Lähtipä mersu lapasesta!

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3100
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Lähtipä mersu lapasesta!

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Tapahtui pari tuntia sitten:

Valitsin väärän reitin Saarijärveltä Jyväskylään, valitsemani Uuraistentie olikin aivan kamalassa kuosissa, jäinen ja urainen. Ei ollut jääkarhu käynyt ei.

Lähdin ohittamaan edellä körötellyttä hevosenvetoajoneuvoa reippaalla kaasulla ja tarjosi siinä ohittaessa 300 TD ensin vasenta kylkeä ja sitten oikeata. :shock: Sain kuin sainkin auton pidettyä tiellä.

Pulssin tasaannuttua meni kymmenen kilometriä ja taas mentiin kylkimyyryää sinne tänne suoralla tiellä ja romps! ojaan noin 70 Km/h vauhdista! Onneksi ei tullut ketään vastaan. Kolme varttia ja tuli hinuri ja hinasi ojasta. Siellä ojassa kerkesi miettiä. Opetus: tilannenopeus liian luja ajokeliin nähden ja itseluottamus liian kova omiin ajotaitoihin nähden. Ja pysyn jatkossa pääteillä tähän aikaan vuodessa..

Muistona nöyryyttävä kuitti, jossa otsikko: Ojasta veto, Mercedes
Viimeksi muokannut Petteri Kivimäki, Ti 13.01.2009 22:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Ihan OT:nä, minkäs värinen se mersu on?
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Onneks et pystäriä ajanu penkkaan, oisin kuristanu sut :lol:
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

Siellä pikkuteillä tuntuu porukka ajavan tosi kovaa. Tullut tässä ajeltua pori-äänekoski väli moneen kertaan. Ajelen juuri multian ja uuraisten kautta kun tykkän ajella syrjäteitä :)
Talvella pahassa kunnosa tie ja aattelen että itse ajelen jo maksimi nopeutta tiellä niin eiköhän sieltä autoja viuhahda ohi :shock:

Tuuning bemaria, ankka kadettia ja sitten ihan normi perhe autoakin.

Ihme etten ole vielä yhtäkään ohittaneista nähnyt ojassa siellä. Tai sitten ovat meneet vaan niin pitkälle metsään :?
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3100
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

AM kirjoitti:Ihan OT:nä, minkäs värinen se mersu on?
Sinimusta S124 300TD, uhkea.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

Tuliko autoon mitään isompia korjauksia ojassa käynnin jälkeen?
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Petteri Kivimäki kirjoitti:
AM kirjoitti:Ihan OT:nä, minkäs värinen se mersu on?
Sinimusta S124 300TD, uhkea.
Joo, ajattelin vaan että tänään saarijärvelle mennessä joku tuollanen tuli vastaan, taisipa olla tuon värinenkin.
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3100
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

jupehalm kirjoitti:Tuliko autoon mitään isompia korjauksia ojassa käynnin jälkeen?
Vasen etupyörä tuntuu satasen vauhdissa (tämän siis kokeilin Kirrin moottoritiellä :roll: ) täristävän ei muuta. Onneksi tämä talvi on ollut luminen, ettei mäntyyn asti menty. Parikymmentä metriä kinosta kynsin.

Huomenna soittelen rengasfirmoihin, aurauskulmat ja tasapainotukset on ohjelmassa seuraavaksi.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

Hyvä ettei sen suurempaa...

Itsellä on pito riittänyt kun olen jääteillä körötellyt, mutta eilen kun oli vain märkä asfaltti eikä jäästä tietoakaan niin sieltähän se perä yritti oikealta ohi... Pitää vissiin rauhoittua ettei pääse taas kattokerhoon niin kuin Ladalla aikoinaan. :oops:
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Ukko-Mikael
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Ti 25.11.2008 21:54

Re: Lähtipä mersu lapasesta!

Viesti Kirjoittaja Ukko-Mikael »

Terve.
Petteri Kivimäki kirjoitti:Tapahtui pari tuntia sitten:

Valitsin väärän reitin Saarijärveltä Jyväskylään, valitsemani Uuraistentie olikin aivan kamalassa kuosissa, jäinen ja urainen. Ei ollut jääkarhu käynyt ei.

Lähdin ohittamaan edellä körötellyttä hevosenvetoajoneuvoa reippaalla kaasulla ja tarjosi siinä ohittaessa 300 TD ensin vasenta kylkeä ja sitten oikeata. :shock: Sain kuin sainkin auton pidettyä tiellä.

