c36 amg saksasta. Hakija löytynyt..

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
mikklotj
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

c36 amg saksasta. Hakija löytynyt..

Viesti Kirjoittaja mikklotj »

Eli kun tuon oman w201:n saan myytyä pois, niin w202 c36 on kiikarissa saksanmaalta. itellä ei ole kokemusta autojen tuonnista, joten tyytyminen on johonkin muuhun kuin itse hakemiseen.

Kysymys kuuluukin. varmasti monet mersufoorumilaiset ovat hakeneet autoja saksasta ja kaikkein halvin tapa tuoda auto olisi jos joku luotettava foorumilainen ottaisi vaikkapa työmatkalla tai autonhakumatkalla minulle myös amg:n mukaan..?

Jos jotakuta kiinnostaa, niin ottakaapa yhteyttä!

Pistäkääpä nimimerkkejä esille jos satutte tietämään jotakuta varmasti luotettavaa henkilöä, joka ennenkin harrastanut tällaista !

Kiitos jo etukäteen! :)
Viimeksi muokannut mikklotj, To 11.06.2009 16:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
C36
Tctic
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Tctic »

http://www.blauweiss.fi/

Tuo on luotettava ja nopea. Erikoisalaa ovat bemarit, mutta tietää muistakin autoista todella paljon.
Ex. S202 cdi -99
mikklotj
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

kiitos vastauksesta. täytyypi soitella ja kysellä lisää.. mutta veikkaanpa että joku foorumilainen ottaisi auton mukaan alle 1200eurolla. ainakin toivonmukaan :D
C36
Tctic
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Tctic »

Halvin tuo ei ole, mutta mielellään ainakin minä maksan siitä, että auto on oikeasti sellainen kuin pitää.
Ex. S202 cdi -99
mikklotj
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

totta puhut :)
C36
karppov66
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja karppov66 »

Mun AMG;n toi eurocars/ Esa Lehtinen sieltä Turkkusesta. Halpuudesta en tiedä mutta mielestäni luotettavasti.
masaf1
Mersumies
Mersumies

Re: c36 amg saksasta. Hakijaa vailla..

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

mikklotj kirjoitti:Pistäkääpä nimimerkkejä esille jos satutte tietämään jotakuta varmasti luotettavaa henkilöä, joka ennenkin harrastanut tällaista !

http://www.graulin.com/esittely.htm Hannu Linden on kirjotellut tälläkin foorumilla joskus, oisko ollu nimimerkki hannuli tjsp. en muista. Mutta enivei on luotettava ja erittäin asiallinen ja rehti kaveri, joka asuu Saksassa jo valmiiksi. Itse olen häneltä ostanut yhden auton livenä Saksassa. Uskalsin ihan rauhassa Suomeen palattuani maksaa rahat tilisiirrolla ja auto tulikin sitte parin päivän päästä laivalla Helsinkiin, kun itse menin lentokoneelta edellä... Suosittelen erittäin lämpimästi. Hänhän tuo myös Turkuun autoja, kun on sieltä alunperin kotoisin vissiinkin.
mikklotj
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

masaf1 kirjoitti:
mikklotj kirjoitti:Pistäkääpä nimimerkkejä esille jos satutte tietämään jotakuta varmasti luotettavaa henkilöä, joka ennenkin harrastanut tällaista !

http://www.graulin.com/esittely.htm Hannu Linden on kirjotellut tälläkin foorumilla joskus, oisko ollu nimimerkki hannuli tjsp. en muista. Mutta enivei on luotettava ja erittäin asiallinen ja rehti kaveri, joka asuu Saksassa jo valmiiksi. Itse olen häneltä ostanut yhden auton livenä Saksassa. Uskalsin ihan rauhassa Suomeen palattuani maksaa rahat tilisiirrolla ja auto tulikin sitte parin päivän päästä laivalla Helsinkiin, kun itse menin lentokoneelta edellä... Suosittelen erittäin lämpimästi. Hänhän tuo myös Turkuun autoja, kun on sieltä alunperin kotoisin vissiinkin.
Eipä siinä kauaa nokka tuhissut! Hän menee maanantaina takaisin saksaan ja käy tsekkaamassa yhden mersun minkä mobilesta bongasin. jos auto vastaa odotuksia, niin voipi olla että juhannuksena pääsee jo kumia polttelemaan :twisted:

Erittäin suuri plussa Graulinille! :) Halvin vaihtoehto näistä firmoista ja asiakaspalvelu kohdillaan!

