ESP Defective! Visit workshop!
ESP Defective! Visit workshop!
Osaatteko sanoa mikä pamahti rikki?
Aamulla startatessa ilmoitti liian pienestä akun latauksesta ja mukavuuslaitteet kytkeytyivät pois.
Lähdin ajamaan ja motarin rampissa iskin kaasun totutusti pohjaan. Auto ei tuntunut kiihtyvän, joten painoin Kick Downinkin pohjaan, mutta auto ei vaihtanutkaan pienemmälle. Ainoa tulos, mutkaisessa rampissa oli, että kojetaulu pamahti täyteen discovaloja.
Moottorin keltainen kuva syttyi ja tuli ilmoitus: ESP Defective! Visit workshop!
Myöhemmin yritin kytkeä ESP:tä sen napista pois päältä, mutta tuloksitta. Yritin myös kytkeä vakionopeudensäädintä päälle, mutta sekin antoi varoituksen: Speedtronic! Visit workshop!
Samat hapatukset tuli jokaisesta lisälaitteesta.
Eikö virtaa riittänyt ESP:lle vai menikö siitä mutkassa, kovassa kiihdytyksessä joku anturi rikki?
Luultavammin nuo muut vikailmoitukset aiheutuivat ESP:n toimimattomuudesta.
Aamulla startatessa ilmoitti liian pienestä akun latauksesta ja mukavuuslaitteet kytkeytyivät pois.
Lähdin ajamaan ja motarin rampissa iskin kaasun totutusti pohjaan. Auto ei tuntunut kiihtyvän, joten painoin Kick Downinkin pohjaan, mutta auto ei vaihtanutkaan pienemmälle. Ainoa tulos, mutkaisessa rampissa oli, että kojetaulu pamahti täyteen discovaloja.
Moottorin keltainen kuva syttyi ja tuli ilmoitus: ESP Defective! Visit workshop!
Myöhemmin yritin kytkeä ESP:tä sen napista pois päältä, mutta tuloksitta. Yritin myös kytkeä vakionopeudensäädintä päälle, mutta sekin antoi varoituksen: Speedtronic! Visit workshop!
Samat hapatukset tuli jokaisesta lisälaitteesta.
Eikö virtaa riittänyt ESP:lle vai menikö siitä mutkassa, kovassa kiihdytyksessä joku anturi rikki?
Luultavammin nuo muut vikailmoitukset aiheutuivat ESP:n toimimattomuudesta.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Vastauksia ei ole vielä tullut, joten kerron miten homma eteni.
Lähdin äsken viemään autoa Veholle ja huomasin, että mitään herjauksia ei tullut enää. Ainoastaan keltainen moottorin kuva muistuttaa mittaristossa tapahtuneesta.
ESP toimi, kuten myös kaikki muutkin vimpeleet. Moottori ei myöskään ole vikatilassa vaan ottaa kierrokset 4500 asti ja muutenkin kulkee normaalisti.
Saan auton vasta huomenna testeriin, kun en jaksanut jonotella tänään. Toivottavasti selviää niin vähällä, että kuitataan testerillä herjat ja meno jatkuu taas. Tosin laturin tai akun osalta tullee vaihtotarvetta lähiaikoina, jos kaikki sai todella alkunsa virran vähyydestä...
Lähdin äsken viemään autoa Veholle ja huomasin, että mitään herjauksia ei tullut enää. Ainoastaan keltainen moottorin kuva muistuttaa mittaristossa tapahtuneesta.
ESP toimi, kuten myös kaikki muutkin vimpeleet. Moottori ei myöskään ole vikatilassa vaan ottaa kierrokset 4500 asti ja muutenkin kulkee normaalisti.
Saan auton vasta huomenna testeriin, kun en jaksanut jonotella tänään. Toivottavasti selviää niin vähällä, että kuitataan testerillä herjat ja meno jatkuu taas. Tosin laturin tai akun osalta tullee vaihtotarvetta lähiaikoina, jos kaikki sai todella alkunsa virran vähyydestä...
