Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
ETJJ
Uusi tuttavuus
Viestit: 3 Liittynyt: Ma 16.06.2008 20:48
Viesti
Kirjoittaja ETJJ » Ma 16.06.2008 20:59
Saako tuohon 2litran nelosdiisseliin valmiita pakosarjoja turbolle? jos saa niin mistä? Yritin nettiä selata vaan en vielä löytäny...
mr_aspen
Vakiokalustoa
Viestit: 137 Liittynyt: Ke 22.08.2007 19:07
Paikkakunta: Turku
Viesti
Kirjoittaja mr_aspen » Ma 16.06.2008 21:32
käytettynä voi löytyä ruottalaisen STT:n pakosarjoja. itsellänikin on sellainen.
Meihemi
Vakiokalustoa
Viestit: 50 Liittynyt: Su 19.11.2006 00:28
Viesti
Kirjoittaja Meihemi » Ma 16.06.2008 22:34
Eikös nuita jotku oo tehny 300 turbon, tai 250 turbon sarjoista
Ei ole valmista varmaan muuta kun nuita STT:n sarjoja
W123 200d 3.0 -81 rusina.
W123 300d -80 lahopaska.
S123 300TDT -81 kingi.
veskola
Valvoja
Viestit: 11874 Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja veskola » Ti 17.06.2008 12:15
Meihemi kirjoitti: Eikös nuita jotku oo tehny 300 turbon, tai 250 turbon sarjoista
Ei ole valmista varmaan muuta kun nuita STT:n sarjoja
ja Vitoista...halvempi se on ostaa noilta tekijämiehiltä aivan uusi diy sarja
MatKa
Vakiokalustoa
Viestit: 350 Liittynyt: Ma 23.01.2006 19:44
Paikkakunta: Oulun kupeessa
Viesti
Kirjoittaja MatKa » Ti 17.06.2008 19:42
Ja 300 turbon sarja sopii suoraan kun jättää lisäosan pois. Eli se on kaksiosainen,
S210 220 CDI A -02
Mikko K
Turbospesialisti
Viestit: 1560 Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi
Viesti
Kirjoittaja Mikko K » Ti 17.06.2008 19:49
Mulla olis 300:sen sarja jouten!
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
ETJJ
Uusi tuttavuus
Viestit: 3 Liittynyt: Ma 16.06.2008 20:48
Viesti
Kirjoittaja ETJJ » Ke 18.06.2008 16:16
Mikko K kirjoitti: Mulla olis 300:sen sarja jouten!
Mille ahtimelle tuon 300sen pakosarjan laippa on? Millä hintaa luopuisit siitä? ei tartteis ruveta ite hitsaamaan...
JP74
Turbospesialisti
Viestit: 2781 Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka
Viesti
Kirjoittaja JP74 » Ke 18.06.2008 20:16
Tuo laippa on T03 jaolla. Neloskoneeseen joutuu tekeen välikappaleen, jolla ahdin saadaan hieman ylemmäs ja etemmäs. Ei ole paha projekti ollenkaan.
veskola
Valvoja
Viestit: 11874 Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja veskola » Ke 18.06.2008 21:12
JP74 kirjoitti: Ei ole paha projekti ollenkaan.
Vaatii se laipan teko nyt sentään järeämmän koneen kuin dremelin
eli ilman konetta on paha tehdä.
ETJJ
Uusi tuttavuus
Viestit: 3 Liittynyt: Ma 16.06.2008 20:48
Viesti
Kirjoittaja ETJJ » Ke 18.06.2008 23:26
Juu ei se laippa tuota ongelmaa kun koneistus hommia duunailen...Tietysti vois vähä mallia kattoo jos kuvaa ois siitä mutta eiköhän se hahmotu ja mitoitu viimeistään kun rupee sitä mutkaa konehuoneeseen sovittamaan
kaverilla oisi cossusierran fööni joutilaana taisipa olla juuri tuo to3 garretti... vielä jos pienen kuulerinkin investoisi niin alkas varmaan paketti olla kasassa? Mites tuo polttoaineen syöttöpumppu riittää varmaan vakio kun vähä ruuvvaa? Mäntiä eikä muuta ei oo tarkotus ruveta vaihtelee pienillä ahdoilla jos ajelee...
MatKa
Vakiokalustoa
Viestit: 350 Liittynyt: Ma 23.01.2006 19:44
Paikkakunta: Oulun kupeessa
Viesti
Kirjoittaja MatKa » Ke 18.06.2008 23:43
[quote="ETJJ"]Mites tuo polttoaineen syöttöpumppu riittää varmaan vakio kun vähä ruuvvaa?quote]
Kyllä sillä jonkun verran tehoa saat mutta suosittelen että 7 millin tapit pumppuun.
S210 220 CDI A -02
DuPu
Mersumies
Viestit: 715 Liittynyt: Ti 14.12.2004 17:34
Paikkakunta: 02
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja DuPu » To 19.06.2008 00:44
Täältä löytyy sitten 7mm tapeilla oleva nelimukisen koneen pumppu jouten, kun joku innostuu kunnolla virittämään...
DuPu
ST-Romua vuodesta 2007
veskola
Valvoja
Viestit: 11874 Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja veskola » To 19.06.2008 05:27
bensakoneen turbo ei ole ideaalinen dieseliin, käy pakopuoli pieneksi...mutta voi sillä tehdä ekat kokeilut.