Pulssin tasaannuttua meni kymmenen kilometriä ja taas mentiin kylkimyyryää sinne tänne suoralla tiellä ja romps! ojaan noin 70 Km/h vauhdista! Onneksi ei tullut ketään vastaan. Kolme varttia ja tuli hinuri ja hinasi ojasta. Siellä ojassa kerkesi miettiä. Opetus: tilannenopeus liian luja ajokeliin nähden ja itseluottamus liian kova omiin ajotaitoihin nähden. Ja pysyn jatkossa pääteillä tähän aikaan vuodessa..

Muistona nöyryyttävä kuitti, jossa otsikko: Ojasta veto, Mercedes
Se on suuri harmi ja kiusa että niin kävi. Onneksi Sinulle ei käynyt näköjään sen pahemmin.


Toistaiseksi "hitain" suorittamani 360 asteen tahaton käännös tapahtui toissailtana kun nousin ensin kolmostieltä 309:lle ja sitä vähän matkaa ajettuani päätin kääntyä tulosuuntaani.

Siinä on Hervantaan päin mennessä tien oikealla puolella liittymä (Meru jotain) jossa on liikenteenjakaja, ja ajattelin että käännän siinä.

Jarrutin ennen kääntymistä, käännyin liittymästä oikealle käytännössä matelemalla, ja heti liikenteenjakajan takana käänsin vasemmalle aikomuksena palata tielle. Painoin aivan vähän kaasua. Palasin tielle kyllä, mutta perä edellä.

Eipä ikinä uskoisi että tuossa varmastikin alle 10 km/h tuntinopeudessa perä tosiaan lähtisi oikealta puolelta eteen niin helposti ettei ensin edes tahtonut havaita mokomaa. Kytkin alhaalla ja kaasu ylhäällä katselin maisemien muuttumista auton etu- ja sivuikkunoista kun perä omalla hitausmomentillaan ikäänkuin hiljakseen lipui eteen, noin 180 astetta alunperin tarkoitetusta suunnasta ennenkuin renkaat saivat yhtään minkäänlaista otetta. Perä päätyi lopulta melkein 309:n itää kohti vievälle kaistalle.

Liittymä oli kauttaaltaan lievästi muhkuraisen jään peittämä, ja äkillisen suojakelin takia pinnasta kastunut, mutta sen kostean kerroksen alla jää oli vielä niin kovaa ettei nasta tahtonut tarttua.

Nousin autosta ihmettelemään tuota jääpintaa. Oli pakko pitää autonkatosta kiinni ettei olisi itse kaatunut. Totesin että siinä on ympärillä joitakin syvänpuoleisen näköisiä paikkoja joista mikä vaan olisi voinut olla ottamassa Mersusta koppia.

Tässä ollaan nyt sitten ajeltu liittymiin ikään kuin hiukan etukäteen hermostuneena.
Roas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Su 11.01.2009 16:28
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Roas »

Petteri otti opikseen, näin ymmärsin. Sitä samaa meille muillekin, siis tilannehallinnan oppimista.
Kävi todella hyvin, jos tarvittiin vain hinausta ja pyörän kulmien säätöä.
Parempaa jatkoa toivoen. :shock:
w210 E300 TD
-Jack-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 94
Liittynyt: To 13.03.2008 20:46
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja -Jack- »

Eilen minullekin oli käydä useampaan kertaan samallalailla. Lähdin ohittamaan kaveriani ja vauhtia oli n. 120. Ohitus loppui alkavaan sivuluisuun ja päätin kerrankin olla fiksu ja jättää tekemättä ohituksen.

Pimeän tullessa lähdin käymään toisen kaverin luona kylässä ja matkalla joku vilkautti minulle valoja. Ja samalla hetkellä kun laitoin pitkät päälle, edessäni oli hirvikoira. Jarrutin pikaisesti, tein väistöliikkeen ja seuraavaksi oltiinkin rajussa sivuluisussa puolelta toiselle. Lopulta sain auton hallintaan, mutta lähellä oli ajaa kuusikkoon. Luettua aikaisemmin päivällä tätä topiccia, päätin ajaa todella körötellen perille, jotta en lopulta kolaroisi autoa.
Avatar
reimah
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 254
Liittynyt: Su 29.01.2006 15:15
Paikkakunta: Puuppola

Viesti Kirjoittaja reimah »

Normi talvikelillä se Saarijärvi-Uurainen väli on hyvä pätkä ajaa.
Pystyy ajamaan pienessä luisussa lähes koko pätkän.. tietysti juurikaan maksiminopeusrajoitusta ylittämättä :wink:
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3100
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Aurauskulmat säädettiin, keulassa oli hieman klappia ja takana cambereissa sitäkin enemmän, ja säädätyksessä hävisi pieni kolahdus samalla. Mielestäni.

