W124 E320T jäähdytysnesteet häviävät jonnekin
W124 E320T jäähdytysnesteet häviävät jonnekin
Onko kenelläkään vinkkiä mistä päästä ryhtyä etsimään vikaa, kun -94 vuosimallin W124 E320T Mersusta häviävät jäähdytysnesteet pikku hiljaa?
Moottorin lämpötila pysyy normaalina ja lämmityslaite pukkaa lämmintä ihan hyvin, mutta n. tuhannen kilometrin ajon jälkeen jäähdytysnesteen vähäisyyden varoitusvalo syttyy. Veden ja nesteen lisäyksen jälkeen ajellaan taas 1000 km, mutta sitten taas valo syttyy.
Onko tuossa E320 -mallissa jokin tietty letku, joka alkaa iän myötä hapertua liitoksestaan ja vuotaa tms.?
Moottorin lämpötila pysyy normaalina ja lämmityslaite pukkaa lämmintä ihan hyvin, mutta n. tuhannen kilometrin ajon jälkeen jäähdytysnesteen vähäisyyden varoitusvalo syttyy. Veden ja nesteen lisäyksen jälkeen ajellaan taas 1000 km, mutta sitten taas valo syttyy.
Onko tuossa E320 -mallissa jokin tietty letku, joka alkaa iän myötä hapertua liitoksestaan ja vuotaa tms.?
MB X253 GLC 250 d 4MATIC 2016 (M651.921)
ex.
MB W203 C200 CDI automatic -06 (M646.963)
MB W203 C200 CDI Business Elegance automatic -04 (M646)
MB W124 E320 T 24v Sportline automatic -94 (M104.992)
ex.
MB W203 C200 CDI automatic -06 (M646.963)
MB W203 C200 CDI Business Elegance automatic -04 (M646)
MB W124 E320 T 24v Sportline automatic -94 (M104.992)
Jos sieltä joku letku vuotaa niin siihen vuotokohtaan kertyy valkoista töhnää.
Ettei vaan olis kannentiiviste menossa ja häviäisi sitäkautta?
Ettei vaan olis kannentiiviste menossa ja häviäisi sitäkautta?
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Prkl, näin on.Matti R kirjoitti:kansipahvi vuotaa, tyyppivika M104- koneessa.
Kävin äsken paikallisessa Mersukorjaamossa. Mitattiin päästöt, ne olivat julmetusti koholla, ja todettiin myös, että paisuntasäiliössä kuplii. Kansipahvi vuotaa selvästi. Pakoputkesta pukkaa valkoista savua/vesihöryä. Kaikki merkit viittaavat kansipahvin vuotamiseen tai siihen, että kansi on halki.
Onko mitään tietoa siitä kuinka kallis remontti on edessä? Uusi pahvi ja kannen hionta, mitä muuta toimenpiteitä? Kansi tuskin on halki, eli koeponnistusta ei kai tarvitse tehdä?
MB X253 GLC 250 d 4MATIC 2016 (M651.921)
ex.
MB W203 C200 CDI automatic -06 (M646.963)
MB W203 C200 CDI Business Elegance automatic -04 (M646)
MB W124 E320 T 24v Sportline automatic -94 (M104.992)
ex.
MB W203 C200 CDI automatic -06 (M646.963)
MB W203 C200 CDI Business Elegance automatic -04 (M646)
MB W124 E320 T 24v Sportline automatic -94 (M104.992)
Jep, stefasta alkoi pukata alleen, mutta ei mitenkään paljon. Se tuli vaihdettua jo viime huoltokierroksella.jussiv kirjoitti:Minulla alkoi kansipahvi oireilla juurikin kuvaamallasi tavalla . Seuraava vaihe on, että alkaa lisääntyvästi tiputtaa öljyä allensa-hyvä arvaus .
Vaihdata pahvi !
Paljonko arviolta tuo "pahvin vaihdattaminen" tulee maksamaan? Samalla kansi pitää joka tapauksessa hioa, ja se lienee kallista touhua?
Samalla kun kansi on auki, niin kannattaako samalla avauksella vaihtaa jotain muutakin kuluvaa osaa, mitä?
MB X253 GLC 250 d 4MATIC 2016 (M651.921)
ex.
MB W203 C200 CDI automatic -06 (M646.963)
MB W203 C200 CDI Business Elegance automatic -04 (M646)
MB W124 E320 T 24v Sportline automatic -94 (M104.992)
ex.
