w124 200Diesel häviää veto ?
w124 200Diesel häviää veto ?
Heips !
Ois tällainen ongelma,200D toimii ja vetää todella hyvin mutta samantien ku pistät peräkärryn jossa pientä kuormaa niin ei kiihdy ja ei kulje yli 80km/h vaikka on kaasupoljin aivan pohjas, missähän lienee vika ? oisko joku paikka tukossa tai jotain ? ilmaputsari ja Polttoaine filtterit vaihdettu.
oisko jollaki vinkkiä ?
Ois tällainen ongelma,200D toimii ja vetää todella hyvin mutta samantien ku pistät peräkärryn jossa pientä kuormaa niin ei kiihdy ja ei kulje yli 80km/h vaikka on kaasupoljin aivan pohjas, missähän lienee vika ? oisko joku paikka tukossa tai jotain ? ilmaputsari ja Polttoaine filtterit vaihdettu.
oisko jollaki vinkkiä ?
Polttoaineen siirtopumpussa jompi kumpi venttiili hiukan viallin, aiheuttaa riitävän polttoaineen saamattomuuden ruiskutuspumpulle.
Voisit samalla myös puhaltaa paineilmalla polttoaineputket puhtaiksi tankin suuntaan.
Eiköhän se siitä sitten parane, meinaan vedot.
Voisit samalla myös puhaltaa paineilmalla polttoaineputket puhtaiksi tankin suuntaan.
Eiköhän se siitä sitten parane, meinaan vedot.
Viimeksi muokannut rumilus, To 30.04.2009 10:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- DarkDivine
- Vakiokalustoa
- Viestit: 127
- Liittynyt: Ti 23.05.2006 13:06
- Paikkakunta: Vantaa
- ArthurDent
- Vakiokalustoa
- Viestit: 88
- Liittynyt: La 17.12.2005 13:48
- Paikkakunta: Inkoo
Kävin testaamassa vaimon 250D:llä
Tein siis sellainen empiirisen tutkimuksen.
Toden totta!
Kun laittaa koukkuun kiinni 1300 kg kuomullisen peräkärryn, jossa "kohtuullinen" kuorma kaatopaikalle, niin ei kulje enää ja kaikki vaihteet joutuu vetämään loppuun saakka.
Uskon kuitenkin että se on enemmänkin ominaisuus kuin indikaatio mistään viasta. Se ei vaan jaksa vetää, niin se on.
Jos kuitenkin keksitte jonkun kikka kolmosen niin olen enemmän kuin kiinnostunut.
PS. 300D vetää jo ihan eri tavalla.
Toden totta!
Kun laittaa koukkuun kiinni 1300 kg kuomullisen peräkärryn, jossa "kohtuullinen" kuorma kaatopaikalle, niin ei kulje enää ja kaikki vaihteet joutuu vetämään loppuun saakka.
Uskon kuitenkin että se on enemmänkin ominaisuus kuin indikaatio mistään viasta. Se ei vaan jaksa vetää, niin se on.
Jos kuitenkin keksitte jonkun kikka kolmosen niin olen enemmän kuin kiinnostunut.
PS. 300D vetää jo ihan eri tavalla.
Kyllä oikeassa autossa kartaani on...ja solmu olis kiva
123 200D -77 (EX), Tenavatähti 201 2,5D Turbo -89 (EX), 124 E300 D -93 (EX), 124 300CE -93 EX
124 E250 TD -94 (vaimon käytössä), 124 300E -92
Yks 108 Viton paska
123 200D -77 (EX), Tenavatähti 201 2,5D Turbo -89 (EX), 124 E300 D -93 (EX), 124 300CE -93 EX
124 E250 TD -94 (vaimon käytössä), 124 300E -92
Yks 108 Viton paska
Tehopenkki kustantaa noin 60 euroa.
Toinen vaihtoehto on katsoa, saatko 170 mittariin maantiellä
(laillista Saksassa). Mittari valehtelee hiukan, sedanin pitää
kulkea 160 tutkaan.
Itsellä on 300 TDT 4matic, jossa olisi vakiokuntoisena 147 hv.
