X1R aineesta onko tietoo?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

X1R aineesta onko tietoo?

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Tolla haulla ei löytynyt kovin paljoa tietoo tosta aineesta. (X1R)
Eli onko siitä mitään hyötyä? Kuuleman mukaan se pienentää kitkaa yms.
Vois kuvitella että siitä olis hyötyä ainakin jossain laakeroinneissa?
Mutta yllätys että ei se tee mitään koneremonttia!
Mikä nyt on ihan ymmärrettävää! :lol:
Onko kellään mitään kokemuksia tästä aineesta?
Luulis kai noista jostain aineestakin olevan hyötyä kerran tekniikkakin kehittyy niin miksi ei noi aineetkin??
Toinen aine on vissiin se RVS mistä on jo ihan hyviäkin näyttöjä.
maukku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 275
Liittynyt: Pe 08.10.2004 19:15
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja maukku »

Olen tuota X1R:ää käyttänyt työmaalla, ja mielestäni ei sen kummempaa, kuin WD40 tai joku muu monitoimiöljy. Purkki on kyllä hieno avaruusteknologiaan viittavine logoineen, mutta ne mainosmiehet :)
MB 500SE-92
MB 600SL -93
MB 500S -02
MB GL 320 CDI -08
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

maukku kirjoitti:Olen tuota X1R:ää käyttänyt työmaalla, ja mielestäni ei sen kummempaa, kuin WD40 tai joku muu monitoimiöljy. Purkki on kyllä hieno avaruusteknologiaan viittavine logoineen, mutta ne mainosmiehet :)
Oisko sulla tietoo siitä moottoriin laitettavasta aineesta?
maukku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 275
Liittynyt: Pe 08.10.2004 19:15
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja maukku »

Ikävä kyllä kokemusta vain tuosta spray-pullotavarasta :cry:
Itse suhtaudun hyvin epäilevästi kaikkiin kitkaa (muka)vähentäviin Tefloneihin ynnä muihin, jotka pahimmassa tapauksessa tukkivat öljykanavat, muoveja kun ovat. Heti, kun näen puolueettoman testin tai pari, muutan mielipidettäni. Kun metalli kitkan vaikutuksesta kuluu, vaikea kuvitella mitään korvaavaa apua purkista saatavan.
Viimeksi muokannut maukku, Ma 16.01.2006 20:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB 500SE-92
MB 600SL -93
MB 500S -02
MB GL 320 CDI -08
Avatar
tgts
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 189
Liittynyt: To 25.11.2004 22:37
Paikkakunta: Parainen

Viesti Kirjoittaja tgts »

Mä laitoin tuota yhden pullollisen öljynvaihdon yhteydessä 240D:n koneeseen. Joko korvani valehtelevat, tai sitten tyhjäkäynnin kierrosluku nousi noin 200km ajon mittaan ehkä noin 100rpm ja koneen käyntiääni selvästi hiljeni kaikilla kierroksilla. Polttoaineen kulutuskin näyttäisi vähän laskeneen, suunnilleen sille tasolle kuin se oli lämpimämmillä keleillä. Tosiaan muutos ei tullut heti, vaan pikkuhiljaa. Eli positiivisia kokemuksia. Kyllä se ilmeisesti kitkaa vähentää.
W123 240D -84 // S124 300TDT -92 // W126 280SE -85
Avatar
hannun1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 662
Liittynyt: Pe 16.04.2004 19:07

Viesti Kirjoittaja hannun1 »

ei ole aineesta omakohtaisia kokemuksia, mutta eräs autoilija kertoi laittaneensa kuorma-autonsa vaihdelaatikkoon kyseisen lisäaineen, kun oli päässyt laatikko pyörimään kuivana ja alkanut ääntämään. Ulina oli aineella loppunut.
Avatar
Haisuli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1308
Liittynyt: To 18.11.2004 19:48
Paikkakunta: Hesa

Viesti Kirjoittaja Haisuli »

Jeesaa pari tuhatta kilometriä, sitten tuntuu, että katoaa vaikutus. Vähentää moottorin ääntä ja tasoittaa koneen toimintaakin. Kuten yllä jo sanottiinkin.
Talvella mineraaliöljyillä jeesaa varmaan enempi kuin synt litkujen kanssa.
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Uskaltaskohan mennä kokeilemaan tota ainetta koneeseen?
Kaverilla olis purnukka sitä mörriä jota vois lirauttaa koneeseen.
Vähän arvelluttaa siltä mennä laittelemaan vaikka kyllä Forteekin oon kokeillu ja vielä hyväx todennu.
Avatar
Haisuli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1308
Liittynyt: To 18.11.2004 19:48
Paikkakunta: Hesa

