Kuva uudesta E-Mersusta vuoti julkisuuteen
Kuva uudesta E-Mersusta vuoti julkisuuteen
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uu ... sort=false
Kuvat uudesta Mercedes E-sarjasta vilahtivat torstaina julkisuuteen kuukausi ennen Daimlerin suunnitelmia. Yleisö näkee auton ensi kerran Geneven autonäyttelyssä maaliskuussa.
Uuden E-Mercedeksen keula on saanut kulmikkaita piirteitä ajovaloja myöten. Etuvaloja on vedetty myötäilemään lokasuojia. Takaluukun kantta on kohotettu ylöspäin. Auto muistuttaa ilmeeltään hieman C-sarjaa.
Kesällä markkinoille tuleva E-Mercedes on seitsemän senttimetriä edeltäjäänsä pitempi. Moottorit ovat entistä tehokkaampia, pihempiä ja vähäpäästöisempiä. Moottorivalikoima vaihtelee 1,8 litrasta 3,5 litraan.
Sarjan valmistuskustannuksia pudotetaan arviolta 25 prosenttia, mutta jälleenmyyntihinnat pysyvät suurin piirtein nykyisellään.
Sedanin ja farmarin lisäksi mallistoon kuuluvat coupé ja cabrio. Myöhemmin tulevat mukaan nelivetoversiot. Sarjaan odotetaan myös E 300-hybridiversiota vuonna 2010.
Aikas ovelannäköinen tulee mieleen se avokokeilumalli ja CLS
Kuvat uudesta Mercedes E-sarjasta vilahtivat torstaina julkisuuteen kuukausi ennen Daimlerin suunnitelmia. Yleisö näkee auton ensi kerran Geneven autonäyttelyssä maaliskuussa.
Uuden E-Mercedeksen keula on saanut kulmikkaita piirteitä ajovaloja myöten. Etuvaloja on vedetty myötäilemään lokasuojia. Takaluukun kantta on kohotettu ylöspäin. Auto muistuttaa ilmeeltään hieman C-sarjaa.
Kesällä markkinoille tuleva E-Mercedes on seitsemän senttimetriä edeltäjäänsä pitempi. Moottorit ovat entistä tehokkaampia, pihempiä ja vähäpäästöisempiä. Moottorivalikoima vaihtelee 1,8 litrasta 3,5 litraan.
Sarjan valmistuskustannuksia pudotetaan arviolta 25 prosenttia, mutta jälleenmyyntihinnat pysyvät suurin piirtein nykyisellään.
Sedanin ja farmarin lisäksi mallistoon kuuluvat coupé ja cabrio. Myöhemmin tulevat mukaan nelivetoversiot. Sarjaan odotetaan myös E 300-hybridiversiota vuonna 2010.
Aikas ovelannäköinen tulee mieleen se avokokeilumalli ja CLS
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
Sarjan valmistuskustannuksia pudotetaan arviolta 25 prosenttia, mutta jälleenmyyntihinnat pysyvät suurin piirtein nykyisellään.
Jotenkaan tämä lause ei enteile laadun parantumista eikä käytettävien materiaalinen kohentumista eikä yleensäkään mitään hyvää, mielestäni.
Jotenkaan tämä lause ei enteile laadun parantumista eikä käytettävien materiaalinen kohentumista eikä yleensäkään mitään hyvää, mielestäni.
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
Re: Kuva uudesta E-Mersusta vuoti julkisuuteen
Mielenkiintoista nähdä mikä ja minkälainen tulee olemaan tämä Coupe ja myöskin cabrio, mutta coupe siis erityisesti?!jameri kirjoitti: Sedanin ja farmarin lisäksi mallistoon kuuluvat coupé ja cabrio.
Tuoko Mersu nyt siis coupe-mallin CLK:n ja CLS:n väliin ja onko tämä E-sarjan coupe 2-ovinen, jolloin siitä tulisi eräänlainen "pikku-CL", vaiko CLS:n tapaan neliovinen?!
Veikkaukseni on 2-ovinen "pikku-CL", joka kai olisi loogista siinä mielessä että CL kun kuitenkin on ikäänkuin S-sarjan 2-ovinen coupe.
Epäilin aikanaan kovastikin olisiko CLS:lle riittävästi kysyntää..silloin erehdyin rankasti..nyt epäilen onko E-sarjan coupelle riittävästi tilaa Mersumallistossa?! Nimittäin hankala voi olla sovittaa CLK ja E-Coupe niin etäälle toisistaan etteivät ne ole kilpailijoita ja toisaalta CLS:kin on olemassa?!
Kiintoisaa on myös havaita että vaikuttaa tosiaankin siltä että V8-Mersut taitavat painua historiaan (pl AMG:t?!), koska E:n moottorivalikoiman yläpää näyttäisi olevan 3.5litrainen kone ja siis mitä ilmeisimmin kutoskone. Ahdettuhan se saattaisi hyvinkin olla, koska suorituskyvystä eivät varmaankaan kuitenkaan tingi edeltävään sukupolveen nähden?!
