W210 ilmastointi

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
CDW210
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Pe 07.11.2008 10:31

Viesti Kirjoittaja CDW210 »

Uudenmaan autovarustelu oy konalassa on oikea paikka viedä ilmastoinnin huoltoon! Monta kertaa käyttäny siellä eri autoja jossa ollut onneton jäähdytysteho ja aina ruvennut toimimaan laakista, koskaan en ole viennyt samaa autoa kahdesti sinne...

Mersun ajattelin myös viedä sinne vielä tänäkesänä, vaikka jäähdytysteho onkin tallella, mutta se kuivain olisi hyvä vaihtaa väh. parin vuoden välein jotta vältytään näiltä putkirikoilta ja vuotavista liitoksista.
Avatar
Castillo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 99
Liittynyt: To 23.11.2006 09:34
Paikkakunta: Tavastkyrö

Viesti Kirjoittaja Castillo »

1000g lie oikea määrä. Näin muistelen.
E300 TDT -98
E200D aut. -94
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

CDW210 kirjoitti:Uudenmaan autovarustelu oy konalassa on oikea paikka viedä ilmastoinnin huoltoon! Monta kertaa käyttäny siellä eri autoja jossa ollut onneton jäähdytysteho ja aina ruvennut toimimaan laakista, koskaan en ole viennyt samaa autoa kahdesti sinne...
Sama pätee myös Webastojen ja Eberien suhteen tuon paikan osalta. Löytyy jokainen mahdollinen osa Webastoonkin ja testipenkki yms. eli tuolla osaavat KORJATA ja neuvoa webastoasioissa oikeasti, eikä vaan suoraan ruveta uusimaan koko webastoa.

Nimimerkillä webasto tuprutteli kovasti savua, Bosch Car Servicen sekä Vehon tuomio oli, että ei auta muuta ku tilata uus Thermotop C Z-kitillä (noin 1300 €), ei voi korjata tms. Oli webastoa testipenkitetty Bosch Car Servicessä ja siellä vaan todettiin, että ei voi korjata. Uudavissa ei menny ku pari minuuttia kun Webaston sinne pöydälle kannoin muovikassissa ja homma rupes pelittään kun tuomioksi tuli se, että ohjainkortin vaihdolla selvitään.

Sen lisäksi neuvoivat veloituksetta Webaston käytössä kun myöhemmin poikkesin kysymään ja ohjelmoivat Webaston siten, että se ei lähde itsekseen käyntiin kun lämpötila laskee alle +5 C:n, vaan lähtee käyntiin ainoastaan kun itse ajastaa tai käskee sen nappulasta lähteä.
Avatar
Pekka Kaleva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 334
Liittynyt: To 31.03.2005 22:10
Paikkakunta: Numminen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pekka Kaleva »

Onko W211:n jäähdytys teho semmoinen, että tulee flussa jos oikein kiusaa kompuraa? Aineet vaihdettu, mutta ei oikein viilene. Rouvan Toyota Versossa tulee kylmää heti ja on kylmää! Kannattaako maksaa Koivuhaan Vehon pikahuollosta esim. vikadoodien luvulla vai viedä suoraan Uudenmaan autovarusteluun?
Mersulla mennään jopa kirkkoon!

CLK 320 - MUSTA
S211 220 CDI A 2006
CustomMB
Mersumies
Mersumies
Viestit: 723
Liittynyt: Su 20.06.2004 21:25

Viesti Kirjoittaja CustomMB »

Poistettu
Viimeksi muokannut CustomMB, Ke 02.05.2012 13:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Pekka Kaleva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 334
Liittynyt: To 31.03.2005 22:10
Paikkakunta: Numminen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pekka Kaleva »

Vuototesti tehty aineen vaihdon ohessa. Ainetta imettiin 695 "yksikköä" ja laitettiin 953. Epäiltiin, että muuttuva tilavuuksinen kompura on snadisti jumissa. Putket kylmenee moottoritilassa hyvin, mutta kylmän siirto kennoilta hyttiin ei vaan ole about 27 C oikein riittävää. Sinänsä arsyttävää että AC toimii jotenkin, vaan ei kunnolla. Autolla ei ikä rasitteenaa, mutta oisko työtunnit maantiellä vaatineet veronsa. Joku palikka ei vaan toimi kokonaisuudessa hyvin. AC ja auton sähköt vaikee käsittää kokonaisuutena.
Mersulla mennään jopa kirkkoon!

CLK 320 - MUSTA
S211 220 CDI A 2006
Vastaa Viestiin