mb vito 110cdi ei käynnisty ilmaus kikkoja

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
viritys70
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: Su 27.11.2005 23:20
Paikkakunta: ulvila

mb vito 110cdi ei käynnisty ilmaus kikkoja

Viesti Kirjoittaja viritys70 »

kaivattas jotakin ilmaus kikkaa vai ilmaantuuko ihan tartatessa kuplia putkissa ja hörähtelee mutta ei jää käymään voiko laittaa sähköpumpun jonnekki
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Homma riippuu vähän siitä että mistä ilma on sekaan tullut, jos vetää koko ajan lisää ilmaa samaa kautta, on ilma vuoto ensin tukittava, jos taas esim putsarin vaihdon/poltoaineen loppumisen takia,pitäis ilmaantua starttailemalla
viritys70
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: Su 27.11.2005 23:20
Paikkakunta: ulvila

Viesti Kirjoittaja viritys70 »

no moottori on ollut ihan osina viton takaluukussa vanhalta omistajalta oli mennyt hermot ja jäi kokomatta voikos yrittää ilmata noista suutinputkista ku toinen starttaa samalla nostaa muuten tosi surkeesti tankilta naftan voisko laittaa tai onko laitettu siirtopumppuja vois helpottaa asiaa
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Järjestelmä siis ihan täynnä ilmaa
-suutin putkia voi koitta löystää,
-tankin korkki auki/painetta tankkin,
-poltto ainetta kannun kannu suodatimen ylä puolelle ja letkulla suoraan polttoainetta suodatimeen siitä liitoksesta mikä normaalisti tulee tankista

ja onhan uusi suodatin?

Siellä pitäs olla tankissa siirto pummpu(cdi koneissa yleensä) kannatta tarkistaa sen sähkön saanti
(se pumppaa vain konee käydessä/pyöriessä)
toinen mekaaninen siirto pumppu on suodatimen ja suurpaine pumpun välissä kannen pääsä
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 976
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja joskami »

Oma autoni ei lähtenyt yhden suutin rempan jälkeen käyntiin, koska yhden suuttimen sähköpistoke ei ollut kunnolla kiinni.

Pari tuntia yritettiin mitä ihmeellisempiä ilmauskeinoja ennenkuin huomattiin pistokkeen olleen huonosti paikallaan :oops:
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
viritys70
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: Su 27.11.2005 23:20
Paikkakunta: ulvila

Viesti Kirjoittaja viritys70 »

no vaihteek sahailtua vitoo tulille niin kävi mielessä että voisko ajonesto olla päällä? ja sit jää epc valo palamaan
mutta vaihdan ensin ne orenkaat niihin putkiin ja taas kokeileen josko viton sais tulille
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Suutimen johdot jotka joskami mainitsi kannatta tarkistaa(onhan suutimet varmasti ehjät yksi rikkinäinen suutin niin ei lähde käyntiin)+sammutin ventiilin johto(suurpaine pumpun lähellä) ja tietysti muutkin johdot

kokeile irrotta raili paineen anturin johto(jos vika siellä puolen ton jälkeen käynistyy vikatilaan)

taas vuotavaa railipaineen säädintä voi koitaa tutkia laittamalla siihen paluu letkuun vaikka lukko pihdit

suutimille paluu vuoto testaus(voi myös koitta tota lukkopihti konstia niiten
paluu letkuun)

suurpaine pumpun siäistä vuotoa voi koitta tutkia lämmitämällä sitä esim
kuuma ilma puhaltimella

Nokka akselin asennon tunistin jos paskan
on lähtenyt hinaamalla käyntiin

epc valon syttymisestä jää muistiin vikakoodi se vois antaa suuntaa vian hakuun sen jos saat luettun(paljonko on paikan jossa auto on ja forssan väli?)

Ajon estoto on joskus temppuilut vitossa,siihen on auttanut avaimen edestakasin renaus(10 kertoja peräkkäin)

onhan mootorin ohjaus boxsi/virtalukko juuri siitä autosta?

Mikä muuten oli syy minkä takia se alkujaan oli osina?
viritys70
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: Su 27.11.2005 23:20
Paikkakunta: ulvila

Viesti Kirjoittaja viritys70 »

moro koitettu hinata mutta ei käynnisty forssa-ulvila välimatka jotaki 120km no vanha omistaja ostanut auton avklta 2 vuotta sitte ja sama vaiva joten oli ottanut kannen pois ja tehty kansi remontti meinasin tuota ajonestoa kun olivat purkaneet jonkun hälyttimen vitosta pois oli joku laserline no täytyy tässä taas koittaa jotakin kun saa akut ladattua täyteen
ja poiketa klvaraosasta hakemassa ne o renkaat
viritys70
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: Su 27.11.2005 23:20
Paikkakunta: ulvila

Viesti Kirjoittaja viritys70 »

apuva toi korkeapaine pumppu käsissä ja kun sitä pyörittää niin tulee ihan pikku liru siitä putkesta mikä menee suutinputkeen olisko pumppu kaput on jo vaihdeltu orenkaita joka paikkaan ja naftasuodatin
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 976
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja joskami »

Sen pumpun voi avata ja vaihtaa uudet tiivisteet sinne sisälle, maksaa n20e KL-varaosissa.
Sinne sisälle voi vaihtaa myös uudet sisuskalut, löytyy boschin korjaamoilta, hinta muistaakseni 200-300e luokkaa.