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Jatkan aloittamaani monologia...
Vika korjaantui itsestään. Lähdi firman pihasta ajamaan kotiin niin auto toimi moitteettomasti (myös ESP toimi) ja ensimmäistäkään varoitusvaloa ei enää mittaristossa näkynyt.
Ilmeisesti vähistä virroista tämä sai alkunsa ja tokeni, kun taas oli täysi latinki.
Mielenkiintoinen vekotin tämä W211
Osaisiko joku kuitenkin vastata siihen, että missä sijaitsee takakontin sisävalon kytkin? Tuli vain mieleeni, kun tuo takaluukun avauskahva jää minulla nykyään jumiin "auki asentoon", kun siitä on vetänyt. Voisiko olla niin, että se valokytkin on tuon kahvan yhteydessä ja valo palaa jatkuvasti kontissa, jos kahva jämähtää tuohon "avaus asentoon"? Tämä osaltaan myös selittäisi akun virtojen hukkaantumisen, ellei vikaa löydy laturista tai akusta.
Kun ei ole kaadettavia takapenkkejä niin en pääse todentamaan tuota valon päällä oloa, ellen ala etsimään erikseen sitä kytkintä jostain.
Niin ja kahvan saa siis palautettua takaisin vain mekaanisesti, itse sen siihen asentoon takaisin työntämällä. ilman tätä ensin tehtävää palautusoperaatiota luukku ei siitä kahvasta aukea. Matkustamon hytistä ja kaukosäätimestä sen kyllä saa auki, riippumatta kahvan asennosta.
Vika korjaantui itsestään. Lähdi firman pihasta ajamaan kotiin niin auto toimi moitteettomasti (myös ESP toimi) ja ensimmäistäkään varoitusvaloa ei enää mittaristossa näkynyt.
Ilmeisesti vähistä virroista tämä sai alkunsa ja tokeni, kun taas oli täysi latinki.
Mielenkiintoinen vekotin tämä W211

Osaisiko joku kuitenkin vastata siihen, että missä sijaitsee takakontin sisävalon kytkin? Tuli vain mieleeni, kun tuo takaluukun avauskahva jää minulla nykyään jumiin "auki asentoon", kun siitä on vetänyt. Voisiko olla niin, että se valokytkin on tuon kahvan yhteydessä ja valo palaa jatkuvasti kontissa, jos kahva jämähtää tuohon "avaus asentoon"? Tämä osaltaan myös selittäisi akun virtojen hukkaantumisen, ellei vikaa löydy laturista tai akusta.
Kun ei ole kaadettavia takapenkkejä niin en pääse todentamaan tuota valon päällä oloa, ellen ala etsimään erikseen sitä kytkintä jostain.
Niin ja kahvan saa siis palautettua takaisin vain mekaanisesti, itse sen siihen asentoon takaisin työntämällä. ilman tätä ensin tehtävää palautusoperaatiota luukku ei siitä kahvasta aukea. Matkustamon hytistä ja kaukosäätimestä sen kyllä saa auki, riippumatta kahvan asennosta.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Minulla on vanhan mallinen kommari, jossa ei ole kameraa ja kun en kännykkäkauppaankaan jaksanut lähteä, eikä videokameraakaan ole niin yritin aamulla sulloa muijaa peräkonttiin, mutta se ei mahtunut. Mitä nyt tehdänh1131 kirjoitti:Laita vaikka puhelimesi takaluukkuun ja laita se kuvaamaan videota nii sitten saat selville sammuuko valo. Videokamera olis paras. Tai eukko


X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Nyt on konstit vähissä. Pitäskö turvautua hölmöläisten konstiin että muovipussi peräkonttiin ja sit ku aukaset luukun nii pussi kii nopeesti. Sit tutkia jäikö valoa pussiin
Eiku oikeesti, onko sulla valokuitua, sitä misä käytetään saunan valoissa. Sen jos jättäs luukun väliin nii vois nähdä siitä palaako valo kun luukku on kiinni.
