Kiitos vastauksista!
w124 hakusessa
w124 hakusessa
Tervehdys kaikille! Liityin foorumille vaikkei mersua vielä olekaan
, mutta olen mersua ostamassa. Olisi w124 bensa mersu hakusessa eli mikäköhän malleista olisi paras(200e,230e,260e vai 300e) Moottorin ominaisuuksien ja ennenkaikkea kestävyyden kannalta. Ja vielä varaosien saatavuuden kannalta.
Kiitos vastauksista!
Kiitos vastauksista!
Moi. Mulla oli sama tilanne kun ekaa meseä ostin.Onneksi veli oli kokeillut kaikki valmiiksi ja tulos oli että 260 ja 300 syö bensaa helvetisti ,200 mopo ja 230 jees.Näin mulla ja olen ollut tyytyväinen.Mutta jos vuosimallin puitteissa nyt ostaisin olis kone 230 m111 moniventtiili.Mutta kokonaisuutena m102 on ihan jees.M-sarjan koneita löytyy halvalla ja ei tartte mesen kilometrejä pelätä niin kuin muissa merkeissä.Tietysti mitä itse haluat?Ei nää näillä m-koneilla mikään ole bensapihi mutta sun tarttee kokeilla niitä ja pähkäillä mikä sopii sulle.Revittelyyn sun tarttee etsiä kyllä toinen merkki ja muista ostaessa että auton kallein osa on....kori.
mun mielestä sun kannattaa unohtaa kokonaan nuo vanhat mallit eli 200E, 230E, 260E ja 300E. Ne on kaikesta hyvästä huolimatta jo antiikkikamaa. Sen sijaan E200, E220, E280 ja E320 on uudempaa tekniikkaa ja huomattavasti jouhevampaa. Nämä uudemmathan tuli 1993. Tosin kaikki 93 ei ole vielä uutta mallia.
400 tuhatta ajettu 230 on hyvässä kunnossa ollessan... hyvä mutta laiska
Mutta lähes takuuvarmasti ruiskuun ja sytkäpuoleen tulee jotain häikkää, ja ruiskusta seo tosi hankalaa etsiä. Ei yleensä silti jätä välille vikaantuessaan... E220 sitävastoin vie vähemmän bensaa ja suorituskyky on parempi.
Kori on se tärkein katselmuksen kohde... Koneet kyllä jaksaa mallista riippumatta.
400 tuhatta ajettu 230 on hyvässä kunnossa ollessan... hyvä mutta laiska
Kori on se tärkein katselmuksen kohde... Koneet kyllä jaksaa mallista riippumatta.
EQA 250 2022 AMG-line? Pajero 2005.
Olenpa samaa mieltä Sergeyn kanssa tuosta uudemmasta tekniikasta.Laita hakuun vaikka M111, niin löytyy kommentteja tuosta E220-koneesta.Sergey kirjoitti:mun mielestä sun kannattaa unohtaa kokonaan nuo vanhat mallit eli 200E, 230E, 260E ja 300E. Ne on kaikesta hyvästä huolimatta jo antiikkikamaa. Sen sijaan E200, E220, E280 ja E320 on uudempaa tekniikkaa ja huomattavasti jouhevampaa. Nämä uudemmathan tuli 1993. Tosin kaikki 93 ei ole vielä uutta mallia.
400 tuhatta ajettu 230 on hyvässä kunnossa ollessan... hyvä mutta laiskaMutta lähes takuuvarmasti ruiskuun ja sytkäpuoleen tulee jotain häikkää, ja ruiskusta seo tosi hankalaa etsiä. Ei yleensä silti jätä välille vikaantuessaan... E220 sitävastoin vie vähemmän bensaa ja suorituskyky on parempi.
Kori on se tärkein katselmuksen kohde... Koneet kyllä jaksaa mallista riippumatta.
