Katiton KE-Jet katillisen tilalle, mitä vaihtoon?
Katiton KE-Jet katillisen tilalle, mitä vaihtoon?
Elikkäs jos sitä vaihtaa ruitan katittomaan malliin niin mitä kaikkea menee vaihtoon?
Ainakin ilmeisesti ECU, syttyboxi ja puola? Meneekö muuta ja käykö vanha johtosarja? Eli jos vaan vaihdan tarvittavat osat ja heitän uuden ECUn vanhan tilalle niin toimiiko?
Ainakin ilmeisesti ECU, syttyboxi ja puola? Meneekö muuta ja käykö vanha johtosarja? Eli jos vaan vaihdan tarvittavat osat ja heitän uuden ECUn vanhan tilalle niin toimiiko?
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
- tonijuopperi
- Vakiokalustoa
- Viestit: 297
- Liittynyt: Pe 25.06.2004 22:12
- Paikkakunta: tornio
Ja boxeissa oli siis eri varaosanumerot?tonijuopperi kirjoitti:itse en ole huomannut mitään eroa vaikka olen laittanut katti versioon katittoman ecun ja samallalailla toiminut. vikaa ei ollut boksissa kunhan huvikseni testaillin että vaikuttaako, mutta ei vaikuttanut.
Sitähän mä unohdin äsken kysyä että meneehän 300:n ECU 260:een?
Tarkoitus olisi saada lambda pois pelistä kun se ei oikeen pelitä (tarvike malli) ja mielummin heittäisin vaan lambdattoman ECUn tuon nykyisen tilalle kun että alan arvailumielessä ostamaan 150e orggislambdaa että jos se vika vaikka lähtisi sillä

S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Ne ecuthan pitäs olla samoja katillisissa ja katittomissa.
Otat vaan lamdan piuhat irti ja vaihdat ohjausboksin takana olevan
pyöreän 7 asentoisen korkin vihreästä mustaan malliin.
boksia ei tartte vaihtaa. Tai sitten ostat esim DENSO merkkisen
tarvike lamdan ja tinaat kiinni ( on puolet halvempi ja toimii )
Otat vaan lamdan piuhat irti ja vaihdat ohjausboksin takana olevan
pyöreän 7 asentoisen korkin vihreästä mustaan malliin.
boksia ei tartte vaihtaa. Tai sitten ostat esim DENSO merkkisen
tarvike lamdan ja tinaat kiinni ( on puolet halvempi ja toimii )
- tonijuopperi
- Vakiokalustoa
- Viestit: 297
- Liittynyt: Pe 25.06.2004 22:12
- Paikkakunta: tornio
Eri varaosanumerot ainakin on tuossa 260 kat:n ja 300 ei katillisen bokseissaAAVEE kirjoitti:Ne ecuthan pitäs olla samoja katillisissa ja katittomissa.
Otat vaan lamdan piuhat irti ja vaihdat ohjausboksin takana olevan
pyöreän 7 asentoisen korkin vihreästä mustaan malliin.
boksia ei tartte vaihtaa. Tai sitten ostat esim DENSO merkkisen
tarvike lamdan ja tinaat kiinni ( on puolet halvempi ja toimii )