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
Paljonko luulisit että W123:n valmistus maksaisi nykyrahassa? Mikään massatuotannossa oleva automalli ei nykyisin ole vastaavaa edellistä kalliimpi valmistaa, sama pätee myös muihin tuotteisiin. Todellisuudessa siinä uudessa autossa on mukana enemmän ominaisuuksia jne. ja vanhalla tuotantomallilla ja osilla sen hinta olisi paljon aiempaa korkeampi.jameri kirjoitti:Sarjan valmistuskustannuksia pudotetaan arviolta 25 prosenttia, mutta jälleenmyyntihinnat pysyvät suurin piirtein nykyisellään.
Jotenkaan tämä lause ei enteile laadun parantumista eikä käytettävien materiaalinen kohentumista eikä yleensäkään mitään hyvää, mielestäni.
Jaa,
Mietitääns ny hetki.
Ei kai kukaan luule, että valmistuskuluja voisi 25% alentaa ja myydä samalla hinnalla? E-sarjatehtäisiin halvemmalla kuin C-sarja? Jos se olisi noin helppoa niin tehdas tekisi käsittämättömällä katteella laskevilla markkinoilla? E-sarja on tehtaalle tärkein korimalli. Siihen satsataan paljon. MB sai nenilleen Chrysler yhteistyövuosina W211 laskeneesta laadusta, että nyt on paneuduttu huolella. Huom. Nyt kun MB on taas oma itsensä, niin S ja C ovat olleet onnistuneita tuotteita heti lanseerauksesta lähtien. Tuo on käsittämätön lause Kauppalehdessä. Mitäköhän lähdetekstissä oikeasti luki?
CLK uusi nimi on E Coupe, CL nimetään myöhemmin S Coupeksi. Selkiyttää malliston nimi hieroglyfiaa. Ihan ok uudistus. Ei siis ole uusia malleja vaan nimipolitiikkaa.
Kyllä lanseerauksen yhteydessä tulee myös 388 hp V8 kone...
Lanseeraus on muuten jo alkukeväällä.
Tulee myös heti alusta 220CDI ja 250CDI ja 320CDI (myös tunnetaan 350CDI nimellä, kun hepat nousee)
Nuo nelos diisselit on muuten C250 Prime Edition tyyppisiä uusia tuplaturbo dieseleitä. On muuten hieno kone, 204 hv ja 500 Nm, kulutus pieni ja reagointi kaasun liikeisiin viivetöntä.
Syksyllä tuleva 200CDI myös tuo uusi kone.
Mietitääns ny hetki.
Ei kai kukaan luule, että valmistuskuluja voisi 25% alentaa ja myydä samalla hinnalla? E-sarjatehtäisiin halvemmalla kuin C-sarja? Jos se olisi noin helppoa niin tehdas tekisi käsittämättömällä katteella laskevilla markkinoilla? E-sarja on tehtaalle tärkein korimalli. Siihen satsataan paljon. MB sai nenilleen Chrysler yhteistyövuosina W211 laskeneesta laadusta, että nyt on paneuduttu huolella. Huom. Nyt kun MB on taas oma itsensä, niin S ja C ovat olleet onnistuneita tuotteita heti lanseerauksesta lähtien. Tuo on käsittämätön lause Kauppalehdessä. Mitäköhän lähdetekstissä oikeasti luki?
CLK uusi nimi on E Coupe, CL nimetään myöhemmin S Coupeksi. Selkiyttää malliston nimi hieroglyfiaa. Ihan ok uudistus. Ei siis ole uusia malleja vaan nimipolitiikkaa.
Kyllä lanseerauksen yhteydessä tulee myös 388 hp V8 kone...
Lanseeraus on muuten jo alkukeväällä.
Tulee myös heti alusta 220CDI ja 250CDI ja 320CDI (myös tunnetaan 350CDI nimellä, kun hepat nousee)
Nuo nelos diisselit on muuten C250 Prime Edition tyyppisiä uusia tuplaturbo dieseleitä. On muuten hieno kone, 204 hv ja 500 Nm, kulutus pieni ja reagointi kaasun liikeisiin viivetöntä.
Syksyllä tuleva 200CDI myös tuo uusi kone.
Mietitäänkö vielä hetki sitä tuleeko E:n valmistaminen C-sarjalaista halvemmaksi 25%:n "alennuksella" jos meille ei kukaan ole kertonut millä alennuksella sitä C-sarjaa tehdään, eli millä katteella sitä nyt myydään. Et kai laske että katetta saa vain Veho ja jälleenmyyjä Suomessa?Wertikal kirjoitti:Jaa,
Mietitääns ny hetki.