MB W203 C200 CDI automatic -06 (M646.963)
MB W203 C200 CDI Business Elegance automatic -04 (M646)
MB W124 E320 T 24v Sportline automatic -94 (M104.992)
Kiitos tiedosta. Jotakin samaa luokkaa arvelen sen olevan nytkin.jussiv kirjoitti:Minulla kansiremppa maksoi 1000€ pari vuotta sitten . Tehtiin täällä Tampereella Vänttisen korjaamossa . Kansi koneistettiin samalla .
Ja autohan on S124 E 320T -95
Laitettiinko samaan syssyyn jotain muutakin uutta, joka meni samalla kertaa?
MB X253 GLC 250 d 4MATIC 2016 (M651.921)
ex.
MB W203 C200 CDI automatic -06 (M646.963)
MB W203 C200 CDI Business Elegance automatic -04 (M646)
MB W124 E320 T 24v Sportline automatic -94 (M104.992)
ex.
MB W203 C200 CDI automatic -06 (M646.963)
MB W203 C200 CDI Business Elegance automatic -04 (M646)
MB W124 E320 T 24v Sportline automatic -94 (M104.992)
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
omaan kärryyn vaihdoin kanspahvin kolmessa päivässä ja aikaa meni 48 tuntia. No vaihdoin sen ihan yksinään ja kannen työstö vei päivän kun läppäsin venat ja vaihdoin kumit jne. Nopeemmin kyllä tekee kun oli ekakerta ja toinen menis melkein jo rutiinilla kun tietää mistä mitäkin auki yms.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Näin tuli siis kansipahvi vaihdettua ja tässä faktaa hinnasta.
Remontissa uusittiin:
- yläpään tiivistesarja
- kansipulttisarja
- venttiilivarren kumisarja (6 sylinteriä)
- ketjupyörän pultti
- venttiilikannen tiiviste
- 2 kpl letkuja
- uudet öljyt 7,5 litraa Mobil 1 Rally Formula 5W50
- öljynsuodatin
- nesteet jäähdyttimeen
- kannen koneistukset (hionta, koeponnistus)
- työtä 20 tuntia
Kokonaishinta 1890 euroa, sis. alv. Korjaamona paikallinen Mersu-korjaamo (ei Veho).
Remontissa uusittiin:
- yläpään tiivistesarja
- kansipulttisarja
- venttiilivarren kumisarja (6 sylinteriä)
- ketjupyörän pultti
- venttiilikannen tiiviste
- 2 kpl letkuja
- uudet öljyt 7,5 litraa Mobil 1 Rally Formula 5W50
- öljynsuodatin
- nesteet jäähdyttimeen
- kannen koneistukset (hionta, koeponnistus)
- työtä 20 tuntia
Kokonaishinta 1890 euroa, sis. alv. Korjaamona paikallinen Mersu-korjaamo (ei Veho).
MB X253 GLC 250 d 4MATIC 2016 (M651.921)
ex.
MB W203 C200 CDI automatic -06 (M646.963)
MB W203 C200 CDI Business Elegance automatic -04 (M646)
MB W124 E320 T 24v Sportline automatic -94 (M104.992)
ex.
MB W203 C200 CDI automatic -06 (M646.963)
MB W203 C200 CDI Business Elegance automatic -04 (M646)
MB W124 E320 T 24v Sportline automatic -94 (M104.992)
Ois mullakin remontti edessä. Pikkasen hajallaan eri threadeissa kaikki tiedot... Jotain vinkkejä, että mitä kannattaa tarkistaa/osia vaihtaa ym. otetaan vastaan. Edellisen käyttäjän vaihdettujen osien listassa ihmetyttää ketjupyörän pultti ja 2 kpl letkuja? Ja KL:n sivuilta en venttiilivarren kumeja löytänyt, sokeusko iskee?
E: Kansi pajalla. Hieman kettumainen imusarja&tilpehöörit oli.
E: Kansi pajalla. Hieman kettumainen imusarja&tilpehöörit oli.
Mjahas, ei loppunut veden kulutus kansipahvin vaihdolla. Vuotokohta etsintään -> vesipumpun tiiviste falskaa.
Onko muilla ollut tälläistä ongelmaa m104 koneen kanssa, en ole ainakaan mitään kuullut ja foorumihakukaan ei tuottanut tulosta?
Nooh, vaihtuu samalla pumppukin, kun laakeri huutaa siihen malliin.

Nooh, vaihtuu samalla pumppukin, kun laakeri huutaa siihen malliin.