Ja näitä foorumeita kannattaa selata läpi, löytyy kaiken maailman dataa pohjiksi auton hankintaan. Muista myös www.mese.fi, siellä on mielestäni paremmin toimiva haku ja parempi aihejaottelu.
ex- 200D -88
ex- E 220 T -94
nyk. Peugeot Expert -06 :D
ex- E 220 T -94
nyk. Peugeot Expert -06 :D
Uudemman 93--> moottorin kannalla minäkin,noissa M102 moottoreissa usein kiusaa käyntihäiriöt.Ei välttämättä haittaa ajoa,mutta ei jaksaisi kuunnella aaltoilevaa tyhjäkäyntiä tms.
Itsellä 230E,ja kulutus ei ole ongelma;kohtuullisilla lukemilla menty kun rauhallisesti ajaa.Kiihtyy "hulluna"kun iskee pedaalin pohjaan..tämä siis automaatti.
Itsellä 230E,ja kulutus ei ole ongelma;kohtuullisilla lukemilla menty kun rauhallisesti ajaa.Kiihtyy "hulluna"kun iskee pedaalin pohjaan..tämä siis automaatti.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Olikos w124 -87 jälkeen parempi taka-akselisto ? Muistanko väärin?
Älä välttämättä osta paljon ajettua kun ykkös tonneilla saa "vähemmän ajettuja".Katso tarjontaa mitä löytyy.Ei se m102 huno ole mut m111 on parempi joskin jotkut ovat peloitelleet ecu box;in kestävyydestä vai onko tuo häiriö vain c-kopassa?Ja vian aiheuttaja taitaa olla sytytys johtojen tai siellä olevan kosteuden syytä??
Kun itsellä on jo kokemusta näistä niin ei tartte myöskään pelätä näitä m-koneita.Jossain vuosimalleista meni nokka akseleita mutta vika korjattiin myöhemmin ja jos käynti häiriöitä pukkaa niin täältä olen itse saanut apua ettei korjaamolle ole tarvinnut mennä.
Älä välttämättä osta paljon ajettua kun ykkös tonneilla saa "vähemmän ajettuja".Katso tarjontaa mitä löytyy.Ei se m102 huno ole mut m111 on parempi joskin jotkut ovat peloitelleet ecu box;in kestävyydestä vai onko tuo häiriö vain c-kopassa?Ja vian aiheuttaja taitaa olla sytytys johtojen tai siellä olevan kosteuden syytä??
Kun itsellä on jo kokemusta näistä niin ei tartte myöskään pelätä näitä m-koneita.Jossain vuosimalleista meni nokka akseleita mutta vika korjattiin myöhemmin ja jos käynti häiriöitä pukkaa niin täältä olen itse saanut apua ettei korjaamolle ole tarvinnut mennä.
Ei 124 mitenkään erityisen herkkä sivutuulelle ole, jos ei alustassa ole
väljää ja säädöt on kohdallaan. Väljäksi kuluneet nivelet tekevät
ajosta vaeltelevaa tyynelläkin. Alustan nivelien vaihto on rutiinihommaa
eikä se siis ole mikään iso juttu ellei niitä kaikkia vaihda kerralla.
1993-1995 ongelmana voi olla johtosarjan hapertuminen. Muuten
moniventtiiliset bensamoottorit ovat kohtalaisen hyviä, varsinkin 220 ja 230.
Vähäventtiilinen 230 on ihan jees kaikin puolin ollakseen vanha
moottori. Jos kuitenkin haet luotettavaa käyttöautoa niin kannattaa
vilkuilla dieseleitäkin. 250 turbodiesel on paras kompromissi, mutta ei
taida turbomallit lähteä alle 3000 euron. Bensamalleilla on yleensä
ajettu vähemmän kuin dieseleillä ja 200 D:lla voi olla eniten kilometrejä,
silloin kun se on vanha taksi.