Ei kai kukaan luule, että valmistuskuluja voisi 25% alentaa ja myydä samalla hinnalla? E-sarjatehtäisiin halvemmalla kuin C-sarja? Jos se olisi noin helppoa niin tehdas tekisi käsittämättömällä katteella laskevilla markkinoilla? E-sarja on tehtaalle tärkein korimalli. Siihen satsataan paljon. MB sai nenilleen Chrysler yhteistyövuosina W211 laskeneesta laadusta, että nyt on paneuduttu huolella. Huom. Nyt kun MB on taas oma itsensä, niin S ja C ovat olleet onnistuneita tuotteita heti lanseerauksesta lähtien. Tuo on käsittämätön lause Kauppalehdessä. Mitäköhän lähdetekstissä oikeasti luki?
Kyllä tuo 25%:n luku on muuallakin mainittu mutta varmaan se on sieltä muualta myös kopioitu tarkistamatta oikeellisuutta tai esim. sitä tarkoittaako tuo pelkästään itse valmistusta vai myös osat tai jotain ihan muuta. Jos vertailuhintana on viimeinen hihnalta tuleva W211 niin 25% vaikuttaa liian suurelta mutta ensimmäiseen linjalta tulleeseen 211:een nähden tuo on jo pieni, kun otetaan inflaatio etc. mukaan.
Tämä kuulostaa hyvältä. Vaikuttaa siltä, että perinteitä tietyiltä osin edelleenkin kunnioitetaan!Wertikal kirjoitti:
CLK uusi nimi on E Coupe, CL nimetään myöhemmin S Coupeksi. Selkiyttää malliston nimi hieroglyfiaa. Ihan ok uudistus. Ei siis ole uusia malleja vaan nimipolitiikkaa.
Onko kyseessä sama 250 CDI kuten C-sarjassa? Ja jakopää moottorin takana? Mikähän järki siinä on, näin sivukysymyksenä.Wertikal kirjoitti: Tulee myös heti alusta 220CDI ja 250CDI ja 320CDI (myös tunnetaan 350CDI nimellä, kun hepat nousee)
Nuo nelos diisselit on muuten C250 Prime Edition tyyppisiä uusia tuplaturbo dieseleitä. On muuten hieno kone, 204 hv ja 500 Nm, kulutus pieni ja reagointi kaasun liikeisiin viivetöntä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Hmm.. Tarkoitin ihan vaan tehtaan ns. nettohintaa itse itselleen, mihin ei sen jälkeen kenenkään katteet vaikuta mitenkään. Mitä faktisesti tehtaalle itselleen maksaa valmis auto X.Mietitäänkö vielä hetki sitä tuleeko E:n valmistaminen C-sarjalaista halvemmaksi 25%:n "alennuksella" jos meille ei kukaan ole kertonut millä alennuksella sitä C-sarjaa tehdään, eli millä katteella sitä nyt myydään. Et kai laske että katetta saa vain Veho ja jälleenmyyjä Suomessa?
Kauppalehden tekstistä vain sai sen käsityksen, että tehdas vetää kunnolla välistä. (toki siihenhän sillä olisi oikeus tuotteen valmistajana)
Eipä maailma taida olla vain ihan niin helppo paikka valmistaa autoja.
Epäilen kuitenkin, että esim. valmistuskustannukset (esim. energia autoa tehdessä, näinä vihreinä aikoina) voivat ollakkin 25% pienemmät valmistuksen tehostuessa, mutta sen vaikutus lopputuotteen hintaan ei toki ole 25%
Ääh, prosenttilaskenta on vaikea laji. Varsinkin ei kerrota mitä valmistuskustannukset pitävät sisällään ja mihin niitä verrataan.
Tarkoitus tehtaalla on varmaan ollut kehua tehostaneensa tuotantoaan.
Ja joo, kyllä se on siis ihan se sama kone kuin C-sarjassa.
Huomasitteko muuten takalokasuojan kaaren? Vähän niinkuin S:ssä, mutta jatkuu taaksepäin suorana niinkuin GLK:ssa. Luulis että ostajille tärkee bägi menis hyvin konttiin
Heh. Turha tuollaista on miettiä. Ei niin kalliilla tehtyjä ja pitkäikäisiä autoja ole ollut kannattavaa valmistaa enää kymmeniin vuosiinDBFI kirjoitti:Paljonko luulisit että W123:n valmistus maksaisi nykyrahassa? Mikään massatuotannossa oleva automalli ei nykyisin ole vastaavaa edellistä kalliimpi valmistaa, sama pätee myös muihin tuotteisiin. Todellisuudessa siinä uudessa autossa on mukana enemmän ominaisuuksia jne. ja vanhalla tuotantomallilla ja osilla sen hinta olisi paljon aiempaa korkeampi.


