- W203 C220cdi 2001 AMG optik - uutta kuvaa 12/10

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
cali
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: Ke 21.09.2005 18:12

- W203 C220cdi 2001 AMG optik - uutta kuvaa 12/10

Viesti Kirjoittaja cali »

tuli tommoseen kulkineeseen vaihdettua tossa keväällä..

W203 C220cdi 2001 elegance

auto on päivittäisessä käytössä, joten rojekti etenee miten etenee..
pidempää työmatkaa pääasiassa tulee ajettua, se pitäisi onnistua
pitämään mielessä, kun ajatukset rakentelusta lähtee lapasesta..=D

kommentoida saa ja ideoita ehdottaa ihan vapaasti!!

tehty tähän mennessä :
vanteet
alustasarja
maski
takalasilippa
amg korisarja

suunnitelmissa olisi ainakin :
270cdi:n turbo -check-
cooleri -check-
softan modaus -check- /by Tuikku
hifit -kaiuttimet vaihdettu, subi ja vahvari siirtynee vuodelle 2010 ->2011
ikkunoiden tummennus haalealla kalvolla -check-
sisustan jalopuupaneelien maalaus -check-
yms...


lähtökohta :

Kuva

Kuva
Viimeksi muokannut cali, La 11.12.2010 13:08. Yhteensä muokattu 11 kertaa.
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Mistä turbon olet melkein tilannut ja mitä tuollaiset kustantaa?
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
cali
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: Ke 21.09.2005 18:12

Viesti Kirjoittaja cali »

simppa80 kirjoitti:Mistä turbon olet melkein tilannut ja mitä tuollaiset kustantaa?
yheltä foorumilaiselta.. kaupat on viel kesken..
Avatar
cali
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: Ke 21.09.2005 18:12

Viesti Kirjoittaja cali »

tossa olis vanteista muutamia kuvia:

klik
klik
klik
klik

18".. edessä 8,5 ja takana 9,5 tuumaa leveet.. kumeina 225/40 ja 255/35..
"hieman" se maasturilta näyttää..=)
Avatar
cali
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: Ke 21.09.2005 18:12

Viesti Kirjoittaja cali »

alustasarja ja maski vaihdettuna..
hieman jäi nokalta korkeaksi.. h&r jouset -40 ja gts iskarit..

maskia ei vielä ole maalattu (mattamustaa muovia)..

EHDOTUKSIA: tuleeko maskista kiiltävä musta vai joku muu..!!??!!
hopeisena tai korinvärisenä ei vissiin oikeen sovi..?????
photoshoppauksia??

Kuva

lisää KUVAA:

klik1
klik2
klik3
klik4
Avatar
cali
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: Ke 21.09.2005 18:12

Viesti Kirjoittaja cali »

Avatar
cali
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: Ke 21.09.2005 18:12

Viesti Kirjoittaja cali »

cooleri ja uus turbo odottelee autotallissa asennusta.. pitäs tossa syksyn/ talven aikana saada kiinni.. sitten karalalle ohjelmapäivitykseen..
lasitkin sain tummennettua..
Avatar
cali
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: Ke 21.09.2005 18:12

Viesti Kirjoittaja cali »

sen verran on viimesestä edenny, et sain xenonit tossa nasun kimppatilauksessa.. ois tarkotus laittaa pitkiin ja lyhkäsiin.. jos vaikka joulun tienoilla ois aikaa asentaa ne.. tilasin niihin xenonkaupasta 50W vastuspiuhasarjan ja relejohtosarjat.. jos vaikka niillä sais ne toimiin..??

mites muuten noitten etuvalojen purkaminen, et lähteekö se "lasi" siit umpiosta erikseen irti? et sais maalattua turhat kiiltävät sieltä mattimustaks.. =)

niin joo ja laittelinhan mä tossa kesämmällä ms6 erillissarjan eteen ja ms6 midit taakse.. tein mdf-levystä korokepalat oviin 6,5 :sille, ja diskantit upotin originaalien paikalle.. eteen vedin oviin uudet kaiutinpiuhat..
se hifistäminen jäi vähän vaiheeseen kun ei löytyny helposti läpivientiä vahvistimen virtajohdolle, ja tääl foorumillakin on ko. asiasta aika nihkeesti infoo.. mut eiköhän sekin asia korjaannu kun tossa joskus saa aikaseks.. eli kaiuttimet on nyt sit viel väliaikasesti soittimen peräs..