Yleensä tokenee pelkällä tiivisteiden vaihdolla.
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
viritys70
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: Su 27.11.2005 23:20
Paikkakunta: ulvila

Viesti Kirjoittaja viritys70 »

moro tietkö mikä anturi tossa viton korkeapaine pumpun kyljessä on
kun tossa mun farkussa ei sellasta ole
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Suoraan pumpussa?
missä kohtaa pummpua?



jos nokka akselin asenon tunistin tai sen piuha on rikki/irti hunokosketus tms
tekee sellasta että hörähtää mutta ei lähde käyntiin
viritys70
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: Su 27.11.2005 23:20
Paikkakunta: ulvila

Viesti Kirjoittaja viritys70 »

morjesta taas se anturi siinä pumpussa on putken alla mikä lähtee suuttimille ja tuli käytyä kaikki liittimet läpi samoin vaihdettua korkeapaine pumppu ja ei ainakaan vielä lähtenyt tulille mistäs noita vikakoodin lukulaitteita saapi ostaa ja paljonko euroja kustantaa
ja kuinka kattavaa tietoa vioista saa esim jos vaikka johdoissa kipua
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

viritys70 kirjoitti:morjesta taas se anturi siinä pumpussa on putken alla mikä lähtee suuttimille ja tuli käytyä kaikki liittimet läpi samoin vaihdettua korkeapaine pumppu ja ei ainakaan vielä lähtenyt tulille mistäs noita vikakoodin lukulaitteita saapi ostaa ja paljonko euroja kustantaa
ja kuinka kattavaa tietoa vioista saa esim jos vaikka johdoissa kipua
se anturi saatais olla sammutin ventiili/asenon tunistin

toi vika koodi juttu riipuu vähän vuosimallista ainakin tolla MB* syteemilä mikä itellä käytössä
saa aika hyvinkin tietoa kaiken laisista viosta (tähän mennesä testatu autoja väliltä 96-07)
ELM ja carsoft testerissä ilmeisesti jotain rajoiteita vuosimallien suhteen
viritys70
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: Su 27.11.2005 23:20
Paikkakunta: ulvila

Viesti Kirjoittaja viritys70 »

morjesta no tänään aamusti raskoneella testissä herjas kampiakselin asentotunnistin ? pärähtää käymään mut sammuu ei muita nokkaakselin tunnistinkin vaihdettiin ja oli ok joten koitetaan nyt tota tunnistinta tulee huomen aamusti josko sitte vito tulille kakden vuoden ottelun jälkeen tai sitte jos ei tulille menee myyntiin ja joku muu saa projektin
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

koodin luku kannata,muita koodeja? aika iso on toden näköisyys on että vika on toi (hinaamalla ei lähteny) tosin saataa olla joku moni vikanen yksilö
viritys70
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: Su 27.11.2005 23:20
Paikkakunta: ulvila

Viesti Kirjoittaja viritys70 »

juu muita vikakoodeja ei ollut ja mittailivat sitä vanhaa anturi ja saivat jotakin lukuja johon asentaja meinas että ei riitä käynnistykseen oli muuten mukava poistaa sitä vanhaa anturia sieltä lohkon kyljestä no uus aamusti paikalle ja starttaus josko sitten sais savut ottaa
viritys70
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: Su 27.11.2005 23:20
Paikkakunta: ulvila

Viesti Kirjoittaja viritys70 »

jep ja savut otettu 2vuoden seisomisen jälkeen vika oli vauhtipyörässä ne tapit ruosteessa joten ei saanut yhteyttä kampiakselin asentotunnistimeen
vanttom
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1021
Liittynyt: To 06.05.2004 10:18
Paikkakunta: Treen seutu

Viesti Kirjoittaja vanttom »

no ei se tunnistinkaan ihan huippuiskussa voi olla sitte, jos pintaruoste teräksessä estää induktiivisen tunnistuksen...

... onko tuossa induktiivinen tunnistin vai hall...? :roll:

EDIT: yleensähän tunnistimien toimimattomuus johtuu liian suuresta etäisyydestä tunnistimen ja liikkuvan osan välillä, väärästä kulmasta tai asennosta...
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

hyvä että tuli kuntoon, sitten jos rupee tuntumaan et kulkua tarvii saada paremaks :wink:
viritys70
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: Su 27.11.2005 23:20
Paikkakunta: ulvila

Viesti Kirjoittaja viritys70 »

juu no eipä pahemmin ajeltu täytyy varmaan pikapuoliin kilvittää niin sitte näkee mutta melko laiska varmaan on olisko jotaki nopsaa ohjelmaa tiedossa onko muuten sprintterin korkeapaine pumppu tehokkaampi? kun toi viton oma
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

viritys70 kirjoitti:juu no eipä pahemmin ajeltu täytyy varmaan pikapuoliin kilvittää niin sitte näkee mutta melko laiska varmaan on olisko jotaki nopsaa ohjelmaa tiedossa onko muuten sprintterin korkeapaine pumppu tehokkaampi? kun toi viton oma
jos pumppu saman ikäisestä koneesta niin kestää tuotta samat paineet turvalisesti

vitoihinkin on tullut noita ohjelmia värkättyn
eli on
Vastaa Viestiin