Vasen etupyörä, jonka johdatuksella jorpakkoon mentiin, tarvitsi tasapainotuksessa 50 grammaa lyijyä että tokeni. Rompotti melkoisesti. Kumpihan lienee ottanut nokkiinsa, rengas vaiko vanne.

Joskus pienessä vauhdissa sladittaminen ja ASD:n testaaminen kuuluu takavetoisen omistamiseen. Vapaamatkustaminen 70 Km/h:n vauhdissa ja vielä sivuluisussa ei. Siinä kerkiää tajuta että perhana, tämä ei ole enää ohjattavissa, minäkin kerkesin katsella että tuonnehan tässä mennään! Aika ikävää, mutta opettavaista.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
ribaabbariba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: To 19.01.2006 18:15
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja ribaabbariba »

Mulla lähti mazda aikanaan lapasesta reilun satasen vauhissa. Siinä ei ehtiny edes säikähtää ennenkuin ojan pohjalla. En vieläkään tiedä, miksi jäin henkiin, enkä ajautunut sen rekan alle, jota olin ohittamassa. Ajotaidosta se ei ainakaan ollu kiinni. Mitään siinä ei ehtinyt edes ajattelemaan.
kip
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: La 13.12.2008 18:04

Re: Lähtipä mersu lapasesta!

Viesti Kirjoittaja kip »

Petteri Kivimäki kirjoitti:Tapahtui pari tuntia sitten:

Valitsin väärän reitin Saarijärveltä Jyväskylään, valitsemani Uuraistentie olikin aivan kamalassa kuosissa, jäinen ja urainen. Ei ollut jääkarhu käynyt ei.

Lähdin ohittamaan edellä körötellyttä hevosenvetoajoneuvoa reippaalla kaasulla ja tarjosi siinä ohittaessa 300 TD ensin vasenta kylkeä ja sitten oikeata. :shock: Sain kuin sainkin auton pidettyä tiellä.

Pulssin tasaannuttua meni kymmenen kilometriä ja taas mentiin kylkimyyryää sinne tänne suoralla tiellä ja romps! ojaan noin 70 Km/h vauhdista! Onneksi ei tullut ketään vastaan. Kolme varttia ja tuli hinuri ja hinasi ojasta. Siellä ojassa kerkesi miettiä. Opetus: tilannenopeus liian luja ajokeliin nähden ja itseluottamus liian kova omiin ajotaitoihin nähden. Ja pysyn jatkossa pääteillä tähän aikaan vuodessa..

Muistona nöyryyttävä kuitti, jossa otsikko: Ojasta veto, Mercedes
Onneksi selvisit suuremmitta vaurioitta. Täytyy kyllä myöntää, että nämä modernit ajonvakausjärjestelmät ovat uskomattomia ja estävät juuri tuollaiset tilanteet. Itse en tule enää ostamaan autoa jossa ajonvakausta ei ole. Omassa autossa on sen verran vääntöä (700nm), että ilman ajonhallintalaitteistoa autoa olisi näillä keleillä täysin mahdoton ajaa, mutta nyt kun painaa kaasun pohjaan niin auto vain kiihtyy hitaammin ja valo vilkkuu. Missään tilanteessa ja millään kaasutuksella ei ole ollut mitään ongelmaa. Autoa ei kerta kaikkiaan saa poikittain vaikka yrittäisi. Ottaen huomioon että joudun ajamaan 18 tuumaisilla 235 leveillä renkailla, niin välillä tuntuu että parempaa talviautoa ei ole. Airmaticin kun vielä säätää comfortille niin luulisi ajavan pehmeillä 14 tuumaisilla renkailla, niin mukavalta se tuntuu. Kyllä AMG:n ja MB:n insinöörit osaa. :D
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Re: Lähtipä mersu lapasesta!

