Mitä mieltä olette E290 turbodiesel-koneesta?
Mitä mieltä olette E290 turbodiesel-koneesta?
Onko koneessa mitään erityisiä vikakohtia. Kaveri on tuollaista katsonut ja en osannut ainakaan itse haukkua, mutta eipä ole kyllä kokemustakaan kuin jostain kymmenen vuoden takaa pari kertaa kokeiltuna. Eli onko koneessa mitään ihmeellistä tyyppivikaa tai muuta vastaavaa-sitten vielä automaatilla vai ilman?
- turpomersu
- Sisäänajossa
- Viestit: 38
- Liittynyt: To 08.06.2006 11:27
- Paikkakunta: Espoo
Samaa mieltä, käyttökelpoista vääntöä on tarjolla jo alakierroksilta lähtien.
Taitaa olla pieniruokaisin väykyn pannu ennen cdi-aikaa.
Takana mulla about 150tkm ja moottoriin liittyvinä huoltoina normihuoltojen lisäksi vain ruiskutuspumpun tiivistesarja ja ABS-releboksin uudelleentinaus.
Jotkut pitävät tehottomana, mut siihenhän löytyy kyllä apua
Ari
Taitaa olla pieniruokaisin väykyn pannu ennen cdi-aikaa.
Takana mulla about 150tkm ja moottoriin liittyvinä huoltoina normihuoltojen lisäksi vain ruiskutuspumpun tiivistesarja ja ABS-releboksin uudelleentinaus.
Jotkut pitävät tehottomana, mut siihenhän löytyy kyllä apua

Ari
En ole kuullut että kukaan olisi ko. konetta saanut hajalle normaali käytöllä. Uskon että kun öljyt vaihtaa säännöllisesti niin miljoonan saa rikki ilman enempiä murheita.
Vakiona moottori on vähän "pappa" niin hyvässä kuin pahassa. Vääntää hyvin ja tarjoaa tasaisen leppoisaa matkan tekoa.
Käynti on varsinkin kylmänä aika karu. Tien päällä ääni on sellaista rauhallisen vaimeaa raksutusta.
Vakiona moottori on vähän "pappa" niin hyvässä kuin pahassa. Vääntää hyvin ja tarjoaa tasaisen leppoisaa matkan tekoa.
Käynti on varsinkin kylmänä aika karu. Tien päällä ääni on sellaista rauhallisen vaimeaa raksutusta.

W210 290TD T
lisää kysymyksiä:
1) millaiset suuttimet siinä on kun on suoraruiskutus? Onko sellaisia ongelmia kuin CDI-koneissa suuttimien vuodon kanssa?
2) Onko hiljainen maantienopeuksissa?
3) Millainen ruiskutuspumppu siinä on?
4) Alakertahan 602:sesta, mutta miten tilavuutta on nostettu-iskun pituudella vai suuremmalla porauksella?
5) Millainen kansi? 2-venttiilinenkö?
6) manuaali vai automaatti? kumpi sopii paremmin jatkeeksi?
1) millaiset suuttimet siinä on kun on suoraruiskutus? Onko sellaisia ongelmia kuin CDI-koneissa suuttimien vuodon kanssa?
2) Onko hiljainen maantienopeuksissa?
3) Millainen ruiskutuspumppu siinä on?
4) Alakertahan 602:sesta, mutta miten tilavuutta on nostettu-iskun pituudella vai suuremmalla porauksella?
5) Millainen kansi? 2-venttiilinenkö?
6) manuaali vai automaatti? kumpi sopii paremmin jatkeeksi?
1. "normaali" suoraruutan suutin. Ei ole CDI:n vuotoja (En ainakaan ole ikinä moisesta kuullut) 2. pytyssä "Sähkösuutin" neulan liikeanturi siis. Pumppu säätää todellista ajoitusta tämän perusteella.kardaani kirjoitti:lisää kysymyksiä:
1) millaiset suuttimet siinä on kun on suoraruiskutus? Onko sellaisia ongelmia kuin CDI-koneissa suuttimien vuodon kanssa?
2) Onko hiljainen maantienopeuksissa?
3) Millainen ruiskutuspumppu siinä on?
4) Alakertahan 602:sesta, mutta miten tilavuutta on nostettu-iskun pituudella vai suuremmalla porauksella?
5) Millainen kansi? 2-venttiilinenkö?
6) manuaali vai automaatti? kumpi sopii paremmin jatkeeksi?
2.On koneen puolesta hiljainen. Monessa vain on rattiakselin läpiviennin suoja rikki ja koneen rapinat kuuluu selvästi sisälle.
3. Bosch:n VP44 sähköohjattu jakajapumppu.
4. Molemmilla. Suurempi poraus ja pitempi isku kuin 2.5litrasessa.
5. Periaatteessa sama kansi kuin 2.5ssa. 10 venttiiliä mutta suuttimen ja imukanavien osalta eroja.
6. Molempi parempi. Makuasia. Manuaali syö vähemmän. Automaatti taas mukavampi.
kardaani kirjoitti:lisää kysymyksiä:
1) millaiset suuttimet siinä on kun on suoraruiskutus? Onko sellaisia ongelmia kuin CDI-koneissa suuttimien vuodon kanssa?
Paineella avautuvat (ei sähkö ohjatut). suutinvuodot harvinaisia
2) Onko hiljainen maantienopeuksissa?
Ei täysin hiljainen. Ääni varsin mielyttävää raksutusta
3) Millainen ruiskutuspumppu siinä on?
Jakajapumppu
4) Alakertahan 602:sesta, mutta miten tilavuutta on nostettu-iskun pituudella vai suuremmalla porauksella?
Pitempi isku ja sylinterin halkasija (jos meinaat 2,5l koneeseen verrata)
5) Millainen kansi? 2-venttiilinenkö?
Kyllä
6) manuaali vai automaatti? kumpi sopii paremmin jatkeeksi?
Ehdottomasti automaatti. (sopii hyvin moottorin luonteeseen)
----------------------------------------------------------
OM602.982
Turboahdettu suoraruiskutus diesel.
Iskutilavuus 2874cm3
Sylinterin halk. 89.0mm
Iskunpituus 92.4mm
Puristussuhde 19.5
Sytytysjärjestys 1-2-4-5-3
Sylint./ventt.per.syl. 5/2
Ruiskupumppu. Sähköisesti ohjattu jakajapumppu
Teho 95kW/4000rpm/min 300nm/1800-2400rpm/min
W210 290TD T
Olisko polttoaineen suodatus ja jäähdytys toteutettu eri tavalla mersussa kuin bemarissa ja ooppelisssa?Bemarin ja ooppelin pumput on yleensä kerralla selvää tavaraa kun kyyti loppuu.Pumput hajoaa yleensä siinä 200-300tkm:n välillä 320d bemareista,viissatasessa kestää jostainsyystä paremminMika.T kirjoitti:Aika vähän noista on pumppuja mennyt.
Toki muutamia löytyy.
EDIT: Huollettu pumppu löytyy.

auto w123 200D/300DT vm, -81
Ettei kuitenkin VE-sarjan pumppu? Sehän on jo varsin kestävä laitosjari_w123 kirjoitti:Olisko polttoaineen suodatus ja jäähdytys toteutettu eri tavalla mersussa kuin bemarissa ja ooppelisssa?Bemarin ja ooppelin pumput on yleensä kerralla selvää tavaraa kun kyyti loppuu.Pumput hajoaa yleensä siinä 200-300tkm:n välillä 320d bemareista,viissatasessa kestää jostainsyystä paremminMika.T kirjoitti:Aika vähän noista on pumppuja mennyt.
Toki muutamia löytyy.
EDIT: Huollettu pumppu löytyy..Väyrysessäkö on tosiaan vp44 säteismäntä pumppu?

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Moi!
Mun käytettynä tuotu pelaa paremmin talvella kun on kuivaa.
(koneessa ei mitään, sähköt ei joka päivä jaksa hymyilyttää)
Ei ole vielä tielle jättänyt. Vaihdatin varmuuden varalta Ylämaalla
alipainepumpun. Ei ollu paha hinta. kerron sit jos sattuu jotain.
Kiitokset Mikalle ja monelle muulle jotka jaksatte jakaa asiantuntemustanne! Höpötellään taas joutavia josku
Niin, onkos sille joku peruste et xenon valoille pitää olla pesuri?
Mun käytettynä tuotu pelaa paremmin talvella kun on kuivaa.
(koneessa ei mitään, sähköt ei joka päivä jaksa hymyilyttää)
Ei ole vielä tielle jättänyt. Vaihdatin varmuuden varalta Ylämaalla
alipainepumpun. Ei ollu paha hinta. kerron sit jos sattuu jotain.
Kiitokset Mikalle ja monelle muulle jotka jaksatte jakaa asiantuntemustanne! Höpötellään taas joutavia josku

Niin, onkos sille joku peruste et xenon valoille pitää olla pesuri?
M-B W210