
Auto oli pukeilla ja jälkeen sammu ja ei käy!RATKAISTU
Nytpä kävin kumminki vielä mittaamassa mottorin lämpöanturin joka on siis paikallaan autossa...ulkona n+5 astetta ja kone siis kylmä... sain tuloksen n6530oomie ja kartassa tuommosta http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... esistanssi
onko sitte kaput?
onko sitte kaput?
Anturi mitattu ja tuntus toimivan. kokeiltu toisella samanlaisella ei vaikutusta. kokeiltu toisella puolalla ei vaikutusta. määräjakajaan tuleva polttoainelinjan suodatin putsattu ei vaikutusta. tyhjäkäyntimoottoria ropeloitu ja pelaa jos akulta antaa suoraan virran. myös virrat kytkettäessä tulee liittimeen 12v.
nyt lähtee kyl tosin käyntiinki jos EHA:ssa johto paikallaa. kokeiltu nyt että lambda pois va ei vaikuta.... economy mittari nyt tosin kun auto käynnissä niin puolessa välissä tyhjäkäynnillä. eli viittaisko nyt ilmavuotoon?
nyt lähtee kyl tosin käyntiinki jos EHA:ssa johto paikallaa. kokeiltu nyt että lambda pois va ei vaikuta.... economy mittari nyt tosin kun auto käynnissä niin puolessa välissä tyhjäkäynnillä. eli viittaisko nyt ilmavuotoon?
ei pelaa ei...Tuota juurikin ois tarkotus katsoa... tänään tilasin varulta sen putken siihe ja samalla ruiskuille menevät ilmaputket ku on jo niin haperoa että! mutta otin putsarin pois ni näytti aikase vittumaiselta purkaa tuo ruiskuhärveli ja miten pitää purkaa ja huomioida?atlas kirjoitti:Eikö mese vieläkään pelaa?Oletko katsonut jetin alta kumikaukalon kunnon?Jos imu vuotoa ajattelet toi vois olla yksi vaihtoehto.
Kaukalo maksaa noin 25-30 ekee.Se on helppo vaihtaa,3mutteria niin ruisku on irti sit löpö putket ,bensa suutinputket,sähköt ,kaasuvaijeri ja läpän kumitorvi ja ruisku ylös ja sit purat noin 10 mutteria niin puskautuu alta kaulus jossa vaihdettava kumi.Tuossa kumissa on muuten valmistus vuosi ja epäilen että sulla on alkuperäinen.
Tänään kokeiltiin eri eculla ja virranjakajankannella+johdoilla... ei vaikutusta... suuttimet puhdistettu paineilmalla ei vaikutusta
eipäs siinä enää kyl paljoo oo vaihtoehtoja että kaukalon purkua vissiin tiedossa! tai sitte voinekko siihe kaukalon putkenlähtöön kertyä sitä öljypaskaa niin paljoo että ois tukossa...
eipäs siinä enää kyl paljoo oo vaihtoehtoja että kaukalon purkua vissiin tiedossa! tai sitte voinekko siihe kaukalon putkenlähtöön kertyä sitä öljypaskaa niin paljoo että ois tukossa...
Todella outo vika sulla.Aika hyvä ajatus oli taaenpana että olisko paluu bensa putki menny lyttyyn,silloinhan kone sais bensaa niin että tulpat ois mustat.Mutta nyt vika ois että economi ei toimi kuin pitäis.Katoitko tuon bensa paluun?Hei ja informoi kun saat autos kuntoon,kiinnostais mikä vaivaa...
Pähkäilin tosissaan että mikä siinä ois ja nyt kallistuisin ihan muualle.
Koska eha pois mekaaninenkaan ei toimi kuin tyhjäkäynnillä ja eha kiinni suht sama vika niin tuo ruisku ois ok mutta bensa paineetkun muuttuu niin jetti menee sekas liian matalasta tai korkeasta paineesta.
Ja vikaakun pitäs miettiä loogisesti että missä tilanteessa se tuli.Voithan sen kumikaukalon vaihtaa ei se kallis ole jos muut letkut ovat haperoa mutta epäilen että kaukalo on ehjä.Eli auto oli toiselta puolen ylhäällä ja nähtävästi korkealla.Taivun ajatukseen että paskat läksi tankista joko vioitti pumpun tai samalla tukki paikkoja että paineet tai tuotto heittää.Naapurillani meni monta pumppua ennen kuin putsas tankin.
