No öh, mihin muualle huohotuksen voisi kytkeä, imusarjaan tai ilmanpuhdistikoteloon, lopputulos on sama. Turbossa on pakko laittaa turbon imupuolelle, muuten ei synny ahtopainetta, jos laittaisi imusarjaan. Itse laittaisin huohotuksen öljynkeruu säiliön kautta turbon tuloon.mr_aspen kirjoitti:miksi muuten alkuperäisessä vaparissa huohotusputket on johdettu imusarjaan? onko sillä ollut joku tietty tarkoitus?
W124 maalattu, tekniikan turbotus aloitettu
Lisää tietoa: www.skg.fi
päivitystä projektiin... homma on muuten kasassa, mutta en saa millään tuota öljyn mittatikun putkea irti. on yritetty jos jonkinlaista keinoa, mutta nyt haiskahtaa siltä että se on pakko lyödä alhaaltapäin pois, ja sitä varten on sitten taas pakko irrottaa öljypohja, ja sitä varten taas on pakko nostaa konetta... eli ihan helvetillinen homma öljyn paluun takia
ilmeisesti kannattaisi vain rakentaa tuohon öljymääräanturin yhteyteen öljynpaluu, mutta olisko jollain kuvamateriaalia tuosta toteutuksesta?

ilmeisesti kannattaisi vain rakentaa tuohon öljymääräanturin yhteyteen öljynpaluu, mutta olisko jollain kuvamateriaalia tuosta toteutuksesta?
Mahtuu.mr_aspen kirjoitti:onko jollain kokemusta, saako konetta nostettua sen verran ilmaan että sais öljypohjan irti ilman että ottaa vaihdelaatikkoa irti? mahtuuko se nousemaan sen about 5-6 cm?

Kannattaa vain olla parempi "nosturi" kun mulla oli

S210 220 CDI A -02
taitaa seuraavaksi lähteä auto paalaamoon, kun ei ota onnistuakseen ollenkaan.
kaikki muu oli jo valmiina mutta öljyn paluuta tehdessä alkoi kaikki mahdollinen vittuilla päin naamaa. noh, kaikki asennetut palikat irti ja kone ylös -> ei mahdu tulemaan niin paljon että öljypohja lähtisi pois -> öljypohjan tiiviste täytyy nyt kuitenkin vaihtaa -> hermot palaa -> alkaa vitutus -> auto paalaamoon.
ONKO JOLLAIN KUVIA ÖLJYMÄÄRÄN ANTURIN LAIPPAAN TEHDYSTÄ ÖLJYN PALUUSTA?
menee meinaan ihan kohta hermot tuon paskan kanssa.
pitäis varmaan seuraavaksi irrottaa vaihdelaatikko ja nostaa kone pois konehuoneesta
kaikki muu oli jo valmiina mutta öljyn paluuta tehdessä alkoi kaikki mahdollinen vittuilla päin naamaa. noh, kaikki asennetut palikat irti ja kone ylös -> ei mahdu tulemaan niin paljon että öljypohja lähtisi pois -> öljypohjan tiiviste täytyy nyt kuitenkin vaihtaa -> hermot palaa -> alkaa vitutus -> auto paalaamoon.
ONKO JOLLAIN KUVIA ÖLJYMÄÄRÄN ANTURIN LAIPPAAN TEHDYSTÄ ÖLJYN PALUUSTA?
menee meinaan ihan kohta hermot tuon paskan kanssa.
pitäis varmaan seuraavaksi irrottaa vaihdelaatikko ja nostaa kone pois konehuoneesta

Mahtuu se öljypohja sieltä pois aivan taatusti kun vaan nostat sitä rohkeasti tarpeeksi ylös. Niin ylös kun nousee ja vielä vähän lisää
Mihin se ottaa kiinni? Palkkiinko? Onhan kallistuksenvakaaja pois edestä? Kampiakseli sopivassa asennossa? Ahdas se on mutta kun uskot että se sieltä tulee niin se tulee. Etureunasta lasket alas ja sillain ovelasti pyöräytät sen pois sieltä. On monessa 200D:ssä todistettu juttu että onnistuu.
Ei kannata tuossa vaiheessa luovuttaa.

