Kuva uudesta E-Mersusta vuoti julkisuuteen

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
jameri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1059
Liittynyt: Pe 25.03.2005 23:14
Paikkakunta: Vantaa

Kuva uudesta E-Mersusta vuoti julkisuuteen

Viesti Kirjoittaja jameri »

http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uu ... sort=false

Kuvat uudesta Mercedes E-sarjasta vilahtivat torstaina julkisuuteen kuukausi ennen Daimlerin suunnitelmia. Yleisö näkee auton ensi kerran Geneven autonäyttelyssä maaliskuussa.

Uuden E-Mercedeksen keula on saanut kulmikkaita piirteitä ajovaloja myöten. Etuvaloja on vedetty myötäilemään lokasuojia. Takaluukun kantta on kohotettu ylöspäin. Auto muistuttaa ilmeeltään hieman C-sarjaa.

Kesällä markkinoille tuleva E-Mercedes on seitsemän senttimetriä edeltäjäänsä pitempi. Moottorit ovat entistä tehokkaampia, pihempiä ja vähäpäästöisempiä. Moottorivalikoima vaihtelee 1,8 litrasta 3,5 litraan.

Sarjan valmistuskustannuksia pudotetaan arviolta 25 prosenttia, mutta jälleenmyyntihinnat pysyvät suurin piirtein nykyisellään.

Sedanin ja farmarin lisäksi mallistoon kuuluvat coupé ja cabrio. Myöhemmin tulevat mukaan nelivetoversiot. Sarjaan odotetaan myös E 300-hybridiversiota vuonna 2010.

Aikas ovelannäköinen tulee mieleen se avokokeilumalli ja CLS
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
Avatar
jameri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1059
Liittynyt: Pe 25.03.2005 23:14
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jameri »

Sarjan valmistuskustannuksia pudotetaan arviolta 25 prosenttia, mutta jälleenmyyntihinnat pysyvät suurin piirtein nykyisellään.

Jotenkaan tämä lause ei enteile laadun parantumista eikä käytettävien materiaalinen kohentumista eikä yleensäkään mitään hyvää, mielestäni.
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Re: Kuva uudesta E-Mersusta vuoti julkisuuteen

Viesti Kirjoittaja jva »

jameri kirjoitti: Sedanin ja farmarin lisäksi mallistoon kuuluvat coupé ja cabrio.
Mielenkiintoista nähdä mikä ja minkälainen tulee olemaan tämä Coupe ja myöskin cabrio, mutta coupe siis erityisesti?!
Tuoko Mersu nyt siis coupe-mallin CLK:n ja CLS:n väliin ja onko tämä E-sarjan coupe 2-ovinen, jolloin siitä tulisi eräänlainen "pikku-CL", vaiko CLS:n tapaan neliovinen?!
Veikkaukseni on 2-ovinen "pikku-CL", joka kai olisi loogista siinä mielessä että CL kun kuitenkin on ikäänkuin S-sarjan 2-ovinen coupe.

Epäilin aikanaan kovastikin olisiko CLS:lle riittävästi kysyntää..silloin erehdyin rankasti..nyt epäilen onko E-sarjan coupelle riittävästi tilaa Mersumallistossa?! Nimittäin hankala voi olla sovittaa CLK ja E-Coupe niin etäälle toisistaan etteivät ne ole kilpailijoita ja toisaalta CLS:kin on olemassa?!

Kiintoisaa on myös havaita että vaikuttaa tosiaankin siltä että V8-Mersut taitavat painua historiaan (pl AMG:t?!), koska E:n moottorivalikoiman yläpää näyttäisi olevan 3.5litrainen kone ja siis mitä ilmeisimmin kutoskone. Ahdettuhan se saattaisi hyvinkin olla, koska suorituskyvystä eivät varmaankaan kuitenkaan tingi edeltävään sukupolveen nähden?!
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13746
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

jameri kirjoitti:Sarjan valmistuskustannuksia pudotetaan arviolta 25 prosenttia, mutta jälleenmyyntihinnat pysyvät suurin piirtein nykyisellään.

