Automaatin öljyt

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Tuplawee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 196
Liittynyt: To 03.04.2003 12:30
Paikkakunta: riihimäki

Automaatin öljyt

Viesti Kirjoittaja Tuplawee »

Paljonkos öljyä menee (250D+automaatti W124) laatikkoon suodattimen kanssa? Tämäkin aihe saattaa olla aiemmin käsitelty, mutta kun en nyt just muista...
Ja mikähän olikaan suositeltavin öljy tähän savottaan?
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14214
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Automaatin öljyt

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Tuplawee kirjoitti:Paljonkos öljyä menee (250D+automaatti W124) laatikkoon suodattimen kanssa? Tämäkin aihe saattaa olla aiemmin käsitelty, mutta kun en nyt just muista...
Ja mikähän olikaan suositeltavin öljy tähän savottaan?
Mobil ATF 220 on hyvä öljy. Täytösmääriä en muista, mutta ne löytyvät ohjekirjasta. Jos sellaista ei ole, kirja löytyy Vehosta mielestäni edulliseen alle 30 euron hintaan.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Tuplawee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 196
Liittynyt: To 03.04.2003 12:30
Paikkakunta: riihimäki

Viesti Kirjoittaja Tuplawee »

Kits, en viitsi w124ohjekirjaa hankkia, koska tämä tekniikka on laitettu w123 koppaiseen...
Sami S
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 184
Liittynyt: La 26.04.2003 20:06
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sami S »

Tuplawee kirjoitti:Kits, en viitsi w124ohjekirjaa hankkia, koska tämä tekniikka on laitettu w123 koppaiseen...
Eli onko sulla W124 sen mottori ja automaatti W123 korissa kiinni?
Miten toimii ja entäs polttoaineen kulutus?

Kerro ihmeessä enemmän, olisi kiinnostusta vaihtaa omaankin parempi mylly.
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1643
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

Lisää aiheesta...

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

Tässä autom.laatikon öljymäärät = Öljy ATF-X

vaihteisto W4A 020 type : 5,5/ 6,0
W4A 040 : 6,2/ 7,7

Riippuu myös tietenkin siitä, että lasketko turbiinin tyhjäksi ?
Toiset jättää sen avaamatta, kun täyttäminen voi olla hidasta.
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Tuplawee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 196
Liittynyt: To 03.04.2003 12:30
Paikkakunta: riihimäki

Viesti Kirjoittaja Tuplawee »

Joo, joku aikaisemmista omistajista on vaihtanut W124 moottorin ja laatikon tähän W123 farkkuun. Joten tekniikan vaihdon hankaluudesta en osaa sanoa yhtään mitään, hyvin se näyttää ainakin mahtuvan konehuoneeseen.Pelaa ihan hienosti, ja polttoainetta kuluu 8-9 litraa / 100 km. Jos peräkärryä vetää perässä, niin saa laittaa litran lisää.
Avatar
Automatic260E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 474
Liittynyt: Ti 01.04.2003 20:58
Paikkakunta: Itä-Vantaa

mobil

Viesti Kirjoittaja Automatic260E »

laita mobil atf-220 ..se on paras mesen lootaan.! :) :wink:
****************************************************************
'***************************************************************
eli Auto oli
260 E w124 Automatic vm. -1988
Tässä on
[url=http://koti.mbnet.fi/heretic/Kuva%20004.jpg][u] Kuva !![/u][/url]

[url=http://koti.welho.com/thiltu10/Ensimm%e4iset-p%e4iv%e4t%20158.jpg]Tässä lisää ![/url]

Niin ja vaimolla ja mulla on kauppakassina Chrysler Grand Voyager v6 3,3 L ja se tykkää bensasta !! :)
Avatar
Kaizu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 147
Liittynyt: Pe 04.04.2003 07:47

Viesti Kirjoittaja Kaizu »

Sami S kirjoitti:
Tuplawee kirjoitti:Kits, en viitsi w124ohjekirjaa hankkia, koska tämä tekniikka on laitettu w123 koppaiseen...
Eli onko sulla W124 sen mottori ja automaatti W123 korissa kiinni?
Miten toimii ja entäs polttoaineen kulutus?

Kerro ihmeessä enemmän, olisi kiinnostusta vaihtaa omaankin parempi mylly.
Mulla on w124 mallin 200d manuaalina kiinni w123 farkussa. Polttoainetta menee noin 7l/100km. Kulkee niin että neula näyttää suoraan alaspäin (160km/h) mittari. mittarivirhe jotain 10km/h paikkeilla.

Kardaanin etupää joutuu lyhentämään ja moottorin korvakkeet pitää tietysti tehdä uusiksi. Perä on sitten peräisin :) w123 mallin 200d:stä. Ja tuntuu olevan aika hyvä välitys. Ei huuda mutta silti kulkee....

Ja jos vaihdat moottorin niin joudut vaihtamaan myös vaihdelaatikonkin.

Sitä en nyt jaksa muistaa että kummastako ne vaihteen siirto tangot oli w124 vai w123.

Ja "kaasu" tanko/vaijeri viritys täytyy kanssa rakennella että saapi kaasuteltua. Siihen kannattaa käyttää vähän aikaa suunnitteluun ettei takertele kovin paljoa. Nimimerkillä kerran valoissa 7000rpm lasissa ja paikallaan :shock:
C 220cdi 4matic w205
E 250 cdi c207
Vastaa Viestiin