ja sisustan jalopuut olis vielki odottamassa maalausta.. vissiin hopeiset niist sit tulee..??
Avatar
DarkDivine
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 127
Liittynyt: Ti 23.05.2006 13:06
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja DarkDivine »

tohon vois kyllä sopia toi maski korinväriseks?? vai mitä ootte mieltä?
Murisee
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Jolle »

Viittisitkö neuvoa että miten kynnyslistat lähtee irti ja mitä muuta on hyvä ottaa huomioon kun purkaa sisustaa... :P
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Jolle »

Millanen projekti oli vaihtaa erillissarja eteen ja miten paha homma vaihtaa johdot?
Avatar
cali
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: Ke 21.09.2005 18:12

Viesti Kirjoittaja cali »

Jolle kirjoitti:Viittisitkö neuvoa että miten kynnyslistat lähtee irti ja mitä muuta on hyvä ottaa huomioon kun purkaa sisustaa... :P
en oo viel kerenny hirveesti purkaa sisustasta.. kun ei oo viel niit virta, rca ja kaiutinletkuja vedetty peräkonttiin..

eipä siin kai muuta sen kummempaa kun kokeilemalla, tutkimalla ja ennen kaikkea hajoittamalla selviää.. eli aluks varovasti kokeileen, et miten mikäkin on kiinni ja sit tarpeen mukaa lisää voimaa ja isompia työkaluja käyttöön :wink:
Jolle kirjoitti:Millanen projekti oli vaihtaa erillissarja eteen ja miten paha homma vaihtaa johdot?
on mul jotai rojektikuvia siitä kaiuttimien laitosta, mutta ei oo jaksanu laittaa niit tänne yksinpuhelun joukkoon.. :evil: koitan laittaa mahd pian niitä näkyville..
Avatar
cali
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: Ke 21.09.2005 18:12

Viesti Kirjoittaja cali »

eilinen ilta tuli taisteltua xenon valojen kanssa.. ei oo helppoo..

sain jonkin aikaa räpellettyäni ne toimimaan ilman ohjelmointia..

autossa on ne valonohjauspurkit "?sameista?" kuullu puhuttavan..
ne ei tunnista xenoneita toimiviksi polttimoiksi ja käsitykseni mukaan laskee syöttöjännitteen johki ?3V? tienoille.. eli käytännössä normikytkennällä xenoneita ei saa kun vilkkumaan, ja näytölle tulee ilmoitus vikaantuneista polttimoista.. sama pitkissä ja lyhkäsissä valoissa..

ohittaakseen nuo ilmoitukset tarvii 50W 4,7ohm tehovastukset simuloimaan toimivaa polttimoa.. joissain autoissa tuo riittää.. siihen vaan rinnalle ballastit ja vola.. mutta ei tässä, edelleen ilmoitus viallisista polttimoista, ja valot vilkkuu..

tilasin (onneksi) samassa köntässä vastusten kanssa relejoihtosarjan.. no ei muutakun kytkemään releen taakse ballasteja ja releen ohjaus valolta.. mutta ei..

johtosarjassa on siis kaikki piuhat liittimet ja sulakkeet yms valmiiksi rakennettuna pakettina (helppoa?).. maapiuha releelle tulee lampulta.. meni muutama hetki ja tupakka selvittäessä, että se ei kelpaakkaan auton elektroniikalle..=) otin releelle maan normaalisti rungosta, niin jo alkoi toimimaan, ei heriauksia näytöllä ja xenonit palaa..

eilinen ilta meni tosiaan piuhoja asennellessa ja tuota onnelmaa tutkiskellessa.. jos tänään saisi vaikka valmista..

vielä ei siis ole 100% varmaa että miten lyhyet ajovalot toimii, mutta illalla olen toivottavasti viisaampi..!
pitkät valot sain eilen kytkettyä toimimaan ja tänään koekäytettyä työmatkalla..

toivottavasti tuosta sekavasta selityksestä on apua jollekin seuraavalle.. itse sitä koitin etsiskellä, mutta ei ollut tarjolla..
Avatar
cali
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: Ke 21.09.2005 18:12

Viesti Kirjoittaja cali »

ja valmista tuli.. nyt on lyhkäsissä ja pitkissä molemmissa 50W 6000K xenonit..
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Jolle »