Viesti Kirjoittaja Haisuli »

^Mitkäs öljyt sulla on koneessa?
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Haisuli kirjoitti:^Mitkäs öljyt sulla on koneessa?
Ne oli Mobilin 5w - 50 Rally formulat.
Avatar
Haisuli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1308
Liittynyt: To 18.11.2004 19:48
Paikkakunta: Hesa

Viesti Kirjoittaja Haisuli »

^Ai että oli? :lol:
No, enpä tiedä onko tuon lisäaineen vaikutus kovinkaan kummoinen noin laadukkailla öljyillä.
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Timo J
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Su 06.02.2005 15:09

Viesti Kirjoittaja Timo J »

Mulla on ainakin joka paikassa (moottori,v.laatikko,perä,ohjaustehostin, vetonivelet+ polttoaineen lisäaine) nuo X1R:t.

Positiivisiä kokemuksia
- äänet hiljenee
- polttoaineen kulutus pieneni noin litran,ehkä vähän alle
- katsastuksen pakokaasu päästöt 0,2 ennen 1,67 (max . 3,0 )
- vaikutuksen näkee vielä öljyn vaihdossakin, vanha öljy liukasta ja puhdasta

Luultavasti pärjäis ilmankin, mutta auttaa varmasti jaksamaan pitempään

Öljyt on Mobil RF 5w-50 ja auto E290 td -97

Ja lisäaineiden kanssa ajettu 60 000 tkm

Suosittelen kokeilemaan, mutta huomioi kun lisäät ainetta että kone ja aine on lämmin. Kylmänä aine limppiintyy (jos ei sekoitu öljyyn) suodattimeen ja tukkii sen ja loput arvaakin.
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Timo J kirjoitti:Mulla on ainakin joka paikassa (moottori,v.laatikko,perä,ohjaustehostin, vetonivelet+ polttoaineen lisäaine) nuo X1R:t.

Positiivisiä kokemuksia
- äänet hiljenee
- polttoaineen kulutus pieneni noin litran,ehkä vähän alle
- katsastuksen pakokaasu päästöt 0,2 ennen 1,67 (max . 3,0 )
- vaikutuksen näkee vielä öljyn vaihdossakin, vanha öljy liukasta ja puhdasta

Luultavasti pärjäis ilmankin, mutta auttaa varmasti jaksamaan pitempään

Öljyt on Mobil RF 5w-50 ja auto E290 td -97

Ja lisäaineiden kanssa ajettu 60 000 tkm

Suosittelen kokeilemaan, mutta huomioi kun lisäät ainetta että kone ja aine on lämmin. Kylmänä aine limppiintyy (jos ei sekoitu öljyyn) suodattimeen ja tukkii sen ja loput arvaakin.
No jos noi pitää paikkansa ni sitä sit vois uskaltaa vaikka kokeillakkin.
Mutta silti arvelluttaa pistää sitä mörriä tonne automaattilaatikkoon jos se kerran poistaa kitkaa ni tuntus että se kitkan pieneneminen ei olisi hyväx laatikossa?
Ja myös tonne kitkaperään hieman arvelluttaa laittaa?
Voi olla että taitaa riittää jos vaan tuon koneen käsittelee sillä aineella.
Timo J
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Su 06.02.2005 15:09

Viesti Kirjoittaja Timo J »

Juu no mulla on manuaalilaatikko ja normaali perä, että niissä ei ainakaan ole varomista. Kannattaa tietysti aina miettiä tarkkaan ennen ku työntää "ylimääräisiä" litkuja autoon, meni mullakin puol vuotta ennen kuin olin vakuuttunut että laitan sitä mihinkään.