Vai oliko liian aikaista antaa plussat ? :D
C36
masaf1
Mersumies
Mersumies

mikklotj kirjoitti:Eipä siinä kauaa nokka tuhissut! Hän menee maanantaina takaisin saksaan ja käy tsekkaamassa yhden mersun minkä mobilesta bongasin. jos auto vastaa odotuksia, niin voipi olla että juhannuksena pääsee jo kumia polttelemaan :twisted:

Erittäin suuri plussa Graulinille! :) Halvin vaihtoehto näistä firmoista ja asiakaspalvelu kohdillaan!

Vai oliko liian aikaista antaa plussat ? :D
Etköhän sä sieltä ihan haluamasi auton saa loppujen lopuksi jos olet valmis maksamaan hyvästä kohtuuhinnan. Se vaan, että älä odota liikaa, alkaa olla hyvät C36:t todella harvassa Saksan maalla. Melkeen suosittelisin, että ei kannata alle 8000 € pelejä paljon harkita, ellei nyt joku poikkeus satu kohdalle... Eiköhän se Lindenikin esitä asiasta omat mielipiteensä, Mersut kun tuntee hyvin. Itse etsin vuosi sitten C43:ia ja C36:ia, ja hyviä (tosin mulle pitää olla todella hyvä ja tiptop) ei löytyny sitten millään ainuttakaan koko maasta sillä hetkellä...

Asiakaspalvelusta ei voi moittia. Itse kun soittelin ja mailasin herralle, niin vastasi AINA puhelimeen, ja sähköpostiinkin sai vastauksen viimeistään saman päivän iltana. Lisäksi hän lähetti sähköpostissa varmaan 200 valokuvaa kaikista haluamistani kohdista, ennen kuin itse menin paikan päälle lentokoneella scouttailemaan.

PS. Lentämällä saa menopaluun Hannun kotikaupunkiin 300 €:lla, että ei oo kovin kallista käydä vaikka päivävisiitillä katsomassa ennalta katsottua autoa...

PPS. Mun avattaressa oleva -00 320CDI on muuten Hannu Lindenin tyttären käytöstä ostettu käyttöautonsa...
mikklotj
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Ite etsin hintaluokkaa 5000-6500e. toivotaan että hannu sellaisen hyvän löytää :)
C36
Dtr
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Dtr »

asiahan ei minulle kuulu, mutta jos löydät halvan yksilön niin kannattaa varautua, että huoltoihin/korjauksiin menee rahaa. Tyyppivikanahan c36 on kannentiivisteen vuoto ja moottorin johtosarja. Toivotaan että löydät hyvän yksilön.
masaf1
Mersumies
Mersumies

Dtr kirjoitti:asiahan ei minulle kuulu, mutta jos löydät halvan yksilön niin kannattaa varautua, että huoltoihin/korjauksiin menee rahaa. Tyyppivikanahan c36 on kannentiivisteen vuoto ja moottorin johtosarja. Toivotaan että löydät hyvän yksilön.
Nii, ja jos ero hyviin on luokkaa 3000-4000 €, niin kannattaako "niin pientä" summaa ruveta säästeleen, kun erikoisautoa kuitenkin on hankkimassa. Mieluummin ostaa sieltä parhaimmasta päästä. Noista 9-10 k€ peleistä varmaan helpommin löytyis helmiäkin (jos niitä nyt enää on olemassa edes alle 15-20 000 €).
mikklotj
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Kyllä minä väitän että halvallakin voi hyviä löytyä. kyllä hannu 20vuoden kokemuksella osaa sanoa että onko auto joku pommi vai ei.. ainakin toivottavasti.
Tietysti ainahan se niin menee että "pistä pari tonnia päälle niin saat paremman", mutta kyllä väitän että jos ostan 6000e auton jota on huollettu ja pidetty hyvin, niin kyllä ne kestää...