Jotenkaan tämä lause ei enteile laadun parantumista eikä käytettävien materiaalinen kohentumista eikä yleensäkään mitään hyvää, mielestäni.
Paljonko luulisit että W123:n valmistus maksaisi nykyrahassa? Mikään massatuotannossa oleva automalli ei nykyisin ole vastaavaa edellistä kalliimpi valmistaa, sama pätee myös muihin tuotteisiin. Todellisuudessa siinä uudessa autossa on mukana enemmän ominaisuuksia jne. ja vanhalla tuotantomallilla ja osilla sen hinta olisi paljon aiempaa korkeampi.
Wertikal
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ma 03.11.2008 21:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Wertikal »

Jaa,


Mietitääns ny hetki.

Ei kai kukaan luule, että valmistuskuluja voisi 25% alentaa ja myydä samalla hinnalla? E-sarjatehtäisiin halvemmalla kuin C-sarja? Jos se olisi noin helppoa niin tehdas tekisi käsittämättömällä katteella laskevilla markkinoilla? E-sarja on tehtaalle tärkein korimalli. Siihen satsataan paljon. MB sai nenilleen Chrysler yhteistyövuosina W211 laskeneesta laadusta, että nyt on paneuduttu huolella. Huom. Nyt kun MB on taas oma itsensä, niin S ja C ovat olleet onnistuneita tuotteita heti lanseerauksesta lähtien. Tuo on käsittämätön lause Kauppalehdessä. Mitäköhän lähdetekstissä oikeasti luki?

CLK uusi nimi on E Coupe, CL nimetään myöhemmin S Coupeksi. Selkiyttää malliston nimi hieroglyfiaa. Ihan ok uudistus. Ei siis ole uusia malleja vaan nimipolitiikkaa.

Kyllä lanseerauksen yhteydessä tulee myös 388 hp V8 kone...

Lanseeraus on muuten jo alkukeväällä.

Tulee myös heti alusta 220CDI ja 250CDI ja 320CDI (myös tunnetaan 350CDI nimellä, kun hepat nousee)
Nuo nelos diisselit on muuten C250 Prime Edition tyyppisiä uusia tuplaturbo dieseleitä. On muuten hieno kone, 204 hv ja 500 Nm, kulutus pieni ja reagointi kaasun liikeisiin viivetöntä.
Syksyllä tuleva 200CDI myös tuo uusi kone.
Avatar
jusssi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 269
Liittynyt: Ma 22.10.2007 18:36
Paikkakunta: Ähtäri

Viesti Kirjoittaja jusssi »

Mutta kyllähän nuo tuotantomenetelmät ym. kehittynee kans ja jospa niillä on jotain uutta systeemiä tuon uuden E:n tuotannon kanssa joka osaltaan alentaa kustannuksia.?
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13746
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Wertikal kirjoitti:Jaa,


Mietitääns ny hetki.

Ei kai kukaan luule, että valmistuskuluja voisi 25% alentaa ja myydä samalla hinnalla? E-sarjatehtäisiin halvemmalla kuin C-sarja? Jos se olisi noin helppoa niin tehdas tekisi käsittämättömällä katteella laskevilla markkinoilla? E-sarja on tehtaalle tärkein korimalli. Siihen satsataan paljon. MB sai nenilleen Chrysler yhteistyövuosina W211 laskeneesta laadusta, että nyt on paneuduttu huolella. Huom. Nyt kun MB on taas oma itsensä, niin S ja C ovat olleet onnistuneita tuotteita heti lanseerauksesta lähtien. Tuo on käsittämätön lause Kauppalehdessä. Mitäköhän lähdetekstissä oikeasti luki?
Mietitäänkö vielä hetki sitä tuleeko E:n valmistaminen C-sarjalaista halvemmaksi 25%:n "alennuksella" jos meille ei kukaan ole kertonut millä alennuksella sitä C-sarjaa tehdään, eli millä katteella sitä nyt myydään. Et kai laske että katetta saa vain Veho ja jälleenmyyjä Suomessa?