Mihin se ottaa kiinni? Palkkiinko? Onhan kallistuksenvakaaja pois edestä? Kampiakseli sopivassa asennossa? Ahdas se on mutta kun uskot että se sieltä tulee niin se tulee. Etureunasta lasket alas ja sillain ovelasti pyöräytät sen pois sieltä. On monessa 200D:ssä todistettu juttu että onnistuu.
Ei kannata tuossa vaiheessa luovuttaa.
S210 220 CDI A -02
joo no mä otin sitä just äsken vielä lisää ylöspäin, ja kyllä jos se tulisi vielä about 3 cm niin sitten se lähtis pois. onko mahdollista, että esim. tuo automaattilaatikko jotenkin panttaisi sen verran ettei kone pääse nousemaan niin ylös?
eiköhän tuosta vielä jossain vaiheessa auto tule... eikä tässä muuten mitään kiirettä, mutta alkuperäisen suunnitelman mukaan tuolla autolla piti lähteä juhannuksen viettoon jo huomenna
nyt meni juhannussuunnitelmatkin vituiksi 
eiköhän tuosta vielä jossain vaiheessa auto tule... eikä tässä muuten mitään kiirettä, mutta alkuperäisen suunnitelman mukaan tuolla autolla piti lähteä juhannuksen viettoon jo huomenna


Semmonen vinkki: kun tekee turbotuksia ja vastaavia ne ei koskaan onnistu kerralla kuntoon, tavan kuolevaiselta, pullinkimiehet erikseen. Kun saa sen auton nippuun sillä kannattaa varovasti ajeskella lyhyitä testipätkiä ja katsoa mistä alkaa pukata öljyä ulos, mistä pettää ahtoputkisto tjms. Paljon mukavampi korjata kotipuolessa kuin reissussa. "nimimerkki punavalon nähnyt Tukholmaa lähestyttäessä".
Ota hommaan etäisyyttä, nappaa kone pois juhannuksen jälkeen ja tee homma rauhassa ja kunnolla. Se on pienestä kiinni mennä metsään ja kun menee niin menee sitten se konekkin kerrasta pilalle. Turbotuksessa on sentään koskettu koneen öljynkiertoon, joka vaikuttaa kaikkialle.
P.S juhannus ja mersu ei kuulu ollenkaan yhteen
ja näyttihän tuolla yhdessä kuvassa olevan oikea juhannusautokin (valkoinen)
Ota hommaan etäisyyttä, nappaa kone pois juhannuksen jälkeen ja tee homma rauhassa ja kunnolla. Se on pienestä kiinni mennä metsään ja kun menee niin menee sitten se konekkin kerrasta pilalle. Turbotuksessa on sentään koskettu koneen öljynkiertoon, joka vaikuttaa kaikkialle.
P.S juhannus ja mersu ei kuulu ollenkaan yhteen

Lisää tietoa: www.skg.fi
Niin nämä mistä mulla on tietoa niin ovat olleet kaikki manuaaleja. Mutta kun otat sen hännän tukiraudan alas niin luulis että kääntyy tarpeeksi.mr_aspen kirjoitti: onko mahdollista, että esim. tuo automaattilaatikko jotenkin panttaisi sen verran ettei kone pääse nousemaan niin ylös?
S210 220 CDI A -02
Saattaa se joskus vahingossa onnistua niinku mulla kävi.veskola kirjoitti:Semmonen vinkki: kun tekee turbotuksia ja vastaavia ne ei koskaan onnistu kerralla kuntoon, tavan kuolevaiselta, pullinkimiehet erikseen. Kun saa sen auton nippuun sillä kannattaa varovasti ajeskella lyhyitä testipätkiä ja katsoa mistä alkaa pukata öljyä ulos, mistä pettää ahtoputkisto tjms.

S210 220 CDI A -02
dodiin... nyt alkaa olemaan auto jo paketissa... öljyn paluuseen käytettiin uskomattoman paljon aikaa, mutta vihdoinkin tuo saatiin toimimaan.
konetta joutui nostamaan niin paljon kuin se vain millään nousi, ja hiukan lisää
seuraavaksi pitäisi enää laittaa kallistuksen vakaaja takaisin, kiinnittää pakoputki kunnolla ja sen jälkeen ottaa ensisavut
saas nähdä miten äijän käy...
konetta joutui nostamaan niin paljon kuin se vain millään nousi, ja hiukan lisää

seuraavaksi pitäisi enää laittaa kallistuksen vakaaja takaisin, kiinnittää pakoputki kunnolla ja sen jälkeen ottaa ensisavut

saas nähdä miten äijän käy...
niinhän sää sanoit... olis vaan pitäny uskoa
Ensisavut ja muutama (26) koeajokilometrikin ajettu:
ahtaa jo mukavasti vaikkei pumppuun ole koskettu mynädieselin jälkeen (nurkka-ajossa 0,25 ja kiihdytyksissä 0,5-0,6) luonnollisesti kun pumpun syöttöä ei ole vielä lisätty, alkaa turbon vaikutus tuntua vasta reilummalla kaasulla. suurin ero kiihtyvyydessä oli välillä 70-120. huomenna lisää testailua ja tarkistelua. Tähän mennessä ei ainakaan havaittavia vuotoja ole löytynyt, saas nähdä huomen aamulla miltä tallin lattia näyttää.
Ainut miinuspuoli oli, että pakoputki pääsee täristämään pohjan palopellin kulmaan tyhjäkäynnillä, mutta sen saa korjattua heti aamulla. Nyt nukkumaan jotta huomenna on taas energiaa tarkistella ja testailla.

