W210 ilmastointi
W210 ilmastointi
Poistettu
Viimeksi muokannut CustomMB, Ke 02.05.2012 13:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuinka paljon on vähissä niin riippuu sammuttaako kompuran vai ei.
Jos siellä on ainetta niin että kompura pyörii, mutta jäähdytysteho on onneton ja kunnon helteellä ei tule kylmää ilmaa sillä kun aurinko porottaa niin se lämmittää kaikkia auton pintoja kuten koelauta ym. ja siellä sisällä kumassa menee sit ne ilmaputket ja se putken lämpö lämmittää myös sit sen hieman viileän ilman!
Sitten kun aineet on oikeesti loppu niin kompura ei lähde enään ollenkaan päälle...
Jos siellä on ainetta niin että kompura pyörii, mutta jäähdytysteho on onneton ja kunnon helteellä ei tule kylmää ilmaa sillä kun aurinko porottaa niin se lämmittää kaikkia auton pintoja kuten koelauta ym. ja siellä sisällä kumassa menee sit ne ilmaputket ja se putken lämpö lämmittää myös sit sen hieman viileän ilman!
Sitten kun aineet on oikeesti loppu niin kompura ei lähde enään ollenkaan päälle...
PaHa kirjoitti:Sen verran vielä että autoon on tehty "huolto" eli aineet on tarkistettu noin 5vuotta sitten, eli ensin etsisin vikaa muualta. Ja jos ei löydy niin sittenhän sieltä täytyy olla nesteet loppu. Toki häipyyhän ainetta vuodessakin jonkin verran, ja 5v enempi. Hieman kuitenkin epäilen koska viime kesänä on toiminut erinomaisesti ja vuotoja/vuotokohtia ei näy silmämääräisesti.
Eipä niitä silmällä kait näekään. Jos on puoli vuosikymmentä aikaa viimeisestä hoidosta, niin kylmäaineet lienee vähissä.
Itsellä auto menossa keskiviikkona pajalle, kun kanssa teki hellekelit ikävän tempun ja jäähdytysteho kadoksissa. Keväämmällä kyllä vielä viilensi, mutta nyt kun sitä kylmää olis sisälle tosissaan kaivannut, niin...