Mitenhän tuo polttoaine varaaja jos tukkeutuu niin auto alkaa käyttäytymään?Sehän on pumpun vieressä,ja sen paine puolen takana on pääsy imupuolelle.Nämä kysymykset ovat foorumilaisille jos sieltä jollain löytyis omakohtaisia kokemuksia.Itse älä tääs vaihtele mitään silmät ummessa mutta ideaa ois päästä mittaamaan bensan paineet.
Siis tälläista tarjoilen tälläkertaa koska loogisesti ajatellen vika vois löytyä täältä.Imuvuodot ei oikein voi tulla yks kaks.Mutta tämä on vain minun mieli pide.
Koska eha pois mekaaninenkaan ei toimi kuin tyhjäkäynnillä ja eha kiinni suht sama vika niin tuo ruisku ois ok mutta bensa paineetkun muuttuu niin jetti menee sekas liian matalasta tai korkeasta paineesta.
Ja vikaakun pitäs miettiä loogisesti että missä tilanteessa se tuli.Voithan sen kumikaukalon vaihtaa ei se kallis ole jos muut letkut ovat haperoa mutta epäilen että kaukalo on ehjä.Eli auto oli toiselta puolen ylhäällä ja nähtävästi korkealla.Taivun ajatukseen että paskat läksi tankista joko vioitti pumpun tai samalla tukki paikkoja että paineet tai tuotto heittää.Naapurillani meni monta pumppua ennen kuin putsas tankin.
Mitenhän tuo polttoaine varaaja jos tukkeutuu niin auto alkaa käyttäytymään?Sehän on pumpun vieressä,ja sen paine puolen takana on pääsy imupuolelle.Nämä kysymykset ovat foorumilaisille jos sieltä jollain löytyis omakohtaisia kokemuksia.Itse älä tääs vaihtele mitään silmät ummessa mutta ideaa ois päästä mittaamaan bensan paineet.
Siis tälläista tarjoilen tälläkertaa koska loogisesti ajatellen vika vois löytyä täältä.Imuvuodot ei oikein voi tulla yks kaks.Mutta tämä on vain minun mieli pide.
- tonijuopperi
- Vakiokalustoa
- Viestit: 297
- Liittynyt: Pe 25.06.2004 22:12
- Paikkakunta: tornio
Nyt sain purettua tuon ruutan...
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1890726.jpg voiko tuota mitata onko vikaa? ja uskaltaako aukasta?
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1890729.jpg onko normaalia että nuin paskassa?
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1890730.jpg kumikaukalo vaikutti iha ok vaikka alkuperäinen vuosiluvusta päätellen...
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1890731.jpg http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1890732.jpg mitähän nuo ohuet letkut tuossa vaikuttaa?
Tuosta kaasuläpästä sai mitattua että pitäs pelata kaasu vapaana ja kaasu pohjassa... eli keskimmäisestä yhteys vaihtuu liikkuttaessa läppää
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1890726.jpg voiko tuota mitata onko vikaa? ja uskaltaako aukasta?
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1890729.jpg onko normaalia että nuin paskassa?
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1890730.jpg kumikaukalo vaikutti iha ok vaikka alkuperäinen vuosiluvusta päätellen...
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1890731.jpg http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1890732.jpg mitähän nuo ohuet letkut tuossa vaikuttaa?
Tuosta kaasuläpästä sai mitattua että pitäs pelata kaasu vapaana ja kaasu pohjassa... eli keskimmäisestä yhteys vaihtuu liikkuttaessa läppää
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1873287.jpg tuosta kuvasta vielä että, kun tuosta lähtee tuo vihreä johdin ni onko sama mikä menee vänkärin penkin alle lambdalle?
- tonijuopperi
- Vakiokalustoa
- Viestit: 297
- Liittynyt: Pe 25.06.2004 22:12
- Paikkakunta: tornio
- tovayryn
- Tuningspesialisti
- Viestit: 2153
- Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
eipä se auta mittää jos lambdan johdot ottaa irti ku eihän se sillo mittaus tulosta saa, ku sillonhan se on sama tilanne ku se ois paskana.. muuan tuossa tuumaili..
