maxpower05 kirjoitti:9x18, et38, 225/40 coupessa, piukkaa on, mut juur sopii, etuvanteesta tolppaan 2mm (riittää), takapää tosin nyt 1 tissin verran ylempänä kuvasta.. vieläkin sais nousta, mutta menee jousien vaihtamiseksi. [ [url=http://i628.photobucket.com/albums/uu5/maxpower2009/th_DSC01703.jpg] ][/URL]
Vois olla matalampikin.
Omassa jo on tiukkaa sovittaa "17 tuumaset alle.
Noissa on sentään jotain varaa.
Tais olla otteessa et eessä n.320mm ja takanan 325mm.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
maxpower05 kirjoitti:9x18, et38, 225/40 coupessa, piukkaa on, mut juur sopii, etuvanteesta tolppaan 2mm (riittää), takapää tosin nyt 1 tissin verran ylempänä kuvasta.. vieläkin sais nousta, mutta menee jousien vaihtamiseksi. [ [url=http://i628.photobucket.com/albums/uu5/maxpower2009/th_DSC01703.jpg] ][/URL]
Vois olla matalampikin.
Omassa jo on tiukkaa sovittaa "17 tuumaset alle.
Noissa on sentään jotain varaa.
Tais olla otteessa et eessä n.320mm ja takanan 325mm.
etupää 320mm, takapää 310mm tällähetkellä, suhteen vois kääntää toisinpäin ja olishan se mukava jos vois jonkun ottaa joskus kyytiinkin, ilman et raapii kokoajan kiinni.. mut toisaalta tuntuu aika jäykältä toi alusta tällähetkellä, bilsteinit on iskarit, jousista ei tietoa...vaikka sama se, eihän tällä mihinkään ajeta
W211 E55amg -03
W639 122cdi -14
W639 110cdi -13 ex
s203 220cdi -06 ex
w639 120cdi -08 ex
S211 280cdi -07 ex
w639 111cdi -07 ex
w124 260e -88 ex
w639 115cdi -07 ex
s211 320cdi -04 ex
c124 300 ce-24 -90 ex
w210 220d -96 ex
w168 170 cdi -98 ex
s124 300D A -86 ex
s124 300TDT A -90 ex
w201 2.6E -91 ex
w124 250d -85 tuning ex
w202 220 sport -94 ex
w124 300cea 12v ex
w168 160 -00 ex
w202 180 esprit -95
maxpower05 kirjoitti:9x18, et38, 225/40 coupessa, piukkaa on, mut juur sopii, etuvanteesta tolppaan 2mm (riittää), takapää tosin nyt 1 tissin verran ylempänä kuvasta.. vieläkin sais nousta, mutta menee jousien vaihtamiseksi.
onko sulla takana kanssa sama rengastus kuin edessä?
W211 E55amg -03
W639 122cdi -14
W639 110cdi -13 ex
s203 220cdi -06 ex
w639 120cdi -08 ex
S211 280cdi -07 ex
w639 111cdi -07 ex
w124 260e -88 ex
w639 115cdi -07 ex
s211 320cdi -04 ex
c124 300 ce-24 -90 ex
w210 220d -96 ex
w168 170 cdi -98 ex
s124 300D A -86 ex
s124 300TDT A -90 ex
w201 2.6E -91 ex
w124 250d -85 tuning ex
w202 220 sport -94 ex
w124 300cea 12v ex
w168 160 -00 ex
w202 180 esprit -95
ET (saks. Einpresstiefe) eli offset on pyörän keskiviivan ja kiinnitystason (pyörännapa) välinen etäisyys. Jos kiinnitystaso on lähempänä vanteen ulko- kuin sisäreunaa on kyseessä positiivinen offset (=inset) ja päinvastaisessa tilanteessa negatiivinen offset (=outset). Offset tulee säilyttää mahdollisimman lähellä alkuperäistä, koska sen muuttaminen muuttaa auton raideväliä ja ohjausgeometriaa. Tämä muutos vaikuttaa auton pyöräntuentalaitteiden olkapoikkeamaan, joka vaikuttaa ratkaisevasti auton kuormitus-, ohjaus-, jarrutus sekä kiihdytysominaisuuksiin. Vanteen keskiviiva määritetään vanteen kokonaisleveydestä. Laki sallii 30 mm muutoksen raideväliin.
h3ba kirjoitti:Mites sepät meinaa et mahtuuko w124 -30mm setillä 245/40/18 rengas etee, ET ei nyt pamahda just mieleen.
Vähän funtsittu et taitaa olla toiveajattelua
ei taida mahtua.. ainakaan ilman 500:sen kaaria ja alkaa toi halkaisijakin kasvaa senverran, ettei senkään puolesta mahdu pyörimään.. 124:ssa kun on aika ahtaat etupyöräkotelot..
W211 E55amg -03
W639 122cdi -14
W639 110cdi -13 ex
s203 220cdi -06 ex
w639 120cdi -08 ex
S211 280cdi -07 ex
w639 111cdi -07 ex
w124 260e -88 ex
w639 115cdi -07 ex
s211 320cdi -04 ex
c124 300 ce-24 -90 ex
w210 220d -96 ex
w168 170 cdi -98 ex
s124 300D A -86 ex
s124 300TDT A -90 ex
w201 2.6E -91 ex
w124 250d -85 tuning ex
w202 220 sport -94 ex
w124 300cea 12v ex
w168 160 -00 ex
w202 180 esprit -95
Kutka kirjoitti:Tänne tulossa suunnilleen vastaava setti tuollaiseen "suhteellisen" matalaan cuupeen, hieman kapeammilla renkailla tosin (215/235). Ensiviikon aikana olis tarkoitus ruuvailla kiinni, voin infoilla miten mahtui.