Miten paljon valo parani noilla xenoneilla? Käytit perus halogeeniumpioita?
Avatar
cali
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: Ke 21.09.2005 18:12

Viesti Kirjoittaja cali »

kyllähän se parani huomattavasti.. juu ihan perus umpioiss on.. kyl muuten oisin vaihtanu mut on vaan niin prkleen kalliit.. noi saa kelvata tollai..
tänään pitäs tulla kaverin mukana vehosta ne siniset parkkipolttimot..
Avatar
cali
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: Ke 21.09.2005 18:12

Viesti Kirjoittaja cali »

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Jolle »

kiitoksia kuvista :P
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

cali kirjoitti:eilinen ilta tuli taisteltua xenon valojen kanssa.. ei oo helppoo..

sain jonkin aikaa räpellettyäni ne toimimaan ilman ohjelmointia..

autossa on ne valonohjauspurkit "?sameista?" kuullu puhuttavan..
ne ei tunnista xenoneita toimiviksi polttimoiksi ja käsitykseni mukaan laskee syöttöjännitteen johki ?3V? tienoille.. eli käytännössä normikytkennällä xenoneita ei saa kun vilkkumaan, ja näytölle tulee ilmoitus vikaantuneista polttimoista.. sama pitkissä ja lyhkäsissä valoissa..

ohittaakseen nuo ilmoitukset tarvii 50W 4,7ohm tehovastukset simuloimaan toimivaa polttimoa.. joissain autoissa tuo riittää.. siihen vaan rinnalle ballastit ja vola.. mutta ei tässä, edelleen ilmoitus viallisista polttimoista, ja valot vilkkuu..

tilasin (onneksi) samassa köntässä vastusten kanssa relejoihtosarjan.. no ei muutakun kytkemään releen taakse ballasteja ja releen ohjaus valolta.. mutta ei..

johtosarjassa on siis kaikki piuhat liittimet ja sulakkeet yms valmiiksi rakennettuna pakettina (helppoa?).. maapiuha releelle tulee lampulta.. meni muutama hetki ja tupakka selvittäessä, että se ei kelpaakkaan auton elektroniikalle..=) otin releelle maan normaalisti rungosta, niin jo alkoi toimimaan, ei heriauksia näytöllä ja xenonit palaa..

eilinen ilta meni tosiaan piuhoja asennellessa ja tuota onnelmaa tutkiskellessa.. jos tänään saisi vaikka valmista..

vielä ei siis ole 100% varmaa että miten lyhyet ajovalot toimii, mutta illalla olen toivottavasti viisaampi..!
pitkät valot sain eilen kytkettyä toimimaan ja tänään koekäytettyä työmatkalla..

toivottavasti tuosta sekavasta selityksestä on apua jollekin seuraavalle.. itse sitä koitin etsiskellä, mutta ei ollut tarjolla..
35W xenon polttimon kanssa riittää kun laittaa balastin kanssa sarjaan 20W vastuksen. 35W + 20W on 55W = Normi hehkun teho.

Sitä hieman ihmettelen että miksi 50W xenon vaatii vastuksen?
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
cali
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: Ke 21.09.2005 18:12

Viesti Kirjoittaja cali »

simppa80 kirjoitti:
35W xenon polttimon kanssa riittää kun laittaa balastin kanssa sarjaan 20W vastuksen. 35W + 20W on 55W = Normi hehkun teho.

Sitä hieman ihmettelen että miksi 50W xenon vaatii vastuksen?
samaa ihmettein.. mutku ei toimi ni ei toimi pakko laittaa ihan jäätävä johtosekamelska sinne valojen seuraks.. :cry:
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

cali kirjoitti:
simppa80 kirjoitti:
35W xenon polttimon kanssa riittää kun laittaa balastin kanssa sarjaan 20W vastuksen. 35W + 20W on 55W = Normi hehkun teho.

Sitä hieman ihmettelen että miksi 50W xenon vaatii vastuksen?
samaa ihmettein.. mutku ei toimi ni ei toimi pakko laittaa ihan jäätävä johtosekamelska sinne valojen seuraks.. :cry:
Tuntuu kyllä ihmeelliseltä.. :?:
Voiskohan tuo sitten olla että virtapiikki käy jo niin isona että se menee siitä sekaisin?

