: Ti 02.10.2007 10:43

Viesti Kirjoittaja jarskak »

300D
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja sportsman »

En vieroksuisi CDI-koneisia.

Itse myin C220 cdi vm 1999 aj.200 tkm kaverille joka on
nyt ajanut siihen 140 tkm lisää ilman mitään murheita.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Henkka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: Ke 12.07.2006 22:35
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää

Viesti Kirjoittaja Henkka »

Itse en ainaskaan ostaisi manuaalia.
Mersun täytyy olla automaatti 8)
MB 250d autom.-93
MB 200d autom.-89,ei liikenteessä.
MB E200cdi autom. -01 kesäauto
MB 240d -81 kesäauto
anthal
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Ti 29.09.2009 08:37
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja anthal »

Siis 300CDi automaatilla:)
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

eiku siis 320 CDI. ei ole E 300CDItä
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

jupehalm kirjoitti:eiku siis 320 CDI. ei ole E 300CDItä
Niin ja hinta pompsahti hieman eri tasolle kuin nuo ensimmäisessä viestissä mainitut. :roll:
oman lyhyen kokemukseni perusteella sanoisin: 300TD tai 290TD
ja kyllähän nuo pienemmätkin koneet kestää jos niitä ei rääkkää, on vaan aika etsiminen että löytää rääkkäämättömän (Vähän tehoa -> koneesta otetaan usein/aina kaikki tehot irti)
Jos sinulle riittää vähempi teho kuin minulle, niin papparaisia haastattelemaan että mitäs sille mersulle tehdään kun lääkäri vie kortin :wink: kuolinpesä ilmoituksia unohtamatta.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
anthal
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Ti 29.09.2009 08:37
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja anthal »

Ei ole E 300CDItä, mutta olisi varmaan ideaali jos olisi :D
Vielä mielipiteitä automaatin kestävyydestä! Itseäni vähän arveluttaa, siksi manuaali kiikarissa.
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

anthal kirjoitti:Vielä mielipiteitä automaatin kestävyydestä!
Mulla alkaa automaatti-väyrynen lähennellä puolta miljoonaa, no problems.
Lueppa muuten tuo "dealer"in tekemä ostajan opas:
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=2623

Tuolta löytyy teknisiä tietoja w210-sarjasta:
http://www.mercefreaken.com/modellene/210/210.htm
Viimeksi muokannut Esa H., To 01.10.2009 08:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Turbotonta en ostaisi. Vapareissa alavääntö on aika onneton, varsinkin noin painavassa kopassa se tuntuu.

290 jos haluaa mahdollisimman varman ja taloudellisenkin. 300 turbo jos haluaa enemmän voimaa eikä taloudellisuudella ole niin suurta merkitystä, luotettava vaihtoehto tämäkin. CDI jos haluaa vielä taloudellisemman kuin 290 mutta luotettavuudessa sitten jo menettääkin jonkun verran. Tai ainakin riski kaikenlaiseen pikkuvikaan suurempi.
anthal
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Ti 29.09.2009 08:37
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja anthal »

Hyvä tietopaketti Esa H:n linkeissä.
anthal
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Ti 29.09.2009 08:37
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja anthal »

Alkaa jo tuo 300TD kiinnostaa vaan eipä kauheasti tarjolla, ainakaan budjettiin sopivaa. Ehkä voisi myös luopua automaattikammosta:)

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/2880201

Onkohan hinta vähän yläkanttiin?
Vastaa Viestiin