Läppäriin webbi kamera tai lainaa tutulta kameraa/puhelinta

Eiku oikeesti, onko sulla valokuitua, sitä misä käytetään saunan valoissa. Sen jos jättäs luukun väliin nii vois nähdä siitä palaako valo kun luukku on kiinni.
Läppäriin webbi kamera tai lainaa tutulta kameraa/puhelinta
Valokuituakaan ei ole, eikä tutut suostu lainaamaan kameraa, mutta kaverin muija olisi pienempi ja sitä kuulema saa lainaksinh1131 kirjoitti:Nyt on konstit vähissä. Pitäskö turvautua hölmöläisten konstiin että muovipussi peräkonttiin ja sit ku aukaset luukun nii pussi kii nopeesti. Sit tutkia jäikö valoa pussiin![]()
Eiku oikeesti, onko sulla valokuitua, sitä misä käytetään saunan valoissa. Sen jos jättäs luukun väliin nii vois nähdä siitä palaako valo kun luukku on kiinni.
Läppäriin webbi kamera tai lainaa tutulta kameraa/puhelinta

X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Täytynee kysyä Veholta, että koska akku on viimeksi vaihdettu ja vaikka mittauttaa lataukset jossain niin pääsee eroon noista sähköongelmista, kun syy ongelmaan selviää.JarkkoN kirjoitti:Sähkön vähyyttä se varmaankin on.
Miten vanha on akku?
Minkälainen on akku, tarkalleen ottaen?
Onko autossa pa-lämmitin?
Yksi tapa estää vikoja ennalta on ostaa uusi akku, jossa on iso
kapasiteetti (Ah) ja joka kestää purkamista hajoamatta.
Tänään tosin ei taas ollut mitään ongelmia käynnistäessä. Johtunee lämpimämmästä säästä (tai sitten siitä, että palautin illalla sen takaluukun kahvan "kiinni asentoon")

X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
No, eiks joku vois hommata vaikka yhden venepakolaisen, jota sitten vuokraisi...?Valokuituakaan ei ole, eikä tutut suostu lainaamaan kameraa, mutta kaverin muija olisi pienempi ja sitä kuulema saa lainaksi
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
Jos kyseessä on E220 CdiA -04 ja siinä alkuperäinen akku ja
autossa on webasto, niin akku alkaa olemaan niin vanha, että
se kannattaisi vaihtaa. Ei muuta kuin ajat akkuliikkeeseen ja otat
suurimman akun, mitä autoon mahtuu.
Tavallinen käynnistinakku kestää 50% purkauksia, syvemmät purkaukset
vanhentavat akkua nopeasti. Erityiset syväpurkausakut kestävät
jopa 70% purkauksia. Webastolla on tapana vetää akku aika
tyhjäksi, varsinkin jos sitä käytetään, kun moottori ei käy.
autossa on webasto, niin akku alkaa olemaan niin vanha, että
se kannattaisi vaihtaa. Ei muuta kuin ajat akkuliikkeeseen ja otat
suurimman akun, mitä autoon mahtuu.
Tavallinen käynnistinakku kestää 50% purkauksia, syvemmät purkaukset
vanhentavat akkua nopeasti. Erityiset syväpurkausakut kestävät
jopa 70% purkauksia. Webastolla on tapana vetää akku aika
tyhjäksi, varsinkin jos sitä käytetään, kun moottori ei käy.
Speedtronic - Drive to workshop!
Täälläkin nyt sitten pamahti "Speedtronic - Drive to workshop" teksti tauluun (e280cdi v6-2006, pre-facelift sedan) kun koitin kytkeä cruisea päälle. Ei toiminut cruise, joten ajelin vähän matkaa parkkipaikalle sammutin auton ja käynnistin uudelleen. Taas toimi niinkuin pitääkin.
Katselin akun jännitteitä huoltovalikosta. Ekaksi näytti paikallaan 13v parinkymmenen sekunnin kuluttua vain 12v. Auto käyntiin ja lataus 14,2v-14,3v, joten se ainakin toimii.
