mb vito 110cdi ei käynnisty ilmaus kikkoja
mb vito 110cdi ei käynnisty ilmaus kikkoja
kaivattas jotakin ilmaus kikkaa vai ilmaantuuko ihan tartatessa kuplia putkissa ja hörähtelee mutta ei jää käymään voiko laittaa sähköpumpun jonnekki
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Järjestelmä siis ihan täynnä ilmaa
-suutin putkia voi koitta löystää,
-tankin korkki auki/painetta tankkin,
-poltto ainetta kannun kannu suodatimen ylä puolelle ja letkulla suoraan polttoainetta suodatimeen siitä liitoksesta mikä normaalisti tulee tankista
ja onhan uusi suodatin?
Siellä pitäs olla tankissa siirto pummpu(cdi koneissa yleensä) kannatta tarkistaa sen sähkön saanti
(se pumppaa vain konee käydessä/pyöriessä)
toinen mekaaninen siirto pumppu on suodatimen ja suurpaine pumpun välissä kannen pääsä
-suutin putkia voi koitta löystää,
-tankin korkki auki/painetta tankkin,
-poltto ainetta kannun kannu suodatimen ylä puolelle ja letkulla suoraan polttoainetta suodatimeen siitä liitoksesta mikä normaalisti tulee tankista
ja onhan uusi suodatin?
Siellä pitäs olla tankissa siirto pummpu(cdi koneissa yleensä) kannatta tarkistaa sen sähkön saanti
(se pumppaa vain konee käydessä/pyöriessä)
toinen mekaaninen siirto pumppu on suodatimen ja suurpaine pumpun välissä kannen pääsä
Oma autoni ei lähtenyt yhden suutin rempan jälkeen käyntiin, koska yhden suuttimen sähköpistoke ei ollut kunnolla kiinni.
Pari tuntia yritettiin mitä ihmeellisempiä ilmauskeinoja ennenkuin huomattiin pistokkeen olleen huonosti paikallaan
Pari tuntia yritettiin mitä ihmeellisempiä ilmauskeinoja ennenkuin huomattiin pistokkeen olleen huonosti paikallaan

* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Suutimen johdot jotka joskami mainitsi kannatta tarkistaa(onhan suutimet varmasti ehjät yksi rikkinäinen suutin niin ei lähde käyntiin)+sammutin ventiilin johto(suurpaine pumpun lähellä) ja tietysti muutkin johdot
kokeile irrotta raili paineen anturin johto(jos vika siellä puolen ton jälkeen käynistyy vikatilaan)
taas vuotavaa railipaineen säädintä voi koitaa tutkia laittamalla siihen paluu letkuun vaikka lukko pihdit
suutimille paluu vuoto testaus(voi myös koitta tota lukkopihti konstia niiten
paluu letkuun)
suurpaine pumpun siäistä vuotoa voi koitta tutkia lämmitämällä sitä esim
kuuma ilma puhaltimella
Nokka akselin asennon tunistin jos paskan
on lähtenyt hinaamalla käyntiin
epc valon syttymisestä jää muistiin vikakoodi se vois antaa suuntaa vian hakuun sen jos saat luettun(paljonko on paikan jossa auto on ja forssan väli?)
Ajon estoto on joskus temppuilut vitossa,siihen on auttanut avaimen edestakasin renaus(10 kertoja peräkkäin)
onhan mootorin ohjaus boxsi/virtalukko juuri siitä autosta?
Mikä muuten oli syy minkä takia se alkujaan oli osina?
kokeile irrotta raili paineen anturin johto(jos vika siellä puolen ton jälkeen käynistyy vikatilaan)
taas vuotavaa railipaineen säädintä voi koitaa tutkia laittamalla siihen paluu letkuun vaikka lukko pihdit
suutimille paluu vuoto testaus(voi myös koitta tota lukkopihti konstia niiten
paluu letkuun)
suurpaine pumpun siäistä vuotoa voi koitta tutkia lämmitämällä sitä esim
kuuma ilma puhaltimella
Nokka akselin asennon tunistin jos paskan
on lähtenyt hinaamalla käyntiin
epc valon syttymisestä jää muistiin vikakoodi se vois antaa suuntaa vian hakuun sen jos saat luettun(paljonko on paikan jossa auto on ja forssan väli?)