Tämä on oma näkemykseni asiasta :)
C36
sportsman
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Jottei tarvitse keskutella ilman perusteita niin
äkkiseltään on aika vähän tarjolla vaihtoehtoja.

Mobilestä löytyy vain 20 kpl (alla nettilinkki)

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/searc ... dCarSeals=

Autoscoutista löytyy 11 kpl (ehkä osa jopa samoja kuin mobilessä)

http://www.autoscout24.de/List.aspx?vis ... ice&zipc=D

Sitten jos joku vielä jaksoi lukea tänne asti niin tärkein pointti on, että
Saksa on yllättävän isomaa varsinkin jos lähtee etelästä pohjoiseen katsomaan hyvää ja halpaa vaihtoehtoa. Tästä tulee
helposti kustannuksia vai ajaisitko sinä Helsingistä katsomaan autoa Rovaniemelle ihan omalla kustannuksella.
Totuushan auton kunnosta selviää vasta auton luona!

Onnea hankintaan!
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
mikklotj
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

sportsman kirjoitti:Jottei tarvitse keskutella ilman perusteita niin
äkkiseltään on aika vähän tarjolla vaihtoehtoja.

Mobilestä löytyy vain 20 kpl (alla nettilinkki)

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/searc ... dCarSeals=

Autoscoutista löytyy 11 kpl (ehkä osa jopa samoja kuin mobilessä)

http://www.autoscout24.de/List.aspx?vis ... ice&zipc=D

Sitten jos joku vielä jaksoi lukea tänne asti niin tärkein pointti on, että
Saksa on yllättävän isomaa varsinkin jos lähtee etelästä pohjoiseen katsomaan hyvää ja halpaa vaihtoehtoa. Tästä tulee
helposti kustannuksia vai ajaisitko sinä Helsingistä katsomaan autoa Rovaniemelle ihan omalla kustannuksella.
Totuushan auton kunnosta selviää vasta auton luona!

Onnea hankintaan!
Kyllä se näin on! :) onneksi nyt on asialla ammattilainen joka ravaa siellä minun puolestani :)
Kiitos!
C36
laineracing
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Dtr kirjoitti:asiahan ei minulle kuulu, mutta jos löydät halvan yksilön niin kannattaa varautua, että huoltoihin/korjauksiin menee rahaa. Tyyppivikanahan c36 on kannentiivisteen vuoto ja moottorin johtosarja. Toivotaan että löydät hyvän yksilön.
niinhän tuo tivari homma on "tyyppivikana" kaikissa mersuissa.
Dtr
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Dtr »

kaikki on niin suhteellista noissa hyvä/halpa auto keskusteluissa.
Se että kumpi (kallis / halpa) auto kannattaa ostaa, riippuu siitäkin osaako korjata mitä itse ja kuinka paljon täytyy käyttää "ammattilaisten" luona huolloissa/korjauksissa.

Tässä vähän jotain suuntaa mitä hintoja korjauksille helposti tulee :

- Kannentiivisteen vaihto teettettynä n. 1500e
- Alustan osiin saa helposti menemään 1000e (osat) ----->
- Johtosarja n. 1000e ostettuna?
- Jos ruosteita niin maalaminenhan ei ole halpaa jos ei ole suhteita tai osaa maalata itse

Tässä nämä yleisimmät paikat mitä tuon ikäisissä c36 joutuu korjailemaan/uusimaan tietysti kulutusosien lisäksi.

