nokkaketjun laahain...ongelma

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
vilpel
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: Pe 12.11.2004 18:09

nokkaketjun laahain...ongelma

Viesti Kirjoittaja vilpel »

elikä alin tappi ja liukuvasarasta katkesi 6mm kova pultti sinne kierteeseen...eikä jäänyt yhtään tietenkään kansitason ulkopuolelle!!! ehdotuksia, Poraus on viimeinen vaihtoehto!

Oma ehdotus: poraan sinne vastapuoleele 4mm reiän ja lyön sen tapin pois sieltä, onko tuhoon tuomittu yritys? ei pitäisi vuotaa öljyjä pihalle, kun sen tapin pistää takaisin ja silikoonia väliin!?

Autona sprinter 2.9 om602

Kaikenmaailman ehdotuksia ja ideoita, kitos
Avatar
Julli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 328
Liittynyt: Su 28.09.2003 20:33
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Julli »

Laita mutteri siihen katkenneen pultin päälle ja hitsaa kunnon virroilla kiinni siihen pulttiin. Siitä sitten liukuvasaralla nykimään.
W211 270CDI 2003
ex. W124 200DT -87 155kW
Avatar
teerola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 174
Liittynyt: Ma 23.01.2006 07:42
Paikkakunta: Heinola

Re: nokkaketjun laahain...ongelma

Viesti Kirjoittaja teerola »

vilpel kirjoitti:
Oma ehdotus: poraan sinne vastapuoleele 4mm reiän ja lyön sen tapin pois sieltä, onko tuhoon tuomittu yritys? ei pitäisi vuotaa öljyjä pihalle, kun sen tapin pistää takaisin ja silikoonia väliin!?
Kannatetaan. kokeiltu toimii :roll:
*W202 200CDI -00* W124 300TDT -93 (Ex) W124 200D -88 (Ex) W124 300D -90 (Ex) S124 300TE 4matic -89 (Ex) W210 220D -97 (Ex) W638 110D -99 (Ex) W123 300D -82 (Ex)
vilpel
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: Pe 12.11.2004 18:09

Re: nokkaketjun laahain...ongelma

Viesti Kirjoittaja vilpel »

teerola kirjoitti:
vilpel kirjoitti:
Oma ehdotus: poraan sinne vastapuoleele 4mm reiän ja lyön sen tapin pois sieltä, onko tuhoon tuomittu yritys? ei pitäisi vuotaa öljyjä pihalle, kun sen tapin pistää takaisin ja silikoonia väliin!?
Kannatetaan. kokeiltu toimii :roll:
Juu näin sen sitten tein. Pysty ihan hyvin poraan sen reiän sinne takapuolelle, siälä on sellanen "kyhmy" joka toimi merkkinä. Ainakin sprintterissä on hyvin tilaa lyödäkkin, kun imusarjan on ottanut pois. Uskosin että on helpompi homma kun ruveta poraamaan, eikä mee putua koneeseen!
Vastaa Viestiin