W210 - Moniurahihnan kiristin - pultti ei aukea..!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Chili
Mersumies
Mersumies
Viestit: 782
Liittynyt: Ti 16.11.2004 15:13
Paikkakunta: Nurmijärvi

W210 - Moniurahihnan kiristin - pultti ei aukea..!

Viesti Kirjoittaja Chili »

Noh niin. Hihna alkoi vinkumaan - ja kiristimen rulla on hiukan vinossa, eli vaihto jälleen edessä. Hain uudet osat ja ajettelin vaihtaa kiristimen rullan sekä hihnan.

MUTTA - se keskuspultti siitä kiristyshässäkästä ei aukea ja on lujassa kuin fan! Laitoin hiukan lock-tightia silloin kun kiinitin sen edellisen kerran. Tiukassa on. :)

Uskaltaako tuota vääntää pitkällä varrella vai katkeaako sieltä jotain - vai miten sen nyt saisi auki. Vai vienkö pajalle pultin aukaisuun? :D
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Kun laitetaan lukkoliimaa niin aukeaa kun lyöt pultin pään punaiseksi kaasu pillillä.Liima pehmenee ja pultti aukeaa.
nyffikaakoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 266
Liittynyt: La 19.01.2008 20:29
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nyffikaakoo »

Usein pelkkä kuumennus esim. kuumailmapuhaltimella piisaa, ne liimat taitaa löystyä parissasadassa asteessa jo. Mutta jos on ruostunut kovasti kiinni, niin sitten voi toholla tai kaasupillillä jo joutua lämmittelemään.
Mikä-milloinkin-sattuu-mies mieluummin...
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3100
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Mulla meni laakeri siitä haarukkaosasta männä viikolla ja oli kanssa ihan järkyttävän tiukassa se keskipultti. Olikos se 12 mm. kuusiokolo ja "tiukassa".. no joka tapauksessa päätin kokeilla "pelästyttää", eli kuusiokolohylsy 45 cm vääntimeen, vasurilla hylsyä painaen reipas repäisy oikealla ylöspäin ja RAKS! - aukesi.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Lujassa ne yleensä on ja pahimmassa tapauksessa lähtee jakopäänkopasta kierteet mukana.

Mahdottomasti siihen ei kannata lämpöä antaa ettei käy alumiiniselle jakopään kopalle huonosti. :D
nyffikaakoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 266
Liittynyt: La 19.01.2008 20:29
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nyffikaakoo »

Aivan, alumiinin kanssa voi tulla ropleemaa jos nouseepi lämpö liikaa. Että varoen kuumailmapuhaltimellakin, senkin puhaltaman ilman lämpö taitaa nousta liki 500 asteeseen.
Mikä-milloinkin-sattuu-mies mieluummin...
Avatar
Chili
Mersumies
Mersumies
Viestit: 782
Liittynyt: Ti 16.11.2004 15:13
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Chili »

Rukkasella pyyhin hihnan ulkopuolen ja kitinä katosi kokonaan. Sai sen verran pesussa ilmeisesti likaa päälleen, että alkoi kitisemään. Nyt on ihan hiljaa ollut koko päivän.

MUTTA: ei kai siinä pultissa vain ole VÄÄRÄNSUUNNAN KIERTEET?? :? Minä ainakin vedin ihan normaaliin suuntaan auki, eikä liikahtanutkaan.
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
Avatar
Joona124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Ke 24.12.2008 18:25

Viesti Kirjoittaja Joona124 »

MUTTA: ei kai siinä pultissa vain ole VÄÄRÄNSUUNNAN KIERTEET?? Minä ainakin vedin ihan normaaliin suuntaan auki, eikä liikahtanutkaan.
kyllä siinä on oikeakätiset kierteet eli aivan normaalisti aukeaa vastapäivään.
W124 E250D
Vastaa Viestiin