Ihan halvoissa autoissa on tavallisesti jokin tai kaikki seuraavista vioista:
-Kori on mätä, vaikkei se näy heti päälle
-Kilometrejä on todella paljon (>600 tkm), vaikkei kaikki mittarissa
-Pikkuvikoja ei ole korjattu eikä autoa huollettu/pesty lainkaan
Tämmöiset kannattaa jättää ostamatta ja koettaa löytää ehjä auto,
vaikka se maksaisi enemmän.
Kilometrejä ei kannata sinänsä pelätä, mutta paljon ajettu auto
vaatii tavallista huolellisemman tarkastelun ja kukaan ei mielellään
tule petetyksi autokaupassa.
Niin ja varustelu on sitten hyvin yksilöllistä ja varsinkin vanhat
Suomi-autot voivat olla sairaalloisen nuukasti varusteltuja.
Järkevintä olisi ostaa kerralla kunnollinen ja ajaa sillä pitkään.
Esim. nyt myytiin 175 tkm ajettua 250 TDT:a, joka kannattaisi
ilman muuta ostaa 7-8 tonnin hinnalla. Otat pankista lainan ja
maksat pikkuhiljaa pois. Saat maailman parhaan auton, jolla
voi ajaa lähes loputtomiin eli 30 vuotta. Käyttöönotto oli 1997 eli
12 vuotta takana ja 18 edessä. Ei tule paljon kuluja vuotta kohti.
Ajat 20 tkm vuodessa, niin 2027 mittarissa on 535 tkm, joka pitäisi
mennä kevyesti. Saat luultavasti myydessä saman hinnan, jos
ruostesuojaat auton ja pidät kunnossa. Tuommoisia 250 turboja on
edelleen paljon taksikäytössä Välimeren rannalla ja Kanarialla
ja samalla moottorilla voi kuulemma päästä yli 2 miljoonaa kilometriä.
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/2599448
väljää ja säädöt on kohdallaan. Väljäksi kuluneet nivelet tekevät
ajosta vaeltelevaa tyynelläkin. Alustan nivelien vaihto on rutiinihommaa
eikä se siis ole mikään iso juttu ellei niitä kaikkia vaihda kerralla.
1993-1995 ongelmana voi olla johtosarjan hapertuminen. Muuten
moniventtiiliset bensamoottorit ovat kohtalaisen hyviä, varsinkin 220 ja 230.
Vähäventtiilinen 230 on ihan jees kaikin puolin ollakseen vanha
moottori. Jos kuitenkin haet luotettavaa käyttöautoa niin kannattaa
vilkuilla dieseleitäkin. 250 turbodiesel on paras kompromissi, mutta ei
taida turbomallit lähteä alle 3000 euron. Bensamalleilla on yleensä
ajettu vähemmän kuin dieseleillä ja 200 D:lla voi olla eniten kilometrejä,
silloin kun se on vanha taksi.
Ihan halvoissa autoissa on tavallisesti jokin tai kaikki seuraavista vioista:
-Kori on mätä, vaikkei se näy heti päälle
-Kilometrejä on todella paljon (>600 tkm), vaikkei kaikki mittarissa
-Pikkuvikoja ei ole korjattu eikä autoa huollettu/pesty lainkaan
Tämmöiset kannattaa jättää ostamatta ja koettaa löytää ehjä auto,
vaikka se maksaisi enemmän.
Kilometrejä ei kannata sinänsä pelätä, mutta paljon ajettu auto
vaatii tavallista huolellisemman tarkastelun ja kukaan ei mielellään
tule petetyksi autokaupassa.
Niin ja varustelu on sitten hyvin yksilöllistä ja varsinkin vanhat
Suomi-autot voivat olla sairaalloisen nuukasti varusteltuja.
Järkevintä olisi ostaa kerralla kunnollinen ja ajaa sillä pitkään.