Siitä voi jokainen päätellä, että kannattaako maksaa esim. se pari tonnia paremmasta yksilöstä suoraan mihin on jo tehty kalliita korjauksia?
Mutta eihän se hinta tietysti sitä takaa, että olisi vaihdettu kalliita osia ja huollettu paljon.
Petri M.
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Petri M. »

Jep, lue tuolta tarinoita tuontiautoista minun hakukokemukseni viime elokuulta.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... &start=154

Kuva

Tuolta kuvia lisää:
http://kuvablogi.com/blog/7794/7/

Todellakaan niitä aivan halpoja ei kannata katsella. Viimeksi kun katselin mobilesta niin yksi yli 10 teur oli mitä olisin voinut itse harkita.

Omastani maksoin 8900 eur, liikkeen pyynti oli ollut alunperin 9900. Auton historia hyvin tiedossa, huoltokirja ja 2 varsinaista omistajaa jolla toisella auto oli 12 vuotta. Autolla on nyt ajettu 138 000 km josta itse olen ajanut 10 000 km. Autossa ei ole ollut mitään varsinaista vikaa.

Etujarrupalat vaihdoin ja tiivisteet yhteen mäntään toisessa etujarrusatulassa. Perjantaina vaihdoin tuulettimen viskon joka oli alkuperäinen tehtaalta. Auto ei kuluta öljyä yhtään vaihtovälillä. Eikä se myöskään vuoda öljyä M104 moottorille tyypillisistä paikoista.

Täydellisessä ruostesuojauksessa löytyi yksi hitsattava paikka, muuten auto oli ruostevapaa. Nyt keväällä alusta tarkistettiin Vänttiseltä eikä mitään vaihdettavaa tai väljää löytynyt. Pyöränkulmat säädettiin.

Tämä on -95 malli jossa on vielä kestävämpi 4-portainen automaatti ja AMG stanssatut etujarrusatulat. Johtosarjasta en mene sanomaan onko vaihdettu vai ei...mutta mitään käyntihäiriöitä ei ole vielä ollut. Myöskin vanhemman mallinen automaatti-ilmastointi toimii kuin ajatus.

Väitän että sieltä ei hyvää saa halvalla ja hyvät alkavat olemaan harvinaisia. Valmistusmäärä kun oli se n. 5200 kpl.

PS. eipä sillä kauheasti kumeja poltella, mutta moottoritiellä auto on kuin kotonaan 140 km/h ylöspäin moottorin luonne tulee hyvin esiin...Autobahnstormer kuten sitä aikanaan esiteltiin 8)
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
SK
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja SK »

Sama ku omaa C:tä hain ni eräskin myyjä suuttu ku sanoin et kannentiiviste vuotaa ulospäin,
muuten oli helmi ja sanoin et ostan jos saan vähän alea ku pitää kuitenkin heti vaihtaa ja ei sekään ilmasta ole. tästä seurasi huutoa et mene ajamaan autobahnille vaikka tunti yli 200 ni ei nouse lämmöt. Ei tarvinnu alkaa neuvottelemaan ku toinen ei ymmärrä= se auto jäi sinne.

Ja voin taas suositella tota finnservice:tä (frankfurt) jos itte haluaa hakea auton. hommat toimii hienosti. ei tarvi jännittää reissua...erittäin vaivatonta/helppoa. hakee kentältä ja vie motelliin jonka on he ovat varanneet puolestasi ja he asuvat lähellä ja on suomentaneet lähiravintolan ruokalistan jne.
mikklotj
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Nonniin! auto tuli eilen kotiin!

Tekniikka kunnossa ja sisuta melkein virheetön. tupakoitu kylläkin :cry:
ja ruostetta oli odotettua enemmän. pintaruostetta, mutta kuitenkin sen verran että ylimaalaukseen menee talven aikana. pohjassa ei ruosteen ruostetta.
Alkuun vitutti satamassa kun näki ruosteet jne..
Mutta kyllä tyytyväinen ostokseen kuitenkin olen, kun hinta oli kohdillaan :)
C36
tpk_83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja tpk_83 »

mikklotj kirjoitti:Nonniin! auto tuli eilen kotiin!

ja ruostetta oli odotettua enemmän. pintaruostetta, mutta kuitenkin sen verran että ylimaalaukseen menee talven aikana. pohjassa ei ruosteen ruostetta.
Kuvie kts! :P
mikklotj
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

tpk_83 kirjoitti:
mikklotj kirjoitti:Nonniin! auto tuli eilen kotiin!