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

kip kirjoitti:Onneksi selvisit suuremmitta vaurioitta. Täytyy kyllä myöntää, että nämä modernit ajonvakausjärjestelmät ovat uskomattomia ja estävät juuri tuollaiset tilanteet. Itse en tule enää ostamaan autoa jossa ajonvakausta ei ole. Omassa autossa on sen verran vääntöä (700nm), että ilman ajonhallintalaitteistoa autoa olisi näillä keleillä täysin mahdoton ajaa, mutta nyt kun painaa kaasun pohjaan niin auto vain kiihtyy hitaammin ja valo vilkkuu. Missään tilanteessa ja millään kaasutuksella ei ole ollut mitään ongelmaa. Autoa ei kerta kaikkiaan saa poikittain vaikka yrittäisi. Ottaen huomioon että joudun ajamaan 18 tuumaisilla 235 leveillä renkailla, niin välillä tuntuu että parempaa talviautoa ei ole. Airmaticin kun vielä säätää comfortille niin luulisi ajavan pehmeillä 14 tuumaisilla renkailla, niin mukavalta se tuntuu. Kyllä AMG:n ja MB:n insinöörit osaa. :D
Niin mutta se ajonvakautusjärjestelmä on myös saatava kytkettyä pois päältä, tiettyjä tilanteita varten. mieluiten niin että abs on eri napilla. :roll:
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
jartuo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1955
Liittynyt: Su 01.08.2004 17:12
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartuo »

Aivan ehdottomia noi ajovakauden- ja kaikki muutkin laitteet jotka parantaa turvallisuutta.

Eka auto on alla jossa on ajovakaudenjärjestelmä, en olisi ikinä uskonut, että siitä voi niin paljon olla hyötyä ihan normaalissakin ajossa.

Yllättävää muuten miten äkkiä pystyy tupakoimaan ojaanajon jälkeen :D
W204 -11
W124 250 Man.
W309 om603.
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

jartuo kirjoitti:Yllättävää muuten miten äkkiä pystyy tupakoimaan ojaanajon jälkeen :D
Puhut miehelle joka ajoi Ladansa keula-piruetin kautta katolleen vieden kuusen mennessään noin 90km/h vauhdista. ja ensimmäinen ajatus siellä ojanpohjalla autosta kömmittäessä ja lasipaloja sylkiessä oli että "tämä oli kivaa! uudestaan" kunnes tajusi että auto on aivan entinen ja muisti että autossa ei ollut muuta vakuutusta kuin pakollinen liikennevakuutus. Sen jälkeen mieli muuttui... :cry:
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3100
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Toissa päivänä totesin ikään kuin varotuksena itselleni että "ompa taas liukasta". Varmaan minuutti ja tulee keulakolaroitu hieno Bemarin katumaasturi hinausauton kyydissä vastaan, toinen minuutti ja Keskussairaalan on kolari jossa muutama ambulanssi ja polliisikin paikalla.

Ja vaikka ajonvakaus- ym. jutut on tuiki tarpeellisia niin eivät nekään kaikelta pelasta, kuten muutaman vuoden takaisesta Porvoon moottoritien ketjukolarista muistamme..
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Avatar
Vensku_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 466
Liittynyt: Ma 05.11.2007 19:34
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Ite laskin tuossa Korpilahdentien (tie 610) tuossa 23 joulukuuta, oli mukavan luminen keli ja luntakin taisi jossain välissä tuprutella. Kylmästi vaan ylikovaa ja kaikista autoista ohi Volvolla, pitäähän nyt kartanovolvojen perinnettä ja mainetta pitää yllä.. :roll: :lol:

Hyvin se meni, liukasta oli mutta kyllä Volvon alusta ottaa tien omakseen nopeasti. :twisted:

Ja sitten tuossa perjantaina kun töistä läksin, tappisladissa lähtiin työkaverin kanssa, hän ajoi sierralla, niin eikös meikäläinen pölläytä sen 270 astetta perä eellä ojaan, tai siis penkalle, 15cm päässä kävi valaisinpylväs volvon keulaa... :shock: :oops: Omin avuin ylös. Eikä ollu liukasta, mutta taisimpa säätää raitisilmapuhallinta siinä justiinsa, niin ei ehtiny tarpeeksi nopeaa vastaohjausta tehdä. :D