Miksi kat-versioon sitten ylipäätänsä on oma syttyboxi ja puola jos ei niissä kerta ole eroa?[/quote]
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
- tonijuopperi
- Vakiokalustoa
- Viestit: 297
- Liittynyt: Pe 25.06.2004 22:12
- Paikkakunta: tornio
Eikös näissä säädetä seokset kuitenkin mekaanisesti ja ecu hoida muun ajattelupuolen?AAVEE kirjoitti:260:n ja 300:n valillä on tietenkin erillaiset seoksen
säätöarvot.
Vaikka eipä tuota ecua siinä tapauksessa tarvi alkaa vaihtamaan jos tuo namiskan ja syttyosien vaihto riittää.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Otetaanpas aihe uudelleen ylös.
Olisi tarkoitus tehdä sama juttu kuin aloittajan. Eli jos vaihdan tämän vanhan oktaanivalitsimen
http://www.aijaa.com/v.php?i=3687661.jpg tähän
http://www.aijaa.com/v.php?i=3687650.jpg ja tempaisen lambdan piuhan irti ja laitan kattien tilalle suorat putket niin toimiiko ja saako jopa ne 8 kateissa olevaa heppaa takaisin pellin alle? Katsastus ei ole este koska auto on rekisteröity -88 ja asia vielä kysytty katsastusmieheltäkin. Eikä auto olisi läpäissyt vähäpäästöisen vaatimuksia enää edellisessäkään katsastuksessa, eli katti ei toimi enää muutenkaan.
Auto on siis 124 300e M103 motilla.
CEA
Olisi tarkoitus tehdä sama juttu kuin aloittajan. Eli jos vaihdan tämän vanhan oktaanivalitsimen
http://www.aijaa.com/v.php?i=3687661.jpg tähän
http://www.aijaa.com/v.php?i=3687650.jpg ja tempaisen lambdan piuhan irti ja laitan kattien tilalle suorat putket niin toimiiko ja saako jopa ne 8 kateissa olevaa heppaa takaisin pellin alle? Katsastus ei ole este koska auto on rekisteröity -88 ja asia vielä kysytty katsastusmieheltäkin. Eikä auto olisi läpäissyt vähäpäästöisen vaatimuksia enää edellisessäkään katsastuksessa, eli katti ei toimi enää muutenkaan.
Auto on siis 124 300e M103 motilla.
CEA
MB 300 CE -88 aut
http://www.aijaa.com/v.php?i=3692209.jpg Tuossapa olisivat nyt molemmat varaosa-auton korkit. Akun takana olevalla säädetään moottorin käyttäytymistä vai
Oli "1" hahlon kohdalla. Ajoauto on nyt talvisäilössä enkä pääse katsomaan että onko tulppa erilainen ja missä asennossa. Mutta saako tuota akun takana olevaa pyöritellä mielensä mukaan että ei ole pelkoa palaneista venttiileistä, sulaneista männistä jne...
CEA

CEA
MB 300 CE -88 aut
Muistaakseni olikohan 4. asento vie kyllä melko laihalle ja sen kyllä huomaa
heti ajossa laiskempana käytöksenä. Muuten säätönapin
vaikutus on kyllä melko pieni. Joku asento rikasti mutta en
muista enää että mikä kun oon hävittäny kys. ohjeen.
Nuo asentotiedot löytyy kyllä mersun omista tai vast. huolto-ohjeista.
heti ajossa laiskempana käytöksenä. Muuten säätönapin
vaikutus on kyllä melko pieni. Joku asento rikasti mutta en
muista enää että mikä kun oon hävittäny kys. ohjeen.
Nuo asentotiedot löytyy kyllä mersun omista tai vast. huolto-ohjeista.
Kiitos!! Nyt ei muuta kuin odottamaan kesää että pääsen tekemään muutokset ja jännittämään että läpäiseekö enää mitään pakokaasumittauksiaAAVEE kirjoitti:Muistaakseni olikohan 4. asento vie kyllä melko laihalle ja sen kyllä huomaa
heti ajossa laiskempana käytöksenä. Muuten säätönapin
vaikutus on kyllä melko pieni. Joku asento rikasti mutta en
muista enää että mikä kun oon hävittäny kys. ohjeen.
Nuo asentotiedot löytyy kyllä mersun omista tai vast. huolto-ohjeista.