PS. Moottoriinkaan en laittanut kuin reilun desilitran ( 7 litraan öljyä ), vaikka sitä käsketään laittaan purkillinen tuohon määrään.
Avatar
red devil
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: La 10.12.2005 18:22
Paikkakunta: Alajärvi

Viesti Kirjoittaja red devil »

Olen käyttäny aineita jo vuoden perässä ja moottorissa eikä mitään kielteistä ole ollut. mielestäni kone käy paremmin, mutta se on oma mielipiteeni. Automaattilaatikkoon laitoin vasta parikuukautta sitten eikä siinäkään mitään moittimista ole. :)

Mielestäni aineiden vaikutuksen näkee parhaiten vasta kilometrien jälkeen, eihän hyvän moottorin käyntiääntä voi oikeen paljon parantaa, vasta sitten aineen vaikutuksen voi kunnolla sanoa, kun satojen tuhansien jälkeen kone käy lähes samoin kuin ennen. Ja kulumista on tapahtunut vähemmän kuin normaalisti. Auttaahan ne huonompaankin moottoriin, mutta ei se lisäaine sitä tivistä.
190 2.5D turbo.
Sprinter 308 cdi.
vaimolla s203 200cdi.
Avatar
EzKo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 286
Liittynyt: Su 17.10.2004 09:29
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

Tässä tietoa...itse käytän myös ainetta moottorissa,automaattilaatikossa,asd perässä ja polttoaineessa.
Ei mitään huonoa sanottavaa,pitää sen minkä lupaa.
http://www.x1r.fi/html2/kv.html
S124 300TDT-91
ex.W124 300D-86
jokus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: La 05.11.2005 20:19
Paikkakunta: helsinki ja välillä joensuu

Viesti Kirjoittaja jokus »

W124:n perä pitää hienoista ujellusta 80-90km/h alueella,eräs myyjä suositteli kokeilemaan ainetta saatesanoilla että ulina ei ehkä häivy kokonaan mutta vaimenee jonkin verran,miten lisään tuon aineen,siis vaihdanko uudet öljyt perään vai laitanko vain vanhojen n.30.000km ajettujen öljyjen sekaan.

Eli siis tätä:
http://www.x1r.fi/
Avatar
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5429
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

jokus kirjoitti:W124:n perä pitää hienoista ujellusta 80-90km/h alueella,eräs myyjä suositteli kokeilemaan ainetta saatesanoilla että ulina ei ehkä häivy kokonaan mutta vaimenee jonkin verran,miten lisään tuon aineen,siis vaihdanko uudet öljyt perään vai laitanko vain vanhojen n.30.000km ajettujen öljyjen sekaan.

Eli siis tätä:
http://www.x1r.fi/
Olen kokeillu perään tätä ainetta. Ei ollu vaikutusta.

Polttoaineenkulutus laskee kun moottoriöljyn sekaan laittaa ohjeen mukaan. Takana oli 10t km keskikulutus ja sit laitoin tuon lisäaineen. Kulutus putosi ex lankussa (200D vm89) vajaat 1/2 litraa sadalle.

Käytin ex:ssä säännöllisesti tuota ainetta. Ajoin autolla noin 150t. Laskin piruuttani 130t km keskikulutuksen kuuden vuoden ajalta kun on kerta tullu joka tankkaus merkattua ylös. Kulutus 5.9L . Työmatka ajo päivittäin noin 12 km suuntaansa josta kaupunkia noin 5km. Matka-ajon sekä työmatka-ajon suhde noin 70% työmatka-ajoa ja matka-ajoa 30%. Talvella aamustartit aina lämppäristä. Työmaalla vain jos pakkasta yli 10 astetta. (pumpun säädätin heti kun ostin auton)

Mielestäni tuossa on haastetta monelle ikäiselleen Dieselille. Nykyinen 300DT lankku vie ainetta vähän toiseen tahtiin. Kattoin nyt 1500 km kulutuksen 7.46L pelkkää matka-ajoa nopeudet rajoitusten mukaan. Motaria noin 300km. Pumppu just säädetty. Seuraan kulutusta nyt jonkin aikaa ja sit lisäaineen kanssa. Ilmastointi voi kyllä kesällä sotkea mittauksia.
Avatar
jsmaa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 920
Liittynyt: La 29.01.2005 12:25
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja jsmaa »

maukku kirjoitti:Olen tuota X1R:ää käyttänyt työmaalla, ja mielestäni ei sen kummempaa, kuin WD40 tai joku muu monitoimiöljy. Purkki on kyllä hieno avaruusteknologiaan viittavine logoineen, mutta ne mainosmiehet :)
Joo,näinhän näitä myydään automiehille kuin naisille laihdutuspillereitä tai kasvovoiteita yms. ,ostoskanavien vitkuttimista puhumattakaan. Kyllä nämä aineet olis jo aikoja sitten lisätty öljyihin tai polttoaineisiin jos niistä olis jotain hyötyä autoilijoille.Valmistajille ja myyjille tietysti on,osa porukastahan elää näillä kusetuksilla. Uskontojahan nää on.Missä on riippumattomat testit näistä aineista? Eipä taida löytyä...
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.

