Samalla tieto tuon koneen automaattilootan kestosta ILMAN vahvistusta olisi mukava.
4 matic voimansiirron kesto
4 matic voimansiirron kesto
Joop, elikkäs tarkoitus olisi rakentaa tuollainen 124 3.0l td Farkku pikkaisen pirteämmäksi (noin 250-300hp) ja tartteis tietää että miten tuo mersun oma nelikko kestää ja jos ei kestä niin mistä sitä vahvistaa?
Samalla tieto tuon koneen automaattilootan kestosta ILMAN vahvistusta olisi mukava.
Samalla tieto tuon koneen automaattilootan kestosta ILMAN vahvistusta olisi mukava.
Nimimerkki Rehtijii on ruuvaillut omaa matikkiaan.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=57463
Ilmeisesti se itse neliveto on aika luja.
Vakioloota kestää kunnossa olessaan ja oikeissa säädöissä noin 400-450nm.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=57463
Ilmeisesti se itse neliveto on aika luja.
Vakioloota kestää kunnossa olessaan ja oikeissa säädöissä noin 400-450nm.
Entäs tuo vakioahdin? Tietysti jos pumppuun käydään lyömässä isommat elementit ja ahtoja nostetaan pakopaine kasvaa uskottavan suureksi vakioahtimella ja pakosarjalla, tai näin ainakin olettaisin joten osaatteko neuvoa jotain kultaista keskitietä vakiahtimella ja pumpun osilla, jotta pakopaine saataisiin järkeväksi ja autoa pikkaisen ripeämmäksi.
Mese tulee olemaan käyttöauto joten hirvittävän suuria muutoksia ei olisi tarkoitus tehdä (välijäähdytin kyllä hommataan) vaan vakio osalla pikkaisen pirteämpi kulkupeli. Tietysti nuo tehotavoiteet voi unohtaa vakiopalikalla....
auttakee tietämätöntä
Mese tulee olemaan käyttöauto joten hirvittävän suuria muutoksia ei olisi tarkoitus tehdä (välijäähdytin kyllä hommataan) vaan vakio osalla pikkaisen pirteämpi kulkupeli. Tietysti nuo tehotavoiteet voi unohtaa vakiopalikalla....
auttakee tietämätöntä
Mekaaniset osat on hyvin järeitä kyllä. Jakovaihteistonkin voi vahvistaa. Sen voitelusta kannattaa vanhemmissa autoissa huolehtia, ennen vuotta -91 tyyppivikana oli että hydrauliöljyä tihkui jakovaihteiston voiteluöljyn sekaan.Mika.T kirjoitti:Nimimerkki Rehtijii on ruuvaillut omaa matikkiaan.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=57463
Ilmeisesti se itse neliveto on aika luja.
Vakioloota kestää kunnossa olessaan ja oikeissa säädöissä noin 400-450nm.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Jonkin verran kokemusta kanssa tollaisesta setistä. Voin allekirjoittaa yllä olevat neuvot myös omasta puolestani.
Turbo menee ainakin sisuskaluilta vaihtoon ja samoin pumppu.
Turbosta kannattaa kysellä lisää täälläkin kirjoittelevalta turboeemeliltä.
Turbo menee ainakin sisuskaluilta vaihtoon ja samoin pumppu.
Turbosta kannattaa kysellä lisää täälläkin kirjoittelevalta turboeemeliltä.
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
Itsellä on ollut suunnitelmissa nostaa hiukan tehoja ja nyt olisi
välijäähdytyksen osat hankittuna nelivetoiseen, ilmastoituun 124:en.
Osien valinnassa on huomioitu suuri jäähdytysteho ilman muutostöitä
tai hyvin pienin muutoksin.
Tärkein osa on pienikokoinen (3,5") lämmönvaihdin (USD 150), joka sopii
moottorin päälle. Sitten on AMG-mallin Bosch-kiertovesipumppu (USD 120),
tehokkain jäähdytin, joka keulalle hyvin sopii (True-Cool, 100 euroa) ja
litteä (52 mm) Spal-puhallin (USD 70) , joita 10-tuumaisina mahtuu kaksi
keulalle. Vielä tarvitaan mm. paisuntasäiliö ja letkuja.
Nelivetofarkun keulalla on ahdasta, kun autossa on mm. ilmastointi ja
öljynjäähdytin kummankin lokarin alla. Äänimerkin joutuu näemmä siirtämään,
jos haluaa käyttää kahta puhallinta keulalla. Muuten ei tarvitse sahailla mitään.
välijäähdytyksen osat hankittuna nelivetoiseen, ilmastoituun 124:en.
Osien valinnassa on huomioitu suuri jäähdytysteho ilman muutostöitä
tai hyvin pienin muutoksin.
Tärkein osa on pienikokoinen (3,5") lämmönvaihdin (USD 150), joka sopii
moottorin päälle. Sitten on AMG-mallin Bosch-kiertovesipumppu (USD 120),
tehokkain jäähdytin, joka keulalle hyvin sopii (True-Cool, 100 euroa) ja
litteä (52 mm) Spal-puhallin (USD 70) , joita 10-tuumaisina mahtuu kaksi
keulalle. Vielä tarvitaan mm. paisuntasäiliö ja letkuja.
Nelivetofarkun keulalla on ahdasta, kun autossa on mm. ilmastointi ja
öljynjäähdytin kummankin lokarin alla. Äänimerkin joutuu näemmä siirtämään,
jos haluaa käyttää kahta puhallinta keulalla. Muuten ei tarvitse sahailla mitään.