Kun perään laittaa korkean 800 kg veneen, jolla on paljon ilmanvastusta,
niin huippunopeus putoaa reilusti. Arvioisin, ettei yhdistelmä
liiku yli 120 km/t ja pitkään ylämäkeen satanen pysyisi mittarissa
vain kolmosvaihteella.
Sinulla on 53 kW (124.020), jolle valmistaja lupaa 10%
mäennousukykyä (manual) 1500 kg:n peräkärryllä. Minulla oli 147
kW ja 29% mäennousukyky vastaavalla kuormalla. Voi olla, että
autosi on ihan OK tehtaan mielestä.
Tarkista nyt ainakin, ettei kaasuvivustossa ole väljää ja että
syöttö on täysillä, kun painat kaasun pohjaan.
Nouseeko lämmöt, kun pidät kaasun pohjassa?
Tässä tarkistuslista:
-Kaasuvivustossa väljää, säädä kuntoon
-Syötön ajoitus pielessä - säädä aiemmaksi
-Syöttö liian pienellä, säädä isommalle
-Maksimikierrokset pienellä, säädä isommalle
-Katti tukossa - poista sisuskalut
-Venttiilinjousi poikki - vaihda jousi
Katkennut venttiilinjousi ei muuten oireile, mutta yli 10kW häviää
maksimitehoista.
Maksimikierroksia voi nostaa isosta ruuvista (2m keskellä)
vääntämällä oikealle. Kierros vastaa 300 rpm.
PP-Diesel hoitaa nuo säätöhommat, jos et itse halua kokeilla.
Jos haluat kokeilla hyvää vetoautoa, niin valjasta kärryn eteen
BMW 530 dA. Katsomatta et tiedä, onko kärry koukussa vai ei.

Toinen vaihtoehto on katsoa, saatko 170 mittariin maantiellä
(laillista Saksassa). Mittari valehtelee hiukan, sedanin pitää
kulkea 160 tutkaan.
Itsellä on 300 TDT 4matic, jossa olisi vakiokuntoisena 147 hv.
Kun perään laittaa korkean 800 kg veneen, jolla on paljon ilmanvastusta,
niin huippunopeus putoaa reilusti. Arvioisin, ettei yhdistelmä
liiku yli 120 km/t ja pitkään ylämäkeen satanen pysyisi mittarissa
vain kolmosvaihteella.
Sinulla on 53 kW (124.020), jolle valmistaja lupaa 10%
mäennousukykyä (manual) 1500 kg:n peräkärryllä. Minulla oli 147
kW ja 29% mäennousukyky vastaavalla kuormalla. Voi olla, että
autosi on ihan OK tehtaan mielestä.
Tarkista nyt ainakin, ettei kaasuvivustossa ole väljää ja että
syöttö on täysillä, kun painat kaasun pohjaan.
Nouseeko lämmöt, kun pidät kaasun pohjassa?
Tässä tarkistuslista:
-Kaasuvivustossa väljää, säädä kuntoon
-Syötön ajoitus pielessä - säädä aiemmaksi
-Syöttö liian pienellä, säädä isommalle
-Maksimikierrokset pienellä, säädä isommalle
-Katti tukossa - poista sisuskalut
-Venttiilinjousi poikki - vaihda jousi
Katkennut venttiilinjousi ei muuten oireile, mutta yli 10kW häviää
maksimitehoista.
Maksimikierroksia voi nostaa isosta ruuvista (2m keskellä)
vääntämällä oikealle. Kierros vastaa 300 rpm.
PP-Diesel hoitaa nuo säätöhommat, jos et itse halua kokeilla.
Jos haluat kokeilla hyvää vetoautoa, niin valjasta kärryn eteen
BMW 530 dA. Katsomatta et tiedä, onko kärry koukussa vai ei.

200d korjaussarja
Aja 3 vaihteella kaasupohjassa noin 25-40km putkeen, niin karstat palaa. Pitää ajaa yhtäsoittoa, jotta lämpötila on riittävä. Kulkee jotai 110-115km/h Ja jatkossa muistaa huuattaa myös karstat poies. Työntää kipinäsuihkua putkenpäästä, mut vedot pikkasen paranee. Liian tukkoon ajettu se auto. Itse olen 3 kpl 200d huuattanut ja on ruvennut paremmin kulkemaan. Saattaa vähän nakuttaa enempi hetkellisesti, ku öljyt lämpenee. Voi merkkivaloakin vilkautella. Näillä konsteilla ei kuuhun mennä, eikä 200 dieselilläkään.