Veho koivuhaka Vantaa, siellä sain ainaski oman kuntoon..JeremyH kirjoitti:Samoja oireita täälläkin.
Kertokaahan missä kannattaa huollattaa ilmastointi itä-uudellamaalla (saa olla kauempanakin mutta mitä lähempänä Porvoota sitä parempi)
Mega-autoon en vie!
Vehon testerill' löytyy mahdolliset viat joita omasta ei löydetty ns ei merkkikorjaamolla..
S 212 350 CDI A T Avantgarde Sport 2011
EX S 211 320 CDI A T 2003
EX 320 STW V6 Avantgarde 2000
EX S 202 C 220 CDI A 2000 Esprit selection
EX S124 300 TDTurbo automatic -91
EX w123 300 Turbodiesel -84
EX w123 300 D -79
EX w123 300 D -81
Kahta en vaihda, toinen on MERSU ja toinen on
EX S 211 320 CDI A T 2003
EX 320 STW V6 Avantgarde 2000
EX S 202 C 220 CDI A 2000 Esprit selection
EX S124 300 TDTurbo automatic -91
EX w123 300 Turbodiesel -84
EX w123 300 D -79
EX w123 300 D -81
Kahta en vaihda, toinen on MERSU ja toinen on
100-120 € riippuen paikasta ainakin täällä Etelä-Suomessa. 120 € saa jo puhdistuksenkin/raikastuksen täyttöhuollon lisäksi. Tekeehän noita joka pulju nykyään, mutta mitään Vianoria en suosittele (viime kesänä käytin Vantaalla Vianorilla, mitälie halpalitkuja laittoivat, mutta ei toiminu kovin montaa kuukautta tehokkaasti, vaikka aineet tallessa pysykin. Sen jälkeen kävin Mersuhuollossa jossa pistettiin kunnon kylmäaineet ja on siitä lähtien pelannu murheetta. Vianorin aineita ei ollu kadonnu ku vuoden aikana 10 grammaa, mutta teho oli olematon - tai heikkeni pikku hiljaa. Aineiden vaihdolla on ihan eri maailmasta.).
Kirkkonummella kuukausi sitten 85(tai 80 egee en muista) euroo täyttö/puhdistus/testaus(siis se minkä se kone tekee)...tunti meni.masaf1 kirjoitti:100-120 € riippuen paikasta ainakin täällä Etelä-Suomessa. 120 € saa jo puhdistuksenkin/raikastuksen täyttöhuollon lisäksi. Tekeehän noita joka pulju nykyään, mutta mitään Vianoria en suosittele (viime kesänä käytin Vantaalla Vianorilla, mitälie halpalitkuja laittoivat, mutta ei toiminu kovin montaa kuukautta tehokkaasti, vaikka aineet tallessa pysykin. Sen jälkeen kävin Mersuhuollossa jossa pistettiin kunnon kylmäaineet ja on siitä lähtien pelannu murheetta. Vianorin aineita ei ollu kadonnu ku vuoden aikana 10 grammaa, mutta teho oli olematon - tai heikkeni pikku hiljaa. Aineiden vaihdolla on ihan eri maailmasta.).
Raikastuksella meinasin sisätilojen yms. raikastusta, ei kylmäainepiirin puhdistusta. On se vaikiaa nykyään tolla hinnalla löytää, vaikka naurettavan kallis hintahan 80 € on ko. operaatiosta, varsinkin kun ei siinä tarvi mitään työtä tehdä...Kettunet kirjoitti:Kirkkonummella kuukausi sitten 85(tai 80 egee en muista) euroo täyttö/puhdistus/testaus(siis se minkä se kone tekee)...tunti meni.
Noni!RH kirjoitti:PaHa kirjoitti:Sen verran vielä että autoon on tehty "huolto" eli aineet on tarkistettu noin 5vuotta sitten, eli ensin etsisin vikaa muualta. Ja jos ei löydy niin sittenhän sieltä täytyy olla nesteet loppu. Toki häipyyhän ainetta vuodessakin jonkin verran, ja 5v enempi. Hieman kuitenkin epäilen koska viime kesänä on toiminut erinomaisesti ja vuotoja/vuotokohtia ei näy silmämääräisesti.
Eipä niitä silmällä kait näekään. Jos on puoli vuosikymmentä aikaa viimeisestä hoidosta, niin kylmäaineet lienee vähissä.
Itsellä auto menossa keskiviikkona pajalle, kun kanssa teki hellekelit ikävän tempun ja jäähdytysteho kadoksissa. Keväämmällä kyllä vielä viilensi, mutta nyt kun sitä kylmää olis sisälle tosissaan kaivannut, niin...Kompura pyörii joten tavarat karanneet vissiin, eli vuotoa etsitään sitten. Viime kesänä tuo huollettiin ja yx tiivistekin vaihdettiin, joten pikkunen harmitus kyllä on päällä.
Se on sitte yx kipale putki kun oikeasti vuotaa, lauhduttimen puhaltimen moottorista hiilet kaputt, eli pyörii tai ei miten sattuu, mikä edesauttaa vuotojen kehittymistä kuulemma. Ja koska järjestelmä on muutaman kerrankin päässynnä tässä tyhjäksi, niin suositus oli varmuudeksi samalla vaihtaa kaikki O-renkaat myös, joihin käsiksi kohtuudella päästään. Tulleepi taas laskua...(bensapumppu kun just taannoit sanoi myös kaputt) Vaan sitten toivottavasti

- Pekka Kaleva
- Vakiokalustoa
- Viestit: 334
- Liittynyt: To 31.03.2005 22:10
- Paikkakunta: Numminen
- Viesti:
[quote="nautseri"]Niin vielä sen verran vaati ainakin omassa autossani käynnin vehon testeissä ,vaikka kylmäaineita lisättiin (muualla).
Ei ottanut kompuraa päälle.[/quote]
W211 heittää vikatilan päälle ja kompura ei toimi oikein. Sikäli harmi, että AC:n merkkivalo palaa normaalisti. Hyttiin ei vaan tule kylmää.
Täytyy poistaa herjaukset pistokkeen kautta.
Ei ottanut kompuraa päälle.[/quote]
W211 heittää vikatilan päälle ja kompura ei toimi oikein. Sikäli harmi, että AC:n merkkivalo palaa normaalisti. Hyttiin ei vaan tule kylmää.
Täytyy poistaa herjaukset pistokkeen kautta.
Mersulla mennään jopa kirkkoon!
CLK 320 - MUSTA
S211 220 CDI A 2006
CLK 320 - MUSTA
S211 220 CDI A 2006
Vianorissa eivät löytäneet mun E-mesestä edes putkia, joihin tökätä laitteet kiinni, että siitä kannattaa lähtee... Puolen tunnin päästä menin halliin kysymään että kuin sujuu ja näytin samalla fläktin vierestä aukeevan lipan jonka alla on toisen putken pää. Muutenkin meni max. tunnin operaatiossa kaks tuntia ja tuli helvetillinen kiire sen takia omiin juhliin. Lisäksi Vianorin asentaja oli pistänyt sähköavaimen virtalukkoon jotenkin ihmeellisesti vinossa, ja hetken sain sitä ketkutella, että sai avaimen pois ja auton käyntiin ku asentaja tuli sanoon "avain jumittu ja ei lähe käyntiin" (ja oli muuten sillon ihan uus krominen just Vehosta hommattu avain). Kädestä olis pitänyt pitää kun ei stna osaa laittaa Väyryskän sähköavainta oikein päin...JeremyH kirjoitti:Hmm... Porvoon Mursu-kauppa sanoo että 100€ ja vianori sanoo että 99€... vaikea valita

