Noniin, talvi tuli ja virtaongelmat senmyötä..
Elikkäs.. vikana on se että autokun seisoo pari päivää niin akku purkaa itsensä, eikä auto inahdakkaan, ei edes startti pyörähdä.
Vika alkoi n. viikko sitten kun auto oli seissyt pari pv. kylmemmällä ilmalla, latasin akun täyteen ja nyt se sitten toimi noin viikon verran ja sunnuntai aamuna vielä toimi ihan normaalisti. Tänään ma iltapäivällä yritin sitten lähteä autolla liikenteeseen niin edes keskuslukko ei jaksanut avata ovia, toivoakaan ei ollut saada autoa käyntiin. Ensiavuksi noin tunnin pikalataus ja sitten pikkuveljeltä hakemaan vara-akkua kokeiluun, jos vika vaikka sattuisi olemaan akussa.
Mittasimme latauksen ja auto lataa tyhjäkäynnillä 13.9V eli ilmeisesti normaalisti?
Olisiko kenelläkään hajua, että mistä kannattaisi ekana lähteä vikaa etsimään jos toi vara-akkukaan ei poista ongelma..
Autohan on w202 c180 vm.95
w202 purkaa akkua
- tomppapoika
- Vakiokalustoa
- Viestit: 128
- Liittynyt: Su 20.04.2008 21:56
- Paikkakunta: Mikkeli
w202 purkaa akkua
-Tommi-
Kulkupelit:
w211 220cdi, 08
w203 c200k, 04
ex Saab 9-3 2,2tid
ex c180 vm-95
ex Mazda 323f (ex hifiauto rojektina)
Kulkupelit:
w211 220cdi, 08
w203 c200k, 04
ex Saab 9-3 2,2tid
ex c180 vm-95
ex Mazda 323f (ex hifiauto rojektina)
Aukun PLUS johto irti.
Amppeeri mittari AKUN ja PLUS johdon väliin.
Sen jälkeen käsket kaverin mennä nyppii sulakkeita yksitellen irti. Kun lukema amppeeri mittarissa putoaa olemattomaan, niin vika on siinä sulakeryhmässä.
Katsot sitten käsikirjasta tai siitä sulakerasian kannesta, notta mitä vehkeitä sen sulakkeen takana on. Vika on jossain niissä. Esim. takalasin lämmitin, peräkontin valo jne...
Amppeeri mittari AKUN ja PLUS johdon väliin.
Sen jälkeen käsket kaverin mennä nyppii sulakkeita yksitellen irti. Kun lukema amppeeri mittarissa putoaa olemattomaan, niin vika on siinä sulakeryhmässä.
Katsot sitten käsikirjasta tai siitä sulakerasian kannesta, notta mitä vehkeitä sen sulakkeen takana on. Vika on jossain niissä. Esim. takalasin lämmitin, peräkontin valo jne...
Oviyksiköt?
Jossakin W202 malleissa oviyksiköt söivät itsestään autosta virrat. Softakorjaus paransi, mutta -95 malli on aika vanha. Onko siinä yleensäkään oviyksiköitä? Muistaakseni ainakin -99 mallissa oli moista vaivaa.
E 320T cdi -04
E 300 TD -94
250 TD -83
E 300 TD -94
250 TD -83
- tomppapoika
- Vakiokalustoa
- Viestit: 128
- Liittynyt: Su 20.04.2008 21:56
- Paikkakunta: Mikkeli
Jeps.. tätä täytyy käydä koittamassa tänään..JUHHisi kirjoitti:Aukun PLUS johto irti.
Amppeeri mittari AKUN ja PLUS johdon väliin.
Sen jälkeen käsket kaverin mennä nyppii sulakkeita yksitellen irti. Kun lukema amppeeri mittarissa putoaa olemattomaan, niin vika on siinä sulakeryhmässä.
Katsot sitten käsikirjasta tai siitä sulakerasian kannesta, notta mitä vehkeitä sen sulakkeen takana on. Vika on jossain niissä. Esim. takalasin lämmitin, peräkontin valo jne...
-Tommi-
Kulkupelit:
w211 220cdi, 08
w203 c200k, 04
ex Saab 9-3 2,2tid
ex c180 vm-95
ex Mazda 323f (ex hifiauto rojektina)
Kulkupelit:
w211 220cdi, 08
w203 c200k, 04
ex Saab 9-3 2,2tid
ex c180 vm-95
ex Mazda 323f (ex hifiauto rojektina)
- tomppapoika
- Vakiokalustoa
- Viestit: 128
- Liittynyt: Su 20.04.2008 21:56
- Paikkakunta: Mikkeli
vika korjattu:) viaksi osoittautui vahvistin..
Vedettiin loppusyksystä vahvarille heräte automaattiantennin virralta ja ilmeisesti aut.antennilla on jonkinsortin jatkuva virta..?? kuitenkin kun vahvistimen otti irti niin amperit putosi 2.9->0.4.. samalla radio alkoi kuulumaan paremmin
Vedettiin loppusyksystä vahvarille heräte automaattiantennin virralta ja ilmeisesti aut.antennilla on jonkinsortin jatkuva virta..?? kuitenkin kun vahvistimen otti irti niin amperit putosi 2.9->0.4.. samalla radio alkoi kuulumaan paremmin

-Tommi-
Kulkupelit:
w211 220cdi, 08
w203 c200k, 04
ex Saab 9-3 2,2tid
ex c180 vm-95
ex Mazda 323f (ex hifiauto rojektina)
Kulkupelit:
w211 220cdi, 08
w203 c200k, 04
ex Saab 9-3 2,2tid
ex c180 vm-95
ex Mazda 323f (ex hifiauto rojektina)