W210 ilmastointi

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
CustomMB
Mersumies
Mersumies
Viestit: 723
Liittynyt: Su 20.06.2004 21:25

W210 ilmastointi

Viesti Kirjoittaja CustomMB »

Poistettu
Viimeksi muokannut CustomMB, Ke 02.05.2012 13:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Olettaisin ,että kylmäaineet vähissä.
Kannattaa se puoli ensimmäisenä tarkistaa.
CustomMB
Mersumies
Mersumies
Viestit: 723
Liittynyt: Su 20.06.2004 21:25

Viesti Kirjoittaja CustomMB »

Poistettu
Viimeksi muokannut CustomMB, Ke 02.05.2012 13:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
arto79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 436
Liittynyt: Ma 05.06.2006 19:07
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja arto79 »

Jos on kylmäaineet vähissä, niin eikö silloin automaattisesti mene tuo EC päälle eli kompura ei käynnisty?
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
CDW210
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Pe 07.11.2008 10:31

Viesti Kirjoittaja CDW210 »

Kuinka paljon on vähissä niin riippuu sammuttaako kompuran vai ei.

Jos siellä on ainetta niin että kompura pyörii, mutta jäähdytysteho on onneton ja kunnon helteellä ei tule kylmää ilmaa sillä kun aurinko porottaa niin se lämmittää kaikkia auton pintoja kuten koelauta ym. ja siellä sisällä kumassa menee sit ne ilmaputket ja se putken lämpö lämmittää myös sit sen hieman viileän ilman!

Sitten kun aineet on oikeesti loppu niin kompura ei lähde enään ollenkaan päälle...
CustomMB
Mersumies
Mersumies
Viestit: 723
Liittynyt: Su 20.06.2004 21:25

Viesti Kirjoittaja CustomMB »

Poistettu
Viimeksi muokannut CustomMB, Ke 02.05.2012 13:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

PaHa kirjoitti:Sen verran vielä että autoon on tehty "huolto" eli aineet on tarkistettu noin 5vuotta sitten, eli ensin etsisin vikaa muualta. Ja jos ei löydy niin sittenhän sieltä täytyy olla nesteet loppu. Toki häipyyhän ainetta vuodessakin jonkin verran, ja 5v enempi. Hieman kuitenkin epäilen koska viime kesänä on toiminut erinomaisesti ja vuotoja/vuotokohtia ei näy silmämääräisesti.

Eipä niitä silmällä kait näekään. Jos on puoli vuosikymmentä aikaa viimeisestä hoidosta, niin kylmäaineet lienee vähissä.

Itsellä auto menossa keskiviikkona pajalle, kun kanssa teki hellekelit ikävän tempun ja jäähdytysteho kadoksissa. Keväämmällä kyllä vielä viilensi, mutta nyt kun sitä kylmää olis sisälle tosissaan kaivannut, niin... :evil: Kompura pyörii joten tavarat karanneet vissiin, eli vuotoa etsitään sitten. Viime kesänä tuo huollettiin ja yx tiivistekin vaihdettiin, joten pikkunen harmitus kyllä on päällä.
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

Samoja oireita täälläkin.
Kertokaahan missä kannattaa huollattaa ilmastointi itä-uudellamaalla (saa olla kauempanakin mutta mitä lähempänä Porvoota sitä parempi)
Mega-autoon en vie!
Vesqju
Mersumies
Mersumies
Viestit: 583
Liittynyt: Ma 04.10.2004 18:51
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vesqju »