Kuvie kts! :P
Juu menee muutama päivä. ajellaan nyt ensihuumat pois ensin :D
C36
sportsman
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Kai sinulla oli selvä tieto ruosteisuudesta ennenkuin päätit ostaa
auton välittäjäsi kautta ???
Vai oliko jos ruoste harmitti pari päivää ?

Vanhaa autoa ostaessa on hyvä olla itse paikanpäällä niin
tietää mitä on ostamassa.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
mikklotj
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Tiesin että autossa on pintaruostetta, mutta tuo määrä yllätti. sain kyllä autosta reilut 20 valokuvaa sähköpostiin, mutta hannu ei ollut riittävän huolella katsonut jokapaikkaan. Esim tiivisteiden alta paljastui uusia kukkia ym..

Melkeen olisi itse käynyt katsomassa ja tingannut vielä vähäsen hinnasta pois...
C36
tähtipirssi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

joo

Viesti Kirjoittaja tähtipirssi »

Ruoste ei kyllä ole mitenkään mukava juttu...
M-B 300D W124-89 manual ex
M-B 250D W124-89 manual ex
M-B 250D W124-88 manual ex
M-B 300D W124-92 aut. ex
M-B 200D W124-90 manual ex
M-B W203 220CDI-2000 aut. ex
M-B 200D W124 -93 manual ex
M-B 320cdi W211-2005 aut.
M-B W115 200 bensiini -75 "Pystäri"
masaf1
Mersumies
Mersumies

No sehän oli alusta lähtienkin päivän selvää, että tolla budjetilla ei ruosteetonta ja muutenkin virheetöntä C36:ta osteta, enkös mä niin sanonut. Vuosi sitten kiersin niin tarkkaan syynäämässä useita erihintaisia yksilöitä, että kyllä sen ties.
tähtipirssi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

heh

Viesti Kirjoittaja tähtipirssi »

Heh.

Halavalla ei monesti saa hyvää. Se on kyllä totta.
M-B 300D W124-89 manual ex
M-B 250D W124-89 manual ex
M-B 250D W124-88 manual ex
M-B 300D W124-92 aut. ex
M-B 200D W124-90 manual ex
M-B W203 220CDI-2000 aut. ex
M-B 200D W124 -93 manual ex
M-B 320cdi W211-2005 aut.
M-B W115 200 bensiini -75 "Pystäri"
sonikki
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja sonikki »

No eihän sitä nyt pikku ruosteita kannata pelätä jos tekniikka vaan pelaa :P
Peltihommathan noihin maksaa saman verta kun hinnat alkaen malleihinkin mutta tekniikka puolella saakin sitten upotettua jo ihan pikku asioihin mukavan summan rahaa kun joutuu joka osan hakemaan vehon tiskiltä :)
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
johtaja300
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja johtaja300 »

ruoste ei päälleppäin haittaa mitään, sen takia ei välille jää ja ne voi korjata sitten kun rahatilanne ja innostus sen sallii, alustassa tietenkin eri asia. mutta kone jos entinen niin se onkin melkein heti laitettava sitten.

monestihan tietenkin jos auto on päälle hyvin pidetty niin se on pidetty muualtakin ja päinvastoin.
250CE 1969
mikklotj
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

jarkki kirjoitti:No eihän sitä nyt pikku ruosteita kannata pelätä jos tekniikka vaan pelaa :P
Peltihommathan noihin maksaa saman verta kun hinnat alkaen malleihinkin mutta tekniikka puolella saakin sitten upotettua jo ihan pikku asioihin mukavan summan rahaa kun joutuu joka osan hakemaan vehon tiskiltä :)
Samalla linjalla menen jarkin kanssa. Tekniikka pelaa loistavasti ja pohja on ruosteeton. Talven aikana kaikki pellit irti, ruosteet pois ja maalarille. eipä paljoa muuta tarvitse tehdä :)
C36
Vastaa Viestiin