Esim. nyt myytiin 175 tkm ajettua 250 TDT:a, joka kannattaisi
ilman muuta ostaa 7-8 tonnin hinnalla. Otat pankista lainan ja
maksat pikkuhiljaa pois. Saat maailman parhaan auton, jolla
voi ajaa lähes loputtomiin eli 30 vuotta. Käyttöönotto oli 1997 eli
12 vuotta takana ja 18 edessä. Ei tule paljon kuluja vuotta kohti.
Ajat 20 tkm vuodessa, niin 2027 mittarissa on 535 tkm, joka pitäisi
mennä kevyesti. Saat luultavasti myydessä saman hinnan, jos
ruostesuojaat auton ja pidät kunnossa. Tuommoisia 250 turboja on
edelleen paljon taksikäytössä Välimeren rannalla ja Kanarialla
ja samalla moottorilla voi kuulemma päästä yli 2 miljoonaa kilometriä.
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/2599448
Tohon budjettiin ei tosiaan juurikaan hyviä suomesta löydy, mutta ruottistapa löytyy useampiakin. Ja on viel alle 200tkm ajettu.
EQA 250 2022 AMG-line? Pajero 2005.
- Manu300cea24
- Mersumies

- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
No mun mielipide on tähän että onnee ja menestystä volvon kanssa.
Bensa ja tomaatti tollanen on kyl aika janonen menopeli.
(voisin väittää, että 300 bensa mersulla menee vähemmällä kun tollasella)
Muuta hyvää en keksi kun hyvä ajaa.
Makua asia mistä tykkää.
Bensa ja tomaatti tollanen on kyl aika janonen menopeli.
(voisin väittää, että 300 bensa mersulla menee vähemmällä kun tollasella)
Muuta hyvää en keksi kun hyvä ajaa.
Makua asia mistä tykkää.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Volvosta ei kokemusta joten siitä en sano mitään.
Ensin kannattaa miettiä paljonko autolla tulee kilometrejä. Ei paljon tartte ajella niin tiisseli vie voiton. Nuo bensakoneet kun on melkosen janoisia, varsinkin kaupunkiajossa. 230E ei paljon pihimpi ole kuin 300:nen, puhutaan korkeintaan litrasta kahdesta, matka-ajossa eroa ei ole juuri ollenkaan. 300:nen on hieman kalliimpi pitää, mutta eipä suurta eroa. Molemmat omistaneena en edes miettisi enää 230:sta. kyllä kutonen on aina kutonen...Makuasioita.
Noiden vanhempien bensojen vika on KE-jet ruisku, niissä on tosi usein vikoja. Käyntihäiriöitä jne. joita on välillä hankalakin paikantaa.
Yksi vaihtoehto on tietty myös cee koppanen mersu, mutta jos vähänkään kaipaa taakse tilaa niin sen saa unohtaa. Nyt on kyllä ostajan markkinat, voi löytyä halvallakin hyviä kun malttaa mielensä.
Ensin kannattaa miettiä paljonko autolla tulee kilometrejä. Ei paljon tartte ajella niin tiisseli vie voiton. Nuo bensakoneet kun on melkosen janoisia, varsinkin kaupunkiajossa. 230E ei paljon pihimpi ole kuin 300:nen, puhutaan korkeintaan litrasta kahdesta, matka-ajossa eroa ei ole juuri ollenkaan. 300:nen on hieman kalliimpi pitää, mutta eipä suurta eroa. Molemmat omistaneena en edes miettisi enää 230:sta. kyllä kutonen on aina kutonen...Makuasioita.
Noiden vanhempien bensojen vika on KE-jet ruisku, niissä on tosi usein vikoja. Käyntihäiriöitä jne. joita on välillä hankalakin paikantaa.
Yksi vaihtoehto on tietty myös cee koppanen mersu, mutta jos vähänkään kaipaa taakse tilaa niin sen saa unohtaa. Nyt on kyllä ostajan markkinat, voi löytyä halvallakin hyviä kun malttaa mielensä.