JeremyH kirjoitti:Samoja oireita täälläkin.
Kertokaahan missä kannattaa huollattaa ilmastointi itä-uudellamaalla (saa olla kauempanakin mutta mitä lähempänä Porvoota sitä parempi)
Mega-autoon en vie!
Veho koivuhaka Vantaa, siellä sain ainaski oman kuntoon..
Vehon testerill' löytyy mahdolliset viat joita omasta ei löydetty ns ei merkkikorjaamolla..
S 212 350 CDI A T Avantgarde Sport 2011
EX S 211 320 CDI A T 2003
EX 320 STW V6 Avantgarde 2000
EX S 202 C 220 CDI A 2000 Esprit selection
EX S124 300 TDTurbo automatic -91
EX w123 300 Turbodiesel -84
EX w123 300 D -79
EX w123 300 D -81
Kahta en vaihda, toinen on MERSU ja toinen on
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Niin vielä sen verran vaati ainakin omassa autossani käynnin vehon testeissä ,vaikka kylmäaineita lisättiin (muualla).
Ei ottanut kompuraa päälle.
CustomMB
Mersumies
Mersumies
Viestit: 723
Liittynyt: Su 20.06.2004 21:25

Viesti Kirjoittaja CustomMB »

Poistettu
Viimeksi muokannut CustomMB, Ke 02.05.2012 13:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

100-120 € riippuen paikasta ainakin täällä Etelä-Suomessa. 120 € saa jo puhdistuksenkin/raikastuksen täyttöhuollon lisäksi. Tekeehän noita joka pulju nykyään, mutta mitään Vianoria en suosittele (viime kesänä käytin Vantaalla Vianorilla, mitälie halpalitkuja laittoivat, mutta ei toiminu kovin montaa kuukautta tehokkaasti, vaikka aineet tallessa pysykin. Sen jälkeen kävin Mersuhuollossa jossa pistettiin kunnon kylmäaineet ja on siitä lähtien pelannu murheetta. Vianorin aineita ei ollu kadonnu ku vuoden aikana 10 grammaa, mutta teho oli olematon - tai heikkeni pikku hiljaa. Aineiden vaihdolla on ihan eri maailmasta.).
Kettunet
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 206
Liittynyt: Pe 08.09.2006 13:45

Viesti Kirjoittaja Kettunet »

masaf1 kirjoitti:100-120 € riippuen paikasta ainakin täällä Etelä-Suomessa. 120 € saa jo puhdistuksenkin/raikastuksen täyttöhuollon lisäksi. Tekeehän noita joka pulju nykyään, mutta mitään Vianoria en suosittele (viime kesänä käytin Vantaalla Vianorilla, mitälie halpalitkuja laittoivat, mutta ei toiminu kovin montaa kuukautta tehokkaasti, vaikka aineet tallessa pysykin. Sen jälkeen kävin Mersuhuollossa jossa pistettiin kunnon kylmäaineet ja on siitä lähtien pelannu murheetta. Vianorin aineita ei ollu kadonnu ku vuoden aikana 10 grammaa, mutta teho oli olematon - tai heikkeni pikku hiljaa. Aineiden vaihdolla on ihan eri maailmasta.).
Kirkkonummella kuukausi sitten 85(tai 80 egee en muista) euroo täyttö/puhdistus/testaus(siis se minkä se kone tekee)...tunti meni.
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Kettunet kirjoitti:Kirkkonummella kuukausi sitten 85(tai 80 egee en muista) euroo täyttö/puhdistus/testaus(siis se minkä se kone tekee)...tunti meni.
Raikastuksella meinasin sisätilojen yms. raikastusta, ei kylmäainepiirin puhdistusta. On se vaikiaa nykyään tolla hinnalla löytää, vaikka naurettavan kallis hintahan 80 € on ko. operaatiosta, varsinkin kun ei siinä tarvi mitään työtä tehdä...
pyra2
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ke 03.09.2008 10:42

Viesti Kirjoittaja pyra2 »

Kokeile ensin varovasti tuleeko ilmastoinnin täyttöventtiilistä painetta, eli
on kun auton rrengasventtiili, painat varovasti esim ruuvarilla
Simo97
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 99
Liittynyt: To 19.04.2007 20:13

Viesti Kirjoittaja Simo97 »