Kaveri ajo maanantaina sierransa sitten ojaan samalla tienpätkällä... :lol:

Eipä oo hirveesti tullu leikittyä sen jälkeen... :roll:
Mersut: W902 208D '96 - W903 310D '97 - projekti

BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
Avatar
Jonski
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 198
Liittynyt: La 03.05.2008 22:32
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Jonski »

Niin vielä, mutta kyllä se leikkimisen himo kohta voittaa ja sitten mennään taas tappisladia :D
Avatar
Vensku_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 466
Liittynyt: Ma 05.11.2007 19:34
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Jonski kirjoitti:Niin vielä, mutta kyllä se leikkimisen himo kohta voittaa ja sitten mennään taas tappisladia :D
Joo... Kyl sitä vähän... tuli kokeiltua senkin jälkeen... :roll:


:twisted: :twisted: :twisted:
Mersut: W902 208D '96 - W903 310D '97 - projekti

BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

Ainakin itsellä on ollut tähän asti niin että, aina kun vetää tapposladia tms. ja yleensäkin kun ajaa ylinopeutta, niin ei ole käynyt mitään.

Mutta jo muutaman kerran on käynyt niin että "hiljennämpäs vauhtia ettei vaan käy pahasti" ja eikös parin mutkan jälkeen ajopeli olekkin menossa aivan johonkin muualle kuin mihin pitäisi.

Esim. kellon kanssa aikaa eräästä sorapätkästä. "maalin" jälkeen n. 2km ja Lada katolleen näreikköön... :cry:

Johtunee varmaankin keskittymisen herpaantumisesta. Siispä olen todennut turvallisimmaksi mennä niin kovaa kuin kantti kestää... 8) Mutta tietenkin turvallisesti :roll:
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3100
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Siilinjärvellä näköjään kaks bemaria nokakkain jäisellä tiellä. Tulos: 4 sairaalaan.

Minäpäs löysin tuohon omaan pikkujuttuuni yhden lisätekijän. Mietin tuossa liukkailla ajellessani muutamaan otteeseen, että perässä on liian vähän pitoa suhteessa renkaiden kuntoon. Piste. Ryhdyttyäni asiaa tutkimaan yksi vinkki auttoi: S124sen hydromatin toimintaa ohjaavan tasosäätimen yhdystanko oli tekemäni remontin jäljiltä väärässä reiässä paikallaan; niitä reikiä on tasonsäätimen vivussa nääs kaksi.

Kuva

Vaihdoin uuden säätötangon oikeaan reikään oikean mittaiseksi paikalleen ja tuoreestin hydrauliöljyä ja vot! auto on kuin uudesti syntynyt, ihan eri lailla pitää liukkaalla takapää..

(Hydromatin öljynvaihto on homma sinänsä. Tein homman silviisii, että imaisin imupumpulla säiliön mustasta öljystä tyhjäksi -> uutta öljyä sekaan -> ajoa päivä -> taas mustaa ölöjyä pihalle -> uutta öljyä..ja taas on säiliössä tummanpuhuvaa öljyä! ASDkö sen likaa?)
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
jartuo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1955
Liittynyt: Su 01.08.2004 17:12
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartuo »

Nuorempana luotin siihen, että lähdin aina kauhialla kiireellä ja viime tingassa ettei minulla kertakaikkaan ollut aikaa ajaa kolareita :D
W204 -11
W124 250 Man.
W309 om603.
Avatar
Vensku_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 466
Liittynyt: Ma 05.11.2007 19:34
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

jartuo kirjoitti:Nuorempana luotin siihen, että lähdin aina kauhialla kiireellä ja viime tingassa ettei minulla kertakaikkaan ollut aikaa ajaa kolareita :D
:lol: Aika hyvä!

Kerran minäkin läksin kiireellä, katoin nopeasti että kuorma-auto kääntyy, kun vilkku kerran näytti keltaista... Niin, kun siinä on se 5w lamppu "äärivalona"... Ei muuta ku työnnetään rekan edestä valtatielle. Jaa, ei se käännykkään pitkät sytty, ja varmaan metrin päästä meni semi 90km/h ohitte, eli melkein kuskin ovesta sisään. :shock: Sen jälkeen ei oo risteyksissä ollu ihan samanlainen kiire... :(
Mersut: W902 208D '96 - W903 310D '97 - projekti

BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
Vastaa Viestiin