Kyllä tuo 25%:n luku on muuallakin mainittu mutta varmaan se on sieltä muualta myös kopioitu tarkistamatta oikeellisuutta tai esim. sitä tarkoittaako tuo pelkästään itse valmistusta vai myös osat tai jotain ihan muuta. Jos vertailuhintana on viimeinen hihnalta tuleva W211 niin 25% vaikuttaa liian suurelta mutta ensimmäiseen linjalta tulleeseen 211:een nähden tuo on jo pieni, kun otetaan inflaatio etc. mukaan.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14211
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Wertikal kirjoitti:
CLK uusi nimi on E Coupe, CL nimetään myöhemmin S Coupeksi. Selkiyttää malliston nimi hieroglyfiaa. Ihan ok uudistus. Ei siis ole uusia malleja vaan nimipolitiikkaa.
Tämä kuulostaa hyvältä. Vaikuttaa siltä, että perinteitä tietyiltä osin edelleenkin kunnioitetaan!
Wertikal kirjoitti: Tulee myös heti alusta 220CDI ja 250CDI ja 320CDI (myös tunnetaan 350CDI nimellä, kun hepat nousee)
Nuo nelos diisselit on muuten C250 Prime Edition tyyppisiä uusia tuplaturbo dieseleitä. On muuten hieno kone, 204 hv ja 500 Nm, kulutus pieni ja reagointi kaasun liikeisiin viivetöntä.
Onko kyseessä sama 250 CDI kuten C-sarjassa? Ja jakopää moottorin takana? Mikähän järki siinä on, näin sivukysymyksenä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Wertikal
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ma 03.11.2008 21:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Wertikal »

Mietitäänkö vielä hetki sitä tuleeko E:n valmistaminen C-sarjalaista halvemmaksi 25%:n "alennuksella" jos meille ei kukaan ole kertonut millä alennuksella sitä C-sarjaa tehdään, eli millä katteella sitä nyt myydään. Et kai laske että katetta saa vain Veho ja jälleenmyyjä Suomessa?
Hmm.. Tarkoitin ihan vaan tehtaan ns. nettohintaa itse itselleen, mihin ei sen jälkeen kenenkään katteet vaikuta mitenkään. Mitä faktisesti tehtaalle itselleen maksaa valmis auto X.

Kauppalehden tekstistä vain sai sen käsityksen, että tehdas vetää kunnolla välistä. (toki siihenhän sillä olisi oikeus tuotteen valmistajana)
Eipä maailma taida olla vain ihan niin helppo paikka valmistaa autoja.

Epäilen kuitenkin, että esim. valmistuskustannukset (esim. energia autoa tehdessä, näinä vihreinä aikoina) voivat ollakkin 25% pienemmät valmistuksen tehostuessa, mutta sen vaikutus lopputuotteen hintaan ei toki ole 25%

Ääh, prosenttilaskenta on vaikea laji. Varsinkin ei kerrota mitä valmistuskustannukset pitävät sisällään ja mihin niitä verrataan.
Tarkoitus tehtaalla on varmaan ollut kehua tehostaneensa tuotantoaan.

Ja joo, kyllä se on siis ihan se sama kone kuin C-sarjassa.

Huomasitteko muuten takalokasuojan kaaren? Vähän niinkuin S:ssä, mutta jatkuu taaksepäin suorana niinkuin GLK:ssa. Luulis että ostajille tärkee bägi menis hyvin konttiin
Avatar
Leka
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1403
Liittynyt: Ma 18.08.2003 21:26
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Leka »

DBFI kirjoitti:Paljonko luulisit että W123:n valmistus maksaisi nykyrahassa? Mikään massatuotannossa oleva automalli ei nykyisin ole vastaavaa edellistä kalliimpi valmistaa, sama pätee myös muihin tuotteisiin. Todellisuudessa siinä uudessa autossa on mukana enemmän ominaisuuksia jne. ja vanhalla tuotantomallilla ja osilla sen hinta olisi paljon aiempaa korkeampi.
Heh. Turha tuollaista on miettiä. Ei niin kalliilla tehtyjä ja pitkäikäisiä autoja ole ollut kannattavaa valmistaa enää kymmeniin vuosiin :? 8)
Nykyisin kertakäyttötuotteet valtaa alaa, sama päätee myös muihin tuotteisiin :wink:.

