W211 remonttia (alapallo, puoltaminen, tuulettajan kitinä)
W211 remonttia (alapallo, puoltaminen, tuulettajan kitinä)
Pitäisi oikea (varsinainen, laipallinen) alapallo tässä vaihtaa,
tuppaako nuo olemaan kuinka kireässä?
Onko turha yrittää pelkällä ulosvetäjällä?
Auto puoltaa jonkin verran oikealle, tosin voihan tuon nivelen vaihto vaikuttaa asiaan. Löytyykö joltain speksejä alustan arvoille,
jotta voi tarkistaa että 4-pyöräsuuntauksessa saa arvot kohdalleen?
Kyseessä S211 2006 (E280T CDI).
Sitten tuo lämmityslaitteen puhallin kitisee välillä hivenen.
Kannattaako kokeilla voitelua tai onko noissa yleensä vaihdettavia laakereita? Onko tuon esille saaminen isokin homma?
Olisi tuonkin luullut yli 140 tonnia kestävän ääntämättä...
tuppaako nuo olemaan kuinka kireässä?
Onko turha yrittää pelkällä ulosvetäjällä?
Auto puoltaa jonkin verran oikealle, tosin voihan tuon nivelen vaihto vaikuttaa asiaan. Löytyykö joltain speksejä alustan arvoille,
jotta voi tarkistaa että 4-pyöräsuuntauksessa saa arvot kohdalleen?
Kyseessä S211 2006 (E280T CDI).
Sitten tuo lämmityslaitteen puhallin kitisee välillä hivenen.
Kannattaako kokeilla voitelua tai onko noissa yleensä vaihdettavia laakereita? Onko tuon esille saaminen isokin homma?
Olisi tuonkin luullut yli 140 tonnia kestävän ääntämättä...
Re: W211 remonttia (alapallo, puoltaminen, tuulettajan kitin
alapallo ei ole mitenkään tiukkaan yleensä kiinni, jos jonkunlaisen puristimen siihen saat niin lähtee varmasti ja mahdollisesti saa lyömälläkin pois.Major kirjoitti:Pitäisi oikea (varsinainen, laipallinen) alapallo tässä vaihtaa,
tuppaako nuo olemaan kuinka kireässä?
Onko turha yrittää pelkällä ulosvetäjällä?
Auto puoltaa jonkin verran oikealle, tosin voihan tuon nivelen vaihto vaikuttaa asiaan. Löytyykö joltain speksejä alustan arvoille,
jotta voi tarkistaa että 4-pyöräsuuntauksessa saa arvot kohdalleen?
Kyseessä S211 2006 (E280T CDI).
Sitten tuo lämmityslaitteen puhallin kitisee välillä hivenen.
Kannattaako kokeilla voitelua tai onko noissa yleensä vaihdettavia laakereita? Onko tuon esille saaminen isokin homma?
Olisi tuonkin luullut yli 140 tonnia kestävän ääntämättä...
puhallin löytyy helposti kun otat apukuskinpuolen kojelaudan alamuovin pois , sitten sen muovisenkannen itorxit irti kotelosta jonka jälkeen näkyy puhallin ja säädin(samassa paketissa)
parit torxit auki ja puhallinpaketti putoaa alas. rasvaus ei yleensä kovin pitkäaikainen apu ole eli uutta tilalle vaan
Joo-o. Yritin vaihtaa sen alapallon, sain kyllä kartion irti, mutta en itse alapalloa navasta. Yritin irroittaa sitä ulosvetäjällä
mutta vaikka väänsin hampaat irvessä niin ei lähtenyt irti,
lopenlopen vain ulosvetäjä lipesi. annoin myös vasaraa mutta ei se hevahtanutkaan... Piti sitten kasata vanha takaisin ja täynynee nöyrtyä jollekin pajalle...
mutta vaikka väänsin hampaat irvessä niin ei lähtenyt irti,
lopenlopen vain ulosvetäjä lipesi. annoin myös vasaraa mutta ei se hevahtanutkaan... Piti sitten kasata vanha takaisin ja täynynee nöyrtyä jollekin pajalle...
Se voikin olla vähän vaikea homma jos sitä yrittää paikoillaan irroitaa.
se pitäisi saada sellaiseen pänniin, ettei se joustaisi yhtään kun siihen iskee.
Itse irroitin koko sen osan jossa alapallonivel on kiinni.
Siinä tulee paineilma kuvioihin mukaan, pulttipyssyllä 10min niin on kaikki pultit ja nivelet auki.
se pitäisi saada sellaiseen pänniin, ettei se joustaisi yhtään kun siihen iskee.
Itse irroitin koko sen osan jossa alapallonivel on kiinni.
Siinä tulee paineilma kuvioihin mukaan, pulttipyssyllä 10min niin on kaikki pultit ja nivelet auki.
Pessimisti Ei Pety
W124 250 Man.
W309 om603.
W124 250 Man.
W309 om603.
Kävin vaihdattaan sen alapallon,
ja puoltaminenkin vähentyi selvästi.
Lämmityslaitteen moottoria yritin elvyttää,
mutta kun irroittelin sitä siipeä akselista naputtamalla
pikkuvasaralla akselin päähän,
koko moottori liikkui akseliin nähden vaikka roikutinkin
vain tuulettajan siivistä -> käämien lankoja lähti irti
kun kontaktorien ja käämien välissä oli ollut tyhjää
joten täytyi hommata uus moottori, hintaa kl:llä 210 egee...
ja puoltaminenkin vähentyi selvästi.
Lämmityslaitteen moottoria yritin elvyttää,
mutta kun irroittelin sitä siipeä akselista naputtamalla
pikkuvasaralla akselin päähän,
koko moottori liikkui akseliin nähden vaikka roikutinkin
vain tuulettajan siivistä -> käämien lankoja lähti irti
kun kontaktorien ja käämien välissä oli ollut tyhjää
joten täytyi hommata uus moottori, hintaa kl:llä 210 egee...
W211 mallissa on alapallojen vaihtokampanja. Juuri äsken tarkistutin 2003 mallisen auton vaihtotilanteen ja oli vaihdettu tehtaan lukuun 2005.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
pallonivel
Niin, onko tietoa mitkä pallot ja minkä vuotisiin voi vaihdattaa takuuna? Omani on vm.2005 ja vasemman puoleisen (etummaisen) tukivarren pallo on väljä ja kolisee. Koskeeko kampanja tuota osaa? Onko se nyt nimeltään reaktiotanko vaiko mikä....
Voiko muuten tuon pallon väljyys vaikuttaa ohjaukseen? On havaittavissa pientä levottomuutta ohjauksen keskialueella, vaikka kulmat on juuri säädetty.
Voiko muuten tuon pallon väljyys vaikuttaa ohjaukseen? On havaittavissa pientä levottomuutta ohjauksen keskialueella, vaikka kulmat on juuri säädetty.
Reaktiotangon ns koiranluiden palloja kampanja ei koske. Kannattaa kysäistä Veholta on ko auton alapallot ohjelmassa ja sekin näkyy kantakirjoista onko jo vaihdettu.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75