Autoni on siis C 200 CDI vm. 2001, kilometrejä n. 215 000, "lastutettu"
Mikähän mahtaa olla vikana, kun mittariston näyttöön ilmestyy välillä nuo kirjainyhdistelmät? Samalla ABS- valo syttyy palamaan mittariston vasemmassa alareunassa. Tällöin ei siis ole ABS, jarruassistentti ja luistonesto toiminnassa.
Vika ilmenee joskus esim. kuoppaan ajaessa, joskus kovemmassa kiihdytyksessä ja joskus vika tulee heti auton käynnistäessä.
Voiko olla esim. joku kosketushäiriö jossain anturissa, vai onkohan joku ohjausyksikkö tms. baashana?
Meneekös siinä kaksi johtoa jarrunestesäiliöön? Oletko lisäillyt jarrunesteitä? Kokeilepa vetäistä se johdon pistoke irralleen ja ajele sillai. Vieläkö syttyy valot?
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
Itselläni 220cdi 01 vuoden C mersu, välillä kun ajelee näyttöön tulee
"brake lining wear, visit workshop"
Osaisiko joku suomentaa tämän oma englanti ei riittänyt Jottain jarruista kai valittaa mutta..
staminen kirjoitti:Itselläni 220cdi 01 vuoden C mersu, välillä kun ajelee näyttöön tulee
"brake lining wear, visit workshop"
Osaisiko joku suomentaa tämän oma englanti ei riittänyt Jottain jarruista kai valittaa mutta..
staminen kirjoitti:Itselläni 220cdi 01 vuoden C mersu, välillä kun ajelee näyttöön tulee
"brake lining wear, visit workshop"
Osaisiko joku suomentaa tämän oma englanti ei riittänyt Jottain jarruista kai valittaa mutta..
KaiM kirjoitti:ABS:n hydrauliikkayksikkö meni vaihtoon.
1. kerta Veholla - vikakoodien lukeminen ja nollausyritys.
2. kerta Veholla - vikakoodien lukeminen uudestaan, ja vian paikannus.
3. kerta Veholla - ABS:n hyrdauliikkayksikön vaihto ja vikakoodien nollaus.
Tämä kaikki meni takuun piikkiin.
Nyt ei herjaile enää mitään.
E220cdi -01
5.2.2009, lumipyry ja peräkärry jälessä. "ABS;ESP;BAS herja" syttyi tauluun ja huomenna pitäs lähteä kelkat kärryssä reissuun *###tana!
Jatkoa seuraa: Kävin ajamassa 20km ilman kärryä ja kaikki ok, laitoin jälkeen pienemmän kärryn kuin päivällä ja ei edelleenkään mitään hämminkiä. Pitää huomenna kokeilla taas tuota pitkää kärryä jälkeen, kunhan ensin putsaan siitä pistokkeen. Tuli vain mieleen, että ton 13-napaisen pistokkeen kauttahan esim. asuntovaunujen ajonvakautus "juttelee" auton kanssa? Voisikohan vika siis olla kärryssä eikä autossa?