Nykymallien ominaisuuksien "paljous" on mielestäni melko suhteellista, koska toisaalta rakenteiden halpuus yhdistettynä turhaan ja vika-alttiiseen elektroniikkaan ovat heti käsin kosketeltavissa. Tämän talven on tullut tähtikeulilla pyöriteltyä pääasiassa W203:lla, mutta kun vähänkin suolattomampi sääolosuhde, niin aina ehdoitta W123 alle 8) Jos ei olisi nupissa pelkoa ruostepeikosta + myöskin ajastettava polttoainekäyttöinen lisälämmitin käytössä niin ajaisin kaikki henkilökohtaiset ajot ehdottomasti vieläkin W123:lla :D

Noin muuten yleisesti E-mallista, niin Autobildin kuvien perusteella luulin jo että ällöttävistä Focus-lokasuojapullistuksista oltiin pääsemässä eroon, mutta epäsymmetrisesti sentään takana sellaiset :x Kyljen ala-&yläpokkausten suuret nousukulmat ovat kyllä epäesteettisyydessään suorastaan mykistävät :( Vielä odotellaan virallisia kuvia sisustan BMW-vaikutteisista pahkura-kojelaudoista keskus-hallinta-ohjausmöllyköineen ym. :lol: :x Ehkäpä kohta tapahtuva hybridi-version mukaantulo räjäyttää naurunystyrät lopullisesti :lol: Noin muuten valmistuskustannuksista spekulointeihin viitaten mainitsisin että suhteessa kilpailijoiden tuotteisiin nimellä Mercedes-Benz valmistetut ajoneuvot ovat tänä päivänä halvempia kuin koskaan ennen, kukin vetäkööt omat johtopäätöksensä...

PS. Ja vielä coupe- & cabi-hommasta niin eikös tulevat mallit ole jo tuttuun tapaan edukkaasti W204:ään perustuvia "W212-suunnikas-head-lighteilla" ym :?: :lol:
Timo L. kirjoitti:Onko kyseessä sama 250 CDI kuten C-sarjassa? Ja jakopää moottorin takana? Mikähän järki siinä on, näin sivukysymyksenä.
Missäs julkaisuissa lukikaan että näin voidaan mahdollistaa konepelti, jolla saadaan toteutettua mahdollisimman edullinen muotoilu törmäyksessä jalankulkijaan. :lol: Joku kyllä saattaisi priorisoida voimanlähteen perinteisen miljoonan eliniän helpohkoine huollettavuuksineen tämän aspektin edelle, mutta kukin tavallaan :lol: :lol:
Avatar
PepeKyy
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 932
Liittynyt: Pe 15.08.2003 19:42
Paikkakunta: Koria

Viesti Kirjoittaja PepeKyy »

Timo L. kirjoitti: Ja jakopää moottorin takana? Mikähän järki siinä on, näin sivukysymyksenä.
Muistelisin lukeneeni jostain että kone käy tasaisemmin kun jakopää on lähellä vauhtipyörää. Tasoittaa jakopään sykkimistä/värähtelyä tai jotain sinnepäin. Jotkut moottorin valmistajat käyttävät tätä. Tais olla näin ainakin JCB:llä.
Kalusto:
Mersu(ja)

*
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14211
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

PepeKyy kirjoitti:
Timo L. kirjoitti: Ja jakopää moottorin takana? Mikähän järki siinä on, näin sivukysymyksenä.
Muistelisin lukeneeni jostain että kone käy tasaisemmin kun jakopää on lähellä vauhtipyörää. Tasoittaa jakopään sykkimistä/värähtelyä tai jotain sinnepäin. Jotkut moottorin valmistajat käyttävät tätä. Tais olla näin ainakin JCB:llä.
Eli heippa "halvat" huoltokustannukset sillä saralla.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
teem085
Mersumies
Mersumies
Viestit: 525
Liittynyt: Ti 14.10.2008 18:40
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja teem085 »