Ensisavut ja muutama (26) koeajokilometrikin ajettu:
ahtaa jo mukavasti vaikkei pumppuun ole koskettu mynädieselin jälkeen (nurkka-ajossa 0,25 ja kiihdytyksissä 0,5-0,6) luonnollisesti kun pumpun syöttöä ei ole vielä lisätty, alkaa turbon vaikutus tuntua vasta reilummalla kaasulla. suurin ero kiihtyvyydessä oli välillä 70-120. huomenna lisää testailua ja tarkistelua. Tähän mennessä ei ainakaan havaittavia vuotoja ole löytynyt, saas nähdä huomen aamulla miltä tallin lattia näyttää.
Ainut miinuspuoli oli, että pakoputki pääsee täristämään pohjan palopellin kulmaan tyhjäkäynnillä, mutta sen saa korjattua heti aamulla. Nyt nukkumaan jotta huomenna on taas energiaa tarkistella ja testailla.
vitutuskäyrä on käynyt tässä välillä jo aika korkeallakin... turbo vuotaa öljyä pakopuolelle. ei vaan huomannu sitä sillon yöllä kun kävi ensimmäisen koeajolenkin ajamassa. savuttaa aika reippaasti johtuen juuri tuosta öljystä. noh... turbo on avattu, ja korjaussarja hankittu. nyt pitäis vaan vaihtaa ne tiivisteet ja kokeilla sen jälkeen josko tuon saisi toimimaan...
Vai näin meinaat... Tosiaan...
Painekotelo on mitä on, sen on joku joskus räkinyt kasaan, ajaa asiansa mutta ei ole kaunis, jos tämä jotenkin ketuttaa niin kaupan olisi voinut jättää tekemättä siinä samassa kun osia katseltiin.
Coolerista en kyllä sano mitään, itsellä oli paineet ~0.6-0.7 enkä sen isompien kanssa pelannut. Cooleri toimi tällöin. Sitäkin sai visuaalisesti tutkailla ennen ostopäätöstä. Minun tietojeni mukaan se oli täysin tiivis.
Turbo vuotaa öljyä? Hmm, mielenkiintoista... Itse en kyllä huomannut mitään, savuttihan tuo jonkinverran, mutta mulla sentään oli 7mm tapeilla oleva pumppu tuossa kiinni. Eikä 12tkm öljynvaihto-välillä tarvinnut öljyä lisätä.
Coolerit ja muut viskattuna sikinsokin takaluukkuun, onko mielessäsi edes käynyt, että kuljetuksellakin saattaisi olla osaa? Painekoteloa se ei varmasti ole rumentanut turun matkan aikana, coolerille taas onkin voinut sattua jotain, muiden osien hinkatessa sitä..
Voisin vielä pari juttua sanoa, mutta taidan jättää tämän julkisen huutelun toisille, Sinulta kun se tuntuu kuitenkin sujuvan...
DuPu
Painekotelo on mitä on, sen on joku joskus räkinyt kasaan, ajaa asiansa mutta ei ole kaunis, jos tämä jotenkin ketuttaa niin kaupan olisi voinut jättää tekemättä siinä samassa kun osia katseltiin.
Coolerista en kyllä sano mitään, itsellä oli paineet ~0.6-0.7 enkä sen isompien kanssa pelannut. Cooleri toimi tällöin. Sitäkin sai visuaalisesti tutkailla ennen ostopäätöstä. Minun tietojeni mukaan se oli täysin tiivis.
Turbo vuotaa öljyä? Hmm, mielenkiintoista... Itse en kyllä huomannut mitään, savuttihan tuo jonkinverran, mutta mulla sentään oli 7mm tapeilla oleva pumppu tuossa kiinni. Eikä 12tkm öljynvaihto-välillä tarvinnut öljyä lisätä.
Coolerit ja muut viskattuna sikinsokin takaluukkuun, onko mielessäsi edes käynyt, että kuljetuksellakin saattaisi olla osaa? Painekoteloa se ei varmasti ole rumentanut turun matkan aikana, coolerille taas onkin voinut sattua jotain, muiden osien hinkatessa sitä..
Voisin vielä pari juttua sanoa, mutta taidan jättää tämän julkisen huutelun toisille, Sinulta kun se tuntuu kuitenkin sujuvan...
DuPu
ST-Romua vuodesta 2007
Mihin asti sulla paineet nousee? Millä tavalla oireilee, loppuuko veto kokonaan? Jospa sulla vaan loppuu pumpun tuotto?mr_aspen kirjoitti:no nyt alkaa mersukin liikkua... ainoastaan yksi ongelma saapui luoksemme.
kun ahdot alkaa nousemaan reilummin, niin syöttö jotenkin katoaa? kun ahtopaine laskee, alkaa taas syöttöpumppu syöttämään. mistä tämä johtuu? onko jokin osa taas laukeamassa?
S210 220 CDI A -02