lohkolämmittimen nukkuminen pois...

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Pikku Mersu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 555
Liittynyt: Ti 06.05.2003 09:04
Paikkakunta: Itä-Uusimaa

lohkolämmittimen nukkuminen pois...

Viesti Kirjoittaja Pikku Mersu »

Eli autossa on lohko sisä haaroituksella. Virta tulee tolppaan kiinnitettävän pohdon päähän(yhteen kolmesta) mutta ei sisäpistokkeeseen, eikä konekkaan lämpene? Onko tuossa defan systeemissä sulaketta(missä) joka voisi olla palanut vai koko systeemi paskana? Tarkastin akun vieressä olevat sulakkeet ja ne oli kaikki ok.
GLC 300 de -21 & SLK 230 Kompressor aut -00.
ex. w168 170 cdi aut, w245 200 cdi cvt, s204 220 cdi aut, s205 220 d 4matic aut. -16 ja Smart ForTwo aut +muita romuja...
Tuplawee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 196
Liittynyt: To 03.04.2003 12:30
Paikkakunta: riihimäki

Viesti Kirjoittaja Tuplawee »

Ainakaan vanhemmissa Defoissa ei ole sulaketta välissä. Tarkista ensin, onko tulojohto irronnut haaroitusosasta.
Viimeksi muokannut Tuplawee, Ti 27.01.2004 11:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Boss
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1491
Liittynyt: Pe 04.04.2003 11:06

Viesti Kirjoittaja Boss »

Ei ole sulaketta uudemmassakaan. Tsekkaa maajohto, itselläni oli törkätty maajohto vähän huonoon paikkaan, seurauksella että lämmitin toimi joskus ja joskus ei saanut kosketusta....korjaantui maadoituspistettä vaihtamalla.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12611
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

Boss kirjoitti:Ei ole sulaketta uudemmassakaan. Tsekkaa maajohto, itselläni oli törkätty maajohto vähän huonoon paikkaan, seurauksella että lämmitin toimi joskus ja joskus ei saanut kosketusta....korjaantui maadoituspistettä vaihtamalla.

tai otat vaikka koko maa johdon huut helkuttiin, ei sitä tarvitsee laittaa ollenkaan kiinni.

ja mielestä se ei edes vaikuta lämmittimien toimintaan :?


veikkaan et joku liitoksista irti, tai auton pistokkeen pää rikki
Avatar
Kimmo S.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 696
Liittynyt: La 12.07.2003 00:26

Viesti Kirjoittaja Kimmo S. »

epk kirjoitti:
Boss kirjoitti:Ei ole sulaketta uudemmassakaan. Tsekkaa maajohto, itselläni oli törkätty maajohto vähän huonoon paikkaan, seurauksella että lämmitin toimi joskus ja joskus ei saanut kosketusta....korjaantui maadoituspistettä vaihtamalla.

tai otat vaikka koko maa johdon huut helkuttiin, ei sitä tarvitsee laittaa ollenkaan kiinni.

ja mielestä se ei edes vaikuta lämmittimien toimintaan :?


veikkaan et joku liitoksista irti, tai auton pistokkeen pää rikki
Kyllä se maajohto kannatta olla hyvin kiinni. Voi tulla ikävä yllätys jos johto esim hankautuu rikki ja kosket autoon... Lämmittimen toimintaa se ei vaikuta.
Volvo 855 T-5R & V70R AWD
Avatar
penax
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 206
Liittynyt: Su 06.07.2003 21:10
Paikkakunta: Kyrönmaa

Viesti Kirjoittaja penax »

Saattapi olla verkkojohto tulpan juuresta poikki. Ei olisi ensimmäinen kerta.
penax

Kalusto:
BMW 525dA Touring -08
Skoda Octavia 1,6 TDI CR -12

Exät:
Toyota Corolla dieselfarkku -99, muutettu pakuksi kesällä -13, MB 250 TD -89, VW Passat 1,9TD -94, VW Jetta 1,6D-85, VW Golf 1,6D -85, Ford Transit bussi -90
Toyota Carina -86, VW Transporter bussi -88, Lada 1200 -85, Mitsubishi Space Wagon -87
Peugeot 504 Familiale -79, Peugeot 504 Familiale -75, Renault 12 -69,
Peugeot 404 -69,Morris Marina 1,5D -71, Leyland Sherpa D -75, Fiat 600 -71

Tilanne päivitetty 12/2021
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12611
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

maajohto kannattaa siis laittaa kiinni 8)
Avatar
Pikku Mersu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 555
Liittynyt: Ti 06.05.2003 09:04
Paikkakunta: Itä-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Pikku Mersu »

Saattapi olla verkkojohto tulpan juuresta poikki. Ei olisi ensimmäinen kerta.

mutta tällöinhän ei pitäisi tulla virtaa ollenkaan?

ei muuta kuin purkamaan konehuonetta......
GLC 300 de -21 & SLK 230 Kompressor aut -00.
ex. w168 170 cdi aut, w245 200 cdi cvt, s204 220 cdi aut, s205 220 d 4matic aut. -16 ja Smart ForTwo aut +muita romuja...
ässäeemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: Su 24.08.2003 20:41

lämppärinjohdosta

Viesti Kirjoittaja ässäeemeli »

Polttavat joskus koskettimet siitä tulpasta kun erehtyy töhnää jäämään väliin, ei saata huomata muuta kuin tappeja heiluttelemalla...jäävät meinaan kouraan :)
Avatar
penax
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 206
Liittynyt: Su 06.07.2003 21:10
Paikkakunta: Kyrönmaa

Viesti Kirjoittaja penax »

Pikku Mersu kirjoitti:Saattapi olla verkkojohto tulpan juuresta poikki. Ei olisi ensimmäinen kerta.

mutta tällöinhän ei pitäisi tulla virtaa ollenkaan?

ei muuta kuin purkamaan konehuonetta......
Sähkö on siitä vekkulia ainetta että laitteen toimimiseksi tarvitaan SULJETTU PIIRI. Siis molempien johtojen tulee olla ehjiä. Voihan olla että vain ns. vaihejohto on ehjä jolloin johdon päässä näkyy ikään kuin "sähköä". Jos sitten kääntää pistotulpan toisin päin niin jännite onkin toisessa johdossa (siis jos se on ehjä).

Edit:

Tämä siis 25 v. sähköalan kokemuksella
penax

Kalusto:
BMW 525dA Touring -08
Skoda Octavia 1,6 TDI CR -12

Exät:
Toyota Corolla dieselfarkku -99, muutettu pakuksi kesällä -13, MB 250 TD -89, VW Passat 1,9TD -94, VW Jetta 1,6D-85, VW Golf 1,6D -85, Ford Transit bussi -90
Toyota Carina -86, VW Transporter bussi -88, Lada 1200 -85, Mitsubishi Space Wagon -87
Peugeot 504 Familiale -79, Peugeot 504 Familiale -75, Renault 12 -69,
Peugeot 404 -69,Morris Marina 1,5D -71, Leyland Sherpa D -75, Fiat 600 -71

Tilanne päivitetty 12/2021
Vastaa Viestiin