Syöttöpumppu vuoto 200D -89
Syöttöpumppu vuoto 200D -89
olisin tiedustellut että johtuuko pumpun päällä olevasta holkin ulkotiivisteen kulumisesta kun vuotaa naftaa pumpusta ulospäin.holkilla tarkoitan sitä osaa mihinkä ruuvataan suutinputki toiseenpäähän.vai vaikuttaako kupari tiiviste holkin sisällä oleva.
Vaihda ne o-renkaat ja kuparitiivisteet niin loppuu vuoto. Ei ole kauan kun tein yhteen tuon homman. Helppo rasti.
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
Mistä olette tilanneet / ostaneet kyseisiä varaosia? Esim Tampereen seudulta.
Vaatinee varmaankin erikoistyökalun avata tuo hammastettu holkki, myyköhän sama taho myös työäaluja. Mikä mahtaa olla holkin kiristysmomentti?
Kyseessä on MB 200 W124 -88 ja pumppu Bosch.
Vaatinee varmaankin erikoistyökalun avata tuo hammastettu holkki, myyköhän sama taho myös työäaluja. Mikä mahtaa olla holkin kiristysmomentti?
Kyseessä on MB 200 W124 -88 ja pumppu Bosch.
Mercedes-Benz W220 S 320 CDI
Mercedes-Benz W124 E 300 D 24V
X Mercedes-Benz W124 200 D
Mercedes-Benz W124 E 300 D 24V
X Mercedes-Benz W124 200 D
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3088
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Jostain sellainen lukitusrengas+iso tulppa-avainhylsy+hitsiä, tulee kerralla näppärä avain ja saa oikeaan momentiinkin helpommin. O-renkaita löytyy ainakin KL-varaosilta, muistelisin että euron kpl.
Tällaista täällä joku aikoinaan kirjoitteli momentista: "Kiristetään viiteen kiloon ja löysätään
taas kiristetään viiteen kiloon ja löysätään
lopuksi kiristetään neljään kiloon johon tiukkuuteen se jää"
Vaihtaessa on tärkeää että kone ei pyörähdä tippaakaan, eli vaihde vapaalle. Puhtaus on myös tärkeää, pienikin roska ja tuo pikkuhomma muuttuukin vähän isommaksi.
Tällaista täällä joku aikoinaan kirjoitteli momentista: "Kiristetään viiteen kiloon ja löysätään
taas kiristetään viiteen kiloon ja löysätään
lopuksi kiristetään neljään kiloon johon tiukkuuteen se jää"
Vaihtaessa on tärkeää että kone ei pyörähdä tippaakaan, eli vaihde vapaalle. Puhtaus on myös tärkeää, pienikin roska ja tuo pikkuhomma muuttuukin vähän isommaksi.
Saisikos apuja syöttöpumppu vuotoon, josta enemmän täällä.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 341#615341
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 341#615341
MB 300 CE 24V -92
MB pystäri 250 -69 (museoautoprojekti)
Lisäksi käyttöautoina japanialaisia.
MB pystäri 250 -69 (museoautoprojekti)
Lisäksi käyttöautoina japanialaisia.