Sitä venttiiliä kannattaa sitten painaa hyvin VAROVASTI, ja pitää naama sivussa. Jos järjestelmässä on painetta, sieltä tulee melkoinen suihku suoraan päin näköä.
W123 300D 1984
W124 200D 1987
W210 220D 1997
S210 320CDI 2001
S123 300 TD Turbodiesel 1982
R129 SL 280 1997
S211 320CDI 4Matic 2007
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

RH kirjoitti:
PaHa kirjoitti:Sen verran vielä että autoon on tehty "huolto" eli aineet on tarkistettu noin 5vuotta sitten, eli ensin etsisin vikaa muualta. Ja jos ei löydy niin sittenhän sieltä täytyy olla nesteet loppu. Toki häipyyhän ainetta vuodessakin jonkin verran, ja 5v enempi. Hieman kuitenkin epäilen koska viime kesänä on toiminut erinomaisesti ja vuotoja/vuotokohtia ei näy silmämääräisesti.

Eipä niitä silmällä kait näekään. Jos on puoli vuosikymmentä aikaa viimeisestä hoidosta, niin kylmäaineet lienee vähissä.

Itsellä auto menossa keskiviikkona pajalle, kun kanssa teki hellekelit ikävän tempun ja jäähdytysteho kadoksissa. Keväämmällä kyllä vielä viilensi, mutta nyt kun sitä kylmää olis sisälle tosissaan kaivannut, niin... :evil: Kompura pyörii joten tavarat karanneet vissiin, eli vuotoa etsitään sitten. Viime kesänä tuo huollettiin ja yx tiivistekin vaihdettiin, joten pikkunen harmitus kyllä on päällä.
Noni!
Se on sitte yx kipale putki kun oikeasti vuotaa, lauhduttimen puhaltimen moottorista hiilet kaputt, eli pyörii tai ei miten sattuu, mikä edesauttaa vuotojen kehittymistä kuulemma. Ja koska järjestelmä on muutaman kerrankin päässynnä tässä tyhjäksi, niin suositus oli varmuudeksi samalla vaihtaa kaikki O-renkaat myös, joihin käsiksi kohtuudella päästään. Tulleepi taas laskua...(bensapumppu kun just taannoit sanoi myös kaputt) Vaan sitten toivottavasti 8)
Avatar
Pekka Kaleva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 334
Liittynyt: To 31.03.2005 22:10
Paikkakunta: Numminen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pekka Kaleva »

[quote="nautseri"]Niin vielä sen verran vaati ainakin omassa autossani käynnin vehon testeissä ,vaikka kylmäaineita lisättiin (muualla).
Ei ottanut kompuraa päälle.[/quote]

W211 heittää vikatilan päälle ja kompura ei toimi oikein. Sikäli harmi, että AC:n merkkivalo palaa normaalisti. Hyttiin ei vaan tule kylmää.
Täytyy poistaa herjaukset pistokkeen kautta.
Mersulla mennään jopa kirkkoon!

CLK 320 - MUSTA
S211 220 CDI A 2006
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

Hmm... Porvoon Mursu-kauppa sanoo että 100€ ja vianori sanoo että 99€... vaikea valita :(
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

JeremyH kirjoitti:Hmm... Porvoon Mursu-kauppa sanoo että 100€ ja vianori sanoo että 99€... vaikea valita :(
Vianorissa eivät löytäneet mun E-mesestä edes putkia, joihin tökätä laitteet kiinni, että siitä kannattaa lähtee... Puolen tunnin päästä menin halliin kysymään että kuin sujuu ja näytin samalla fläktin vierestä aukeevan lipan jonka alla on toisen putken pää. Muutenkin meni max. tunnin operaatiossa kaks tuntia ja tuli helvetillinen kiire sen takia omiin juhliin. Lisäksi Vianorin asentaja oli pistänyt sähköavaimen virtalukkoon jotenkin ihmeellisesti vinossa, ja hetken sain sitä ketkutella, että sai avaimen pois ja auton käyntiin ku asentaja tuli sanoon "avain jumittu ja ei lähe käyntiin" (ja oli muuten sillon ihan uus krominen just Vehosta hommattu avain). Kädestä olis pitänyt pitää kun ei stna osaa laittaa Väyryskän sähköavainta oikein päin... :lol:
Muro
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: Ke 04.10.2006 08:12
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Muro »