Nykyisin kertakäyttötuotteet valtaa alaa, sama päätee myös muihin tuotteisiin

Nykymallien ominaisuuksien "paljous" on mielestäni melko suhteellista, koska toisaalta rakenteiden halpuus yhdistettynä turhaan ja vika-alttiiseen elektroniikkaan ovat heti käsin kosketeltavissa. Tämän talven on tullut tähtikeulilla pyöriteltyä pääasiassa W203:lla, mutta kun vähänkin suolattomampi sääolosuhde, niin aina ehdoitta W123 alle


Noin muuten yleisesti E-mallista, niin Autobildin kuvien perusteella luulin jo että ällöttävistä Focus-lokasuojapullistuksista oltiin pääsemässä eroon, mutta epäsymmetrisesti sentään takana sellaiset





PS. Ja vielä coupe- & cabi-hommasta niin eikös tulevat mallit ole jo tuttuun tapaan edukkaasti W204:ään perustuvia "W212-suunnikas-head-lighteilla" ym


Missäs julkaisuissa lukikaan että näin voidaan mahdollistaa konepelti, jolla saadaan toteutettua mahdollisimman edullinen muotoilu törmäyksessä jalankulkijaan.Timo L. kirjoitti:Onko kyseessä sama 250 CDI kuten C-sarjassa? Ja jakopää moottorin takana? Mikähän järki siinä on, näin sivukysymyksenä.



