w115 240(300)d suuttimet G:n 300:een(vm-81) Passaako?
w115 240(300)d suuttimet G:n 300:een(vm-81) Passaako?
Eli vaihdoin tuossa rangeen G-mersun koneen mutta tuntuupi olevan vähän tehot hukassa, pitäs olla 8hp enemmän. Tässä on varmaan 18hp vähemmän ja se meinaa työntää tyhjäkäynnillä "jonkin" verran sinistä savua. Mietin tuossa ku siinä vanhemmassa koneessa tuntu olevan suuttimet kunnossa että jos vaihtas siitä tähän mutta onko suuttimissa eroa kun nuo hehkutulpatkin on erilaiset ja pitääkö samalla uusia joitain tiivisteitä/rikkoja niin osaa hommata etukäteen?
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viesti:
Sininen savu on öljyä polttoaineen seassa..
Mites se menikään, vaihtuiko W115/W123 -suutinten kierre jotenkin juuri kesken vuotta 1981! Ainakin suuttimen aluslevyt pitä uusia. Minä en ikinä muista kumminpäin ne on oikein päin.
Varmaan pitää hankkia yks ylimääräinen, johon kaivertaa "TOP!".
Mites se menikään, vaihtuiko W115/W123 -suutinten kierre jotenkin juuri kesken vuotta 1981! Ainakin suuttimen aluslevyt pitä uusia. Minä en ikinä muista kumminpäin ne on oikein päin.

Varmaan pitää hankkia yks ylimääräinen, johon kaivertaa "TOP!".
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Jepulis... Kyllähän minäkin olen siinä toivossa että vika olisi suuttimissa tai pumpussa. Kone oli tosiaan seissyt pari vuotta irti autosta ja jo silloin puskenut "jonkin verran" sinistä tyhjä käynnillä. Kone meinaa käydä vähä epätasasesti tyhjäkäyntiä jolloin savuuttaa mutta pikkusen ku antaa kierroksia niin käy tasasesti ja ei savuuta... Olisko kyse ennemmin ennakosta vai suuttimista? Ja lisä kysymys kun ei ole vielä valjennut, jos auto käy ja ottaa kierroksia niin voiko tehonpuute / epätasainen käynti johtua jonku sortin ilma vaivoista?