Noni!
Se on sitte yx kipale putki kun oikeasti vuotaa, lauhduttimen puhaltimen moottorista hiilet kaputt, eli pyörii tai ei miten sattuu, mikä edesauttaa vuotojen kehittymistä kuulemma. Ja koska järjestelmä on muutaman kerrankin päässynnä tässä tyhjäksi, niin suositus oli varmuudeksi samalla vaihtaa kaikki O-renkaat myös, joihin käsiksi kohtuudella päästään. Tulleepi taas laskua...(bensapumppu kun just taannoit sanoi myös kaputt) Vaan sitten toivottavasti
Älä vaivu synkkyyteen. Omassani havaittiin vuoto putkessa viime keväänä. Putki vaihdettiin ja samalla vaihdatin myös kuivaimen. Kesä meni hyvin, tänä keväänä järjestelmä taas tyhjä. Tällä kertaa vuoto tuli höyrystimeltä. Koelauta purettiin, höyrystin irti ja painetestiin. Ei vuotoa, joten vaihtoehdoksi jäi kaikkien o-renkaiden uusiminen. Koelauta kasattiin ja auto ajoon. Viikko ajoa, ja ilmastoinnin teho heikkeni jälleen. :( Auto tutkimuksiin ja syyksi paljastui tällä kertaa vuotava täyttöventtiili. Kylmäainetta ( ja väriainetta) tuli ulos täyttöventtiilin kautta, vaikka auto ei edes ollut käynnissä. :o Nyt on vaihdettu täyttöventtiili. Toivottavasti se on nyt kunnossa, mutta pirusti tuo ilmastointiremontti on aiheuttanut harmia (lue: kuluja) tähän mennessä.
W210 E220 CDI -01
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

Muro kirjoitti:
Noni!
Se on sitte yx kipale putki kun oikeasti vuotaa, lauhduttimen puhaltimen moottorista hiilet kaputt, eli pyörii tai ei miten sattuu, mikä edesauttaa vuotojen kehittymistä kuulemma. Ja koska järjestelmä on muutaman kerrankin päässynnä tässä tyhjäksi, niin suositus oli varmuudeksi samalla vaihtaa kaikki O-renkaat myös, joihin käsiksi kohtuudella päästään. Tulleepi taas laskua...(bensapumppu kun just taannoit sanoi myös kaputt) Vaan sitten toivottavasti
Älä vaivu synkkyyteen. Omassani havaittiin vuoto putkessa viime keväänä. Putki vaihdettiin ja samalla vaihdatin myös kuivaimen. Kesä meni hyvin, tänä keväänä järjestelmä taas tyhjä. Tällä kertaa vuoto tuli höyrystimeltä. Koelauta purettiin, höyrystin irti ja painetestiin. Ei vuotoa, joten vaihtoehdoksi jäi kaikkien o-renkaiden uusiminen. Koelauta kasattiin ja auto ajoon. Viikko ajoa, ja ilmastoinnin teho heikkeni jälleen. :( Auto tutkimuksiin ja syyksi paljastui tällä kertaa vuotava täyttöventtiili. Kylmäainetta ( ja väriainetta) tuli ulos täyttöventtiilin kautta, vaikka auto ei edes ollut käynnissä. :o Nyt on vaihdettu täyttöventtiili. Toivottavasti se on nyt kunnossa, mutta pirusti tuo ilmastointiremontti on aiheuttanut harmia (lue: kuluja) tähän mennessä.
Eli pitäisköhän suosiolla jalostaa vielä tuota korjailua, kun auto ens vkolla menee korjattavaksi :roll:
Noista muuten puheli se asentaja, että toimivaan ilmastointiin ei ole syytä kajota turhanpäiten. säännööllinen huoltosuositus on kuulemma vaan markkinointia,. Jos toimii, ei kuulemma kaipaa huoltoa, vaan on itse asiassa pare olla kajoamatta. Tarve huollolle on kuulemma samaa sorttia kuin jos joka aamu ottaisi aamupalaksi reilun annoksen buranaa siiinä toivossa, ettei ala päätä särkeä päivän aikana. :lol: Puheli juurikin noista venttiilileistä ja siitä, että liiallinen huoltaminen saattaa olla nimenkinomaan turmioksi pitkän päälle. Väriaineiden automaattiseksi käytännöksi useimmiten muodostunut lisäys sai myös jyrkän tuomion. Myrkkyä tuokin kuulemma pitkässä juoksussa.
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