Minulla manuaali 300TE vei matkassa n.8,5. Sellaisella normaalilla ajolla 80-100 vauhtia rekkoja ohitellen. Koko auton omistuksen keskikulutus oli 12,5. Enimmäkseen pätkäajoa. Reiluin tankillisen kulutus oli muistaakseni 18,5l/100.Talvella se vaan oli niin hauska ASD perällä ettei malttanut kovin taloudellisesti ajella 
- Manu300cea24
- Mersumies

- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Mitähän minä osaisin kulutukseen valehdella?
Ehkä matkassa menee kun on kevyt töppönen jalassa niin sellaseen 9L/100km.
Kyläpyörityksessä näkkyy kakku maistuvan kun se mun jalka ei ole niin kevyt aina.
Niin sellanen 15L/100km tykkää ottaa.
Ja auto on 300-24 automaatti vitos lootalla.
Ehkä matkassa menee kun on kevyt töppönen jalassa niin sellaseen 9L/100km.
Kyläpyörityksessä näkkyy kakku maistuvan kun se mun jalka ei ole niin kevyt aina.
Niin sellanen 15L/100km tykkää ottaa.
Ja auto on 300-24 automaatti vitos lootalla.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
- Pakardinen
- Mersumies

- Viestit: 3169
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Vähän OT:ta tähän väliin. Tuon linkin autossa lienee sama pata, kun w/s202:ssa eikös juu? Eli se 150hv mylly. Tehtiinkö vuonna 1996 vielä muitakin w124:ia, kun juurikin tuota 250TDT:tä, kun jostain kumman syystä on jääny päähän mielikuva, että vuosi -95 olis ollu viiminen?JarkkoN kirjoitti:http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/2599448
Ja koskas sitten tuli se leveäkantinen 300 turbodiesel, se 170hv? Ilmeisesti -97, koska nettiautosta en ainakaan äkkiä katsomalla löytäny vm. -96 olevia 300:ia turboja...
Kiitos ja anteeksi.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
- Manu300cea24
- Mersumies

- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
No ton verran ainakin mun auto vie mitä tohon äsken laitoin.epk kirjoitti:no tuo nyt on ihan puppua että kutoskone veisi suunnilleen samat mitä nelosbensa, siinä on radikaali ero kulutuksessa jos vähäänkään ajaa muuta kuin tasakaasulla maantietä !
Ainut mitä en maininnu niin kerran veti matkassa 28litraa/100km:lle kun Lambda on paskana.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ei taida olla tuossa nettiauton koneessa puhallinta, 113 hv.Pakardinen kirjoitti:Vähän OT:ta tähän väliin. Tuon linkin autossa lienee sama pata, kun w/s202:ssa eikös juu? Eli se 150hv mylly. Tehtiinkö vuonna 1996 vielä muitakin w124:ia, kun juurikin tuota 250TDT:tä, kun jostain kumman syystä on jääny päähän mielikuva, että vuosi -95 olis ollu viiminen?JarkkoN kirjoitti:http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/2599448
Kiitos ja anteeksi.
Riippuu tosiaan millaista ajoa. Matkassa eroa ei ole juuri lainkaan, litra korkeintaan? Jos pelkkää kaupunkiajoa eroa voi tosiaan olla jo reilummin. Jos raskas kaasujalka saa kulutuksen kutosella varmaan aikalailla mihin vain... Minulla tosiaan vei sekalaisessa ajossa 12,5 keskimäärin 300TE, epäilen ettei 230E hirveästi vähemmällä olisi mennyt. No sellainenkin on ollut, automaatti vaan joten vaikea vertailla. Tässä tapauksessa tuo 230E vei vähän enemmän kuin 300:nen....No yksilöitäkin vanhat autot.epk kirjoitti:juu, oliko am ku laittoi että litran pari heittoa olis, kyllä se on tuplat äkkiä...