Pitääkö nyt aamulla akkukauppaan hyökätä? Miten akun saa näkösälle sedanista (ei varapyörää)? Miten puretaan peräkotin verhoilu siitä tavaratilan kannen allaolevasta tilasta? sen etuosassa näkyi olevan pari sellaista muovista 3cm "ruuvia?" kolmiomallisella kannalla. Pyöritetäänkö nuo irti ruuvin tapaan vai miten??
Katselin akun jännitteitä huoltovalikosta. Ekaksi näytti paikallaan 13v parinkymmenen sekunnin kuluttua vain 12v. Auto käyntiin ja lataus 14,2v-14,3v, joten se ainakin toimii.

Pitääkö nyt aamulla akkukauppaan hyökätä? Miten akun saa näkösälle sedanista (ei varapyörää)? Miten puretaan peräkotin verhoilu siitä tavaratilan kannen allaolevasta tilasta? sen etuosassa näkyi olevan pari sellaista muovista 3cm "ruuvia?" kolmiomallisella kannalla. Pyöritetäänkö nuo irti ruuvin tapaan vai miten??
Re: Speedtronic - Drive to workshop!
Varapyörättömässä autossa se akku on tavaratilan pohjan keskellä sen kuvaamasi pahvin alla, säilytyslokeron etupuolella pahvin alla eli ne ruuvit vaan irti niin pahvi lähtee pois ja akku tulee näkyville. Muistaakseni lähtevät pyörittämällä, jos keskellä on erillinen tappi jossa hattu niin se pitää nostaa ensin pois mutta muistelisin että noissa "ruuveissa" ei ole sitä lukitustappia keskellä.RikuK kirjoitti: Miten puretaan peräkotin verhoilu siitä tavaratilan kannen allaolevasta tilasta? sen etuosassa näkyi olevan pari sellaista muovista 3cm "ruuvia?" kolmiomallisella kannalla. Pyöritetäänkö nuo irti ruuvin tapaan vai miten??
Re: ESP Defective! Visit workshop!
Sen valon voi testata ottamalla polttimon irti ja liittämällä jatkojohdot siihen polttimon kantaan. Sitten johdot luukun välistä pihalle ja polttimo johtojen väliin. Jos ei ole jahta johdonpätkää, niin sitten ei onnistu. Muuten onnistuu.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Re: ESP Defective! Visit workshop!
jos akkua vaihdat niin harkitse tota optimaa, siinä on voimaa vaikka näyttää että 75ah Mulla on ollut pari vuotta nyt ja ei ole tarvinnut latailla vaikka on webasto käytössä ja auto on lyhyessä ajossa. http://www.akkunetti.fi/product_info.ph ... s_id=13375" onclick="window.open(this.href);return false;
W 202 C 180 -98
EX-W 210, 290 TD 1997
EX-W 210, 290 TD 1997
Re: Speedtronic - Drive to workshop!
Jatkanpa tähän: Pari viikkoa sitten mittaristoon tuli ilmoitus punaisella "battery jotain" ja drive to workshop. Auto oli parkissa pari päivää 5-10c pakkasessa. Lähti kuitenkin käyntiin normaalisti ja imoitusta ei enää tullut kun autolla oli ajeltu parikymmentä kilometriä.RikuK kirjoitti:Katselin akun jännitteitä huoltovalikosta. Ekaksi näytti paikallaan 13v parinkymmenen sekunnin kuluttua vain 12v. Auto käyntiin ja lataus 14,2v-14,3v, joten se ainakin toimii.![]()
Päivittäin autoa käytettäessä ei ilmoittele mitään.
Mittailin tässä nyt mielenkiinnosta akkujen jännitteet yleismittarilla ja tulokset oli seuraavia: Pikkuakku 13,74v, pääakku 12,54v.