Juuri näin.Hakematta tulee mieleen, että peräkärry hannaa vastaan.



Isäukon 200Deellä olen joutunut pari kertaa vetämään hevoskoppia jonka omapaino vajaa 600 kiloa, yhtä tuskaahan se on.
Kyseisessä autossa ei ole mitään vikaa kulun suhteen ilman kärryä ja syöttöä lisätty pari kierrosta + laitettu ennakko kohdalleen.
Sama koppi tulee kohtalaisen hyvin vanhemman 250Deen perässä, siinä tosin PP-Dieselin tekemä pumppu.
JarkkoN edellä pitkässä viestissään kirjoittaa tapansa mukaan asiaa.
wiimax.fi
Trailerilla isoo matkaveneen runko jolla painoa reilu 1500 kg. Traileri päälle 430kg ja hyttikin antoi ilmanvastusta. Mersu toi yhdistelmää tasaisella reilua 80km/h, joskin kolmonen päällä koko ajan. Oli 200d kovilla kun tuli 7%nousulla pitkä mäki tampereen ja huittisten välissä vastaan, kakkosella kuuttakyppiä puhtaasti ylös.
Traileri jossa tojota kyydissä tulee hienosti 90km/h perässä. Kyllä mersu jaksaa vetää hienosti kun pitää vauhdin 90. 80 on jonkun vääntöalueen alapuolella eikä jaksa vetää ollenkaan sitä vauhtia.
Traileri jossa tojota kyydissä tulee hienosti 90km/h perässä. Kyllä mersu jaksaa vetää hienosti kun pitää vauhdin 90. 80 on jonkun vääntöalueen alapuolella eikä jaksa vetää ollenkaan sitä vauhtia.
itsellä w124 200D automatic mynädieselin säätämällä pumpulla, ja kärryt tulee perässä oikein helposti. ei mitään ongelmaa ottaa 80 lasiin jos peräkärryssä suht suuri kuorma... en tosin ole edes yrittänyt sen kovempaa mennä kun itsesuojeluvaisto pelaa jarruttomalla kärryllä kaahailun suhteen.
Pienemmällä kuormalla olen ajellut 110 lasissa, eikä mielestäni suurta eroa ole kiihtyvyydessä kärryttömänä jos ei ole korkeaa kuormaa.
Pienemmällä kuormalla olen ajellut 110 lasissa, eikä mielestäni suurta eroa ole kiihtyvyydessä kärryttömänä jos ei ole korkeaa kuormaa.
Viimeksi tänään vedetty kärryjä 200D:llä, painoa oli korotettujen laitojen avulla varmasti yli lain sallitun 570kg:a
Ei mitään ongelmaa saada kiesi kulkemaan satasta.
Ei tarvitse hakea kolmosta ylämäessä, pumppu säädetty Mynämäessä.
Oletko kokeillut vetää muita kärryjä? Onko sama nuhaisuus havaittavavissa?
Ei mitään ongelmaa saada kiesi kulkemaan satasta.
Ei tarvitse hakea kolmosta ylämäessä, pumppu säädetty Mynämäessä.
Oletko kokeillut vetää muita kärryjä? Onko sama nuhaisuus havaittavavissa?
W204 -11
W124 250 Man.
W309 om603.
W124 250 Man.
W309 om603.
Kyllä meikäläinen ainakin joskus maailmassa, kun 200D satalankulla tuli ajeltua, sai sen helposti kulkemaan yli 80km/h kärry perässä. Eipä silti kauheasti kovempaa tullut väkisin potkittuakaan, kun tuokin laillisiin lukemiin riittää.
Jospa sulla on joku laittanut piiloelektronisenperäkärrynvetämistarkkailunopeusrajoitinsensorin siihen kiesiin...


Jospa sulla on joku laittanut piiloelektronisenperäkärrynvetämistarkkailunopeusrajoitinsensorin siihen kiesiin...

