eli peräkärryn pistoke oli murtunut ja mennyt oikariin.Tämän seurauksena
oikea takavalo (autosta) poltti lampun ja vetokoukun pistokkeesta hävisi jännite navasta josta tulee valot peräkärryn oikealle puolelle.Vaihdoin lampun ja auton valot rupesi toimimaan ok,tosin oikea takavalo palaa kirkkaampana kuin vasen.
Mutta vetokoukun pistokkeeseen ei tule edelleenkään jännitettä oikenpuolen valojen napaan?
220 cdi valo-ongelma
Re: 220 cdi valo-ongelma
Mistähän automallista on kyse, 220CDI malleja on useita. Onko koukku joku jälkiasennus omalla sähkösarjalla vai onko sähkösarja OEM?petepo kirjoitti:eli peräkärryn pistoke oli murtunut ja mennyt oikariin.Tämän seurauksena
oikea takavalo (autosta) poltti lampun ja vetokoukun pistokkeesta hävisi jännite navasta josta tulee valot peräkärryn oikealle puolelle.Vaihdoin lampun ja auton valot rupesi toimimaan ok,tosin oikea takavalo palaa kirkkaampana kuin vasen.
Mutta vetokoukun pistokkeeseen ei tule edelleenkään jännitettä oikenpuolen valojen napaan?
En oikein keksi miten oikosulku yksijännitesysteemissä voi saada lampun palamaan, eikä sillä pistokkeella edes saisi olla suoraa yhteyttä takalampuille oikeaoppisessa asennuksessa.
Kai vaihdoit oikean lampun autosta, ettei vain olisi joku sulake vielä palanut ja takalamppu "varakäytöllä". No, kai näet että samassa kohdassa takavalo paloi molemmin puolin, ja varmistit että molemmilla puolilla on oikean kokoinen polttimo.
Re: 220 cdi valo-ongelma
DBFI kirjoitti:Mistähän automallista on kyse, 220CDI malleja on useita. Onko koukku joku jälkiasennus omalla sähkösarjalla vai onko sähkösarja OEM?petepo kirjoitti:eli peräkärryn pistoke oli murtunut ja mennyt oikariin.Tämän seurauksena
oikea takavalo (autosta) poltti lampun ja vetokoukun pistokkeesta hävisi jännite navasta josta tulee valot peräkärryn oikealle puolelle.Vaihdoin lampun ja auton valot rupesi toimimaan ok,tosin oikea takavalo palaa kirkkaampana kuin vasen.
Mutta vetokoukun pistokkeeseen ei tule edelleenkään jännitettä oikenpuolen valojen napaan?
En oikein keksi miten oikosulku yksijännitesysteemissä voi saada lampun palamaan, eikä sillä pistokkeella edes saisi olla suoraa yhteyttä takalampuille oikeaoppisessa asennuksessa.
Kai vaihdoit oikean lampun autosta, ettei vain olisi joku sulake vielä palanut ja takalamppu "varakäytöllä". No, kai näet että samassa kohdassa takavalo paloi molemmin puolin, ja varmistit että molemmilla puolilla on oikean kokoinen polttimo.
Koukku on alkuperäinen asennettu saksassa toiminut 4 vuotta moitteetta
adapterilla,auto W202 -98
Re: 220 cdi valo-ongelma
OK, mutta ei siinä tehdasjohtosarjassa juuri muuta erikoista ole kuin takasumuvalon rele, ilmeisesti kytkee takasumuvalon pois päältä jos on peräkärry perässä?petepo kirjoitti: Koukku on alkuperäinen asennettu saksassa toiminut 4 vuotta moitteetta
adapterilla,auto W202 -98
Tuossa mallissa on ollut virheellisiä takalamppuja joissa sumuvalo syttyy oikean takavalon mukana vaikka ei kuuluisi mutta ei kai tuosta voi olla kyse jos valot ennen oikosulkuja toimivat.
Eikä taida 202:ssa olla korvikelamppusysteemiäkään. Jos polttimot oli oikeita niin tarkistaisin vielä jännitteet polttimolta (polttimon yli ja plussasta maahan). Himmeämmän lampun maadoituksessa voi olla vastusta tai sitten syöttöjohdossa kontaktivikaa (voi olla oikosulun seurauksia).