Pikkuakku varmaan on ihan iskussa, mutta onko mielestänne pääakun jännite asiallinen? Molemmat akut mersun leimoilla, pääakku oli Varta 95Ah 850aen VRLA-batterie, eli onko tuo joku AGM-akku? Mitään AGM-tekstiä en siitä löytänyt. Auto on w211 e280cdi vuosimallia 2006.
Re: ESP Defective! Visit workshop!
koulussa puhuttiin näistä ''uudemmista'' autoista missä on kauheesti palikkaa ja vimpainta, voi näitä häiriö valoja syttyä vaikka ottamalla akun kengän liian pitkäksi aikaa pois irti.. tai sitten jos laittaa liian nopeasti takaisin, riippuu systeemistä. Ja jos akun varaus on käynyt liian alhaalla, saattaa käyä se ilmiö että ohjainlaite ottaa näitä ''tarpeettomia'' mukavuuksia pois päältä niin pitkäksi aikaa että akun varaus on normaali, ja tietysti saattaa sytytellä näitä merkkivaloja, koska nehän sillon ei toimi
eli jos ei lähde merkkivalot ajamalla, ( joissain autoissa ajomatka saattaa mennä jopa 100km että nollaantuu itsekseen) tai sitten pitää jopa käyttää nollaamassa virhekoodit jossain pajalla. ( anteeksi jos kirjoitin epäselvästi, en nukkunut yöllä
.. )


ex. 190E 2.0l
ex. W124 260E
ex. W124 300 farkkuautomaatti
ex. W201 2,3 setani
ex. w201 2.0 pusivagon
ex.W123 300D -84 manuaali Sedan ( Vanharouva Hilima )
ex. W124 300D - 86 Manuel Sedan
ex. W126 260SE -89
w124 260E -88
ex. W124 260E
ex. W124 300 farkkuautomaatti
ex. W201 2,3 setani
ex. w201 2.0 pusivagon
ex.W123 300D -84 manuaali Sedan ( Vanharouva Hilima )
ex. W124 300D - 86 Manuel Sedan
ex. W126 260SE -89
w124 260E -88
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Speedtronic - Drive to workshop!
Jos akku on ~3 vanha niin se kannatta vaihtaa varsikin jos epäilee että se ei ole kunnossaRikuK kirjoitti:Jatkanpa tähän: Pari viikkoa sitten mittaristoon tuli ilmoitus punaisella "battery jotain" ja drive to workshop. Auto oli parkissa pari päivää 5-10c pakkasessa. Lähti kuitenkin käyntiin normaalisti ja imoitusta ei enää tullut kun autolla oli ajeltu parikymmentä kilometriä.RikuK kirjoitti:Katselin akun jännitteitä huoltovalikosta. Ekaksi näytti paikallaan 13v parinkymmenen sekunnin kuluttua vain 12v. Auto käyntiin ja lataus 14,2v-14,3v, joten se ainakin toimii.![]()
Päivittäin autoa käytettäessä ei ilmoittele mitään.
Mittailin tässä nyt mielenkiinnosta akkujen jännitteet yleismittarilla ja tulokset oli seuraavia: Pikkuakku 13,74v, pääakku 12,54v.
Pikkuakku varmaan on ihan iskussa, mutta onko mielestänne pääakun jännite asiallinen? Molemmat akut mersun leimoilla, pääakku oli Varta 95Ah 850aen VRLA-batterie, eli onko tuo joku AGM-akku? Mitään AGM-tekstiä en siitä löytänyt. Auto on w211 e280cdi vuosimallia 2006.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Speedtronic - Drive to workshop!
Päivitystä. eilen tuli taas mittaristoon punainen ilmoitus "drive to workshop" akun kuvalla, ajelin akkuliikkeeseen, jossa testailtiin. Tuloksena pikkuakun jännite alle 8 volttia.. Pikkuakku vaihtoon ja taas rokkaa.RikuK kirjoitti:Mittailin tässä nyt mielenkiinnosta akkujen jännitteet yleismittarilla ja tulokset oli seuraavia: Pikkuakku 13,74v, pääakku 12,54v.