Muistelisin lukeneeni jostain että kone käy tasaisemmin kun jakopää on lähellä vauhtipyörää. Tasoittaa jakopään sykkimistä/värähtelyä tai jotain sinnepäin. Jotkut moottorin valmistajat käyttävät tätä. Tais olla näin ainakin JCB:llä.Timo L. kirjoitti: Ja jakopää moottorin takana? Mikähän järki siinä on, näin sivukysymyksenä.
Kalusto:
Mersu(ja)
*
Mersu(ja)
*
Eli heippa "halvat" huoltokustannukset sillä saralla.PepeKyy kirjoitti:Muistelisin lukeneeni jostain että kone käy tasaisemmin kun jakopää on lähellä vauhtipyörää. Tasoittaa jakopään sykkimistä/värähtelyä tai jotain sinnepäin. Jotkut moottorin valmistajat käyttävät tätä. Tais olla näin ainakin JCB:llä.Timo L. kirjoitti: Ja jakopää moottorin takana? Mikähän järki siinä on, näin sivukysymyksenä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Jalankulkijaturvallisuutta
Kun jakopää on siirretty koneen takapäähän, moottorin etupää saadaan matalammaksi ja auton keulakin voidaan muotoilla matalammaksi.PepeKyy kirjoitti:Muistelisin lukeneeni jostain että kone käy tasaisemmin kun jakopää on lähellä vauhtipyörää. Tasoittaa jakopään sykkimistä/värähtelyä tai jotain sinnepäin. Jotkut moottorin valmistajat käyttävät tätä. Tais olla näin ainakin JCB:llä.Timo L. kirjoitti: Ja jakopää moottorin takana? Mikähän järki siinä on, näin sivukysymyksenä.
Nyt törmäystesteissäkin on vakiona jalankulkijan törmäystesti ja siinä ei helpolla voida pärjätä jos keulaa ei saa matalaksi.
Jos ei pärjää jalankulkijatestissä, jäävät tähdet alhaisemmiksi ja autosta saa vähemmän turvallisen tähtien perusteella. --> Keula pakko saada matalaksi tai vaihtoehtoisesti teknisiä apukonsteja jalankulkijatörmäyksen pehmentämiseen.
Keulan viistous auttaa varmaan myös auton aerodynamiikkaan ja siten polttoaineenkulutukseen.
E 320T cdi -04
E 300 TD -94
250 TD -83
E 300 TD -94
250 TD -83
No juu, tässä kyseisessä tapauksessa jakopään sijaintiin voi olla syy juuri tuo jalankulkija ystävällisyys. Tuskinpa noissa työkoneissa kuitenkaan paljoa jalankulkijoita ajatellaan. Näissä perusteena on ollut koneen pienemmät värinät. Vaikka se kampiakseli on kuinka jäykkä ni joustaa sekin kun tarpeeksi tarkasti mitataan. 

Kalusto:
Mersu(ja)
*
Mersu(ja)
*
Re: Kuva uudesta E-Mersusta vuoti julkisuuteen
Minusta auto on kauhean näköinen ja juuri kun C-stä tuli vihdoinkin hieno. Suomalainen lehdistö tulee kyllä aika jäljessä, itse näin oikeita kuvia jo syys-lokakuussa.jameri kirjoitti:http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uu ... sort=false
Kuvat uudesta Mercedes E-sarjasta vilahtivat torstaina julkisuuteen kuukausi ennen Daimlerin suunnitelmia. Yleisö näkee auton ensi kerran Geneven autonäyttelyssä maaliskuussa.
Uuden E-Mercedeksen keula on saanut kulmikkaita piirteitä ajovaloja myöten. Etuvaloja on vedetty myötäilemään lokasuojia. Takaluukun kantta on kohotettu ylöspäin. Auto muistuttaa ilmeeltään hieman C-sarjaa.
Kesällä markkinoille tuleva E-Mercedes on seitsemän senttimetriä edeltäjäänsä pitempi. Moottorit ovat entistä tehokkaampia, pihempiä ja vähäpäästöisempiä. Moottorivalikoima vaihtelee 1,8 litrasta 3,5 litraan.
Sarjan valmistuskustannuksia pudotetaan arviolta 25 prosenttia, mutta jälleenmyyntihinnat pysyvät suurin piirtein nykyisellään.
Sedanin ja farmarin lisäksi mallistoon kuuluvat coupé ja cabrio. Myöhemmin tulevat mukaan nelivetoversiot. Sarjaan odotetaan myös E 300-hybridiversiota vuonna 2010.
Aikas ovelannäköinen tulee mieleen se avokokeilumalli ja CLS
http://www.autozeitung.de/mercedes-e-kl ... nkurrenten
Re: Kuva uudesta E-Mersusta vuoti julkisuuteen
Onhan tästä kuvia ollut jo aikaisemminkin. Itse ainakin olen nähnyt netissä selaillessa :O
- -shadcula-
- Sisäänajossa
- Viestit: 14
- Liittynyt: Su 04.01.2009 17:00
- Paikkakunta: Orimattila
Äääh... luulin, että W204:n ym. myötä olisi päästy eroon W208/209-pulloper*e-syndroomasta.epk kirjoitti:no huh, onpas korkea perse, vanteet saa olla kokoa 20" tuuma jotta näyttäis sopusuhtaiseltajusssi kirjoitti:tuolla oli uusimmat kuvat päivätty tänään, jos ei oo vielä nähty:
E Coupe
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Onko tämä siis todella E coupe vai uusi CLK?Leka kirjoitti:Näin tosiaan edellisiin yhtyen näyttää jatkuvan parin edellisen pikku-coupen aloittama hontelon vaikutelman luoma muotoilusuunta perän osalta
Ymmärsinkö oikein, uusimpien coupe-kuvien perusteella sivuikkunoita näyttäisi olevan kolme per kylki![]()
http://www.worldcarfans.com/9081223.001 ... ndisguised
http://carscoop.blogspot.com/2008/12/20 ... spied.html