Helv.ruma keula.Mikshän nuo sumuvalot on tommoset kulmikkaat,ei sovi yhtään muuhun autoon...
Joku riisikuppi:(
EX
300TDT-94-(PPD)
W124 200D-90-(PPD)
W124 230E-90-
VW Golf-90-
Mazda 323-97-
mazda 626-95-
Mazda 626-90-
Mazda 626-88-
VW Jetta-86-
Toyota Carina-84-
W124 200D-89-
W123 240D-84-
Avatar
pekkali
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 255
Liittynyt: La 10.05.2003 22:29
Paikkakunta: Nurmijärvi

Jalankulkijaturvallisuutta

Viesti Kirjoittaja pekkali »

PepeKyy kirjoitti:
Timo L. kirjoitti: Ja jakopää moottorin takana? Mikähän järki siinä on, näin sivukysymyksenä.
Muistelisin lukeneeni jostain että kone käy tasaisemmin kun jakopää on lähellä vauhtipyörää. Tasoittaa jakopään sykkimistä/värähtelyä tai jotain sinnepäin. Jotkut moottorin valmistajat käyttävät tätä. Tais olla näin ainakin JCB:llä.
Kun jakopää on siirretty koneen takapäähän, moottorin etupää saadaan matalammaksi ja auton keulakin voidaan muotoilla matalammaksi.

Nyt törmäystesteissäkin on vakiona jalankulkijan törmäystesti ja siinä ei helpolla voida pärjätä jos keulaa ei saa matalaksi.

Jos ei pärjää jalankulkijatestissä, jäävät tähdet alhaisemmiksi ja autosta saa vähemmän turvallisen tähtien perusteella. --> Keula pakko saada matalaksi tai vaihtoehtoisesti teknisiä apukonsteja jalankulkijatörmäyksen pehmentämiseen.

Keulan viistous auttaa varmaan myös auton aerodynamiikkaan ja siten polttoaineenkulutukseen.
E 320T cdi -04
E 300 TD -94
250 TD -83
Avatar
PepeKyy
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 932
Liittynyt: Pe 15.08.2003 19:42
Paikkakunta: Koria

Viesti Kirjoittaja PepeKyy »

No juu, tässä kyseisessä tapauksessa jakopään sijaintiin voi olla syy juuri tuo jalankulkija ystävällisyys. Tuskinpa noissa työkoneissa kuitenkaan paljoa jalankulkijoita ajatellaan. Näissä perusteena on ollut koneen pienemmät värinät. Vaikka se kampiakseli on kuinka jäykkä ni joustaa sekin kun tarpeeksi tarkasti mitataan. :shock:
Kalusto:
Mersu(ja)

*
kip
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: La 13.12.2008 18:04

Re: Kuva uudesta E-Mersusta vuoti julkisuuteen

Viesti Kirjoittaja kip »

jameri kirjoitti:http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uu ... sort=false

Kuvat uudesta Mercedes E-sarjasta vilahtivat torstaina julkisuuteen kuukausi ennen Daimlerin suunnitelmia. Yleisö näkee auton ensi kerran Geneven autonäyttelyssä maaliskuussa.

Uuden E-Mercedeksen keula on saanut kulmikkaita piirteitä ajovaloja myöten. Etuvaloja on vedetty myötäilemään lokasuojia. Takaluukun kantta on kohotettu ylöspäin. Auto muistuttaa ilmeeltään hieman C-sarjaa.

Kesällä markkinoille tuleva E-Mercedes on seitsemän senttimetriä edeltäjäänsä pitempi. Moottorit ovat entistä tehokkaampia, pihempiä ja vähäpäästöisempiä. Moottorivalikoima vaihtelee 1,8 litrasta 3,5 litraan.

Sarjan valmistuskustannuksia pudotetaan arviolta 25 prosenttia, mutta jälleenmyyntihinnat pysyvät suurin piirtein nykyisellään.

