Auto sammuu, kun heittää pakin tupaan...
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 190
- Liittynyt: Su 12.09.2004 23:11
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Auto sammuu, kun heittää pakin tupaan...
Kyseessä 320 bensa coupe w124 vm.94 laatikkona automaatti.
Kun laittaa pakin tupaan, niin auto sammuu ihan laakista.Todella nopeasti kun tempaisee, niin ehtii D asentoon ilman sammumista.Mistä kannattaisi lähteä vikaa hakemaan, onko esim laatikossa joku tunnistin?
Kun laittaa pakin tupaan, niin auto sammuu ihan laakista.Todella nopeasti kun tempaisee, niin ehtii D asentoon ilman sammumista.Mistä kannattaisi lähteä vikaa hakemaan, onko esim laatikossa joku tunnistin?
"Uuden vuoden rakettien ampuminen tapahtuu isännöitsijän määräämällä alueella ja lasten ampumisesta on sovittava erikseen."
Tupakka lyhentää elämää 2minuuttia, Olut pullo neljä minuuttia ja työpäivä 8 tuntia
Tupakka lyhentää elämää 2minuuttia, Olut pullo neljä minuuttia ja työpäivä 8 tuntia
Re: Auto sammuu, kun heittää pakin tupaan...
Erikoista sinänsä, ton ikäisessä kun ei vielä ole turbiinissa lukkoa, niin itse laatikko ei moottoria pysty sammuttaan.Mezman300E kirjoitti:Kyseessä 320 bensa coupe w124 vm.94 laatikkona automaatti.
Kun laittaa pakin tupaan, niin auto sammuu ihan laakista.Todella nopeasti kun tempaisee, niin ehtii D asentoon ilman sammumista.Mistä kannattaisi lähteä vikaa hakemaan, onko esim laatikossa joku tunnistin?
Kun kytket vaihteen, suunnalla ei väliä,itse laatikossa loppuu kaikki liike, öljypumppua lukuunottamatta.
Turbiini sinänsä pystyisi, edellyttäen, että se olisi viallinen, olisi vaan erittäin harvinaista. Ja sammuisi samoin eteen kuin taaksekin päin vaihde kytkettäessä.
Vikaa kannattaisi mielestäni lähteä hakemaan moottorin käyntipuolesta, niin kaukaa haetulta kun se kuulostaakin, esimerkiksi alipainevuoto imupuolella?
JariN
Voisiko vika olla vaihteensiirtäjän ohjaamassa kytkimessä, joka estää käynnistyksen, ellei ole parkkiasennossa. Kytkin saattaa katkaista virran juuri R-asennossa.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
jotakin vastausta
Meillä oli aikoinaan w114 automatic, joka teki tuota samaa.
Se oli aika kiusallinen, kun kellaritallista piti peruuttaa pihatasoon, ja aina sammui kynnykselle....
Lopulta tyhjäkäyntiä, ja laatikon paineita säätelemällä, löytyi asetus jossa
ilmiö sattui enää vain harvoin.
Eli jos pakki nykäisee, niin paineita laskemalla voi tilanne rauhoittua.
Se oli aika kiusallinen, kun kellaritallista piti peruuttaa pihatasoon, ja aina sammui kynnykselle....
Lopulta tyhjäkäyntiä, ja laatikon paineita säätelemällä, löytyi asetus jossa
ilmiö sattui enää vain harvoin.
Eli jos pakki nykäisee, niin paineita laskemalla voi tilanne rauhoittua.
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 190
- Liittynyt: Su 12.09.2004 23:11
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Johtosarja uusittu 3 vuotta sitten ja pakki toimii ilman mitään rykäsyjä samoin laatikko futaa oikein kelvollisesti.Missä tämä "vaihteensiirtäjän kytkin" sijaitsee?Auton sisällä vai ulkosalla?kttopar kirjoitti:Voisiko vika olla vaihteensiirtäjän ohjaamassa kytkimessä, joka estää käynnistyksen, ellei ole parkkiasennossa. Kytkin saattaa katkaista virran juuri R-asennossa.
"Uuden vuoden rakettien ampuminen tapahtuu isännöitsijän määräämällä alueella ja lasten ampumisesta on sovittava erikseen."
Tupakka lyhentää elämää 2minuuttia, Olut pullo neljä minuuttia ja työpäivä 8 tuntia
Tupakka lyhentää elämää 2minuuttia, Olut pullo neljä minuuttia ja työpäivä 8 tuntia
Tuota kytkintä voisi testata kun ottaisi liittimen irti laatikosta ja selvittäisi miten ne neljä piuhaa menee. Kaksi on varattu peruutusvalolle ja kaksi käynnistyksen estolle. Liittimestä pitäisi selvittää käynnistyksen eston kaksi johtoa ja se, että pitääkö ne olla oikosulussa vai auki, jotta moottori käy.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Tuota, eikös se kytkin estä vain startin käytön?kttopar kirjoitti:Tuota kytkintä voisi testata kun ottaisi liittimen irti laatikosta ja selvittäisi miten ne neljä piuhaa menee. Kaksi on varattu peruutusvalolle ja kaksi käynnistyksen estolle. Liittimestä pitäisi selvittää käynnistyksen eston kaksi johtoa ja se, että pitääkö ne olla oikosulussa vai auki, jotta moottori käy.