Älä vaivu synkkyyteen. Omassani havaittiin vuoto putkessa viime keväänä. Putki vaihdettiin ja samalla vaihdatin myös kuivaimen. Kesä meni hyvin, tänä keväänä järjestelmä taas tyhjä. Tällä kertaa vuoto tuli höyrystimeltä. Koelauta purettiin, höyrystin irti ja painetestiin. Ei vuotoa, joten vaihtoehdoksi jäi kaikkien o-renkaiden uusiminen. Koelauta kasattiin ja auto ajoon. Viikko ajoa, ja ilmastoinnin teho heikkeni jälleen.Noni!
Se on sitte yx kipale putki kun oikeasti vuotaa, lauhduttimen puhaltimen moottorista hiilet kaputt, eli pyörii tai ei miten sattuu, mikä edesauttaa vuotojen kehittymistä kuulemma. Ja koska järjestelmä on muutaman kerrankin päässynnä tässä tyhjäksi, niin suositus oli varmuudeksi samalla vaihtaa kaikki O-renkaat myös, joihin käsiksi kohtuudella päästään. Tulleepi taas laskua...(bensapumppu kun just taannoit sanoi myös kaputt) Vaan sitten toivottavasti


W210 E220 CDI -01
Eli pitäisköhän suosiolla jalostaa vielä tuota korjailua, kun auto ens vkolla menee korjattavaksiMuro kirjoitti:Älä vaivu synkkyyteen. Omassani havaittiin vuoto putkessa viime keväänä. Putki vaihdettiin ja samalla vaihdatin myös kuivaimen. Kesä meni hyvin, tänä keväänä järjestelmä taas tyhjä. Tällä kertaa vuoto tuli höyrystimeltä. Koelauta purettiin, höyrystin irti ja painetestiin. Ei vuotoa, joten vaihtoehdoksi jäi kaikkien o-renkaiden uusiminen. Koelauta kasattiin ja auto ajoon. Viikko ajoa, ja ilmastoinnin teho heikkeni jälleen.Noni!
Se on sitte yx kipale putki kun oikeasti vuotaa, lauhduttimen puhaltimen moottorista hiilet kaputt, eli pyörii tai ei miten sattuu, mikä edesauttaa vuotojen kehittymistä kuulemma. Ja koska järjestelmä on muutaman kerrankin päässynnä tässä tyhjäksi, niin suositus oli varmuudeksi samalla vaihtaa kaikki O-renkaat myös, joihin käsiksi kohtuudella päästään. Tulleepi taas laskua...(bensapumppu kun just taannoit sanoi myös kaputt) Vaan sitten toivottavastiAuto tutkimuksiin ja syyksi paljastui tällä kertaa vuotava täyttöventtiili. Kylmäainetta ( ja väriainetta) tuli ulos täyttöventtiilin kautta, vaikka auto ei edes ollut käynnissä.
Nyt on vaihdettu täyttöventtiili. Toivottavasti se on nyt kunnossa, mutta pirusti tuo ilmastointiremontti on aiheuttanut harmia (lue: kuluja) tähän mennessä.

Noista muuten puheli se asentaja, että toimivaan ilmastointiin ei ole syytä kajota turhanpäiten. säännööllinen huoltosuositus on kuulemma vaan markkinointia,. Jos toimii, ei kuulemma kaipaa huoltoa, vaan on itse asiassa pare olla kajoamatta. Tarve huollolle on kuulemma samaa sorttia kuin jos joka aamu ottaisi aamupalaksi reilun annoksen buranaa siiinä toivossa, ettei ala päätä särkeä päivän aikana.

kyllä, olet näköjään tavannut asiallisen asentajan.RH kirjoitti:Eli pitäisköhän suosiolla jalostaa vielä tuota korjailua, kun auto ens vkolla menee korjattavaksi![]()
Noista muuten puheli se asentaja, että toimivaan ilmastointiin ei ole syytä kajota turhanpäiten. säännööllinen huoltosuositus on kuulemma vaan markkinointia,. Jos toimii, ei kuulemma kaipaa huoltoa, vaan on itse asiassa pare olla kajoamatta. Tarve huollolle on kuulemma samaa sorttia kuin jos joka aamu ottaisi aamupalaksi reilun annoksen buranaa siiinä toivossa, ettei ala päätä särkeä päivän aikana.Puheli juurikin noista venttiilileistä ja siitä, että liiallinen huoltaminen saattaa olla nimenkinomaan turmioksi pitkän päälle. Väriaineiden automaattiseksi käytännöksi useimmiten muodostunut lisäys sai myös jyrkän tuomion. Myrkkyä tuokin kuulemma pitkässä juoksussa.