Sedanin ja farmarin lisäksi mallistoon kuuluvat coupé ja cabrio. Myöhemmin tulevat mukaan nelivetoversiot. Sarjaan odotetaan myös E 300-hybridiversiota vuonna 2010.

Aikas ovelannäköinen tulee mieleen se avokokeilumalli ja CLS
Minusta auto on kauhean näköinen ja juuri kun C-stä tuli vihdoinkin hieno. Suomalainen lehdistö tulee kyllä aika jäljessä, itse näin oikeita kuvia jo syys-lokakuussa.

http://www.autozeitung.de/mercedes-e-kl ... nkurrenten
staminen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: To 11.12.2008 21:10

Re: Kuva uudesta E-Mersusta vuoti julkisuuteen

Viesti Kirjoittaja staminen »

Onhan tästä kuvia ollut jo aikaisemminkin. Itse ainakin olen nähnyt netissä selaillessa :O
Avatar
-shadcula-
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Su 04.01.2009 17:00
Paikkakunta: Orimattila

Viesti Kirjoittaja -shadcula- »

Juu onhan tuo jo aikasemminkin netissä ollut. Ja ei kyllä nuo ajovalot sovi yhtään mun silmään :/
Avatar
jusssi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 269
Liittynyt: Ma 22.10.2007 18:36
Paikkakunta: Ähtäri

Viesti Kirjoittaja jusssi »

tuolla oli uusimmat kuvat päivätty tänään, jos ei oo vielä nähty:
E Coupe
AMG?coupe
edit: toinen linkki lisätty
Viimeksi muokannut jusssi, Ma 05.01.2009 22:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12792
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

jusssi kirjoitti:tuolla oli uusimmat kuvat päivätty tänään, jos ei oo vielä nähty:
E Coupe
no huh, onpas korkea perse, vanteet saa olla kokoa 20" tuuma jotta näyttäis sopusuhtaiselta :lol:
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14211
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

epk kirjoitti:
jusssi kirjoitti:tuolla oli uusimmat kuvat päivätty tänään, jos ei oo vielä nähty:
E Coupe
no huh, onpas korkea perse, vanteet saa olla kokoa 20" tuuma jotta näyttäis sopusuhtaiselta :lol:
Äääh... luulin, että W204:n ym. myötä olisi päästy eroon W208/209-pulloper*e-syndroomasta.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Leka
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1403
Liittynyt: Ma 18.08.2003 21:26
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Leka »

Näin tosiaan edellisiin yhtyen näyttää jatkuvan parin edellisen pikku-coupen aloittama hontelon vaikutelman luoma muotoilusuunta perän osalta :?
Ymmärsinkö oikein, uusimpien coupe-kuvien perusteella sivuikkunoita näyttäisi olevan kolme per kylki :lol: :x
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13746
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Timo L. kirjoitti: Eli heippa "halvat" huoltokustannukset sillä saralla.
Miten niin, ei to ole mikään Volvon moottori! Ensinnäkin siinä ei ole remmivetoa ja ketjukaan ei kierrä koko moottorin ympäri.
kip
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: La 13.12.2008 18:04

Viesti Kirjoittaja kip »

Leka kirjoitti:Näin tosiaan edellisiin yhtyen näyttää jatkuvan parin edellisen pikku-coupen aloittama hontelon vaikutelman luoma muotoilusuunta perän osalta :?
Ymmärsinkö oikein, uusimpien coupe-kuvien perusteella sivuikkunoita näyttäisi olevan kolme per kylki :lol: :x
Onko tämä siis todella E coupe vai uusi CLK?

http://www.worldcarfans.com/9081223.001 ... ndisguised

http://carscoop.blogspot.com/2008/12/20 ... spied.html


Kuva

Kuva

Lisää kuvia e:stä (sedan):

Näköjään ei saa kuvia suoraan postattua, tässä linkki:

http://carscoop.blogspot.com/2008/12/20 ... early.html

Eri paikasta onnistui...