Laitoitko sen vastuksen rinnalle vaiko sarjaan ballastin kanssa?
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
cali
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: Ke 21.09.2005 18:12

Viesti Kirjoittaja cali »

simppa80 kirjoitti:
cali kirjoitti:
simppa80 kirjoitti:
35W xenon polttimon kanssa riittää kun laittaa balastin kanssa sarjaan 20W vastuksen. 35W + 20W on 55W = Normi hehkun teho.

Sitä hieman ihmettelen että miksi 50W xenon vaatii vastuksen?
samaa ihmettein.. mutku ei toimi ni ei toimi pakko laittaa ihan jäätävä johtosekamelska sinne valojen seuraks.. :cry:
Tuntuu kyllä ihmeelliseltä.. :?:
Voiskohan tuo sitten olla että virtapiikki käy jo niin isona että se menee siitä sekaisin?

Laitoitko sen vastuksen rinnalle vaiko sarjaan ballastin kanssa?
mulla on releen kautta ne ballastit.. et valoilta on otettu vaan ohjaus..
eli vastukset on keskenään siel valoissa kytkettynä..
kokeilin sillon asennusiltoina kaikkia järkeenkäypiä vaihtoehtoja..
en mä niitä sarjaan kai kokeillukkaan laittaa..
Avatar
cali
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: Ke 21.09.2005 18:12

Viesti Kirjoittaja cali »

simppa80 kirjoitti:
cali kirjoitti:
simppa80 kirjoitti:
35W xenon polttimon kanssa riittää kun laittaa balastin kanssa sarjaan 20W vastuksen. 35W + 20W on 55W = Normi hehkun teho.

Sitä hieman ihmettelen että miksi 50W xenon vaatii vastuksen?
samaa ihmettein.. mutku ei toimi ni ei toimi pakko laittaa ihan jäätävä johtosekamelska sinne valojen seuraks.. :cry:
Tuntuu kyllä ihmeelliseltä.. :?:
Voiskohan tuo sitten olla että virtapiikki käy jo niin isona että se menee siitä sekaisin?

Laitoitko sen vastuksen rinnalle vaiko sarjaan ballastin kanssa?
mulla on releen kautta ne ballastit.. et valoilta on otettu vaan ohjaus..
eli vastukset on keskenään siel valoissa kytkettynä..
kokeilin sillon asennusiltoina kaikkia järkeenkäypiä vaihtoehtoja, mitä ny sattu tuleen mieleen..
en mä niitä sarjaan kai kokeillukkaan laittaa..
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Jolle »

Sarjaankytkettynä luulis olevan helpoin laskea sopivia arvoja? :o
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Jolle kirjoitti:Sarjaankytkettynä luulis olevan helpoin laskea sopivia arvoja? :o
Sarjaan ne tuleepi joo
Viimeksi muokannut simppa80, Ke 08.04.2009 17:45. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
cali
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: Ke 21.09.2005 18:12

Viesti Kirjoittaja cali »

doddii...

Kuva

vihdoin se alko..
välijäähdytin hepattuna sovituksessa.. huomenna putkia rakenteleen ja turboo vaihtoon.. tekemistä muutamaksi illaksi..=)
kuvaa ja tekstiä tulee lisää jos jotakuta kiinnostaa...
-Jack-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 94
Liittynyt: To 13.03.2008 20:46
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja -Jack- »

Lisää tekstiä ja kuvia. :)
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

-Jack- kirjoitti:Lisää tekstiä ja kuvia. :)
Samaa mieltä :o
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4768
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
...Semmoinen juttu niiden ahtoputkien kanssa.
Että ahtimen ja coolerin välinen putki tuppaa irtoilemaan, jollei siihen saa "moottorin liikkumavaraa" tarpeeksi.
Ei auta, vaikka miten tiukkaan koettaa liitoksia kiristää, kuuma ilma siinä kohden pehmittää putken niin, että varmasti irtoaa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Herätys

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Ei ole calilata mitään kuulunut tänne? Onko cooleri ja ahdin asennettu? saati ohjelmakin päivitetty?

Jos päivitykset tehty niin mites auto pelittää? Menikö tuo cooleri tuonne melkeen niinkuin heittämällä? Itellä on keula auki kans ko ilmastoinninkenno pitää vaihtaa..
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Vastaa Viestiin