RH kirjoitti:Eli pitäisköhän suosiolla jalostaa vielä tuota korjailua, kun auto ens vkolla menee korjattavaksi :roll:
Noista muuten puheli se asentaja, että toimivaan ilmastointiin ei ole syytä kajota turhanpäiten. säännööllinen huoltosuositus on kuulemma vaan markkinointia,. Jos toimii, ei kuulemma kaipaa huoltoa, vaan on itse asiassa pare olla kajoamatta. Tarve huollolle on kuulemma samaa sorttia kuin jos joka aamu ottaisi aamupalaksi reilun annoksen buranaa siiinä toivossa, ettei ala päätä särkeä päivän aikana. :lol: Puheli juurikin noista venttiilileistä ja siitä, että liiallinen huoltaminen saattaa olla nimenkinomaan turmioksi pitkän päälle. Väriaineiden automaattiseksi käytännöksi useimmiten muodostunut lisäys sai myös jyrkän tuomion. Myrkkyä tuokin kuulemma pitkässä juoksussa.
kyllä, olet näköjään tavannut asiallisen asentajan. :shock:
masaf1 kirjoitti:Vianorissa eivät löytäneet mun E-mesestä edes putkia, joihin tökätä laitteet kiinni, että siitä kannattaa lähtee...
Menitpäs helposti provoon :twisted:
(en siis harkinnut enään hetkeäkään vianoria kun sain tietää hinnat. Jos hinnoissa olisi ollut yli 50€ eroa niin olisin saattanut harkita mutta tuskin silloinkaan)
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Re: W210 automaatti-ilmastointi ei toimi

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

PaHa kirjoitti: ec-nappulalla kompura lähtee päälle. Ja kun säätää lämmöt minimiin tai pienelle tulee hieman kylmempää ilmaa, kuin että lämmöt olisivat täysillä. Mutta vain vähän :x
Just noin kävi kerran minullekin, vaikka oli viisi minuuttia aiemmin vaihdettu kylmäaineet.
Oli sormi suussa vähän aikaa :?

Kunnes vaihdettiin raitisilmasuodattimet, olivat täysin tukossa.

Olethan tarkastanut suodattimien kunnon?
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
malekith73
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Ke 24.06.2009 02:13

Viesti Kirjoittaja malekith73 »

Ostin eilen Väyrysen ja tässäkin näyttää tämä automaatti-ilmastointi tökkivän. Edellinen omistaja tuumaili, että oli joutunut kylmäainetta "aina silloin tällöin" lisäämään (ollut hänellä omistuksessa 3 vuotta). Varmaan kannattaa siis viedä ihan kunnon huoltoon. Vianoria siis ette te kokeneet suosittele, niin täällä Kajaani/Iisalmi suunnassa kun ei tuota Veho-huoltoa ole, niin ilmeisesti kannattaa viedä huoltoon Hartikaiselle?
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