200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Sen verran kokemusta nyt on kyseisestä aineesta et en osta enää muuta kun öljyä mitä määrätään mihinkin paikkaa.

Tehostimeen laitoin joskus ton x1r:n ja rupes tehostin huutamaan.
Loppu vasta kun vaihdoin uudet öljyt ja ei mitään lisäaineita.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5429
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Manu300cea24 kirjoitti:Sen verran kokemusta nyt on kyseisestä aineesta et en osta enää muuta kun öljyä mitä määrätään mihinkin paikkaa.

Tehostimeen laitoin joskus ton x1r:n ja rupes tehostin huutamaan.
Loppu vasta kun vaihdoin uudet öljyt ja ei mitään lisäaineita.
Voi tietty olla että aine ei loppupeleissä mosalle ole hyväksi vaikka polttoaineen kulutus laskisikin. Tuo kulutuksen lasku on kyllä omalla kohdalla ex lankussa fakta juttu. 6v keskikulutuskin 5.9l 70% lyhyttä työmatkaa 30% matka-ajoa tukee edellistä väitettä. Trippimittarin virhe oli tuossa autossa noin 2% joten todellinen kulutus on hieman yli 6l. (Eri autojen tripeissä tuntuu olevan erisuuruisia mittavirheitä. Suurimmat 8% luokkaa.) Nyt kulkupelin mittarissa on reipas 630t kun jututin kaveria joka auton minulta osti. Mottia en ainakaan minä avannut eikä tiettävästi edellinen omistajakaan. Ykköspytyn kohdalla se tyypillinen pieni öljyvuoto ulospäin kertoo siitä ettei kannentiivistettä ole luultavasti vaihdettu.

Perheen toiseen kulkupeliin (Bensaa japski) sanottavaa vaikutusta aineella ei tuntunut olevan ja en nyttemmin lisää siihen tuoa R:ää. Tosin tarkaa kirjanpitoakaan kulutuksista ei ole koskaan tehty.

No jokainen uskoo mihin tahtoo mutta kokeilemallahan se selviää ja varmaa on ettei tuo aine mikään jokapaikan eliksiiri ole. Automaattilootaan en kokeilisi. Siellähän tietyissä paikoissa pitääkin olla suuri kitkavoima ja siksi joissain lootaöljyissä on lisäaineena mukana kitka-aine. Tämän x1r -aineen vailutus voisi olla kumoava jolloin loota alkaa luistamaan?
hessut32
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 404
Liittynyt: Ke 08.12.2004 23:41

Viesti Kirjoittaja hessut32 »

laitoin 300tdt:n tankkiin tuota x1r litkua kun käynti oli hiukan epätasainen. Nyt olen tankillisen ajanut niin kylläpä muuttu karkiaksi käyntiääni ja po suodatin meni tukkoon. Käy nyt tasasemmin mutta käyntiääni on ruma :evil:
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

OMA KOHTASET KOKEMUKSET :!: TÄYTTÄ PASKAA :!: :!:
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5429
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

hessut32 kirjoitti:laitoin 300tdt:n tankkiin tuota x1r litkua kun käynti oli hiukan epätasainen. Nyt olen tankillisen ajanut niin kylläpä muuttu karkiaksi käyntiääni ja po suodatin meni tukkoon. Käy nyt tasasemmin mutta käyntiääni on ruma :evil:
Allekirjottanut puhuu vain tuosta m -öljyn sekaan laitettavasta. P-aineen sekaan olen joskus lirauttanu 2T öljyä (silloin kun arktista laatua tankannu).
Avatar
Kovanen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 451
Liittynyt: Ti 14.08.2007 21:42
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Kovanen »

Saatan olla ehkä vähän tyhmä tai tietämätön.

Itse myyn tuota X1R:ää päivittäin spraypulloina ja tippapulloina, mutta teollisuuteen paineilmajärjestelmien ja koneiden voiteluun. Siellä toimii mainiosti koska ei ole muun kuin ilman kanssa tekemisissä.
Mutta autoon.... eeeen ainakaan itse laittaisi. :?
- W211 320CDI -
Avatar
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5429
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Kovanen kirjoitti:Saatan olla ehkä vähän tyhmä tai tietämätön.