Menitpäs helposti provoonmasaf1 kirjoitti:Vianorissa eivät löytäneet mun E-mesestä edes putkia, joihin tökätä laitteet kiinni, että siitä kannattaa lähtee...

(en siis harkinnut enään hetkeäkään vianoria kun sain tietää hinnat. Jos hinnoissa olisi ollut yli 50€ eroa niin olisin saattanut harkita mutta tuskin silloinkaan)
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Re: W210 automaatti-ilmastointi ei toimi
Just noin kävi kerran minullekin, vaikka oli viisi minuuttia aiemmin vaihdettu kylmäaineet.PaHa kirjoitti: ec-nappulalla kompura lähtee päälle. Ja kun säätää lämmöt minimiin tai pienelle tulee hieman kylmempää ilmaa, kuin että lämmöt olisivat täysillä. Mutta vain vähän![]()
Oli sormi suussa vähän aikaa

Kunnes vaihdettiin raitisilmasuodattimet, olivat täysin tukossa.
Olethan tarkastanut suodattimien kunnon?
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 1
- Liittynyt: Ke 24.06.2009 02:13
Ostin eilen Väyrysen ja tässäkin näyttää tämä automaatti-ilmastointi tökkivän. Edellinen omistaja tuumaili, että oli joutunut kylmäainetta "aina silloin tällöin" lisäämään (ollut hänellä omistuksessa 3 vuotta). Varmaan kannattaa siis viedä ihan kunnon huoltoon. Vianoria siis ette te kokeneet suosittele, niin täällä Kajaani/Iisalmi suunnassa kun ei tuota Veho-huoltoa ole, niin ilmeisesti kannattaa viedä huoltoon Hartikaiselle?
Lohdutuksen sanomaa kaikille väykän ilmastoinnin kanssa ihmetteleville. Ilmastointi pelittää taas (onneksi, näin kelejä silmallä pitäen) ja sekä kompura että höyrystin olivat kunnossaRH kirjoitti:Eli pitäisköhän suosiolla jalostaa vielä tuota korjailua, kun auto ens vkolla menee korjattavaksiMuro kirjoitti:Älä vaivu synkkyyteen. Omassani havaittiin vuoto putkessa viime keväänä. Putki vaihdettiin ja samalla vaihdatin myös kuivaimen. Kesä meni hyvin, tänä keväänä järjestelmä taas tyhjä. Tällä kertaa vuoto tuli höyrystimeltä. Koelauta purettiin, höyrystin irti ja painetestiin. Ei vuotoa, joten vaihtoehdoksi jäi kaikkien o-renkaiden uusiminen. Koelauta kasattiin ja auto ajoon. Viikko ajoa, ja ilmastoinnin teho heikkeni jälleen.Noni!
Se on sitte yx kipale putki kun oikeasti vuotaa, lauhduttimen puhaltimen moottorista hiilet kaputt, eli pyörii tai ei miten sattuu, mikä edesauttaa vuotojen kehittymistä kuulemma. Ja koska järjestelmä on muutaman kerrankin päässynnä tässä tyhjäksi, niin suositus oli varmuudeksi samalla vaihtaa kaikki O-renkaat myös, joihin käsiksi kohtuudella päästään. Tulleepi taas laskua...(bensapumppu kun just taannoit sanoi myös kaputt) Vaan sitten toivottavastiAuto tutkimuksiin ja syyksi paljastui tällä kertaa vuotava täyttöventtiili. Kylmäainetta ( ja väriainetta) tuli ulos täyttöventtiilin kautta, vaikka auto ei edes ollut käynnissä.
Nyt on vaihdettu täyttöventtiili. Toivottavasti se on nyt kunnossa, mutta pirusti tuo ilmastointiremontti on aiheuttanut harmia (lue: kuluja) tähän mennessä.
![]()
Noista muuten puheli se asentaja, että toimivaan ilmastointiin ei ole syytä kajota turhanpäiten. säännööllinen huoltosuositus on kuulemma vaan markkinointia,. Jos toimii, ei kuulemma kaipaa huoltoa, vaan on itse asiassa pare olla kajoamatta. Tarve huollolle on kuulemma samaa sorttia kuin jos joka aamu ottaisi aamupalaksi reilun annoksen buranaa siiinä toivossa, ettei ala päätä särkeä päivän aikana.Puheli juurikin noista venttiilileistä ja siitä, että liiallinen huoltaminen saattaa olla nimenkinomaan turmioksi pitkän päälle. Väriaineiden automaattiseksi käytännöksi useimmiten muodostunut lisäys sai myös jyrkän tuomion. Myrkkyä tuokin kuulemma pitkässä juoksussa.



