W208 jousien asennus?

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
Puuha
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ti 26.08.2008 20:55
Paikkakunta: Turku

W208 jousien asennus?

Viesti Kirjoittaja Puuha »

Tuli tilattua madallus jouset. Olen etsiskellyt ohjetta miten jouset vaihdetaan. Turhaan.
Ainoa minkä löysin oli että takapää on kuulemma tosi kusinen vaihtaa.

Olisko jossain nyt kunnon ohjeita.

Ja nyt on turha ehdottaa että vie pajalle, kyllä minulla työkalut kädessä pysyy...
CLK 230K , A160
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3002
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Sellaisella jousen sisälle menevällä jousipuristimella kun puristaa jousen, sen saa pois 5 minuutissa ja uuden tilalle samassa ajassa.

Jousen ulkopuolelle tulevia "macpherson-puristimia" ei oikeastaan kannata kokeillakaan. Sillä tulee vain vaarallisia tilanteita ja tarpeetonta tuskailua kun se ei mahdu toimimaan.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
Puuha
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ti 26.08.2008 20:55
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Puuha »

Jassoo...

Mitä muuta pitää avata että alatukivarsi pääsee tippumaan?
-Koiranluu?
-Ylätukivarren kartiokiinnike?

Entäs takapää, mitä irroitellaan?

Onnistuisiko vaihto niin että nostaa alatukivartta ja kiristää jousenpuristimet. Sen jälkeen laskee tukivarren alas, eikö tällöin jousi kaiken järjen mukaan putkahda pois?
CLK 230K , A160
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Ei pitäisi joutua irrottelemaan mitää... edes rengasta :!:
Ihan varma en ole tuosta w208:sta kun en ole itse siihen jousia vaihtanut mutta näin ainakin mersun muissa malleissa noilla oikeilla puristimilla.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
Puuha
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ti 26.08.2008 20:55
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Puuha »

Nyt vieterit asennettu.
Etupää vaati puristimet. Iskarin alapää piti avata sitten vasta mahtui tulemaan pois.
Takapäässä auki vaan alatukivarren sisempi pultti. Hieman kampeamista ja jousi irtoaa.
Takapää yht 20min
CLK 230K , A160
Avatar
Puuha
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ti 26.08.2008 20:55
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Puuha »

Jatketaan yksinpuhelua..

Takapää jäi madallusjousilla liian ylös. Otin rälläkän ja napsasin kiepin pois.
Nyt näyttää tasapainoisemmalta!
Tosin tuli melko kova ajettava...

Kuva keretessä.
CLK 230K , A160
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3002
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Puuha kirjoitti:...Takapää jäi madallusjousilla liian ylös...
Oliko sinulla matalimmat jousenkumit?
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
Puuha
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ti 26.08.2008 20:55
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Puuha »

En tajunnu katsoa.

Mutta kumi on n.1cm sisempänä kuin se kolo korissa. Jos siitä pystyy asiantuntijat jotain päättelemään.
Olipas epäselvä selostus...
CLK 230K , A160
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3002
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Kumin ulkoreunassa on sellaisia nystyröitä. Ne näkee taskulampulla ja tuntee etusormella auton alta kurkkaamalla rengasta irroittamatta. Mitä enemmän nystyröitä on, sitä korkeampi kumi on ja samalla autokin. Kumeja on ainakin neljää korkeutta 1-4.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Vastaa Viestiin