M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.
No tämähän kuulostaa hyvältä, en tiennytkään että biltemasta saa tällaisia. Joskus jotain katselin niin ne olivat niin heppoisen näköisiä etten uskaltanut ostaa.
Pitää yrittää kaveri puhua ympäri et ostais kimppaan tuosta
hui ompa melko edullinen pitääpä käydä kattomassa millanen on ihan livenä, toihan on ihan saman mallinen kuin ns.alkuperäinen ja 1200€ halvempi kuin veholta
M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.
Itse en ainakaan saanut w201:stä takajousia pois. lieneekö itsessä vikaa vai mitä, tuntu et se puristin oli liian pitkä. Jousen sain komeasti kasaan, mutta paketti ei hievahtanutkaan. Puristimen kierretanko otti pahasti kiinni korotekumiin??!! Autossa valmiina -40mm jouset!
johtuu siitä ettei ole suunniteltu takajousille. takajouset lähtee kun ottaa alatukivarren sisemmän pultin irti kun tunkki on alla, pultti pois ja laskee tunkin->jousi kädessä.
jarkki kirjoitti:Kyllä lähtee ainakin Klannin puristimilla takajousetkin tenavasta ilman mitään spedeilyä kun vähän funtsii miten ne puristimet sinne laittaa
hmmm, voipi olla että menee sit noillakin , en tosin ole ees koittanut, väitän että helpommolla pääsee pultin irroituksella ??
Ei ainakaan W124 takajousiin mitään puristinta tarvitse. Mutta etujouset onkin sitten sellanen ruutitynnyri että ei mitään asiaa ilman asianmukaisia puristimia
jarkki kirjoitti:Kyllä lähtee ainakin Klannin puristimilla takajousetkin tenavasta ilman mitään spedeilyä kun vähän funtsii miten ne puristimet sinne laittaa
hmmm, voipi olla että menee sit noillakin , en tosin ole ees koittanut, väitän että helpommolla pääsee pultin irroituksella ??
Joo, ilman puristimia onnistuu nopeammin takapää 201/124. Kun laittaa kasaanpäin, niin kannattaa kiristää tukivarren pultti ajoasentoon. Muuten pusla repeää, kun jää pahasti jänkäykseen.
Mä oon ottanut vain iskarin pois ja vähän tunkilla painanu koko takaripustusta alaspäin. En tiedä onnistuuko vakiojousilla mutta madallusjousilla toimii nätisti
epk kirjoitti:hmmm, voipi olla että menee sit noillakin , en tosin ole ees koittanut, väitän että helpommolla pääsee pultin irroituksella ??
Hieman tuossa kyllä valehtelin kun muistinkin että kyllähän siinä piti iskari irrottaa yläpäästä että tuli mutta eipä tuo ole homma eikä mikään. Vielä jos kaveri painaa alatukivartta alaspäin nii tulee ihan kivuttomasti ja orkkisjouset siis ronkin sieltä sillon pois.
En ole noita Bilteman puristimia nähnyt mutta mun käsittääkseni ne on aika tarkat replicat noista Klanneista eli kait ne niilläkin lähtee.
eikös se siinä sitten ole , tarvitaan jo kaksi äijää puristimilla vaihteleen takajousta, takaluukusta kun purkaa muoveja niin sillä välin on sen tukivarren pultti pois ja jousi jo kädessä
epk kirjoitti:miksi sitä iskaria pitää ottaa pois ? etkö kuitenkin pultinkin ota pois alatukivarresta, pelkkä pultti riittää...
Kun se iskari on sen pullotunkin tiellä! En ole ottanut pulttia pois. Ehkä on noloteltu taas, mutta pointti on kuitenkin että takajousissa ei tarvita puristimia.
epk kirjoitti:eikös se siinä sitten ole , tarvitaan jo kaksi äijää puristimilla vaihteleen takajousta, takaluukusta kun purkaa muoveja niin sillä välin on sen tukivarren pultti pois ja jousi jo kädessä
Siinä vaiheessa kun paksinverhoukset ja iskarin yläpää on irti niin tuolla tavalla etsitään vielä sitä räikkää ja hylsyä metsästä mitkä sorvasi alatukivarren pultinkannan pyöreäksi, sitten jos ne löytyy sieltä metsästä niin haetaan MIG millä hitsataan uusi pultinkanta ja sen jälkeen haetaan vielä kaasupillit millä annetaan lämpöä sille pultille että se liikkuu johonkin
No ei kait... ite en oo ikinä irrottanu jousta tuolleen että irrottaa sen alatukivarren nii en osaa sanoa kumpi sitten on nopeampi tapa mutta ihan joutuisasti ne tuolleenkin lähtee
Helpoin ja nopein tapa on irrottaa alatukivarren sisemmän pään pultti, ainakin kun auto on nosturilla ja voi vaihdelaatikkonostimella tukea alatukivartta.
Muutama minuutti per jousi.
Ei minulla ainakaan ihan viiteen minuuttiin mennyt per puoli. Toinen puoli aukesin kuin itsestään, mutta toisella puolella pultti oli niin maan kireällä, että oli pakko rälläkällä halkaista.
Mukavasti kyllä jousi tippuu sen jälkeen käteen kunhan nuo pultit saa irti
No ei kai ny kukaan ala sitä ulommaista tukivarren pulttia irroittelemaan jousen vaihtoa varten??? Sisäpäästä vaan pultti veke ja tunkilla vähä avittaen tukivarsi alas niin jousi lähtee sieltä välistä poies!!
Etujouset kyllä mielellään tarttee sen oikean puristimen nii vaihtuu kivuttomasti.
Sori jos tuli jotasin soopaa mutaa loma edessä ja muutama kalja sisässä )
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Itellä oli viikonloppuna jousien vaihto, perjantaina kävin biltemasta nämä merssun jousipuristimet.. ajavat asiansa erinomaisesti.. ei oo paha hinta miten helpolla sitten pääsee..
epk kirjoitti:johtuu siitä ettei ole suunniteltu takajousille. takajouset lähtee kun ottaa alatukivarren sisemmän pultin irti kun tunkki on alla, pultti pois ja laskee tunkin->jousi kädessä.
Kiitoksia!
Kävin viime viikolla hakemassa jousenpuristimen mersuihin. Edestä lähti helposti iskarit ja jouset vaihtoon.
Takana sitten tuli ihmeteltyä tovi, että miten helvetissä ne jouset saa pois, kun noissa puristimissa ei riitä kiristysvara ja tavalliset jousenpuristimet mahtuneet. Mutta tuolla ohjeellaha ne lähti ilman puristimia, eli eivät ne takajouset mahdottomat ole vaihtaa.
Nyt ei sitten 185/65-15 renkaat mahdu edessä pyörimään, W201 kyseessä.