X253 glc350e
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
Tuota sanoppas että miten tuo nyt mitataan ja mistä? pumpu(ilta) vai määräjakajalle? ja kummalta puolelta?atlas kirjoitti:Bensan paine mittarin saat helposti kun menet hydrauliikka liikkeeseen ja jos tieten sinun tai kaveris mesellä, kattoo ne pellin alta että millaisia liitin päitä tarttet.Ite ostin tälläsest liikkeestä ja kohtuu hintaseksi jäi.
Pumput pitää kyl vielä varmistaa että toimiihan molemmat varmasti!tpk_83 kirjoitti:Tuota sanoppas että miten tuo nyt mitataan ja mistä? pumpu(ilta) vai määräjakajalle? ja kummalta puolelta?atlas kirjoitti:Bensan paine mittarin saat helposti kun menet hydrauliikka liikkeeseen ja jos tieten sinun tai kaveris mesellä, kattoo ne pellin alta että millaisia liitin päitä tarttet.Ite ostin tälläsest liikkeestä ja kohtuu hintaseksi jäi.
Ei tainnu tulla vastausta miksi kaksi pumppua?Toimiikohan nuo rinnan vai toisistaan riippumatta ?Luulis yhdellä pumpulla kakkua riittävän.
Itse mittasin ensin pumpun luota,lukema oli uskomatottoman korkea joten siirryin ennen määränjakajaan tulevaan putkeen.Lukema taisiolla...valehtelen jos vastaan tähän koska en muista.Sitten mittasin myös paluuputken paineet ja säädin paineeron sallittuun kuluma lukemaan jotta eha toimis parhaalla käyttö alueella.
Itse mittasin ensin pumpun luota,lukema oli uskomatottoman korkea joten siirryin ennen määränjakajaan tulevaan putkeen.Lukema taisiolla...valehtelen jos vastaan tähän koska en muista.Sitten mittasin myös paluuputken paineet ja säädin paineeron sallittuun kuluma lukemaan jotta eha toimis parhaalla käyttö alueella.
Tuota löysin netistä tuohon 16v koneeseen hyvän "korjausoppaan" siinä puhuttiin että :
Fuel pump package
The two fuel pumps are arranged in series. A diaphragm
damper is integrated in the fuel pumps on the
suction side.
The fuel pump package is located as before on the left
side in front of the rear axle on the frame floor.
Testing fuel pump delivery
(see Service Microfiche, Job No. 07.3-130)
Nominal value: 1 liter minimum in 40 seconds. lf this
delivery quantity is not obtained determine cause by
performing a pressure test.
Testing fuel pressure
1 Remove fuel pump package cover (Fig. 07.3/3)
2 Unscrew cap nut on fuel pump M 3/l. Attach connection
fitting and pressure gauge 0 to 10 bar
(Fig. 07.3/4)
3 Unplug fuel pump relay and bridge terminals 7 and
8 (circuit 30 and 87).
4 Reading on pressure gauge must be between 2
and 4 bar. lf the pressure is below 2 bar, fuel pump
M 3/l is defective. lf the pressure is above 4 bar, fuel
pump M 312 is defective.
5 Disconnect pressure gauge, unscrew connection
fitting and install cap nut.
6 Install fuel pump package cover.
Note:
This test can also be used on engines 103,116 and
117 equipped with two fuel pumps.
Fuel pump package
The two fuel pumps are arranged in series. A diaphragm
damper is integrated in the fuel pumps on the
suction side.
The fuel pump package is located as before on the left
side in front of the rear axle on the frame floor.
Testing fuel pump delivery
(see Service Microfiche, Job No. 07.3-130)
Nominal value: 1 liter minimum in 40 seconds. lf this
delivery quantity is not obtained determine cause by
performing a pressure test.
Testing fuel pressure
1 Remove fuel pump package cover (Fig. 07.3/3)
2 Unscrew cap nut on fuel pump M 3/l. Attach connection
fitting and pressure gauge 0 to 10 bar
(Fig. 07.3/4)
3 Unplug fuel pump relay and bridge terminals 7 and
8 (circuit 30 and 87).
4 Reading on pressure gauge must be between 2
and 4 bar. lf the pressure is below 2 bar, fuel pump
M 3/l is defective. lf the pressure is above 4 bar, fuel
pump M 312 is defective.
5 Disconnect pressure gauge, unscrew connection
fitting and install cap nut.
6 Install fuel pump package cover.
Note:
This test can also be used on engines 103,116 and
117 equipped with two fuel pumps.