Lisää kuvia e:stä (sedan):
Näköjään ei saa kuvia suoraan postattua, tässä linkki:
http://carscoop.blogspot.com/2008/12/20 ... early.html
Eri paikasta onnistui...


Viimeksi muokannut kip, Ti 06.01.2009 12:12. Yhteensä muokattu 6 kertaa.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 263
- Liittynyt: La 05.11.2005 20:19
- Paikkakunta: helsinki ja välillä joensuu
Kaveri tilasi Mercedes-Benz E230 perussedanin,tulee kuulemma tehtaalta 3-4:ssä viikossa,sanoi että ei halua tuota uutta mallia--hinnaksi jäi auki 50.000 mikä ei mielestäni ole kallis.Ja mitäs,hieno auto sieltä varmaan tulee? Henkilökohtaisen elämäni sotkujen selvittelyyn meni tuossa hiljan sama summa..alkoi hieman suoraan sanoen potuttamaan.Jospa sitä vielä joskus kokisi saman tunteen kun 1987 kun tilasin Olarin veholta W124 mersun... 

Itse tilaisin kuitenkin uuden korimallin, vaikka olisi kuinka ruma. Vanhan hinta kun tuppaa sukeltamaan heti uuden ilmestymisen jälkeen...jokus kirjoitti:Kaveri tilasi Mercedes-Benz E230 perussedanin,tulee kuulemma tehtaalta 3-4:ssä viikossa,sanoi että ei halua tuota uutta mallia--hinnaksi jäi auki 50.000 mikä ei mielestäni ole kallis.Ja mitäs,hieno auto sieltä varmaan tulee? Henkilökohtaisen elämäni sotkujen selvittelyyn meni tuossa hiljan sama summa..alkoi hieman suoraan sanoen potuttamaan.Jospa sitä vielä joskus kokisi saman tunteen kun 1987 kun tilasin Olarin veholta W124 mersun...
Niin lopullisen version pystyy arvostelemaan vasta livenä ja AMG version nähtyään. Toivoisin, että tuo C:n sporttinen vaihoehtomaski tulisi.jusssi kirjoitti:Mikä se nyt sitten on ruma ja mikä ei... jotenki muistan kun aikoinaan 124 tuli markkinoille ni kyllä siinä riitti vanhoille rautamersujäärille jupinaa mokomasta muoviautosta ja "eihän se oo minkään näkönenkään, kato nyt noita takavalojaki..."
Jotenkin vain tuo C mielestäni tulee näyttämään paremmalta, samoin S ja CL, vaikka tässä ovatkon AMG versioina. Pidin kaikista heti. Oikeastaan ainoa auto jonka ulkonäöstä en ole tykännyt on SLK. Toki aina saattaa mielipiteet muuttua kun näkee lopputuloksen...



Jesmb:hen näyttäisi tänään ilmestyneen oikein esitekuvat teknisine tietoineen http://jesmb.de/indexie.htm