220 cdi valo-ongelma

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
petepo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Pe 10.02.2006 08:27

220 cdi valo-ongelma

Viesti Kirjoittaja petepo »

eli peräkärryn pistoke oli murtunut ja mennyt oikariin.Tämän seurauksena
oikea takavalo (autosta) poltti lampun ja vetokoukun pistokkeesta hävisi jännite navasta josta tulee valot peräkärryn oikealle puolelle.Vaihdoin lampun ja auton valot rupesi toimimaan ok,tosin oikea takavalo palaa kirkkaampana kuin vasen.
Mutta vetokoukun pistokkeeseen ei tule edelleenkään jännitettä oikenpuolen valojen napaan?
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13769
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: 220 cdi valo-ongelma

Viesti Kirjoittaja DBFI »

petepo kirjoitti:eli peräkärryn pistoke oli murtunut ja mennyt oikariin.Tämän seurauksena
oikea takavalo (autosta) poltti lampun ja vetokoukun pistokkeesta hävisi jännite navasta josta tulee valot peräkärryn oikealle puolelle.Vaihdoin lampun ja auton valot rupesi toimimaan ok,tosin oikea takavalo palaa kirkkaampana kuin vasen.
Mutta vetokoukun pistokkeeseen ei tule edelleenkään jännitettä oikenpuolen valojen napaan?
Mistähän automallista on kyse, 220CDI malleja on useita. Onko koukku joku jälkiasennus omalla sähkösarjalla vai onko sähkösarja OEM?

En oikein keksi miten oikosulku yksijännitesysteemissä voi saada lampun palamaan, eikä sillä pistokkeella edes saisi olla suoraa yhteyttä takalampuille oikeaoppisessa asennuksessa.

Kai vaihdoit oikean lampun autosta, ettei vain olisi joku sulake vielä palanut ja takalamppu "varakäytöllä". No, kai näet että samassa kohdassa takavalo paloi molemmin puolin, ja varmistit että molemmilla puolilla on oikean kokoinen polttimo.
petepo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Pe 10.02.2006 08:27

Re: 220 cdi valo-ongelma

Viesti Kirjoittaja petepo »

DBFI kirjoitti:
petepo kirjoitti:eli peräkärryn pistoke oli murtunut ja mennyt oikariin.Tämän seurauksena
oikea takavalo (autosta) poltti lampun ja vetokoukun pistokkeesta hävisi jännite navasta josta tulee valot peräkärryn oikealle puolelle.Vaihdoin lampun ja auton valot rupesi toimimaan ok,tosin oikea takavalo palaa kirkkaampana kuin vasen.
Mutta vetokoukun pistokkeeseen ei tule edelleenkään jännitettä oikenpuolen valojen napaan?
Mistähän automallista on kyse, 220CDI malleja on useita. Onko koukku joku jälkiasennus omalla sähkösarjalla vai onko sähkösarja OEM?

En oikein keksi miten oikosulku yksijännitesysteemissä voi saada lampun palamaan, eikä sillä pistokkeella edes saisi olla suoraa yhteyttä takalampuille oikeaoppisessa asennuksessa.

Kai vaihdoit oikean lampun autosta, ettei vain olisi joku sulake vielä palanut ja takalamppu "varakäytöllä". No, kai näet että samassa kohdassa takavalo paloi molemmin puolin, ja varmistit että molemmilla puolilla on oikean kokoinen polttimo.

Koukku on alkuperäinen asennettu saksassa toiminut 4 vuotta moitteetta
adapterilla,auto W202 -98
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13769
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: 220 cdi valo-ongelma

Viesti Kirjoittaja DBFI »

petepo kirjoitti: Koukku on alkuperäinen asennettu saksassa toiminut 4 vuotta moitteetta
adapterilla,auto W202 -98
OK, mutta ei siinä tehdasjohtosarjassa juuri muuta erikoista ole kuin takasumuvalon rele, ilmeisesti kytkee takasumuvalon pois päältä jos on peräkärry perässä?

Tuossa mallissa on ollut virheellisiä takalamppuja joissa sumuvalo syttyy oikean takavalon mukana vaikka ei kuuluisi mutta ei kai tuosta voi olla kyse jos valot ennen oikosulkuja toimivat.

Eikä taida 202:ssa olla korvikelamppusysteemiäkään. Jos polttimot oli oikeita niin tarkistaisin vielä jännitteet polttimolta (polttimon yli ja plussasta maahan). Himmeämmän lampun maadoituksessa voi olla vastusta tai sitten syöttöjohdossa kontaktivikaa (voi olla oikosulun seurauksia).
Vastaa Viestiin