Itse myyn tuota X1R:ää päivittäin spraypulloina ja tippapulloina, mutta teollisuuteen paineilmajärjestelmien ja koneiden voiteluun. Siellä toimii mainiosti koska ei ole muun kuin ilman kanssa tekemisissä.
Mutta autoon.... eeeen ainakaan itse laittaisi. :?
Tätä ainetta on tehty moneen tarkoitukseen alkaen polkupyörän ketjuista jne. Niinkuin tuolla aiemmin kirjoitin m-öljyn sekaan laitettavasta niin polttoaineenkulutukseen vaikutus oli kiistaton. Konetta ei vieläkään ole tarvinnut avata joten sisuskalujen kunnosta ei tietoa mutta 200D:n 650t km kielii siitä ettei mitään pahasti pielessä voi olla. Käy tasaiseen öljyn paineet kesäkuumanakin 1bar tyhjäkäynnillä. Kaikki moottorin alapuoliset suojat on paikoillaan joten öljypohjaa ajoviima ei ylimääräisiä jäähdyttele. Saa nähdä jos kilahataa niin miltä sisuskalut näyttää.

Vois suorittaa yksinkertaisen testin jos nurkissa sattuisi olemaan sopivia "rojuja" Eli kampiakseli siihen sopivat laakeripukit ja laakerit. Sitten lohko tai sopiva teline, sähkömoottori akselia pyörittämään ja sit kummallekkin liukupinnalle omat esim 20kg puntit. Toinen voidellaan esim Mobilin 1:llä ja toinen m -öljyn joukkoon tarkoitetulla X1R:llä. Sit veivaamaan niin pitkään kunnes jompi kumpi leikkaa kiinni tai alkaa kuumumaan. Tällaisen testin perusteella voi sanoa jotain joka perustuu todelliseen testattuun tulokseen. Hitto kun ei ole nuita tai pitäiskö sanoa paremminkin sanoa onneksi ei ole ja toivottavasti ei tulekkaan :)

Jollakulla varmaan löytyisi sopivat kilkkeet. Mä voisin sponsoroida litkut :wink: Siten ainakin tietäisi mistä puhuu.
Avatar
Marko M
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1693
Liittynyt: Ti 18.03.2003 17:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Marko M »

Jari Ke kirjoitti:Konetta ei vieläkään ole tarvinnut avata joten sisuskalujen kunnosta ei tietoa mutta 200D:n 650t km kielii siitä ettei mitään pahasti pielessä voi olla. Käy tasaiseen öljyn paineet kesäkuumanakin 1bar tyhjäkäynnillä.
Eiköhän tuo nyt ole aivan mahdollista ilman mitään lisäaineitakin :)
230 C 1978
Avatar
jpp
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 180
Liittynyt: La 13.01.2007 15:39
Paikkakunta: riihimäki

Viesti Kirjoittaja jpp »

rvs tökötit laitoin väyrysen moottoriin,manuaalivaihteistoon ja perään.kyllä tuo ainakin nyt on hiljaisempi.moottori varsinkin.perästä kuului hieman ääntä kun ajoi n.40km/h nyt ei kuulu.vaikutuksen kestosta ei vielä ole mitään havaintoa kun auto on nyt talvilevolla....
w123 -83 käyttö/tuleva harrastepeli
w210 -95 ruosteinen projekti
w124 -95 200da
w123ce -81 uusin tulokas,kesäauto
ilkarsi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 189
Liittynyt: To 17.07.2008 16:49

Viesti Kirjoittaja ilkarsi »

Jos on jo vikaa niin kokeilkaa pois. Halpahan se litku on remonttiin verrattuna. Jos paikat on kunnossa niin hyvät normaalit voiteluaineet riittää.
Avatar
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5429
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Marko M kirjoitti:
Jari Ke kirjoitti:Konetta ei vieläkään ole tarvinnut avata joten sisuskalujen kunnosta ei tietoa mutta 200D:n 650t km kielii siitä ettei mitään pahasti pielessä voi olla. Käy tasaiseen öljyn paineet kesäkuumanakin 1bar tyhjäkäynnillä.
Eiköhän tuo nyt ole aivan mahdollista ilman mitään lisäaineitakin :)
Kyllä on. Meinasinkin sitä ettei se ainakaan riko mitään.

Muistaako kukaan puskuri -ohjelmaa missä Ford Sierraa kokeiltiin RVS käsittelyn jälkeen? Ajoivat käsittelyn jälkeen öljyttömällä koneella useita kymmeniä kilometreja (olisko ollu peräti 80km) ja sit nokka-akselin stefa alkoi käryämään mutta kone ei leikannu kiinni. En jaksa muistaa avasivatko moottoria vai ei ?
Vastaa Viestiin