Jep ilmottele / laita kuvia. Sul taitaa tulla germany luukkia renkaiden venyttelyä
Tuossapa nyt kuvatus noista 215/40/18 + 235/40/18 renkaista 8,5/18 + 9,5/18 vanteilla auton alla:
Toi ryhti on edelleen aivan hirveä, pitäs tutkia mitä sätöksiä edellinen omistaja on tuohon jousitukseen tehny. Keulaa pitäisi ainakin tiputtaa ja perään laittaa jäykemmät jouset. Renkaat mahtui melko hyvin tuonne alle, takarenkaiden kuviokin jäi vielä lokarin sisään. Pientä napinaa rengasliikkeessä oli tuosta setistä, mutta kiltisti ne alle asensivat. Tosin tasapainottivat ensin päin persettä, joutui uusintakierroksella käymään (se tasapainotuskone on melko haastava laite...).
Lähinnä ehkä sitä natisivat, kun en niiden kautta noita renkaita tilannut. Kyllä mie koitin sedälle sanoa, että ihan normien mukaan mennään. En jaksanut enempää alkaa inttämään kun kuitenkin vanteilleen laittoivat.
Ainoa oikea ketutuksen aihe oli tuo tasapainotus. Ei meinannut liikkeen omistaja uskoa, että voi olla niin väärin tasapainotetut renkaat, että ajossa meinaa hampaista paikat irrota. Uusintatasapainotus osoitti sitten, että aiempi kaveri oli väärällä kartiolla keskittänyt renkaat koneeseen -> heittoa joka vanteessa 40-80. Ilmankos täryyttää...
EDIT:
Mukavasti nuo kyllä takana kaarelle tulevat ja vähän venytettyä ilmettäkin tuli. Ei voi olla kuin tyytyväinen.
Faktat: W124 230E -90 sedan. Vakiojouset, vakioiskarit, vakio alustapalikat. Käsittääkseni auto omaa kuitenkin perän alkuperäisen tasonsäädön, joka on kohtalaisen harvinainen sedanissa. Se ei kuitenkaan toimi normaalisti, takarenkaan kohdalta kuuluu vaan "pihinä" kun yrittää nostaa. (?)
Alle olisi laitettava taakse 245/40/18 ja eteen 235/40/18.
Mallasin hieman tänään, perään jäi lokarin ja renkaan väliin lähes pään mentävä reikä, edestä taas jäi vain kohtalaisen pieni väli. Eli siis reilu etukeno. Auto juuri katsastettu ja uusia alustanosia vaihdettu, ei pitäisi olla väljää tai iskarit huonot.
Onko toivoton ajatus laittaa pelkät, esimerkiksi H & R -jouset taakse, mahdollisesti iskarien kera? Edestä kun olisi omaan mieleen jo sopivasti "tontissa". Edestä myös näytti mahtuvan kääntymään, renkaan leveydestä huolimatta.
Vanteina monoblock replicat, ET 35 ja vanteiden leveys 8".
Mul on 124:ssa 18"x8.5 ja 225/40-18 molemmissa päissä lievällä 30mm madalluksella ja hyvin sopii pyörimään.. pitäs kattoo sopisko taakse pyörimään 255/35-18.. ku leveämmän pyörän halkasija oli melkee prikulleen sama ku ton kapean... ja vanteen leveys vissiin riittää just...
Meneekös taakse 18x10 ET35 vanteet ja eteen 18x8.5 ET35 iman kaarien rullausta, jos menee niin millä rengastuksella. Ja millasella rengastuksella saisi german luukkia !
Niin ja autohan oli C124 -40mm H&R
Valssi aiheesta mistä sais edullisimmin 16-18 tuuman mersun aluvalssit W123:see? Vannetukku.fi tarjoaa satasen alle aiva komeet 16" valssit.
Jos laitan 18" valssit 123:seeni nii minkä näköset renkaat siin viel mahtuis pyörii? Ei oo mitää turhia madallutuksia. En mielelläni maksais valssist ja renkaast yli 200e kipaleelta. eli jos budjetti ois n.800e aluvanteist ja renkaista nii mitä ehottasitte koristamaan valkosta w123 marsua? Ois aika tärkee kuiteki se et valssin keskel on se tähtäin.
w123 alle mahtuu tosi leveät vanteet, 10 tuumaisetkaan ei taakse tee tiukkaa. Itelle tulee 7,5 ja 8 tuumaiset plus 30mm spacerit. tossa 225/40/18 8 tuumaa leveällä vanteella molemmat
Mr300 kirjoitti:Meneekös taakse 18x10 ET35 vanteet ja eteen 18x8.5 ET35 iman kaarien rullausta, jos menee niin millä rengastuksella. Ja millasella rengastuksella saisi german luukkia !
Niin ja autohan oli C124 -40mm H&R
Menee menee, kun pistät 245 tai kapeemmat kumit taakse ja eteen 205 mahdollisimman matalalla profiililla.