Kuva

Kuva
Viimeksi muokannut kip, Ti 06.01.2009 12:12. Yhteensä muokattu 6 kertaa.
Avatar
jusssi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 269
Liittynyt: Ma 22.10.2007 18:36
Paikkakunta: Ähtäri

Viesti Kirjoittaja jusssi »

Jos se uusi coupe korvaa vanhan clk:n ni sehän on sitten kumpaakin. Se onkin ihan fiksu juttu, kun tuo clk on vähä semmonen sekasikiö ja malliuudistuksen myötä jää c sportsoupe ja E:llä ihan oma rehellinen coupeversio.
jokus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: La 05.11.2005 20:19
Paikkakunta: helsinki ja välillä joensuu

Viesti Kirjoittaja jokus »

Kaveri tilasi Mercedes-Benz E230 perussedanin,tulee kuulemma tehtaalta 3-4:ssä viikossa,sanoi että ei halua tuota uutta mallia--hinnaksi jäi auki 50.000 mikä ei mielestäni ole kallis.Ja mitäs,hieno auto sieltä varmaan tulee? Henkilökohtaisen elämäni sotkujen selvittelyyn meni tuossa hiljan sama summa..alkoi hieman suoraan sanoen potuttamaan.Jospa sitä vielä joskus kokisi saman tunteen kun 1987 kun tilasin Olarin veholta W124 mersun... :roll:
kip
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: La 13.12.2008 18:04

Viesti Kirjoittaja kip »

jokus kirjoitti:Kaveri tilasi Mercedes-Benz E230 perussedanin,tulee kuulemma tehtaalta 3-4:ssä viikossa,sanoi että ei halua tuota uutta mallia--hinnaksi jäi auki 50.000 mikä ei mielestäni ole kallis.Ja mitäs,hieno auto sieltä varmaan tulee? Henkilökohtaisen elämäni sotkujen selvittelyyn meni tuossa hiljan sama summa..alkoi hieman suoraan sanoen potuttamaan.Jospa sitä vielä joskus kokisi saman tunteen kun 1987 kun tilasin Olarin veholta W124 mersun... :roll:
Itse tilaisin kuitenkin uuden korimallin, vaikka olisi kuinka ruma. Vanhan hinta kun tuppaa sukeltamaan heti uuden ilmestymisen jälkeen...
Avatar
jusssi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 269
Liittynyt: Ma 22.10.2007 18:36
Paikkakunta: Ähtäri

Viesti Kirjoittaja jusssi »

Mikä se nyt sitten on ruma ja mikä ei... jotenki muistan kun aikoinaan 124 tuli markkinoille ni kyllä siinä riitti vanhoille rautamersujäärille jupinaa mokomasta muoviautosta ja "eihän se oo minkään näkönenkään, kato nyt noita takavalojaki..." :)
kip
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: La 13.12.2008 18:04

Viesti Kirjoittaja kip »

jusssi kirjoitti:Mikä se nyt sitten on ruma ja mikä ei... jotenki muistan kun aikoinaan 124 tuli markkinoille ni kyllä siinä riitti vanhoille rautamersujäärille jupinaa mokomasta muoviautosta ja "eihän se oo minkään näkönenkään, kato nyt noita takavalojaki..." :)
Niin lopullisen version pystyy arvostelemaan vasta livenä ja AMG version nähtyään. Toivoisin, että tuo C:n sporttinen vaihoehtomaski tulisi.

Jotenkin vain tuo C mielestäni tulee näyttämään paremmalta, samoin S ja CL, vaikka tässä ovatkon AMG versioina. Pidin kaikista heti. Oikeastaan ainoa auto jonka ulkonäöstä en ole tykännyt on SLK. Toki aina saattaa mielipiteet muuttua kun näkee lopputuloksen...

Kuva

Kuva

Kuva
Avatar
Leka
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1403
Liittynyt: Ma 18.08.2003 21:26
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Leka »

Jesmb:hen näyttäisi tänään ilmestyneen oikein esitekuvat teknisine tietoineen http://jesmb.de/indexie.htm
Vastaa Viestiin