W115 200 kromihommaa

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
DeJam
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: To 19.03.2009 20:56
Paikkakunta: Inkoo

W115 200 kromihommaa

Viesti Kirjoittaja DeJam »

Ugh. Miten lähtis vm-75 pystäristä kromit "näteiten irti? Tuntuvat olevan
tosi tukevasti kiinni.
Tarkoitus olisi purkaa ja puhallella sekä paikkailla ruosteita.
Itse olen rookie tässä mese hommassa, mutta ihmetyttää miten voikin noin hyvään autoon tulla noin paljon ruostetta.... :shock:
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Kylkilistat lähtee nyppimällä irti, muovinastoilla kiinni. Ikkunalistoissa kiinnitystapa vaihtelee listasta riippuen. Takakontin reunaa kiertävässä listassa on ulkonurkissa sitten ruuvit, joten ei kannata vetää niitä mutkalle.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
DeJam
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: To 19.03.2009 20:56
Paikkakunta: Inkoo

Viesti Kirjoittaja DeJam »

Ok, kiitos infosta. Aloittelen viikonloppuna purkamisen. Ryömin eilen auton
alla ja paha, paha...no otetaan lokarit ja sisustakin irti niin näkee loputkin painajaiset.
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3100
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Been there done that. Olen tuumaillut vähä silviisii, että seuraava kottero (eiköhän joku vielä tule :roll:) menee ihan rungolle saakka -> peräkärryllä runko 3 000 baarin korkeapainepesuun. Niin tekee isot pojat. Kävin yhdellä pajalla vaklaamassa ja tunsi itseni niin nöösiksi että. No sellanenhan minä näissä hommissa olenkin.

Kokonaan rungolle purkamisessa taitaa olla suuri vaara homman kesken jäämisestä, kun mieli tekisi ajamaan ja auto möllöttelee malmikasana. Myös uusiin osiin saa uppoamaan hirmuisen kasan euroja, kun vanhoja loppuunpidettyjä ei jaksaisi enää paikalleen laittaa..

Pystärissä yms. mums on onneksi sen verran inhimillistä tekniikka, ettei ole mahdoton ruljanssi, vaikka esim. kojetaulun irrotus ensimmäisellä kerralla vähän arveluttikin, Lajuselle kiitos tuesta ja turvasta.
Sisustus on purettu jo niin monta kertaa että ei tunnu enää missään!
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Avatar
DeJam
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: To 19.03.2009 20:56
Paikkakunta: Inkoo

Viesti Kirjoittaja DeJam »

No paistaa se aurinko tyhmemmällekkin! Purin sisustan ja uusia ruostealtaita ei löytynyt. Vaikuttaisi pohjakin puhallushommalta. Ovikotelot on pahimmat ja lokarin reunat tulee hyvänä kakkosena.
Sisusta ja pata on niin hyvässä kunnossa, että kai se on pellitkin laitettava
arvoiseensa kuntoon. Toi rungolta lähtö kuulostaa hyvältä, mutta venyttää projektia aikalailla.
Muuten purkaessa löytyi markan rahoja ja flektin piru on näköjään kaput, ei puhalla. Täytyy katsoa kytkin ensin ja edetä moottorille.
Ranex
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 372
Liittynyt: La 09.04.2005 20:35
Paikkakunta: joensuun kuppeessa, gulffin takana.

Viesti Kirjoittaja Ranex »

ihan vaan aattelin lisätä, että miusta mersun merkki on synonyymi ruosteelle. Sitä voi löytyä mitä ihmeellisimmistä paikoista.
8)
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Ihanimpia paikkoja on varmaan taka-akselin tuenta ja tulipelti lämppärinkennon edestä
:cry:
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

joo mäki veikkaan tuota että se etupään tulipelti osoittautuu ihanaksi kuten niin monella täällä...
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
DeJam
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: To 19.03.2009 20:56
Paikkakunta: Inkoo

Viesti Kirjoittaja DeJam »

No niin nyt pitäisi löytää puhaltaja ja peltiseppä notta pääsisi eteenpäin.
Itse toi hitsaus turhan hidasta ja jälki kamalaa. Ajattelin laittaa taloa sillä aikaa kun mese pötköttäisi ammattilaisen hellässä huomassa. Saisi peltien hitsaukset ja puhalluksen niin siitä voisin jatkaa sitten itse suojailemaan.

Tietääkö kukaan arvon herroista/leideistä Kirkkonummi-Lohja-Karjaa akselilta(tai länsi-uusimaa) ketään halpaa ja hyvää miestä hyvään hommaan? :shock:
Avatar
DeJam
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: To 19.03.2009 20:56
Paikkakunta: Inkoo

Viesti Kirjoittaja DeJam »

Ai niin ja hei HYVÄÄ VAPPUA!!! Tänäänhän on toi amatöörijuhla... 8)
Avatar
DeJam
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: To 19.03.2009 20:56
Paikkakunta: Inkoo

Viesti Kirjoittaja DeJam »

Pitääkö värin olla alkuperäinen jos mielii autoa museokilpiin? Vyöt ilmeisesti saa ainakin laittaa takapenkkiläisille, onko ideoita miten tulisi tyylillisesti hyvä?
Auto ja kuski vm-75
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Värin saa vaihtaa jos maalaat kaikki paikat uudella värillä.
Laita taakse klippan/stil turvavyöt jostain purkuautosta. 8)
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Vastaa Viestiin