Auto oli pukeilla ja jälkeen sammu ja ei käy!RATKAISTU
Auto oli pukeilla ja jälkeen sammu ja ei käy!RATKAISTU
Elikkäs semmonen tapaus sattui että kytkimen työsylinteri vaihdettiin ja auto oli pukeilla korkealla... myös käynnissä. Kytkimen testausta kun rupesimme tekemään tasasella niin auto sammui... nyt ei käynnisty kun kaasu pohjassa ja vaan röpöttää ja kierroksia alta 500 ja sammuu hetken päästä. mikähän tuohon nyt tuli? tulpat oli nokiset
Viimeksi muokannut tpk_83, Ma 01.06.2009 21:00. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Bensaa siis sinne tuntuisi menevän. Joku alipaineletku irti?
Sopivasti hajonnut lämpötila-anturi?
Letkut nyt ainakin näkee miten on kiinni.
Sopivasti hajonnut lämpötila-anturi?
Letkut nyt ainakin näkee miten on kiinni.
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Suodattimesta ei kyllä pitäisi likaa kauhean helposti läpi mennä. Eihän se muuten suodatin olisi nimeltään 
No bensa letku irti moottorin päästä ja käyttää startti asennossa tai vain virrat päällä ja katsoo mitä sieltä tulee. Puhtaaseen lasi purkkiin lirauttelee.
Sillä vaan tuli toi anturi mieleen ku omasta hajosi ihan parkissa ollessa. Oli kylläkin k-jetti mutta kuitenkin..
Mystinen vika

No bensa letku irti moottorin päästä ja käyttää startti asennossa tai vain virrat päällä ja katsoo mitä sieltä tulee. Puhtaaseen lasi purkkiin lirauttelee.
Sillä vaan tuli toi anturi mieleen ku omasta hajosi ihan parkissa ollessa. Oli kylläkin k-jetti mutta kuitenkin..
Mystinen vika

MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Kun bensan suodatin on tukossa niin tekee juuri tuohon tapaan.
Nimimerkillä: jätkä joka ei jaksanut vaihtaa bensa LT:n ruostunutta tankkia vaan vaihtoi mieluummin suodattimen noin tuhannen kilometrin välein. (volkkari liike pyysi tankista enemmän kuin mikä oli auton arvo, eikä bensa mallin tankkia löytynyt mistään purkaamosta)
Nimimerkillä: jätkä joka ei jaksanut vaihtaa bensa LT:n ruostunutta tankkia vaan vaihtoi mieluummin suodattimen noin tuhannen kilometrin välein. (volkkari liike pyysi tankista enemmän kuin mikä oli auton arvo, eikä bensa mallin tankkia löytynyt mistään purkaamosta)
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
sen verta tutkittiin tuossa iltamissa että kaikki alipaineletkut pitäs olla paikallaan tosin se jarrujen alipaine letku oli löysällä mutta ei vaikutusta vaikka kiristi. uudet tulpat laitettu ja bensiiniä tulee startatessa (määräjakajalle) se mistä lähtee suutin putket. polttoaine suodatinta ei vielä katsottu... vika eikun jatkuu vaan 

Vika kuullostas bensapumpun releeltä.Voihan vika tulla missä vaan.Eli eikun tinailemaan.Joku oli kopauttanu meisselillä releeseen ja katkos poistui.Mulla autto kun otti releen pois ja laitto takas,mut tinasin silti.
Kyllähän nää neuvot ovat arvailua osin mutta jostakin on aloitettava,mielellään halvimmasta päästä.
Kyllähän nää neuvot ovat arvailua osin mutta jostakin on aloitettava,mielellään halvimmasta päästä.
pensa pumppu kyl pyörii ainaski sillo ku virrat laittaa päälle ja sen releen olen kolvannut aikasemmin kuten ylijännitereleen...atlas kirjoitti:Vika kuullostas bensapumpun releeltä.Voihan vika tulla missä vaan.Eli eikun tinailemaan.Joku oli kopauttanu meisselillä releeseen ja katkos poistui.Mulla autto kun otti releen pois ja laitto takas,mut tinasin silti.
Kyllähän nää neuvot ovat arvailua osin mutta jostakin on aloitettava,mielellään halvimmasta päästä.
Voinekko ruiskusta olla mikään menny rikki joka oirehtis nuin?
Tuota noin... kaikki muita anturin liitoksia käytin melkeenpä irti vaan en tuota "oliko nyt tuo EHA joku autom.seos härdelli"?atlas kirjoitti:Epäilen seuraavaksi sytkäpuolta.Ruisku on kyllä aikavarma peli,mutta voisko kokeilla jos ottaisit eha;ta töpselin pois niin ruisku menee mekaaniselle puölelle/asetukselle,niin oisko mitä muutosta?
Tavallisesti mietin aina että mitä tein ennenkuin vika tuli tai mitä osia oli tulilinjalla?
siinä ei kyl ollut minusta mitään vikaa sillon vaan suoritin toimenpiteen varulta samalla. itseasiassa kaverin samanlainen cossu seisoo 20metrin päästä omasta niin vois siitä varmaan lainailla eri osia...sanokaa vaa mitä kannattaa kokeilla! esim koko ecu tjs?atlas kirjoitti:SE rele tinaus.Milloin teit sen?Jos joskus aikaisemmin niin olisko vika uusiutunut?Onkohan tuossa miten erilainen rele kuin esim 8vena tai 2litra koneessa ja kun ois vielä tuttava piirissä että vois lainata.
Kyllä kai siitä voi koettaa ihan mitä vaan koska jos siitä on joku osa vain tullut tiensä päähän,mutta jos joku on hajonnut jonkun osan viottumisen takia niin.....Aloita niistä releistä sitten ecu mutta virrat pois kun irroitat ja laitat takas ettei tule virrat päällä katkosta ja kaikki tää omalla vastuulla.
Joo tietysti nyt jos ecun vaihtaa ni akusta napa irti... vähä ot johtunee kaljastaatlas kirjoitti:Kyllä kai siitä voi koettaa ihan mitä vaan koska jos siitä on joku osa vain tullut tiensä päähän,mutta jos joku on hajonnut jonkun osan viottumisen takia niin.....Aloita niistä releistä sitten ecu mutta virrat pois kun irroitat ja laitat takas ettei tule virrat päällä katkosta ja kaikki tää omalla vastuulla.


Voisiko sinulla olla lämpöanturin johto poikki liittimen sisältä? Koita vetää sitä johdin osaa siitä anturiin menevästä liittimestä. Jos tuo on poikki, niin silloin vastus on ääretön ja tietokone painaa täyden syötön koneeseen virheellisen vastusluvun ansiosta. Röpöttää, nokeaa tulpat, ei käy tyhjäkäyntiä jne.
- tonijuopperi
- Vakiokalustoa
- Viestit: 297
- Liittynyt: Pe 25.06.2004 22:12
- Paikkakunta: tornio
- tonijuopperi
- Vakiokalustoa
- Viestit: 297
- Liittynyt: Pe 25.06.2004 22:12
- Paikkakunta: tornio