Eihän se käyvää moottoria sammuta.
-82 500 SEC
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
Juurikin näin. Sieltä kulkee vain startin heräte läpi.Harri126 kirjoitti:Tuota, eikös se kytkin estä vain startin käytön?kttopar kirjoitti:Tuota kytkintä voisi testata kun ottaisi liittimen irti laatikosta ja selvittäisi miten ne neljä piuhaa menee. Kaksi on varattu peruutusvalolle ja kaksi käynnistyksen estolle. Liittimestä pitäisi selvittää käynnistyksen eston kaksi johtoa ja se, että pitääkö ne olla oikosulussa vai auki, jotta moottori käy.
Eihän se käyvää moottoria sammuta.
JariN
lisää
no näinhän se tosiaan on....
Mutta palatakseni tuohon tyhjäkäyntiin:
Automaateissa tyhjäkäynti putoaa, kun vaihde laitetaan päälle.
Eteenpäin lähdetään hieman eri välityksellä kuin taakse, siksi pakilla sammuu mutta D:llä ei.
Toisaalta tyhjäkäynnin säätöä ei ruiskuvehkeissä yleensä tarvi säädellä.
Eli olisiko nyt joku muu syy, joka pudottaa kierroksia ? Esim. rikas seos,
joka voisi johtua ilmasuodattimesta, tulpista, tulpanjohdoista...
Käykö ihan tasaisesti vai pätkiikö yhtään ?
Mutta palatakseni tuohon tyhjäkäyntiin:
Automaateissa tyhjäkäynti putoaa, kun vaihde laitetaan päälle.
Eteenpäin lähdetään hieman eri välityksellä kuin taakse, siksi pakilla sammuu mutta D:llä ei.
Toisaalta tyhjäkäynnin säätöä ei ruiskuvehkeissä yleensä tarvi säädellä.
Eli olisiko nyt joku muu syy, joka pudottaa kierroksia ? Esim. rikas seos,
joka voisi johtua ilmasuodattimesta, tulpista, tulpanjohdoista...
Käykö ihan tasaisesti vai pätkiikö yhtään ?
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 190
- Liittynyt: Su 12.09.2004 23:11
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: lisää
Lähtee käymään aivan kuten ennenkin, eikä ole mitään pätkimistä havaittavissa missään vaiheessa.Rajoittimessa vaihtaa ihan suotuisasti isompaaHenry V. kirjoitti:no näinhän se tosiaan on....
Mutta palatakseni tuohon tyhjäkäyntiin:
Automaateissa tyhjäkäynti putoaa, kun vaihde laitetaan päälle.
Eteenpäin lähdetään hieman eri välityksellä kuin taakse, siksi pakilla sammuu mutta D:llä ei.
Toisaalta tyhjäkäynnin säätöä ei ruiskuvehkeissä yleensä tarvi säädellä.
Eli olisiko nyt joku muu syy, joka pudottaa kierroksia ? Esim. rikas seos,
joka voisi johtua ilmasuodattimesta, tulpista, tulpanjohdoista...
Käykö ihan tasaisesti vai pätkiikö yhtään ?

"Uuden vuoden rakettien ampuminen tapahtuu isännöitsijän määräämällä alueella ja lasten ampumisesta on sovittava erikseen."
Tupakka lyhentää elämää 2minuuttia, Olut pullo neljä minuuttia ja työpäivä 8 tuntia
Tupakka lyhentää elämää 2minuuttia, Olut pullo neljä minuuttia ja työpäivä 8 tuntia
JariN kirjoitti:Juurikin näin. Sieltä kulkee vain startin heräte läpi.Harri126 kirjoitti:Tuota, eikös se kytkin estä vain startin käytön?kttopar kirjoitti:Tuota kytkintä voisi testata kun ottaisi liittimen irti laatikosta ja selvittäisi miten ne neljä piuhaa menee. Kaksi on varattu peruutusvalolle ja kaksi käynnistyksen estolle. Liittimestä pitäisi selvittää käynnistyksen eston kaksi johtoa ja se, että pitääkö ne olla oikosulussa vai auki, jotta moottori käy.
Eihän se käyvää moottoria sammuta.
Muttakun minä olin katsovinani että kyllä sieltä "vaihteen siirtimen asento kytkimestä" menisi joku piuha moottorin ohjausyksikköön... ainakin sähkökaavion mukaan. Mikäs se sitten on?
Vai olenko taas tapani mukaan ihan pihalla?
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 190
- Liittynyt: Su 12.09.2004 23:11
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Vika löyty ihan sulakkeesta.Ehjän näköinen sulake olikin melko hapan tarkemmen tarkasteltuna.
"Uuden vuoden rakettien ampuminen tapahtuu isännöitsijän määräämällä alueella ja lasten ampumisesta on sovittava erikseen."
Tupakka lyhentää elämää 2minuuttia, Olut pullo neljä minuuttia ja työpäivä 8 tuntia
Tupakka lyhentää elämää 2minuuttia, Olut pullo neljä minuuttia ja työpäivä 8 tuntia