Ajon estoto on joskus temppuilut vitossa,siihen on auttanut avaimen edestakasin renaus(10 kertoja peräkkäin)
onhan mootorin ohjaus boxsi/virtalukko juuri siitä autosta?
Mikä muuten oli syy minkä takia se alkujaan oli osina?
moro koitettu hinata mutta ei käynnisty forssa-ulvila välimatka jotaki 120km no vanha omistaja ostanut auton avklta 2 vuotta sitte ja sama vaiva joten oli ottanut kannen pois ja tehty kansi remontti meinasin tuota ajonestoa kun olivat purkaneet jonkun hälyttimen vitosta pois oli joku laserline no täytyy tässä taas koittaa jotakin kun saa akut ladattua täyteen
ja poiketa klvaraosasta hakemassa ne o renkaat
ja poiketa klvaraosasta hakemassa ne o renkaat
Sen pumpun voi avata ja vaihtaa uudet tiivisteet sinne sisälle, maksaa n20e KL-varaosissa.
Sinne sisälle voi vaihtaa myös uudet sisuskalut, löytyy boschin korjaamoilta, hinta muistaakseni 200-300e luokkaa.
Yleensä tokenee pelkällä tiivisteiden vaihdolla.
Sinne sisälle voi vaihtaa myös uudet sisuskalut, löytyy boschin korjaamoilta, hinta muistaakseni 200-300e luokkaa.
Yleensä tokenee pelkällä tiivisteiden vaihdolla.
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
morjesta taas se anturi siinä pumpussa on putken alla mikä lähtee suuttimille ja tuli käytyä kaikki liittimet läpi samoin vaihdettua korkeapaine pumppu ja ei ainakaan vielä lähtenyt tulille mistäs noita vikakoodin lukulaitteita saapi ostaa ja paljonko euroja kustantaa
ja kuinka kattavaa tietoa vioista saa esim jos vaikka johdoissa kipua
ja kuinka kattavaa tietoa vioista saa esim jos vaikka johdoissa kipua
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
se anturi saatais olla sammutin ventiili/asenon tunistinviritys70 kirjoitti:morjesta taas se anturi siinä pumpussa on putken alla mikä lähtee suuttimille ja tuli käytyä kaikki liittimet läpi samoin vaihdettua korkeapaine pumppu ja ei ainakaan vielä lähtenyt tulille mistäs noita vikakoodin lukulaitteita saapi ostaa ja paljonko euroja kustantaa
ja kuinka kattavaa tietoa vioista saa esim jos vaikka johdoissa kipua
toi vika koodi juttu riipuu vähän vuosimallista ainakin tolla MB* syteemilä mikä itellä käytössä
saa aika hyvinkin tietoa kaiken laisista viosta (tähän mennesä testatu autoja väliltä 96-07)
ELM ja carsoft testerissä ilmeisesti jotain rajoiteita vuosimallien suhteen
morjesta no tänään aamusti raskoneella testissä herjas kampiakselin asentotunnistin ? pärähtää käymään mut sammuu ei muita nokkaakselin tunnistinkin vaihdettiin ja oli ok joten koitetaan nyt tota tunnistinta tulee huomen aamusti josko sitte vito tulille kakden vuoden ottelun jälkeen tai sitte jos ei tulille menee myyntiin ja joku muu saa projektin
no ei se tunnistinkaan ihan huippuiskussa voi olla sitte, jos pintaruoste teräksessä estää induktiivisen tunnistuksen...
... onko tuossa induktiivinen tunnistin vai hall...?
EDIT: yleensähän tunnistimien toimimattomuus johtuu liian suuresta etäisyydestä tunnistimen ja liikkuvan osan välillä, väärästä kulmasta tai asennosta...
... onko tuossa induktiivinen tunnistin vai hall...?

EDIT: yleensähän tunnistimien toimimattomuus johtuu liian suuresta etäisyydestä tunnistimen ja liikkuvan osan välillä, väärästä kulmasta tai asennosta...
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
jos pumppu saman ikäisestä koneesta niin kestää tuotta samat paineet turvalisestiviritys70 kirjoitti:juu no eipä pahemmin ajeltu täytyy varmaan pikapuoliin kilvittää niin sitte näkee mutta melko laiska varmaan on olisko jotaki nopsaa ohjelmaa tiedossa onko muuten sprintterin korkeapaine pumppu tehokkaampi? kun toi viton oma
vitoihinkin on tullut noita ohjelmia värkättyn
eli on