lasin pesimen suuttimet jäätyy!!
lasin pesimen suuttimet jäätyy!!
Mistäpäin pitäis ruveta vikaa etsimään kun ei pelitä laisinkaan.johdot on kyllä kiinni mutta mistä saa virtansa???? 

Taisin kirjoittaa läpiä päähäni väittäessäni W124TD:ssä pesurin lämmittimien olevan saman kytkimen takana kuin takalasin lämmitin. Tietoa ei löytynyt käyttöohjeesta. Olen varmaan lukenut väitteen jostain topicista...
Kuitenkin: ainakin Alfamerin mersuoppaan kytkentäkaavasta vastaavalle autolle, olin tulkitsevinani että lämmittimet ovat aina toiminnassa kun virta on päällä. Niiden kaikkien kanssa sarjassa on yksi lämpökytkin (=termostaattI), joka siis pätkäisee kesäkelillä sähvöt poikki. Termostaatin sijannista autossa ei ole mitään havaintoa. Se kuitenkin voi olla yksi vian aiheuttaja.
Kuitenkin: ainakin Alfamerin mersuoppaan kytkentäkaavasta vastaavalle autolle, olin tulkitsevinani että lämmittimet ovat aina toiminnassa kun virta on päällä. Niiden kaikkien kanssa sarjassa on yksi lämpökytkin (=termostaattI), joka siis pätkäisee kesäkelillä sähvöt poikki. Termostaatin sijannista autossa ei ole mitään havaintoa. Se kuitenkin voi olla yksi vian aiheuttaja.
termari
Kerotkaas joku mullekkin missä se termari sijaitsee?! Ei toimi automaattinen peilin lämmitys eikä suuttimien lämmitys joten termostaatissa on mulla varmaan vikaa. Konepellin alanurkassa, sulakerasian asemilla, on sellainen muovinen suorakaiteen muotoinen läpyskä mihin on kiinnitetty suuttimien lämmityksen johtosarja. Siinä samassa on joku epämääräinen komponentti, olisko tuo joku lämpöön reagoiva vastus?oheimala kirjoitti:Taisin kirjoittaa läpiä päähäni väittäessäni W124TD:ssä pesurin lämmittimien olevan saman kytkimen takana kuin takalasin lämmitin. Tietoa ei löytynyt käyttöohjeesta. Olen varmaan lukenut väitteen jostain topicista...
--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
Re: termari
Taitaapa olla.>Konepellin alanurkassa, sulakerasian asemilla, on sellainen muovinen >suorakaiteen muotoinen läpyskä mihin on kiinnitetty suuttimien lämmityksen >johtosarja. Siinä samassa on joku epämääräinen komponentti, olisko tuo >joku lämpöön reagoiva vastus?
w124 (300D) piirin kytkentäkaavio löytyy: http://www.autolib.diakom.ru:8001/CAR/M ... S/4137.pdf
Linkin mukaan pesijöiden suuttimien termari on juurikin kuvaamassasi paikassa.
Ei muuta kuin yleismittarilla piiriä seuraamaan

toimi savulla...
Ny se muoviosa päästi pihalle viimeiset henkoset!! Päivällä tuli autoon hillitön palaneen käry ja kun kurkkasin konepellin alle niin tuossa muovipalikassa oli tuon oletetun termostaatin kohdalla reikä
Se oli mennyt oikariin ja palanut, nyt se tarvii ainakin vaihtaa kun on varmasti rikki!!

--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
Re: toimi savulla...
Ja sitten kun uudet palikat on paikallaan, niin muistetaan se suuntaus....

177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm