W124 E320T jäähdytysnesteet häviävät jonnekin

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Ramstad
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Ke 10.03.2004 16:17
Paikkakunta: Kanta-Häme

W124 E320T jäähdytysnesteet häviävät jonnekin

Viesti Kirjoittaja Ramstad »

Onko kenelläkään vinkkiä mistä päästä ryhtyä etsimään vikaa, kun -94 vuosimallin W124 E320T Mersusta häviävät jäähdytysnesteet pikku hiljaa?

Moottorin lämpötila pysyy normaalina ja lämmityslaite pukkaa lämmintä ihan hyvin, mutta n. tuhannen kilometrin ajon jälkeen jäähdytysnesteen vähäisyyden varoitusvalo syttyy. Veden ja nesteen lisäyksen jälkeen ajellaan taas 1000 km, mutta sitten taas valo syttyy.

Onko tuossa E320 -mallissa jokin tietty letku, joka alkaa iän myötä hapertua liitoksestaan ja vuotaa tms.?
MB X253 GLC 250 d 4MATIC 2016 (M651.921)
ex.
MB W203 C200 CDI automatic -06 (M646.963)
MB W203 C200 CDI Business Elegance automatic -04 (M646)
MB W124 E320 T 24v Sportline automatic -94 (M104.992)
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1655
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Matti R »

kansipahvi vuotaa, tyyppivika M104- koneessa.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Avatar
juhape
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti 28.10.2003 21:27
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja juhape »

Jos sieltä joku letku vuotaa niin siihen vuotokohtaan kertyy valkoista töhnää.
Ettei vaan olis kannentiiviste menossa ja häviäisi sitäkautta?
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1817
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

Jäähdyttäjä. On vaikea havaita kun haituu sitämukaa kun vuotaa. Puhtaalle lumellekko ajaa illalla ja aamulla kattoo keulan aluksen niin voi kohta löytyä.
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Itellä vuotaa -91 300tdt syyläri, niin kadottaa suunnilleen tankillisen aikana paisarillisen nestettä. Paikkallensa kun pysähtyy koneen ollessa kuumana ja käynnissä, leijailee auton ympärillä jäähdytysnesteen haju sekä höyrypilvi.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Ramstad
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Ke 10.03.2004 16:17
Paikkakunta: Kanta-Häme

Viesti Kirjoittaja Ramstad »

Matti R kirjoitti:kansipahvi vuotaa, tyyppivika M104- koneessa.
Prkl, näin on.

Kävin äsken paikallisessa Mersukorjaamossa. Mitattiin päästöt, ne olivat julmetusti koholla, ja todettiin myös, että paisuntasäiliössä kuplii. Kansipahvi vuotaa selvästi. Pakoputkesta pukkaa valkoista savua/vesihöryä. Kaikki merkit viittaavat kansipahvin vuotamiseen tai siihen, että kansi on halki.

Onko mitään tietoa siitä kuinka kallis remontti on edessä? Uusi pahvi ja kannen hionta, mitä muuta toimenpiteitä? Kansi tuskin on halki, eli koeponnistusta ei kai tarvitse tehdä?
MB X253 GLC 250 d 4MATIC 2016 (M651.921)
ex.
MB W203 C200 CDI automatic -06 (M646.963)
MB W203 C200 CDI Business Elegance automatic -04 (M646)
MB W124 E320 T 24v Sportline automatic -94 (M104.992)
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Kannattaa ain ponnistaa kansi kun vesivikaa on!
Jos kansi on halki niin täältä löytyy edukkaasti 300-24 kone joka laitetaan osiksi> jos siitä sattusi kansi käymään :idea:
Joku mersupurkaamo??
jussiv
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 48
Liittynyt: Pe 05.09.2003 14:39

Viesti Kirjoittaja jussiv »

Minulla alkoi kansipahvi oireilla juurikin kuvaamallasi tavalla . Seuraava vaihe on, että alkaa lisääntyvästi tiputtaa öljyä allensa-hyvä arvaus .
Vaihdata pahvi !
Ramstad
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Ke 10.03.2004 16:17
Paikkakunta: Kanta-Häme

Viesti Kirjoittaja Ramstad »

jussiv kirjoitti:Minulla alkoi kansipahvi oireilla juurikin kuvaamallasi tavalla . Seuraava vaihe on, että alkaa lisääntyvästi tiputtaa öljyä allensa-hyvä arvaus .
Vaihdata pahvi !
Jep, stefasta alkoi pukata alleen, mutta ei mitenkään paljon. Se tuli vaihdettua jo viime huoltokierroksella.

Paljonko arviolta tuo "pahvin vaihdattaminen" tulee maksamaan? Samalla kansi pitää joka tapauksessa hioa, ja se lienee kallista touhua?

Samalla kun kansi on auki, niin kannattaako samalla avauksella vaihtaa jotain muutakin kuluvaa osaa, mitä?
MB X253 GLC 250 d 4MATIC 2016 (M651.921)
ex.
MB W203 C200 CDI automatic -06 (M646.963)
MB W203 C200 CDI Business Elegance automatic -04 (M646)
MB W124 E320 T 24v Sportline automatic -94 (M104.992)
jussiv
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 48
Liittynyt: Pe 05.09.2003 14:39

Viesti Kirjoittaja jussiv »

Minulla kansiremppa maksoi 1000€ pari vuotta sitten . Tehtiin täällä Tampereella Vänttisen korjaamossa . Kansi koneistettiin samalla .
Ja autohan on S124 E 320T -95
Ramstad
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Ke 10.03.2004 16:17
Paikkakunta: Kanta-Häme

Viesti Kirjoittaja Ramstad »

jussiv kirjoitti:Minulla kansiremppa maksoi 1000€ pari vuotta sitten . Tehtiin täällä Tampereella Vänttisen korjaamossa . Kansi koneistettiin samalla .
Ja autohan on S124 E 320T -95
Kiitos tiedosta. Jotakin samaa luokkaa arvelen sen olevan nytkin.

Laitettiinko samaan syssyyn jotain muutakin uutta, joka meni samalla kertaa?
MB X253 GLC 250 d 4MATIC 2016 (M651.921)
ex.
MB W203 C200 CDI automatic -06 (M646.963)
MB W203 C200 CDI Business Elegance automatic -04 (M646)
MB W124 E320 T 24v Sportline automatic -94 (M104.992)
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1817
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

Ramstad kirjoitti: Paljonko arviolta tuo "pahvin vaihdattaminen" tulee maksamaan? Samalla kansi pitää joka tapauksessa hioa, ja se lienee kallista touhua?
Vaihdosta ei oo tarkkaa tietoa, ehkä päivän homma, mutta kannen koneistus ei paljoa maksa. Oisko tunnin juttu.
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

omaan kärryyn vaihdoin kanspahvin kolmessa päivässä ja aikaa meni 48 tuntia. No vaihdoin sen ihan yksinään ja kannen työstö vei päivän kun läppäsin venat ja vaihdoin kumit jne. Nopeemmin kyllä tekee kun oli ekakerta ja toinen menis melkein jo rutiinilla kun tietää mistä mitäkin auki yms.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ramstad
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Ke 10.03.2004 16:17
Paikkakunta: Kanta-Häme

Viesti Kirjoittaja Ramstad »

Näin tuli siis kansipahvi vaihdettua ja tässä faktaa hinnasta.

Remontissa uusittiin:

- yläpään tiivistesarja
- kansipulttisarja
- venttiilivarren kumisarja (6 sylinteriä)
- ketjupyörän pultti
- venttiilikannen tiiviste
- 2 kpl letkuja
- uudet öljyt 7,5 litraa Mobil 1 Rally Formula 5W50
- öljynsuodatin
- nesteet jäähdyttimeen

- kannen koneistukset (hionta, koeponnistus)

- työtä 20 tuntia

Kokonaishinta 1890 euroa, sis. alv. Korjaamona paikallinen Mersu-korjaamo (ei Veho).
MB X253 GLC 250 d 4MATIC 2016 (M651.921)
ex.
MB W203 C200 CDI automatic -06 (M646.963)
MB W203 C200 CDI Business Elegance automatic -04 (M646)
MB W124 E320 T 24v Sportline automatic -94 (M104.992)
Jombe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 262
Liittynyt: Ke 02.07.2008 12:44
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Jombe »

Ois mullakin remontti edessä. Pikkasen hajallaan eri threadeissa kaikki tiedot... Jotain vinkkejä, että mitä kannattaa tarkistaa/osia vaihtaa ym. otetaan vastaan. Edellisen käyttäjän vaihdettujen osien listassa ihmetyttää ketjupyörän pultti ja 2 kpl letkuja? Ja KL:n sivuilta en venttiilivarren kumeja löytänyt, sokeusko iskee?

E: Kansi pajalla. Hieman kettumainen imusarja&tilpehöörit oli.
Jombe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 262
Liittynyt: Ke 02.07.2008 12:44
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Jombe »

Noniin, nyt on ensisavut pöräytetty. Ei se nyt niin vaikea homma ollut, kuin täällä peloteltiin. :) Moniurahihnan ja parin ohjausrullan vaihdon myötä katosi sirinä-ääni, joka aiemmin vaivasi.
Jombe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 262
Liittynyt: Ke 02.07.2008 12:44
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Jombe »

Mjahas, ei loppunut veden kulutus kansipahvin vaihdolla. Vuotokohta etsintään -> vesipumpun tiiviste falskaa. :shock: Onko muilla ollut tälläistä ongelmaa m104 koneen kanssa, en ole ainakaan mitään kuullut ja foorumihakukaan ei tuottanut tulosta?
Nooh, vaihtuu samalla pumppukin, kun laakeri huutaa siihen malliin.
Vastaa Viestiin