MB 300 CE -88 aut
Tarkista kuitenkin ruiskun ECU ja erityisesti sytkyboksi katillisen ja katittoman välillä. Sytytysennakot ja -käyrät voivat olla erilaiset katti- ja katittomissa malleissa.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
http://ecat-online.bosch.de/toc/fi/pOJy ... rSelection <- tuon mukaan ECU olisi sama molemmissa malleissa. Sytkäboxia vaikeampi verrata suoraan kun purkuauto on 260e manuaalilla ja toinen 300 ce automaatilla. Sytkäboxin numeroa ei löytynyt Boschin sivuilta?tomant kirjoitti:Tarkista kuitenkin ruiskun ECU ja erityisesti sytkyboksi katillisen ja katittoman välillä. Sytytysennakot ja -käyrät voivat olla erilaiset katti- ja katittomissa malleissa.
tomant
MB 300 CE -88 aut
EPC net tuntee 8 erinumeroista sytkäboxia malliin 124.026 ennen 9/89.CEA kirjoitti:...Sytkäboxin numeroa ei löytynyt Boschin sivuilta?
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
-
- Mersumies
- Viestit: 2563
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Sen verta rupesi kiinnostamaan että,piti käydä tarkistamassa nuo
boxien nummerot kun tuossa on kaksin kappalein nuita 124 300 cea vm88 malleja.Toinen katillinen ja toinen taasen katiton!
Molemmissa boxien nummerot samoja eli MB 007 545 15 32,Boschin
numero taasen on 0 280 800 286!
Eli syttyboxin pitäis käydä molempiin suoraan tuon mukaan..
Ainoa ero noin silmämääräisesti jos oikein muistan,olis siinä säätö namikassa,on tuossa katillisessa vihreä ja eri asennossa ja ja olisko
puolassa ollut ero myös!?Täytyy tuo tarkastaa jahka ehtii autojen
luona käymään!
Tuohan ei tietysti takaa mitään,autojen valmistus ajankohdassa on eroa
3kk..
T.Jaakko.P
boxien nummerot kun tuossa on kaksin kappalein nuita 124 300 cea vm88 malleja.Toinen katillinen ja toinen taasen katiton!
Molemmissa boxien nummerot samoja eli MB 007 545 15 32,Boschin
numero taasen on 0 280 800 286!
Eli syttyboxin pitäis käydä molempiin suoraan tuon mukaan..
Ainoa ero noin silmämääräisesti jos oikein muistan,olis siinä säätö namikassa,on tuossa katillisessa vihreä ja eri asennossa ja ja olisko
puolassa ollut ero myös!?Täytyy tuo tarkastaa jahka ehtii autojen
luona käymään!
Tuohan ei tietysti takaa mitään,autojen valmistus ajankohdassa on eroa
3kk..
T.Jaakko.P
Nettiä selailemalla löytyi että ainakin sytytysennakot on samoja molemmissa 300:ssa (180 ja 188hv). Perusennakko 6-11 ast./650 r/min ja oktaanivalitsimen s-asennossa 29+-2 ast/3200. Kunhan pääsen katsomaan autosta että mikä sytytysboxi siinä on niin tarkistaa sit että mihin malleihin se käy.
260:ssä on eri ennakot. Ero voisi johtua myöskin eri numerolla olevasta ECU:sta
CEA
260:ssä on eri ennakot. Ero voisi johtua myöskin eri numerolla olevasta ECU:sta

CEA
MB 300 CE -88 aut
Vaihdettiin joskus kaverin kanssa syttypoksit ristiin ja toinen oli 260 autom.
ja toinen 300 autom. 300:n oli alunperin manuaali ja syttypoksi senmukanen.
Molemmat autot oli 300:sen poksilla selvästi virkeempiä ainakin alakierroksilla eli ennakoissa on eroja ( kokeiltiin vaan kaupunkiajossa )
Molempien vuosimalli oli -91. Laita vaan suurimmalla ennakolla oleva
poksi käyttöön jos nakutusta ei ilmene.
ja toinen 300 autom. 300:n oli alunperin manuaali ja syttypoksi senmukanen.
Molemmat autot oli 300:sen poksilla selvästi virkeempiä ainakin alakierroksilla eli ennakoissa on eroja ( kokeiltiin vaan kaupunkiajossa )
Molempien vuosimalli oli -91. Laita vaan suurimmalla ennakolla oleva
poksi käyttöön jos nakutusta ei ilmene.