RH kirjoitti:
Muro kirjoitti:
Noni!
Se on sitte yx kipale putki kun oikeasti vuotaa, lauhduttimen puhaltimen moottorista hiilet kaputt, eli pyörii tai ei miten sattuu, mikä edesauttaa vuotojen kehittymistä kuulemma. Ja koska järjestelmä on muutaman kerrankin päässynnä tässä tyhjäksi, niin suositus oli varmuudeksi samalla vaihtaa kaikki O-renkaat myös, joihin käsiksi kohtuudella päästään. Tulleepi taas laskua...(bensapumppu kun just taannoit sanoi myös kaputt) Vaan sitten toivottavasti
Älä vaivu synkkyyteen. Omassani havaittiin vuoto putkessa viime keväänä. Putki vaihdettiin ja samalla vaihdatin myös kuivaimen. Kesä meni hyvin, tänä keväänä järjestelmä taas tyhjä. Tällä kertaa vuoto tuli höyrystimeltä. Koelauta purettiin, höyrystin irti ja painetestiin. Ei vuotoa, joten vaihtoehdoksi jäi kaikkien o-renkaiden uusiminen. Koelauta kasattiin ja auto ajoon. Viikko ajoa, ja ilmastoinnin teho heikkeni jälleen. :( Auto tutkimuksiin ja syyksi paljastui tällä kertaa vuotava täyttöventtiili. Kylmäainetta ( ja väriainetta) tuli ulos täyttöventtiilin kautta, vaikka auto ei edes ollut käynnissä. :o Nyt on vaihdettu täyttöventtiili. Toivottavasti se on nyt kunnossa, mutta pirusti tuo ilmastointiremontti on aiheuttanut harmia (lue: kuluja) tähän mennessä.
Eli pitäisköhän suosiolla jalostaa vielä tuota korjailua, kun auto ens vkolla menee korjattavaksi :roll:
Noista muuten puheli se asentaja, että toimivaan ilmastointiin ei ole syytä kajota turhanpäiten. säännööllinen huoltosuositus on kuulemma vaan markkinointia,. Jos toimii, ei kuulemma kaipaa huoltoa, vaan on itse asiassa pare olla kajoamatta. Tarve huollolle on kuulemma samaa sorttia kuin jos joka aamu ottaisi aamupalaksi reilun annoksen buranaa siiinä toivossa, ettei ala päätä särkeä päivän aikana. :lol: Puheli juurikin noista venttiilileistä ja siitä, että liiallinen huoltaminen saattaa olla nimenkinomaan turmioksi pitkän päälle. Väriaineiden automaattiseksi käytännöksi useimmiten muodostunut lisäys sai myös jyrkän tuomion. Myrkkyä tuokin kuulemma pitkässä juoksussa.
Lohdutuksen sanomaa kaikille väykän ilmastoinnin kanssa ihmetteleville. Ilmastointi pelittää taas (onneksi, näin kelejä silmallä pitäen) ja sekä kompura että höyrystin olivat kunnossa :lol: . Kaikki muu uusittiin. Laskua kertyi... :?: :cry: 8)
Avatar
tapio89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 160
Liittynyt: Ma 25.09.2006 16:10
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Elkää hyvät immeiset antako repiä esimerkiksi höyrystintä esille jonkun semmoisen asentajan joka hädintuskin löytää autosta huoltonippoja+kylmätekninen tuntemus on sen huoltokoneen start nappi. :roll:
Kari-BLN
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: Ti 02.09.2008 10:58

Viesti Kirjoittaja Kari-BLN »

PaHa kirjoitti:Sen verran vielä että autoon on tehty "huolto" eli aineet on tarkistettu noin 5vuotta sitten...
Ihan vaan vinkiksi, ainakin saksassa mulle sanottiin etta ilmastointi on huollettava 2 vuoden valein. Siina mielessa 5 vuotta on aika kauan sitten.
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Turha siihe on koskea, jos ei oo mitään vikaa. Korjaa sitte ku hajoo ja vaihtaa kylmäaineet, kun alkaa tuntua ettei kylmä riitä. Hajoo vaan jos huvin vuoksi vaihdetaan aineet vuoden välein.
CustomMB
Mersumies
Mersumies
Viestit: 723
Liittynyt: Su 20.06.2004 21:25

P*ska säkä!

Viesti Kirjoittaja CustomMB »

Poistettu
Viimeksi muokannut CustomMB, Ke 02.05.2012 13:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin